Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013

Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye, Eliza! Har tenkt på deg og håpet det gikk bra. Så godt at han endelig kom ut! :)

Min termin var i går og jeg er nå utålmodig som bare det siden absolutt alle andre får babyene sine før termin her inne! :fnise: Kjenner iallfall godt med kynnere og murringer, så det er vel noe på gang, får jeg håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutten, Eliza! Håper dere koser dere alle sammen! :)

Og Øydis, vi får da inderlig håpe at det ikke er ene og alene din jobb å dra opp gjennomsnittet! ;) Hvem vet, kanskje det allerede skjer spennende ting hos deg? Det kan ikke være mange dagene igjen uansett nå, så hold ut (selv om det er veldig vanskelig på slutten... snakker om at dagene sleper seg av gårde!). :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag kom jenta vår! Litt stress på slutten, men heldigvis gikk alt bra. Er så ubeskrivelig glad og lettet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God 17. mai, alle saman! :flagg:

Kva planar har de andre? Me går for ein rolig 17. mai. Storebror skal gå i tog med barnehagen (dei øvde seg i går, og det var ein tydelig stolt gut som vifta med flagget sitt :rodmer: ). Der blir pappaen med, og så slenger krabaten og eg oss med viss bekkenet mitt tillater det. Eller kanskje me berre ser på. :vetikke: Ellers held me oss heime (eller i nærheten) og får besøk av svigerinne.

Eg trur eg har funne ut kva eg skal ha på meg i dag, men har sjølvsagt ikkje prøvd det på ennå. *alltid ute i god tid* :fnise: Jammen ikkje lett å finna noko som både er ammevennlig og stort nok (eg har fremdeles nokre cm ekstra rundt magen, så det er lite frå klesskapet som passar :sukk: ).

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hipp hurra for gårsdagen, Øydis! :hoppe:

Kos deg masse med jenta di :)

Her har vi hatt en særdeles ikke-rolig 17.mai.. ut klokka åtte og hjem klokka seks, og rigging, tog, og dirigering av 17.maileker imellom. Smule var yngste dugnadsdeltaker i en alder av 15 dager, ikke dårlig!

Er i grunnen mest lettet over at vi fikk gjort det vi skulle, samt at alle overlevde dagen :ler: Og så håper jeg eldstesønnens klassetrinn tjente gode penger til klassetur! Men 17.mai er og blir stress med skolebarn i hus, det er ikke til å komme forbi... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Gratulerer så mye! :hoppe:

Noen som har gode tips for nedkorting av negler? Nå har hun klort seg selv i ansiktet og meg på brystet så det ble merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klipte eller rev de av.. Evt finnes klorevotter som vi også hadde, men de falt fort av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Øydis!

Jeg er 37 uker i morgen og må vel begynne å pakke bagen snart..

Hva har dere pakket i bagen? Noen som vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, dere! Vi kom hjem fra sykehuset i går og snubler i vei mens vi prøver å gjøre det rette, og det er så fint og skummelt på en gang. :rodmer:

Håper alle hadde en god nasjonaldag!

Tekola, du kan fikse neglene når babyen sover, det er visst lettest. F eks klippe et lite hakk i kanten, og så rive av resten. Men det er sikkert mange metoder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen heim, Øydis! :strix:

Det spørst om eg har fødestøv lenger, Bobla (krabaten nærmar seg jo 6 veker allerede :overrasket: ), men ammestøv har eg rikelig av for dei som ønsker. :duskedame:

Eg måtte ekspresspakka fødebag, så eg har ingen total oversikt over kva som må med, esk1. Men enkelte tips, i tillegg til ammevennlige klær, er innesko, mjukt dopapir (det dei har der, føles som sandpapir, og du såg kanskje Mafaldas kaktus-kommentar?), handkle (iallfall på barsel på St Olavs er handkleda str vaskeklut) og kanskje nokre klær til babyen, særlig hue er kjekt. Eg synst i utgangspunktet at det ikkje er nødvendig med eigne klær til babyen så lenge ein kan bruka sjukehusklæra, men mine små har iallfall drukna heilt i den outfiten, så klær i str 50 har vore mykje meir praktisk. :) I tillegg har appetitten min på sjokolade vore omtrent ubegrensa, særlig etter første fødselen, så det MÅTTE eg ha med. :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

Åh, den utålmodigheten er fæl. Jeg løp i trapper, skrudde sammen Ikea-kommode og hadde sex. Ingenting skjedde påfølgende dag. Dagen før jeg fødte lå vi på sofaen hele dagen og så på serier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner eg å bli ganske lei av å vente kjenner eg! Så send gjerne noe fødestøv til meg også for di som sku ha det :P Vondt å gå,stå og tilogme det å ligge flatt på en sofa er ubehagelig.I tilleg til at eg har fått noe vann i kroppen i dag.Så håper eg litt på at jordmor har lyst å strippe meg for å kansje få gang på ting i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad jeg besitter noe fødestøv, så er det så ineffektivt at jeg ikke vil anbefale det til noen! :fnise:

Men skjønner godt dere som venter, altså, de siste ukene kan være laaange.... :klem:

I sykehusbag'en min var jeg veldig glad for å ha pakket ned en bok og iPod, og eget nattøy! Ammevennlige topper er også kjekt å ha, et par løstsittende bukser, og litt tøy til babyen (ikke mye, men et par små bodyer, sparkebukser og evt. lue er fint å ha med seg). Sleng med et par bind i tilfelle dere er heldige og ikke blør så mye, på Ullevål hadde de bare de Up and Go-bleiene for voksne :ler: De fleste trenger dem nok også, men det er ikke sikkert.

Hvordan går det med dere, Øydis? Alt bra med den lille- og de store? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...