Gå til innhold

vendelin og Sirwicked 21/5 2005


Vendelin

Anbefalte innlegg

hei :hoppe:

:velkommen:

Da fikk jeg endelig satt meg ned å begynt på det her. Tenkt på det lenge, men det tok sin tid gitt.

I dag er det nøyaktig et år siden frieriet og vår dato ble bestemt. Vi har vært forlovet siden millenniums-nyttårsaften, men den gang ville vi ikke sette noe dato.

Det er akkurat 15 mnd til klokkene ringer og jeg gleder meg som en tulling :eeeh:

Trur det vil være greitt med et sånn sted som dette så jeg kan få utløp for alle tanker og ideer, slik at ikke min kjære blir helt driitlei.

Det siste som har skjedd i mine forberedelser er at jeg nå har bestemt at mamma'n min skal sy kjolen til meg. Har kikket på utallige mønster og stoff, men ingenting er bestemt ennå.

Men da var det på tide å surfe litt mer her :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen i dagboka mi :D

Gleder meg til å følge med i fortsettelsen av planleggingen din. Og om du har noen spørsmål om kjolesying er det bare å spørre underveis :wink:

Lykke til videre i planleggingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mamma og jeg hatt vårt første lille kjole-møte. :hoppe:

En ting er sikkert. dette blir ikke enkelt for det er så innmari mye fint å velge mellom.

DEt vi er blitt enig om så langt at det blir en a-line kjole med organza stoff over. jeg vil ha snøring i ryggen. I tillegg blir det nok enten stroppeløst eller 3 tynne "pyntestropper " (en på skuldra og to av skuldra) Elsker disse to kjolene http://www.maggiesottero.com/collections/d...?album=2&pos=90 og http://www.demetriosbride.com/us/collectio...ighres/2662.jpg så vi skal nok snekre sammen en versjon av disse to. :-)

..men det er laaang vei igjen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite problem vi har er forresten pynten på kjolen. :forvirra:

Noen som vet hvordan det blir festet?? Ser ut som noe av "glitteret" er blitt sprayet på på noen kjoler.

Jeg vet det finnes et stofflim man kan bruke, men på små deler så må jo det være en umenneskelig jobb.

Noen som har noen tips til festing av perler, strassperler eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen har jeg. Den er nydelig. Har noen bedre bilder av detaljene på pcen her, så hvis du sender meg mailadressen din på PM kan jeg sende deg bildet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt "stunned" :-)

Den kjolen er så sinnsykt lekker. Forelska meg i den jeg :hjerter:

Du kommer til å bli driiitlekker. Misunner deg som allerede har fått den i hus.

Jeg har jo heldighvis god tid ennå, men tiden går fryktelig fort synes jeg.

Du får sende bilder når dagen endelig er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mandag håper jeg på å få begynt å trent igjen. :hoppe: Slitt med kink i nakken i 3 uker og i morra skal jeg endelig til kiropraktoren. Håper han får knekt ting og tang på plass igjen. Er skikkelig kjedelig å måtte stoppe trene pga noe sånt! jeg som var så godt i gang :veldigsur:

Har mål å gå ned 15 kilo til bryllupet..er nesten 15 måneder igjen..og jeg har klart 7 til nå..burde vel klare 8-10 til!!

men da må jeg på jobb å stenge sjappa.

Får lese litt shape-up der så jeg får tilbake litt trenings motivasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timen hos kiropraktoren i dag gikk supert. Fikk knekt opp 3 plasser og føler meg allerede mye bedre. Skal tilbake for en sjekk til tirsdag og dersom alt er bra da så kan jeg begynne å trene i slutten av neste uke igjen :hoppe:

Har opplegget klart så nå må jeg bare en kjapp tur til Sverige for å kjøpe Purpleburn<---fatburner og energikick :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timers arbeidsdag er ikke å anbefale :fy: Har vondt i stort sett alt!! hadde tenkt å kikke litt på hårfrisyrer, men dropper det og går å legger meg isteden...skal jo på 15 timers hurra-meg-hei jobb i morra også.

NB oppfordring til deg selv Vendelin: Lær deg å si Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en liten tur i byen. Har kikka litt etter bordpynt. jeg vil ikke ha noen store blomsteroppsatser og store kandelabre. Folk må kunne se hvem som sitter på andre siden av bordet. :vinke:

PÅ MAX 20 fant jeg noen kjempesøte t-lysestaker i glass, som var hjerteformet. I tillegg fant jeg hjerteformede sølvlys som passet perfekt til lysestakene. :-)

Tester ut lyset i skrivende stund og dersom det viser seg å ikke slukne på noen timer så må ejg ut å hamstre i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysa falt i smak og brant ut i de sene nattetimer. Har fått lagt av de jeg skal ha i butikken så da er den saken grei. De hadde også enkle halvhøye vaser i samme utførelse som lysestakene..spørs vel om jeg ikke må ha noen sånne også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg skal fortelle litt om meg selv. :-)

Jeg er 26 år og bosatt i Porsgrunn i Telemark fylke. Her bor jeg sammen med min kjære forlovede SirWicked som fyller 24 nå i mai.Vi forlovet oss på nyttårsaften 1999-2000 som så mange andre. Men dato for bryllupet ble satt 21.februar 2003.

