cheezewizz Skrevet 7. september 2012 #81 Skrevet 7. september 2012 På sommeren manøvrerer jeg edderkoppene opp på hånden og slipper dem løs ved nærmeste busk utenfor huset. Det er bortkastet tid, da edderkoppene du finner inne er husedderkopper og de vil vende "hjem" igjen (altså tilbake til huset) om du bare kaster dem ut.
Lizbeth Skrevet 7. september 2012 #82 Skrevet 7. september 2012 Her har vi to hunder og en katt som tar seg av småkryp lenge før jeg selv rekker å gjøre det, haha Normalt sett bærer jeg edderkopper ut av huset fremfor å drepe de Livet spart for deres del, og grisete møbler spart for min del
skrue Skrevet 8. september 2012 #83 Skrevet 8. september 2012 (endret) Det er bortkastet tid, da edderkoppene du finner inne er husedderkopper og de vil vende "hjem" igjen (altså tilbake til huset) om du bare kaster dem ut. De edderkoppartene jeg har funnet inne har jeg også sett ute. Men, godt mulig de foretrekker et tørt og relativt varmt oppholdssted om de kan finne det. Endret 8. september 2012 av skrue
Minya Skrevet 9. september 2012 #84 Skrevet 9. september 2012 Er det husedderkopper får de være, da de mesker seg på andre skadedyr og drit. Er det andre typer, får de fyken, enten ved slag eller ved utbæring, alt ettersom hva jeg gidder.
Gjest Lille-pus Skrevet 9. september 2012 #85 Skrevet 9. september 2012 Sa noen edderkopp ! De er de eneste insektene som innendørs gir meg umiddelbar hjertestans, svette og tilløp til panikk.... Har katter, og skulle en "stakkar" på 8 ben forville seg inn så går den den sikre død i møte med en katt. Ute går det greit Yepp, har for lenge siden bodd i sokkelleilighet hvor de kom ruslende utpå senhøsten, i mega utgaven av stor husedderkopp (8-10 cm fra benspiss til benspiss).
AnonymBruker Skrevet 9. september 2012 #86 Skrevet 9. september 2012 Edderkopper plager ikke meg, så enten lar jeg de være (om det er kaldt ute, ja jeg er patetisk ) eller så bærer jeg dem ut. Dreper aldri insekter med med hensikt. Anonym poster: 383b0d43c313afbfdadc2bf89dde0b1a
Radon Skrevet 9. september 2012 #87 Skrevet 9. september 2012 Har en tarantell som kjæledyr og jeg dreper aldri edderkopper eller insekter med vilje! Får dårlig samvittighet når jeg støvsuger/vasker bort spindelvev
Pinkee Skrevet 9. september 2012 #88 Skrevet 9. september 2012 Har ikke mere lykke i livet enn jeg trenger, så edderkopper fanges i fyrstikkeske å bæres fint ut. For edderkopper er lykke-dyr, det lærte jeg engang, så det så! 1
Gjest Skrevet 9. september 2012 #89 Skrevet 9. september 2012 Nei, jeg dreper ikke edderkopper Men veps dreper jeg. Makan til innpåslitne og ekle dyr som hele tiden skal oppi trynet på deg.
Nalaya Skrevet 9. september 2012 #90 Skrevet 9. september 2012 Nei, dreper ingen levende vesner med vilje. Slipper dem alltid ut. Enten det er fluer, vepser, edderkopper, stankelbein osv. Karma <3 Pleide samle på snegler da jeg var liten. En gang knaste det under foten og jeg hadde trødd på en. Da gråt jeg og hadde begravelse Skal sies at jeg var en liten jente da det skjedde 1
MiaMamma Skrevet 9. september 2012 #91 Skrevet 9. september 2012 Jeg bor i USA og tør IKKE stole på at de edderkoppene som viller seg inn i huset her ikke kan skade meg. Tar kort prosess på dem med en lighter, vanligvis. I Norge, pleide jeg ikke å røre dem hvis de satt stille i et hjørne, men drepte de som var på tur rundt i huset.
Gjest BM2 Skrevet 9. september 2012 #92 Skrevet 9. september 2012 Drepte to for kort tid siden. Har en 20 - 30 stykker på inngangsdøren og jeg ville inn. Så da tok Petter 1 og Petter 2 kvelden.
Lutetium 71 Skrevet 10. september 2012 #93 Skrevet 10. september 2012 Edderkopper plager ikke meg, så enten lar jeg de være (om det er kaldt ute, ja jeg er patetisk ) eller så bærer jeg dem ut. Dreper aldri insekter med med hensikt. Anonym poster: 383b0d43c313afbfdadc2bf89dde0b1a Hva med mygg?
Gjest Lurifix Skrevet 10. september 2012 #94 Skrevet 10. september 2012 Plukker de opp med papir og skylder de ned i dassen. Har en irrasjonell frykt for edderkopper.
Daraya Skrevet 10. september 2012 #95 Skrevet 10. september 2012 Hadde jeg bare klart å gjøre NOE!!! Ser jeg en edderkopp klarer jeg ikke gå fra den for å hente drapsvåpen, for da kan den jo krype et annet sted i mellomtiden. Er jeg heldig er mannen hjemme som tar den kjærlig i hånda og bærer den ut. Er han ikke hjemme kan det godt gå en stund før jeg kan røre på meg igjen, men da i lynfart. Henter slangen til sentralstøvsugeren, kan bare glemme å kverke de med en sko, bok eller blad, det klarer jeg ikke. Vi bygde ut sokkelleiligheten i huset, mannen trodde han kunne ha soverommet der nede siden det er så fint og svalt om sommeren. Eh, nei takk, da må han i tilfelle sove alene. Mannen mener jeg burde gå i terapi, er egentlig helt enig da det er skikkelig ulogisk å være redd for et så lite og nyttig krypdyr, men det blir nok aldri noe ut av det. 1
meta2 Skrevet 13. september 2012 #96 Skrevet 13. september 2012 Er den på vei og skal gjemme seg bruker jeg hånden, ellers tar jeg det jeg har for hånden (blad, avis, papir eller annet)
Gjest Sitrondrops Skrevet 13. september 2012 #97 Skrevet 13. september 2012 Enten lar jeg de være (i kjelleren f.eks) eller så tar jeg dem oppi noe og hiver dem ut.
Gjest gjest17 Skrevet 13. september 2012 #98 Skrevet 13. september 2012 (endret) Har ikke edderkopper her jeg bor nå, men jeg har aldri pleid å drepe dem. Koselige skapninger! :-) Endret 13. september 2012 av delirious
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 14. september 2012 #99 Skrevet 14. september 2012 Jeg dreper bare insekter som prøver å "ta" meg. Som feks mygg. Edderkopper liker jeg ikke, men vet de er nyttige så jeg prøver å la de være såfremt de ikke er i veien. Da flytter jeg de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå