Gå til innhold

Må disse hundene dø!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og eieren fradømmes retten til å ha dyr over hodet til evig tid!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10060660

Når du ikke har kontroll på kjøterne dine, og det er bare flaks at de ikke dreper noen, da er du jammen frekk som går til retten for å vå omgjort et avlivningsvedtak. denne samvittighetsløse jævelen av en hundeier er så frekk at det knapt finnes ord!

Er det rart en ønsker KRAV om skolering og sertifikat før en får lov å eie noen som helst dyr? Disse bikkjene bør avlives sporenstreks og eieren bøtlegges noen titusener samt bli avkrev enda større beløp i erstatning til de som var heldige nok til å overleve dette totalt uprovoserte drapsforsøket.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at mastiffen burde blitt avlivet, men uprovosert var det nok ikke. De sparket og slo hunden mens de skreik, OGSÅ bet den. Drapsforsøk var det heller ikke, da hadde ikke gutten levd (bikkja veier 60kg +, ville den drepe så hadde den drept).

Jeg er for å avlive hunder som biter, så det er sagt. ..

Anonym poster: 5e8aa94df7fa70d94f5a65f6056fdaad

• Liker 16
Skrevet

Er denne typen hunden lovlig her til lands i det hele tatt mon tro ? Jeg ser mange som går rundt med pit buller og lignende ??!! Er det lov å ha disse typene hundene ?

Skrevet

Er denne typen hunden lovlig her til lands i det hele tatt mon tro ? Jeg ser mange som går rundt med pit buller og lignende ??!! Er det lov å ha disse typene hundene ?

Dessverre, ja... Folk liker å ha "snille" drapsmaskiner med seg i storbyen.

• Liker 1
Gjest Raggariddim
Skrevet

Mastiffen er lovlig!

Å disse pitbullene du har sett... Sikker på at det ikke er staffordshire bull terrier? Staffene er noe mindre enn pitbuller men litt lik :)

Har selv ei staffe tispe som er helt herlig :)

• Liker 5
Skrevet

Huff altså... Om det ikke var nok med de vanlig hundene fra før :(

Skrevet

Mastiffen er lovlig!

Å disse pitbullene du har sett... Sikker på at det ikke er staffordshire bull terrier? Staffene er noe mindre enn pitbuller men litt lik :)

Har selv ei staffe tispe som er helt herlig :)

Vetta søren egentlig.. Bestemor mi skaffa seg noe sånnt .. fryktlig søt mens den var liten.. Men jaggu hvor fort den vokst.. etter noen måneder var den bare skummel.. Bet venninna mi som ville bare stryke på han.. etter det så ble den bare matet mens den stå i hagen hele livet.. de ville ikke avlive han , men for et trist hundeliv :( :( Ingen tørt å gå i nærheten av den engang... :(

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Alle hunder kan bli drapsmaskiner hvis man legger til rette for det. Enten det er en pitbull eller en golden retriever. Noen raser krever mer kunnskap, og uansett hvilken rase man velger, så må man bare lære seg om hundehold og oppdragelse. Staffer er noen av de mest vennlige hundene som fins, elsker rasen, men i feile hender blir den farlig. Det blir en golden retriever også. Også min lille engelske toy terrier kunne ha blitt farlig hvis jeg hadde gått inn for det:) Det som slår meg i denne tråden er hvor uvitende mange er om hvordan man skal oppføre seg med en hund. Jeg bor nær Oslo, og nært et nabolag med mange muslimer. Ikke et vondt ord om dem, men mange av dem er livredde hunder og løper av gårde når de ser en løs hund (som kanskje bare er vennlig og som ikke har tenkt å gå bort til dem heller) Men hunder fanger opp redslen og blir selv usikker og redd. Og så har man en ond sirkel. Noen blir mere redd og veiver med armene, skriker, og i verste fall vil det ende galt, hvis hunden ikke er trygg. Så jeg mener at det går litt begge veier. Hundeeiere må ha kunnskap, men også folk som ikke har hund trenger opplysning. Her i Norge har mange hund, man kan ikke bare forby raser som ser litt skumle ut fordi noen blir redde. Jeg ser enkelte foreldre blir hysteriske når en hund kommer nær barnet. Og hunder leser kroppspråket og tolker det som om at det er fare tilstede.

