Gå til innhold

Dreper dere edderkopper i huset?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forutsatt at edderkoppen i det hele tatt overlever turen så vil den neppe legge egg i et slikt miljø. En støvsugerpose er veldig langt fra optimalt. Så paranoid er jeg altså ikke :gjeiper:

Slik som BM2 skrev, kanskje det var dårlig sug og full pose. Og kanskje det er en edderkopp-mamma med egg i man er uheldig og får inni :lur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Ingenting som ikke har noen grunn til å være i huset blir drept.

Enig. Har fem jehovas vitner og en støvsugerselger liggende i frysern i kjelleren :roser:

• Liker 9
Skrevet

Jeg pleier å slå de i hel med et blad, sko, kost eller lignende, deretter tar jeg den opp med litt dopapir, hiver den i do og trekker ned.

Så, siden en "kamerat" for mange år siden sa at de som regel går i par så får jeg ikke den tanken ut av hodet og leter etter nummer 2 sånn at jeg kan gjenta prosedyren :)

Jeg er ikke overbegeistret for edderkopper :trampe:

jeg har opplevd å ha to SINNSYKT svære i leiligheten min . jeg så den ene løp for å hente spray for å spraye den. å da jeg kom tilbake var den ikke der. så jeg kikket rundt. å der var den . jeg fikk drept den. å så trodde jeg kunne slappe av. men da var den andre stygge der jeg hadde sett den først. full panikk igjen. å gjenta samme prosedyre.

Anonym poster: a24dddd60beabd7f112c89c722eb4ced

Skrevet

Så, siden en "kamerat" for mange år siden sa at de som regel går i par så får jeg ikke den tanken ut av hodet og leter etter nummer 2 sånn at jeg kan gjenta prosedyren :)

:overrasket: :overrasket: :overrasket: :overrasket: :overrasket: :overrasket: TO AV DEM?

Før jeg flyttet var jeg så heldig at jeg hadde et edderkoppfritt soverom, så ikke en eneste på de årene. Men i det nye huset..... de KRYR!!! Den første som kom på rommet var stor, svart og hadde massive bein. Jeg smalt en bok på den, og HOPPET oppå boka. Tror dere den døde?! NEI!? Den krøp sakte men sikkert ut en halvtime etterpå, herreguuuud, trodde jeg skulle få hjerteinfarkt. Den døde andre gangen jeg smalt boka i den.

Etter dette utviklet jeg en ny teknikk. Tørte ikke drepe de i frykt for at de skulle stå opp fra de døde igjen. Nå bruker jeg å fange udyrene i en bred glassvase (opp ned) og får noen andre til å ta seg av jobben når de har tid, haha.

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Åh fy faen. Blir virkelig IKKE bra for mitt samboerskap når vi flytter inn i hus snart. Jeg har full forståelse for at det er svært lite sexy med en 95kgs gammel bokser og styrkeløfter som løper rundt i panikk og og børster hele kroppen sin febrilsk mens han hyler "få den bort! få den bort!!" Faen jeg hater edderkropper, og det værste er at de største er så store at de er som dyr og regne, og da klarer jeg faen ikke drepe dem. Jeg dreper forsåvid fisk og fugl, men jeg slår dem da ikke i hjæl og skviser dem med en sko!? buhuhuhuhu :babysmokk:

• Liker 1
Skrevet

Jeg dreper ikke edderkopper, det er en enkel sak å fange de i ett glass og kaste ut. Det hjalp også ganske mye den gangen jeg bodde i en kjellerleilighet hvor det florerte av edderkopper i alle fasonger og størrelser, jeg ble på lang vei kurert av fobien! Jeg må dog innrømme at store husedderkoppere gir meg fremdeles grøsninger..

Skrevet

Hos oss blir alt av uvelkomne insekter inne fanget i fyrstikkesker og kastet ut. Unntaket er sølvkre, som dør serviettdøden og blir kastet i do.... Jeg liker egentlig ikke edderkopper, men merker at toleransenivået har økt etter at vi flyttet inn i det gamle murhuset vårt.

Her om dagen måtte jeg drepe to husedderkopper med dopapir da, det har jeg ikke gjort på mange år... men de var fanget i vasken på badet, og min overivrige mor hadde kastet alle fyrstikkeskene våre. Så da måtte de bøte med livet, desverre. Men stort sett blir de bare kastet ut, de er jo nyttedyr.

Skrevet

Dreper du aldrig fluer eller veps? Har du ikke en fluesmekker?

Eh, jo. Jeg skrev ikke at jeg aldri dreper noen ting, jeg skrev at jeg ikke har noe i mot edderkopper i huset mitt fordi de er nyttige og spiser andre insekter.

Jeg vil heller ha edderkopper enn fluer osv, og edderkopper spiser fluer.

