Gå til innhold

Svorskt liv


Furstina

Anbefalte innlegg

Vi har varit på föräldragrupp i dag. Kan det vara samma sak som "barselgrupp"?

Åtta mammor och deras barn träffades och vi pratade mest för att bli mer kända med varandra. I framtiden ska vi prata om mat, sjukdomar och annat som föräldrar bör veta.

Det var några trevliga mammor där som jag fick bra kontakt med. En mamma var med i samma "gravidgrupp" som mig och en annan mamma har sin man med i samma "pappagrupp" som min man. Det är många grupper och många träffar...

Vi fick en "hemläxa" till nästa gång; vi ska träffa någon av de andra mammorna i gruppen. Meningen är att vi ska lära känna varandra ordentligt.

Annars regnar det i dag. Grått och blött är det :(

Jag funderar på vad vi ska äta till middag i kväll... kanske ska jag gå och handla nåt? Malvin sover nu, måste vänta på att han vaknar, äter osv...

Vad ska vi göra i helgen? hmmm... kanske ska jag hitta på nåt?

Jag har lagt upp en ny bild på Malvin i galleriet föresten, han är glad och skrattar. Vi tar rätt så mycket foton, framför allt med digitalkameran. Vi lägger ut bilder på Malvins hemsida ungefär varannan vecka - och dagen efter, eller redan samma kväll, kommer det ett mail från bestemor i Norge som har sett de nya bilderna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nu ska jag snart gå och lägga mig i sängen igen...

I går kväll skulle jag spela bowling vid halv åtta och bad mamma om hjälp att passa Malvin en stund medan mannen startade upp min motorcykel som han ska låna.

Malvin somnade snällt i vagnen vid sjutiden och mamma tog över passningen nere i bowlinghallen. Jag spelade och Malvin sov. Mannen kom ner och avlöste mamma vid åttatiden - Malvin sov fortfarande. Jag spelade klart - Malvin sov. Vi gick hem och jag bar upp Malvin i lägenheten - fortfarande sovande. Han vaknade vid tiotiden och ville äta - somnade senast genast om.

Han måste ha bestämmt sig för att det var natt redan klockan sju! Och eftersom det var natt tidigt blev det också morgon tidigt. Klockan fem hade han sovit klart och vi fick gå upp. Nu somnade han igen och jag kan sova en timme till - det kan behövas.

Mannen har startat upp min motorcykel. Han tänkte köra den till jobbet nu innan vi åker till Norge. När han kom upp med den ur garaget hade vårvädret bytts mot snöväder. Det snöar igen!!! :o

Ser fram emot att resa till Norge över påsken - och KG-träff i Trondheim, det ska bli kul att få träffa flera av er. Lite nervöst och pirrigt också...

...näe, nu ska jag ner i sängen igen... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, så trivelig at du har fått deg ny dagbok. Allerede ute og bowler, ikke rent lite sprek, du!

Hva er dette med KG-treff i Trondheim? Jeg skal nemlig kanskje også til Trondheim i påsken, skjønt det gjenstår å se om det blir noe av.

Klem Klips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Klips!

Klart jag måste komma i gång med en gång. Det är faktiskt skönt att ha fasta tider för träning och att få lite tid utan Malvin, att få vara bara Furstina. Samtidigt får mannen och Malvin lite tid tillsammans bara de två - det är också bra. Fast jag har svårt att inte tänka på Malvin när jag är utan honom. och jag längtar hem till mina pojkar... :hjerter:

I går köpte jag en bröstpump - Avent Isis. Jag måste ju börja pumpa ut lite mer ordentligt om jag ska börja jobba om en månad så mannen och Malvin har så det räcker under dagarna.

Jag testade den i förmiddags, det känns lite konstigt men jag fick ut mjölk. Det ska nog bli bra.

I dag har vi varit ute på promenad med L från föräldragruppen/barselgruppen och hennes lille son. Trevligt när man träffar någon så där som man faktiskt tycker om och känner att man kan prata med - det är inte så lätt alla gånger.

