Gå til innhold

Svorskt liv


Furstina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litjmæ Han ÄR ju hur söt som helst - och glad så gott som jämt! Vi har haft tur kanske?

:ler: jag tycker nog att hälsningen var morsom som den var Madley

Jag har ätit lunch med mannen i dag! Vi var på Burger King för en gångs skull - brukar inte äta hamburgare vanligtvis.

Jag är kär i honom :hjerter: Det bara sprudlar i hela kroppen. Härligt härligt. Det är skönt att träffas som på "dejt" i bland utan barn...

Han tyckte jag skulle köpa ett graviditetstest i dag - för det kanske vi behöver ändå nån gång. Och sen skulle vi testa på tisdag kanske? Jag vet inte om jag kan eller vill vänta så länge. Kanske lördag eller söndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Tur, skicklighet, kalla det vad du vil ;)

Oavsett är det SÅ kul att läsa om hur bra du mår, det får mig att må bra också!

Håll oss för all del uppdaterade, spännande!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack igen...

natten till lördag kom mensen - så antingen har jag långa cykler helt plötsligt eller så hade jag fel på förra mensen med en vecka. Nå ja...

det var ganska skönt att få den i alla fall - men det hade också varit mysigt om den inte kommit. Mannen och jag pratade om det och sa väl att på ett sätt är det väl skönt om jag vore gravid så där - för då slapp vi fundera och planera över när vi ska ha nästa barn.

Nå ja.

I dag har det snöat här. MASSOR! Det har kommit över 30 cm bara sen klockan sex i morse! :hoppe:

Både mannen och jag har varit ute och skottat snö - nu är både sopborsten och skyffeln av i skaften :ler:

Malvin har åkt pulka/akebrett och har kommit på att han kan kasta sig ur pulkan för att komma "loss" och kunna leka på egen hand i snön.

Mannen sitter otålig här brevid. Vi (jag) har äntligen kopplat upp våra datorer (via modem :-? ) och han väntar på sin tur - för helt plötsligt vill inte "hans" dator prata med min...

jaja :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det alla hjärtans dag - valentindagen.

Mannen och jag firar inte sådana dagar speciellt - eftersom det inte känns så speciellt att köpa blommor, choklad etc när hela handeln annonserar ut påminnelser om att göra det just då.

Jag bakade vaniljdrömmar och vaniljhorn i söndags i stället - mannen gillar vanilj och jag gillar att baka. Men egentligen ska vi ju inte äta kakor...

mannen får magsyra och jag äter för lite middag... men det är gott :)

Men jag var ändå så där härligt upprymt kär i honom hela dagen :hjerter:

jag vet inte vad det är men det bara bubblar i mig sedan flera dagar tillbaka.

Kanske är det tanken på att vi kanske var gravida igen

Kanske är det att vi börjar komma i ordning i lägenheten

Kanske är det snön

Kanske är det Malvin som kramas, vinkar och leker

Kanske är det rutinen att jag hämtar Malvin vissa dagar och vi får leka ensamma, laga mat och vänta på att mannen kommer hem - och tvärt om vissa dagar

---

det enda negativa just nu är mitt jobb.

Jag är lite osäker på hur det går och vart jag är på väg.

Jag sitter på ett uppdrag och jobbar, tjänar pengar åt mig och företaget men jag utvecklas inte.

Jag jobbar med gamla saker och funderar på framtiden när uppdraget tar slut.

Jag vill utvecklas men det känns så trögt.

Kanske borde jag söka nytt jobb men jag borde ha lite fräschare kunskaper då kanske?

Jag hade ett utvecklingsamtal med min chef i förra veckan och det var väl OK men jag vet inte... blir så osäker... :-? Vad vill jag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringde från förskolan/barnehagen i dag klockan 11 - Malvin har geggiga ögon, antagligen en ögoninfektion, och de fick inte tag på mannen. Mannen låg hemma och sov med telefonen avstängd...

Jag gick från jobbet vid halv tolv och hämtade Malvin ca 12. Då hade de ätit och låg och sov - så sött med en massa små barn sovandes på varsinn madrass i ett rum :hjerte:

Jag klädde på min sovande lille prins utebyxor, mössa och jacka - bar ut honom till vagnen, fortfarande sovande...

Jag la min mössa/fuskpäls-filt-hatt över ansiktet eftersom det var så ljust av all snö och gick hemåt.

Mannen hade precis vaknat när vi kom hem (efter en 2-timmars sömn!). Gul gegga på ögonfransarna och röda ögonvitor men pigg och glad. Han får dock vara hemma med mannen i morgon.

Jag mailade hem lite filer och sitter hemma och dokumenterar nu - pojkarna gick ut för att handla mat.

I går var vi på möte på jobbet... det ser tufft ut - igen.