Her er min historie om hvordan det skjedde. :wink:

Det gikk vel egentlig ikke helt opp for meg før i dag. :hoppe:

Vi forlovet oss millenniums-nyttårsaften. Det virker som en evighet siden. Vi ville ikke bestemme noe dato for bryllup. Vår forlovelse var vår måte å vise hverandre og verden hvor mye vi elsket hverandre, ikke et tegn på at nå er det bryllup neste år. :hjertesmil:

Når man er ung er det ikke alltid like greitt å få alt til å falle på plass. Venner og familie krever sitt og økonomi er vel grunn nok til at ting kan gå litt i stå, og alt går galt. :veldigsur:

Etter 3,5 år fikk vi begge nok. Vi måtte ha litt tid hver for oss å finne ut av hva vi ville i livet. Gutten min flytta hjem til sine foreldre og ringene ble lagt på hylla. Vi prøvde å ikke ha noe særlig kontakt den første tiden, men pratet mye sammen etter et par uker. Det var en vanskelig tid med mye tårer og fortvilelse :cry: , men oppi all elendigheten skjedde det også store gode forandringer.

”Man vet ikke hva man har før man mister det” var det et klokt menneske som sa engang. Jeg kan ikke få understreket nok hvor sant det er.

Etter to måneder gav vi opp begge to. Vi ville jo være sammen. Vi ville jo dele livet med hverandre, og vi ville klare det.

Vi flyttet sammen igjen og forholdet var akkurat som før, bare at vi nå følte oss mye klokere og visste at dette skal vi klare sammen. :kose:

Så kom fredag 21.februar. Vi hadde begge fri og brukte dagen til bilvask og storreingjøring. Da kvelden kom kjøpte vi ferske reker, blåskjell og krabbeklør. Trøtte og slitne, spiste og koste vi oss, han fortsatt i arbeidsklær og jeg nydusjet i pyjamasen. Plutselig fikk vi besøk av hans foreldre, svoger og niese. Jeg må ærlig innrømme at jeg tenkte ; ”ikke nå!. Jeg er utslitt og ville egentlig bare sovne på sofaen foran tv’en.”

Da reiser gutten min seg og sier ”Jeg kan vel like gjerne gjøre det nå!” Så forsvinner han ut på kjøkken, men kom straks tilbake med en stor isklump i hånda, som han legger på tallerkenen min.

Jeg så nok ut som et stort spørsmålstegn og tenkte at nå har det tørna helt for’n! :klø:

Så setter han seg, gliser og kikker på oss andre og bare sier ”ja!”

Det er da jeg ser det glitrer inne i isbiten og ser det er den gamle forlovelsesringen min. Hjertet mitt gjorde et hopp og adrenalinet skjøt fart i årene mine. Jeg kikket opp på han og stemmen stopper opp i halsen min. :o

Da snudde han seg mot foreldrene sine og sa så kjekt. ”Ja, er dere klare for bryllup sommeren 2005 eller?” Ikke et ord til meg! Hele meg begynte å smile og tårene stod i øynene mine. :grine:

Mamma’n hans begynte å le og sa at ”Du skal ikke spørre om hun vil først da”. Så begynte alle sammen og le.

Jeg satt paff i noen sekunder før det virkelig gikk opp for meg hva som hadde skjedd. Oppi hodet mitt tenkte jeg bare; ”herregud, herregud, herregud og ja og ja og ja ”. Til slutt så fikk jeg det ut høyt også! Samtidig som jeg kastet meg over han i sofaen. :kline:

Etter det fikk vi være alene igjen og han tok hånda mi og spurte om skikkelig; ”Vil du gifte deg med meg”. :Nikke:

Frieriet hans var ikke akkurat av den tradisjonelle sorten, men for oss var det perfekt. Intimt, romantisk og typisk han. Akkurat slik jeg ønsket, men aldri hadde forestilt meg.

Så var det ringerunde. Han ville gjerne snakke med pappa’n min om han fikk lov til å gifte seg med dattera hans. Det var det ikke tvil om at han fikk. :ler:

I dag er jeg lykkelige. Jeg har funnet den spesielle jeg kan gi livet mitt til, som jeg har tillit til og som er mitt livs støttespiller. Ikke bare er han den jeg elsker, men han er også min beste venn, min rådgiver og min oppmuntrer. Vi har et sunt forhold der vi løser problemer og motgang i felleskap istedenfor å skyve dem foran oss eller snakke med dem til ”alle” andre.. Vi har nok fortsatt mye å lære, men vi er tilbake på den veien vi mener er rett.

Så sitter jeg nå her da! Det er et år siden frieriet allerede og det er nå rundt 15 måneder til klokkene ringer for oss. :tommelsmil:

Og i dag gikk det altså opp for meg. Etter at jeg et år har søkt gjennom hundrevis av sider på internet. Sett på utallige kjoler, ringer, kaker, frisyrer. Ja, hva er det jeg ikke har søkt på som har med bryllup å gjøre. Men i dag ringte jeg kirken og avtalte tid og dato. Da var det at det skjedde; ” Vi skal gifte oss 21.mai 2005.”

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Måtte bare innom å lese litt. Få utløp for litt nyskjerrighet.

Så romantisk frieri! :D Skjønner godt at du ble litt satt ut. :ler:

Lykke til videre i planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært på "tur" med Mamma.

Først var vi å kikka på lokalet.

Det er i 3 etasjer. Hvorav den ene er spisesal, en er garderobe og den på bakkenivå er "festen".

Får bekreftelse og kontrakten derfra til uka en gang.

Deretter dro vi å kikka litt på kjoler og mamma krevde at jeg prøvde en.

Så da var det på med fullt utstyr. Kjole, slør, tiara, kjede og øredobber. Jeg var så fin :cry:

..å den kjolen var ganske vanlig. Tenk når jeg får på meg drømmekjolen!! :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gråt en skvett og to i dag, kommer du sikkert til å begynne å stortute når du får på deg drømmekjolen. :ler:

Du kommer sikkert til å føle at denne kjolen er rett, tute litt og så er alt bare lykke.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..gråt vel ikke akkurat, men både jeg og mamma fikk en stor tåre i øyekroken.

..åsså blei det litt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...