I morgon måste jag ta med kameran till fotobutiken för att byta batteri. Kameran bara dog mitt i en zoomning :o

Det går inte att få in zoomen, och inte heller att ta några foton eller få ut filmen. Den här modellen ska visst vara så när batteriet tar slut, det bara sker.

jag fick föresten sova i två-tre timmar efter morgonpasset i morse... skönt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart är klockan ett och jag har ännu inte gjort nåt.. hi hi

Jag ska på månadsmöte på jobbet klockan fem, det är bara 5-10 minuters gångväg dit. Jag tänkte ta en liten promenad innan, passa på att köpa batteri till kameran.

jag har för mig att det var nåt mer jag skulle göra men... äsch... jag minns inte. Ammetåke?

Jag fick föresten frågan om jag vill och kan följa med till Malmö och spela bowling i helgen. Det är sammandrag i Elitserien och de vill ha med mig - om jag kan. :)

Om inte jag följer med åker de bara 9 st i stället för 10... och det finns en flygbiljett över - till mig, om jag vill/kan. (Vi spelar lag med 8 spelare och 1 reserv, och brukar ha med en extra spelare när det är flera matcher - i fall nån spelar riktigt dåligt eller blir skadad)

Jag vill!!! :hoppe: men det blir lite svårt... jag kan ju inte åka utan Malvin.

Han får ju flyga med utan extra kostnad, så på så sätt är det inga problem. Det är bara det att någon måste passa honom om jag ska spela.... och jag vill inte "tvinga på" honom på den som inte spelar...

Jag har tittat på flygbiljetter till mannen, det vore ju bra om han kunde följa med. Sa kan han/vi kanske träffa några av hans kompisar i Malmö också.... (mannen bodde i Malmö mellan -89 och -00)

Fast det är för dyrt :veldigsur:

jag måste nog stanna hemma... jag ska meddela i dag hur jag gör...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Kan du ikke dra alene, da? Fryse ned masse melk, ha litt morsmelkerstatnign på flaske. Tenk så koselig det blir å se Malvin etterpå!

Eller si til laget ditt at du ikke kan dra uten å ta med Malvin, for det blir for dyrt å ha med mannen også. Det burde vel ikke være noe problem å ta med en barnevogn på matchene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nej jag vill inte åka utan Malvin. Hade det bara varit för en dag så hade det gått men jag är osäker på om mannen och Malvin klarar en natt tillsammans. Vi åker klockan åtta på lördag och är hemma vid fyratiden på söndag. Det känns som lite för lång tid.

Malvin får nog följa med för laget men jag kan inte lägga ansvaret för att passa honom på någon av tjejerna - han är ju inte ens tre månader ännu. Malvin klarar det nog... men

Hade vi hittat biljetter till Malmö för under 1000 SEK så hade det varit värt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Bizzy och alla andra som tittar in

I går var mannen och jag på teater och såg Elling. Malvins mormor var barnvakt. Det var lite pirrigt att lämna bort Malvin så länge men nån gång måste vi ju börja.

Redan när vi gick runt hörnan kände vi oss som vi var på dejt, nykära igen. :hjerter: Härligt att få lite tid tillsammans för oss själva

Teatern var bra och vi skrattade mycket. Strax innan första akten var slut kom jag på att jag inte tänkt på Malvin alls... lyxade till det med ett glas vin i pausen och kände oss som ett par igen - inte bara föräldrar.

Jag ringde när teatern var slut och fick höra Malvin gråta för full hals. :kjempesinna: Åh vad det skar i hjärtat på mig. Mamma lämnade över Malvin till sin kusin (från Norrland) och han tystnade... De sa att det gått bra men att de inte fått i honom nån mat (det var får få och små hål i nappen). Han grät lite men om de roade honom gick det bra.

När vi kom hem var han vaken, glad och tyst... :) men hungrig - och mina bröst var sprängfyllda :sexy:

I dag har jag och mammas kusin (de är uppväxta nästan som syskon och hon är som min tante) och gick på stan. Hon ville se vad som ändrats sen sist och passa på att shoppa lite.

Hon och jag lagade middag åt mamma och kusinens bror och sen gick de tre (mamma och hennes två kusiner) på teater (i dag var det deras tur).