Når det er sagt, så klart hvis en hund er til fare for omgivelsene så bør den avlives, spesielt i saker som dette. Om eieren bør fradømmes retten til å ha dyr, vel, det er en skjønnsmessig sak. Noen ganger kan uforutsette ting skje og ulykken er ute. Hørte om en sak hvor en liten jente ble skambitt av en staff og da de skulle obdusere den etter å ha avlivet den så fant de en blyant stappet langt inn i øret dens. Ikke rart hunden gikk til angrep. Ting kan skje fort, og vi har ingen garanti for at det aldri vil oppstå problemer. Men liker ikke hvordan media har en tendens til å hausse opp frykten ved å bruke uttrykk som 'kamphund' og kanskje slenge på et bilde av en skummel hund. Bedre å heller spre kunnskap. Men antar at det ikke er så spennende som et bilde av en frådende rottweiler og en dramatisk tittel.

Endret av pærecider
Skrevet

Drapsmaskiner? La meg gjette... du er en av de som mener mastiffer, dobermann og rottweiler +++ er såkalte drapsmaskiner? Det er helt sørgelig... hunder har ikke skyld i sin atferd, uansett rase. Mennesket har formet og skapt atferden til hunden sin.

Lurer på når mennesker skal slutte å dømme hunder ut i fra dens utseendet.....

• Liker 10
Skrevet

Jeg tror (og håper) at de forbudene mot hunderaser vil bli slutt på etterhvert. Synes å huske at et eller annet land hadde gått tilbake på det, og heller legger en større del av ansvaret over på eier. Altså, biter hunden din et menneske, så blir hunden da sett på som et våpen og du blir vil bli dømt deretter. Noe i den dur.

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror (og håper) at de forbudene mot hunderaser vil bli slutt på etterhvert. Synes å huske at et eller annet land hadde gått tilbake på det, og heller legger en større del av ansvaret over på eier. Altså, biter hunden din et menneske, så blir hunden da sett på som et våpen og du blir vil bli dømt deretter. Noe i den dur.

Danmark :) Vet ikke om de har gjort det enda, men noe er i ferd med å skje, i hvert fall!

Må bare si at de som mener at pitbuller og staffer er 'drapsmaskiner' ikke kan ha mye peiling på hund.

Selv for mange år siden, da de faktisk ble brukt som kamphunder, var de snille med mennesker.

Hvordan skal du ellers kunne trene en hund og kunne arrangere kamper?

Spesielt staffen er utrolig vennligsinnet. Bestandig glad :)

• Liker 7
Skrevet

Det er ytterst skjeldent det oppstår slike situasjoner med denne type hunderaser, det er generellt sett en vennlig, rolig og behagelig rase.. Jeg har aldri tidligere hørt om skremmende hendelser med Franske Mastiffer!

Hvor i alle dager er det du ser folk går rundt meg pitbuller hen?

Det må jeg si jeg har vanskelig med å tro! Du har vel ikke så veldig god kunnskap om hund og hunderaser?

En av disse pappaene som stod bak det forrige forbudet gikk ut i avisene her for litt siden med en påstand om at det var en stor oppblomstring av Amstaff og pitbull i Oslo om dagen... Han hadde også tatt bilder av disse. Når hundefagfolk så fikk se disse bildene så viste det seg at ikke en eneste en av de var hverken Amstaff eller pitbull!

Du bør være varsom når du går rundt å beskylder folk for å være uansvarlige kriminelle som bryter loven og som setter sin egen hund i livsfare! Det er en stygg påstand! Hvordan hadde du likt å bli beskyldt for å sette barna dine i en situasjon som risikerer livene deres, bare fordi personene er ignorante besserwissere?<br /><br /> Anonym poster: 81f288d2be19ca2fd59962fe4aa4b0e7

• Liker 7
Gjest Badabing
Skrevet

Enig med dere siste her. Det er stort sett eiers skyld, og det er eier som bør straffes. Sånne saker som det her minner meg om saker i land der sauer og kyr settes i fengsel og får dødsstraff. Synes det et bra om de ser mer på dette at eier får mer ansvar og eventuell straff, så tar kanskje folk mer ansvar for dyreholdet sitt etter hvert.