Vi tjänar för lite pengar just nu och denna månad är dyr. Det saknas pengar i kassan... "en utmaning" som chefen säger - hepp :-?

Jag tror ju på det vi gör och att det är bra saker men det känns så himla nervöst - tänk om vi inte får nån lön nu? Eller om någon månad? jag tänker på innestående bonus och semester. Jag tänker på hus, hem, familj och karriär och funderar återigen på att söka mig till något säkrare... men När ska jag sitta ner och göra det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje like greit å søke på andre jobber?

Sjekke ut markedet litt?

Håper Malvin er bedre! :hjerte:

Og at dere ikke er blitt smittet..

Er jo veldig smittsomt..

God helg!! :klem:

Prater svensk inni meg en god stund etter

besøk i dagboken din altså... :oops: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Jinx :sjarmor:

- jag tänker lite norsk efter allt för mycket KG jag också...

Jag har sett några jobb på Polisen som jag ska söka - det känns som en stabil arbetsgivare eller hur?

Har fått både bra och dåliga jobbnyheter i dag. Om inte företagets ägare lägger in mera pengar likvideras bolaget = rekonstruktion och kanske konkurs :veldigsur:

Å andra sidan verkar mitt uppdrag här hos kunden bli längre och intensivare fram över vår och sommaren = jag som tidigare trott att det började ta slut kommer ha fullt opp och om allt "skiter sig på min firma" kan jag kanske frilansa ett halvår?... eller bli anställd om de vill ha mig?

Malvin är bättre men lite rödögd - jag har också lite kladd i ögonen, kanske är det JAG som smittat honom :sjenert:

I morgon ska vi en sväng på IKEA igen. Ska köpa lådor för förvaring på kontorsplatsen hemma. Kanske även garderobsinredning om vi kan bestämma oss i kväll. Mamma, jag och Malvin ska åka medan mannen tränar.

Nu ringde mannen - jag skulle gå 17:25 för att vara hemma 18:00, "jag håller på att avsluta sa jag" :kul:

Trevlig helg allesammans! :vinke:

- jag är trots allt lycklig och har världens härligaste man och son. Vill ha flera barn! Jobb löser sig alltid (och i morgon är jag säkert ledsen och deprimerad men det tar vi då!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobbet igen...

Helgen har varit bra med tur till IKEA. Tyvärr är alla garderobsmått 50 eller 100 cm breda och vi skulle ha 75, 70 och 35 cm :(

Vi åkte till en byggmarknad och köpte Elfa-system. Sågade av metallstång och hyllor till rätt mått. Superfint i garderoben nu! :Nikke:

Mannen mailade en bild på soffgrupp, soffa, bord och gardiner till sin mamma - hon tycker vi har så mysigt och fint :)

Nu ska jag bara köpa strykbräda så jag kan stryka två månaders stryktvätt :roll:

Malvin är röd i ena ögat men inte så kladdig. Han fick gå till dagis i dag.

Har jobbat i två timmar och är redan hungrig! Äta ett päron nu kanske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja just det... i söndags förmiddag gick vi tur i skogen (eller ja, i skidspåren) med Malvin i bärmes (hette det så?). Mysigt och skönt. Malvin somnade på min rygg efter en stund. Härligt att höra honom snusa i mitt öra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på kontoret nu och väntar på ett möte som skulle börja 1600. *trist*

Mormor hämtade Malvin på förskolan i dag eftersom vi skulle ha möte och mannen jobbar. Så blir vi försenade *suck*

och jag som längtar hem!

I går var morfar på besök. Malvin var skeptisk. Kanske för att han var trött, eller för att han har den där lilla infektionen i kroppen eller för att det var ett tag sen han såg mormor.

Han är fortfarande röd och lite svullen i ena ögat. Men inte så geggig.

Söt i alla fall.

Min pärla!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvin mår bättre men mannen är dålig. Har ont i halsen och luftvägarna. I går gick jag tidigare för att hämta Malvin så han slapp gå ut.

:babygutt: Min kompis och hennes sambo har fått en liten pojke :ler:

I går. 3215 gram och 51 cm

:hoppe:

I dag ska jag ut och shoppa lite babykläder, och skicka ett paket till landet :Nikke:

Och en kollega på jobbet fick en flicka i fredags, fick besked i går

jag vill också ha baby igen... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack Jinx. :)

Vi hade en superbra lördag!

Jag och Malvin gick en tur med vagnen, han somnade och jag handlade. Massor med frukt och grönsaker + köttfärs (2,5 kg för 39 kr kilot!)

Så bakade jag bröd med vetekross - blev jättegott, och lagade middag.

och vi fick middagsbesök :klappe:

Ett par vänner kom på besök med sina barn; en flicka på är snart 3 år, och en son som är tre veckor äldre än Malvin.