Nu är jag äntligen hemma hos mannen och vi ska njuta av fredagskvällen tillsammans...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu är helgen nästan slut... men jag är ju "ledig" i morgon också... hihi... fast kanske inte - mannen har bokat tvättstugan hela eftermíddagen så jag och Malvin har nog att göra ändå. Mannen har en kompis här, han är på konsert nu och ska övernatta sen. Trevligt med besök. :)

Jag har ju glömt att säga att Malvin är friskförklarad!

I torsdags var vi på läkarkontroll på andningsenheten och läkaren tyckte att han är så pass bra att vi inte behöver gå tillbaka dit. Hans snabba andning har "vuxit bort" allt eftersom han blivit större och äldre. Malvin skrattade och log som tack.

Han har föresten snart vuxit ur liggvagnsdelen/dypvognsdelen till barnvagnen! Om man sträcker ut honom så fötterna når botten är det bara 6-7 cm till kvar för huvudet! Och han är ju inte ens tre månader ännu!! Barnkläder i stl 68 passar perfekt nu...

Jag ska nog gå på barnavårdscentralen och väga och mäta honom på tisdag. Måste se hur han växer... När vi kommer tillbaka från Norge (helgen efter påsk) då byter vi del till vagnen.

Jag ska föresten passa på att inventera hans kläder efter tvätten i morgon. Jag måste se vad vi har och vad vi behöver så vi kan shoppa rejält på Cubus i Kristiansund :ler:

Det är kul med barnkläder som inte finns här...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morse (eller förmiddags var det nog...) åt jag och mannens kompis frukost vid nio. Mannen gick till jobbet redan innan klockan åtta. Malvin sov ända till halv tio... trots sommartiden...

Solen skiner och det är fantastiskt vårväder här :briller:

och jag är inne :(

Mannen har bokat tvättstugan nu på eftermiddagen (12-17) så jag är "fast" hemma. Det är vanligtvis mannen som tvättar men nu är ju jag hemma så...

:husarbeid:

I går natt vaknade Malvin vid femtiden och var lite gnällig. Han hade en fis på tvären och ville nog inte somna om efteråt. Han gnällde så fort jag la honom i sängen. Jag testade och lägga ner en blå, mjuk hund (ser ut som en bamse) brevid honom - det gick jättebra. Han kramade om hunden och somnade snällt. :hjerte:

Det var så sött att se honom där, kramandes mjuk-hunden...

I kväll får vi besök av en gammal väninna till mig. "C" och jag var bästa vänner när vi gick på högstadiet (klass 7-9) men har inte haft så mycket kontakt på senaste åren. Vi är egentligen ganska olika hon och jag... det var kanske därför vi "fann" varandra då.

:klem2: Hon är frireligiös - jag är antireligiös (eller ateist kan jag nog kalla mig)

:klem2: Hon älskade barn, passade dem jämn och satsade på att bli förskolärare - jag är mer en tekniker som satsade på universitetsutbildning.

:klem2: Hon gillade schlager (typ) - jag gillade hårdrock

Det ska bli kul att träffas igen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I måndags kväll ville inte Malvin somna. Jag tror dessutom att han hade en rap på tvären för han skrek så förfärligt :sinna:

Till slut somnade han i alla fall men det blev morgon lite väl tidigt och jag var jättetrött...

Hur som helst så gick vi till BVC för att väga och mäta, de har drop-in för det mellan 10 och 11. 12 veckor gammal väger Malvin 7800 gram och mäter hela 66 cm! Mammas stora kille :hjerte:

Sen tog vi en liten promenad i vårsolen. Tyvärr fick jag ont i huvudet av den skarpa solen och när vi kom hem var jag illamående (kvalm?) och spyfärdig. :kvalm: Stackars Malvin låg på en filt på golvet och jollrade medan hans mamma låg matt brevid...

Jag fick till slut ringa min mamma som gick tidigare från jobbet för att se till Malvin medan jag sov bort huvudvärken i två timmar.

Tack mamma :blomst:

Nu sover Malvin "middag" och sen ska vi nog gå ut en tur. Denna gång ska jag ha solbriller på :briller: frö att undvika huvudvärk.

