Gå til innhold

Tenker du på dyrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å være helt ærlig tenker jeg vel at mat som produseres i Norge produseres etter forskrifter som ivaretar dyrenes helse, og at mattilsynet griper inn om dyrene ikke har det bra. Men jeg vet egentlig altfor lite om dette... Prøver å spise lite kjøtt da. Bruker mye grønnsaker og mindre kjøtt, og vi spiser som regel vegetarmat ihvertfall 2 ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig tenker jeg vel at mat som produseres i Norge produseres etter forskrifter som ivaretar dyrenes helse, og at mattilsynet griper inn om dyrene ikke har det bra. Men jeg vet egentlig altfor lite om dette...

Det finnes nok andre land der dyrene blir behandlet verre, men det er absolutt ikke slik at alt er perfekt i Norge, selv om det blir fremstilt slik. Begynner omtrent å grine av Tines 'lykkelige kyr'-reklamer, at det er mulig å feilinformere slik...

Men det verste av det verste er nok kylling- og kalkunoppdrett.

Skrevet

Tenker alt for mye på dyrene egentlig. Derfor spiser jeg mest fisk. Spiser aldri svin. Og etter en lang periode uten synes jeg faktisk at svin smaker ganske rart. Kylling går det desverre litt av, men ikke hver uke. Prøver å få i meg andre proteinkilder som bønner osv slik at jeg kan kutte ned på kjøttet. Er laktoseintolerant så drikker ikke melk, og kjøper alltid økologiske egg :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ikke alle griser har det ille her i landet. Kjenner en grisebonde og de grisene er blide og lekne og får masse kos og oppmerksomhet. De virker ikke stresset. Eneste de mangler, er et liv utenefor låven. Men klart griser som lever ute, er bedre, enn de som aldri får sett sollys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...