Barnen sprang omkring (nja, killen kröp mest) och lekte. Malvin såg lite fundersam ut över att andra barn drog i hans leksaker :ler: men så lossnade allt.

Lyckat, gott och trevligt :Nikke:

I söndags tittade jag på en bowlingmatch på morgonen och sen blev dagen "sådär". både mannen och jag var trötta och griniga... blev lite sura på varandra men så gick vi ut i solskenet med Malvin på pulka/akebrett.

Mannen och jag glada igen. Malvin skrattade.

Det har snöat hela helgen här. I omgångar, blandat med solsken. I dag är det -15 grader och superfint vinterväder! Ser fram emot att hämta Malvin på dagis vid tre.

Ignorerar alla jobbbekymmer och sånt - i dag ska vi vara glada!

Veckans lista:

* Skriva jobbansökan (måndag)

* Träna (måndag)

* Stryka kläder (hela veckan! Jag har säkert 10 par byxor, 3 klänningar, 3 kjolar, 8 skjortor + mannens jobbskjortor att stryka. har inte strukit sen innan flytten! :S )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veckans lista:

* Skriva jobbansökan (måndag)

--

* Träna (måndag)

--

* Stryka kläder (hela veckan! Jag har säkert 10 par byxor, 3 klänningar, 3 kjolar, 8 skjortor + mannens jobbskjortor att stryka. har inte strukit sen innan flytten! :S )

--

Hungrig.

Blev för lite frukost i morse...

Jag mosade nektariner i mixern och blandade i naturell yoghurt i dag till både mig och Malvin.

Malvin geggade mest - det var riktigt kul att dänga skeden ner i skålen så det skvätte rejält.

Jag hann inte äta så mycket själv...

I går när jag hämtade honom på förskolan var han SÅÅÅ kramig! Sprang fram till mig kramades och la huvudet på sned på axeln... myyyys :hjerte:

Mormor var med och hämtade honom och när hon ställde ner honom ute medan jag tog på mig skorna började han storgråta! :grine:

Kanske trodde han att jag inte skulle med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvin är dålig i magen :(

De ringde från barnehagen i går och jag fick skynda mig att hämta honom.

Efter nästan två timmars sömn mitt på dan hade han kommit upp och ställt sig och fyllt blöjan med löst rinnande - så det hade runnit över upp över ryggen

Stackars liten.

Pigg och glad men ingen konsistens på det som hamnar i blöjan.

I morse vid fyra tog jag upp honom, han fick dricka lite, och vi sov några timmar på soffan. Jag tror han hade lite feber...

Mannen är hemma från jobbet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tack Wynja :)

namnet hittade vi i en Norsk namnbok min svigerinne lånade mig. och det kändes rätt nästan med en gång

Det är så trist att se honom när han är dålig i magen. Han ÄR hungrig - men får inte äta med oss. Bara tunn majsvälling, smaklös vätskeersättning och blåbärsoppa.

Han är glad men samtidigt lite gnällig, kramig och svag-trött.

Lilla vännen...

Han har börjat prata lite nu.

Säger Mamm-a och Papp-a tydligt. I går tror jag jag hörde ett la-mmpa och ett ti-ttah

:hjerter:

Annars har han ett tydligt kropsspråk. Ska peka på allt. På alla bussar, på lastbilar, på taklampor, larmlampor, klockor, nycklar, bollar.

Han pekar och låter - så svarar vi vad det är - så pekar han på nåt nytt och vi svarar.

Han går ofta omkring och säger pap-pa--pap-pa-- papp eller mamm-mah - mam-mah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Åh, vad mysigt Furstina, vilken rolig period ni går in i nu med prat och allt som han kommer lära sig :hjerte:

Tråkigt att han är sjuk, det är mycket förkylningar som går för tillfället, får hoppas det går över snabbt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvin är fortsatt dålig... :veldigsur:

I går sov han i flera perioder. Lite feber och lös i magen fast ändå glad och go när han är vaken

i går hade han sprutat ner halva badrummet när han låg på skötbordet. Mannen kom undan, men skåp, handdukar, matta och golv behövde rengöras...

I morse fyllde han blöjan så det läckte upp över ryggen- Jag fick duscha av honom och skölja kläderna

I söndags smet jag in på Twilfit och köpte två skjortor/blusar och en massa kul (och några helt vanliga) strumpbyxor...

Den ena skjortan var ljust blå och lätt mönstrad i materialet. Supernöjd. :Nikke:

Den andra skjortan/blusen var jag lite tveksam till, en vit sommaraktig blus med ljusblå detaljer på. Korta ärmar... när jag provade den hemma sa mannen också - den är för kort. Ahh - då det var därför jag inte var helt nöjd.

Nu ska mannen få byta den i dag. Han ska få byta in blusen och välja underkläder till mig för de pengarna :sjarmor:

Hans eget förslag... jag gillar idén!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...