Jeg hadde en super mastiff i familien. Han var kosete og ville helst bare sitte på fanget. Får helt vondt av denne hunden som sikkert ikke har fått den kjærligheten og treningen den trenger.

• Liker 3
Skrevet

Vetta søren egentlig.. Bestemor mi skaffa seg noe sånnt .. fryktlig søt mens den var liten.. Men jaggu hvor fort den vokst.. etter noen måneder var den bare skummel.. Bet venninna mi som ville bare stryke på han.. etter det så ble den bare matet mens den stå i hagen hele livet.. de ville ikke avlive han , men for et trist hundeliv :( :( Ingen tørt å gå i nærheten av den engang... :(

Du forstår vel at det var bestemora di som var problemet, og ikke hunden?!!! Slike folk skulle ikke fått lov å ha hund!

Ps. Alle hunder blir født som valper, og så vokser de seg større! Noen raser vokser seg større enn andre, skjønner du!

Du ser vel forskjell på en valp og en voksen hund! <br /><br /> Anonym poster: 81f288d2be19ca2fd59962fe4aa4b0e7

• Liker 8
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Forbudet mot enkelte hunderaser var i mine øyne en lettvindt løsning på det man annså som et problem. Problemet er bare at det ikke virket :gjeiper:

De med farlige hunder gikk over til å lage farlige hunder av de rasene som var tillatt, eller skaffet lovlige papirer på hundene de hadde.

Hvordan noen tenke at dete skulle funle skjønner jeg ikke :klo:

• Liker 1
Skrevet

MANGE land:) Blant annet Sverige, Italia, Nederland, Storbritania+++

Det er interresant å se hvor mange mennesker som mener de vet mye bedre enn fagfolk og forskere ;)<br /><br /> Anonym poster: 81f288d2be19ca2fd59962fe4aa4b0e7

Skrevet

De sparket og slo hunden mens de skreik, OGSÅ bet den.

Anonym poster: 5e8aa94df7fa70d94f5a65f6056fdaad

Hvor har du det fra?

Anonym poster: c84bc53dcec4942e5adacaae11b22d6e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hundene i Mandal bør helt klart avlives. Ikke fordi det er av den eller den rasen, men fordi det var tegn i området som tydet på at eier trente dem til kamp/angrep. Den siste hunden som var av samme kull som en av de som angrep, hadde en annen eier, og den "bare" så på. Den angrep ikke, selv om resten av flokken gjorde.

I mine øyne er det altså eieren og ikke hundene det er noe galt med i dette tilfellet også. Det er jo ofte det.

Jeg klarer ikke helt å se at et forbud hjelper mot noe som helst, men jeg forstår også de som blir (mer) redde for disse hunde"typene" når slike ting skjer.

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 5
Skrevet

Synes veldig synd på hundene som var så uheldige, det er i veldig mange tilfeller eieren sin feil at hundene blir som de blir og om det ikke var eieren sin feil var det fortsatt eieren sitt ansvar å passe på at hundene ikke klarte å stikke av. Nå må hundene bøte med livet for eieren sine feil...

Skrevet

Trist at media spiller på uvitheten hos folk og setter i gang diskusjoner som dette fra mennesker som helt tydelig ikke har greie på hva de snakker om eller noen som helst kunnskap om hunder.

Ingen av rasene er forbudt i Norge og et raseforbud basert på noen få eieres kunnskapsløshet vil neppe løse noe problem. At disse hundene burde bøte med livet på grunn av synsing i media, en eiers uoppmerksomhet og mangel på kunnskap, og ikke minst det faktum at ingen egentlig vet hva som skjedde bortsett fra de som ble angrepet, er synd.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...