Gå til innhold

Svorskt liv


Furstina

Anbefalte innlegg

Hej LoisLane :vinke:

Jag tror nog att det ordnar sig för mig.

Jag håller på att avsluta med två bolag

- ett stort industriföretag, som mjukvaruutvecklare

- och ett konsultbolag där jag kommer fortsätta ungefär som förut

Frågan är bara vad JAG vill?!

Fortsätta som konsult på ett bolag där jag ser utvecklingsmöjligeter och dynamik - eller äntligen få arbete där det finns struktur och strategier (som följs), och en trygg anställning?

:-?

Svigermor och Svigerfar var här i förra veckan. De sov över två nätter inne i Malvins rum.

Vi flyttade in Malvins säng i vårt rum och ställde in extrasängar i hans.

När han vaknade första morgonen blev han JÄTTELEDSEN :grine:

Hans säng stod och blockerade dörren från vårt sovrum in till hans. Huu... han grät och gnällde och pekade på dörren - jag fick lov att bära runt honom och visa vägen in i rummet från köket.

Tänk vilken panik att tro att sitt rum är blockerat och borta för alltid!

Nåja, det gick bra. Malvin lekte med Bofa (Bestefar) och nana (bestemor) på morgonen och var sedan med på sightseeing runt stan.

Malvin har blivit STOR. I måndags kommenterade dagispersonalen att han börjat prata massor.

Taktoj - traktor

Titta

Hej då

mamma

pappa

baba - banan

bojj - boll

momo - mormor

mofa - morfar

atte - katten

asse - Frasse (mormors katt)

sssin - Russin

tenn - vatten

nenning - välling

och en himla massa ord som är svårtydda

Så har vi börjat CYKLA!

Stor begistring hos lillillen. Han ska klättra upp på cykeln innan hjälm och kläder är på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går rockade vi!

Malvin kom gående och lät "du-du duh! du-du duh!" och mannen tyckte det lät som från We will rock you.

Mannen drog fram Queen-skivan (vinylskiva!) och satte på. Malvin stod förtjust och klappade takten till dunket :ler:

Sen fortsatte vi med Metallica For whom the bell tolls och lillkillen diggade. Skrattade och headbangade lätt sittandes på golvet. 1½ år och redan upplärd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Du skriver så underbart om Malvin, gör nästan (men bara nästan) att man bli sugen själv också :o :ler:

Skönt att det löser sig med jobb, även om du har lite att fundera på med hur du ska göra. Blir det tid för någon semester då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Litjmæ. tack för fina ord.

jag ska bestämma mig under veckan, allra senast måndag nästa vecka. Och sedan skriva kontrakt innan veckans slut. Det har jag bestämt mig för.

Vi jobbar en vecka till sen åker vi till NORGE! :flagg:

:hoppe:

Både mannen och jag längtar. Det ska bli härligt att få koppla av, ha tid tillsammans och få träffa släkten

Malvin ska föresten få en ny kusin i februari/mars nån gång. Min ena svägerska är gravid igen! Alla som trodde att hon var klar med barnafödande.

Jättekul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooohhh... första inlägget på "riktigt" i nya forumet. Och i min egen dagbok.

Spännande med nytt forum ja. Måste lägga upp nu avartar också, kanske har jag en ny sådan ansiktsbild på mig och Malvin.

Malvin har fått "sommersveis". Vi rakade honom i lördags med aparaten :rolleyes:

3-4 mm i nacken och 6 uppe på huvudet. Han ser ut som en 50-tals unge. Söt men lite ovanligt :)

Så har han blivit dålig nu också. Har kanske fått vattkoppor - igen? :huh:

Antingen var det inte det han hade sist eller så är det värmeutslag nu. Han har i alla fall blåsor på rumpa, ben, fötter, händer och tunga. Dessutom är han lite trött och gnällig, har inte matlust och sover dåligt.

Jag var hemma på förmiddagen i går och mannen är hemma i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja - jag har skrivit på för nytt jobb! B)

Ska börja 1 oktober och det känns riktigt skönt. Det är ett "riktigt" jobb - inte som konsult och jag tror jag kommer lära mig mycket samtidigt som de verkar efterfråga mina kunskaper. Det ska bli spännande!

testar lite formatteringar - det syns va? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Tack før hælsningar Jinx och Klips.

Det ær faktiskt JAG på avartaren! Coolt va? :)

Vi ær på ferie i Norge och har redan klarat av førsta veckan av 3 1/2.

Vi har:

* Kørt på en Hare

* Sett Rådjur i hagen

* Klappat hæstar

* Lekt med hunden

* Fångat krabbor

* Fiskat

* Ætit blåbær och bringebær på skogstur

* Sett Groda/Frosk och Huggorm

* Gått før långt ut i vattnet så støvlarna blivit vattenfyllda

* Jagat mus på køket

* och varit hos frisøren

- och surfat på Internetcafè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb!!!!!! :blomst:

Er innom å leser, men må innrømme at jeg ikke er så flink til å skrive for tiden :rodme:

Er så koselig å lese om livet med Malvin!!!

Fortsatt god fere :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

SKrev hälsning till mig själv i stället för till Bizzy... men så är det första dagen efter semestern...

jag kommer med uppdatering senare

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack Bizzy.

Tillbaka i Sverige igen och tillbaka på jobbet

- allt borde vara som "förut" men det känns nytt och fräscht ändå.

Malvins förskola/barnehage har flyttat in i nya lokaler i en skola. Nu fin fräsch gård med gungor (huske?), rutchkana, klättersaker och annat fint. Han var glad för att komma tillbaka. Få träffa fröknarna och barnen igen. :)

Och cykla är fortfarande så roligt att han varken vill gå av när mannen lämnar honom på morgonen eller när jag kommer hem.

När vi kommer hem säger han "mera mera mera", i måndags grät han i fem minuter så tårarna rann längs kinderna. :grine:

Jag har börjat spela bowling igen. Säsongen med matcher börjar nästa helg och då ska både A-lag och Farmarlaget åka till Gotland och spela match, samt "umgås" och ha skoj :danse:

PÅ jobbet är det hmmm intressant. Min firma ska läggas ner och jag egentligen ingen chef eller några kollegor kvar. Men jag måste jobba 7 veckor till innan jag får gå.

Hos kunden är det också intressant...

Vi skulle ha ett möte med en möjlig efterträdare till mitt uppdrag men det ställde ansvarig chef in för att saker ska gå "rätt väg". Så nu förlorar vi kansker 2 veckors arbetstid. Och de har massor att göra och ingen struktur alls.

Nå ja - jag ska lämna stället i oktober... heeh :icon_surprised:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har inte skrivit "allt" jag funderat på - eftersom jag inte vet vad som varit på gång...

Mannen och jag hade en mycket skön och avslappnad semester. Turer i skogen, shopping i stan, goda helmagade middagar och enkel norsk husmanskost (Joikaboller, fiskekaker mm) och vi slappande av efter vårens oro på jobbfronten för min del. :roll:

Vi kanske slappnade av och njöt lite väl mycket :sjenert:

Efter en dryg veckas funderingar över vilken dag i månaden det är tog jag mod till mig och gick in på apoteket... I går kväll kom svaret. Snabbt och starkt - streck i både testfält och kontrollfält...

:overrasket:

vi är gravida

malvin ska bli storebror

vi ska ha en baby

jag har nyheter att berätta första dagen på nya jobbet :babysmokk:

Och mannen som också misstänkte vad som var på gång hade köpt en liten gravid-present till mig - en ljusblå klocka.

:hjerter_rundt:

så nu får jag öppna en ny dagbok....

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...