I kväll kommer troligen min pappa på besök :o

Han har inte träffat Malvin ännu... det ska bli spännande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh ja... glömde..

Jag fick mitt skattebesked i dag... jag får tillbaka nästan 18 500 kr!!! Mannen får tillbaka ca 1500...

:hoppe: :hoppe:

det betyder att vi inte behöver ta ut så mycket ersättning för Malvin när mannen är hemma - och att vi får "fler" föräldradagar att lägga på Malvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at Malvin er friskmeldt :hoppe:

syns det ser ut som om dere koser dere masse, og nyter livet alle tre :wink: Fortsett med det :Nikke:

Vi kan gjerne bytte skatt forresten :wink: Fikk 8000 i restskatt vi...... kom jo ikke som noe overraskelse, men hadde jo et lite håp om at det ikke skulle bli så mye :roll:

Kos dere i finværet!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för hälsning bizzy. jag saknar faktiskt dina konstverk... inget fel på katten men konsten ÄR ju liksom bizzy.

I dag har vi provkört bil. En stor Cadillac Sedan de Ville... guld-champagnefärgad. Mannen drömmer om en amerikansk bil (jag vill också ha men drömmer inte lika stort), han hade en Chevrolet Monte Carlo från 70-talet i Norge när vi träffades. Tyvärr var han tvungen att sälja den när han flyttade hit - det var allt för dyrt att ta in den till Sverige. Och så är ju bilar billigare i Sverige så det hade varit lite dumt. Fast vi saknar den båda två.

Hur som helst. Den var bra, vi noterade några småsaker till handlaren och en del skulle han fixa.

Nu ska vi sätta ut vår bil till salu. Vi ska vara ordentliga och säljar FÖRST, sen köpa. Nu har vi en Seat Cordoba -98 som jag ärvt/övertagit av min farfar. Den har bara gått 2500 mil och är rätt så fräsch. Lite synd att sälja en så pass lite körd bil men... vi kan ju inte ha två bilar. Vi har ju två motorcyklar också...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er faktisk litt enig med deg jeg Furstina! Savner kunsten jeg også, det er liksm mer meg å ha det som avatar enn katten.... får se om jeg finner noe nytt, finner ikke alltid de kunstnerene jeg liker så lett på nettet :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle min pappa, Malvins morfar, höra av sig... men telefonen den var tyst :(

Jag skickade ett mail till honom i morse, fullt av besvikelse - och fick svar i dag. Han hade visst kommit allt för sent till Stockholm i går och lovade att ringa mig i dag när hans kurs är slut vid femtiden. Klockan är nu närmare sex och han har ännu inte ringt

oops... nu ringer det :sjokk:

Det var han. Han kommer hit... :P

Pappa har ännu inte träffat Malvin. Han flyttade till Kanada en månad innan Malvin föddes och skulle vara där "tills vidare"... men det gick visst inte så bra så han kom hem redan efter två månader. Nu bor han åter igen i Göteborg. I dag, torsdag och i morgon, fredag håller han kurs inte långt härifrån... han skulle komma hit nu... det tar väl 20 minuter att gå.... iiihhh :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, då fick Malvin besök av sin morfar för första gången i går!

Han var nog glad att se oss men han är inte någon som är stor i att uttrycka det. Vi åt middag och pratade lite, jag frågade ut honom om hans "nya liv"; Kvinnan han bor med, lägenheten han har ihop med sin ex-kvinna, jobb osv.

I dag har jag massor med saker att göra men har ännu inte bestämt mig för att göra nåt...

Att göra i dag:

:klø: dammsuga

:klø: diska

:klø: tvätta fönster

:klö: städa trapphuset (det är vår vecka)

:klø: stryka överdrag till soffan (var tvungen att tvätta då Malvin spytt i soffan) :kvalm:

:klø: ut å gå tur - kanske museum

:klø: klistra in foton i album

:klø: surfa på KG...

I dag är det föresten mannens sista arbetsdag - sen är han pappaledig :-D

Jag börjar "jobba" på måndag, börjar med två veckor semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...