Men jeg foretrekker uansett å få ting ut av huset enn å drepe, det er mindre ekkelt enn å mose de.

• Liker 1
Skrevet

37 prosent eddik som jeg har på en spratflaske. Bor i trehus med hage så det er mye.

Erfaring er at bare eddik dreper de. Sprayer i alle kriker og kroker.

Anonym poster: 262e532f21f424a2c180c933d738bd28

Skrevet

Hysterisk redd for 8beinte.. Tar hva enn jeg når tak i uten å slippe krapylet ut av synet og dæljer til! Gjerne flere ganger for å være sikker! Treffer jeg på dem ute er det greit, men innendørs får jeg virkelig panikk!

Gjest Memories
Skrevet

Jeg bruker å språket de med hårspray til de dør. Fjerner de kun om de ikke er omgitt av spindelvev, er de det så får samboeren fjerne dem.

Skrevet

Hos oss blir alt av uvelkomne insekter inne fanget i fyrstikkesker og kastet ut. Unntaket er sølvkre, som dør serviettdøden og blir kastet i do.... Jeg liker egentlig ikke edderkopper, men merker at toleransenivået har økt etter at vi flyttet inn i det gamle murhuset vårt.

Her om dagen måtte jeg drepe to husedderkopper med dopapir da, det har jeg ikke gjort på mange år... men de var fanget i vasken på badet, og min overivrige mor hadde kastet alle fyrstikkeskene våre. Så da måtte de bøte med livet, desverre. Men stort sett blir de bare kastet ut, de er jo nyttedyr.

Huff drepe med dopapir! Den knaselyden er ulekker, fysj!

Skrevet

Enig. Har fem jehovas vitner og en støvsugerselger liggende i frysern i kjelleren :roser:

Wow. Du må ha en enorm fluesmekker?

Selv dreper jeg sjelden edderkopper. Om jeg må, skjer det kort og kontant med en fluesmekker. Beste måten å fjerne edderkopper er uansett ikke rå vold, men uttørring av miljøet. Det var ett par i vaskerommet i kjelleren her, etter at luftavfukteren har frekventert der nede har jeg ikke sett noe til dem.

Fluesmekkere er mest ibruk som forsvarsvåpen mot veps .De er nærgående og lar meg ikke være ifred, så da har jeg ikke noe valg (edderkopper er veldig zen-like i forhold). Humler, på den annen side, putter jeg oppi fyrstikkesker og bærer ut. Humler er faktisk ganske sjarmerende dyr. :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Selv dreper jeg sjelden edderkopper. Om jeg må, skjer det kort og kontant med en fluesmekker. Beste måten å fjerne edderkopper er uansett ikke rå vold, men uttørring av miljøet. Det var ett par i vaskerommet i kjelleren her, etter at luftavfukteren har frekventert der nede har jeg ikke sett noe til dem.

Fluesmekkere er mest ibruk som forsvarsvåpen mot veps .De er nærgående og lar meg ikke være ifred, så da har jeg ikke noe valg (edderkopper er veldig zen-like i forhold). Humler, på den annen side, putter jeg oppi fyrstikkesker og bærer ut. Humler er faktisk ganske sjarmerende dyr. :)

Jeg elsker humler, de er så nydelig søte :rodmer:

• Liker 2
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Humler og veps har jeg ingenting i mot! Jeg setter meg heller på en veps enn at de syke edderkroppene kommer nær meg. Ingen som har sagt at frykt nødvendigvis er rasjonell :)

Skrevet

Hva er det som er så skummelt med edderkopper egentlig? :klo: Selv har jeg bare fobi mot dukker - noe som er fullstendig logisk ettersom de er morderiske demoner - men edderkopper?

Gjest badeand1
Skrevet

Slipper dem ut, jeg. De er nyttige og skader meg ikke, så da skader ikke jeg dem heller.

misunderstood-spider-meme-book.jpg

Fyfaen for et trist bilde. :(

• Liker 1
Skrevet

Nei, dreper dem ikke. Tar et glass over dem og lirker et ark under. Ut med dem!

Skrevet

Hva er det som er så skummelt med edderkopper egentlig? :klo: Selv har jeg bare fobi mot dukker - noe som er fullstendig logisk ettersom de er morderiske demoner - men edderkopper?

Vel, de er jo ekle da? Dessuten flyr de ikke bort, om får en på seg, de firer seg ned, som en brannmann.

Weird! :eeeh:

Selv hadde jeg en litt ubehagelig opplevelse i marka engang, bør kanskje bruke spoiler for å beskytte sarte sjeler:

Klarte å spasere inn i det største korsedderkoppnettet jeg noengang har sett. Med det samme jeg merket nettet, fikk jeg også ett glimt av konstruktøren, ett gedigent eksemplar av typen korsedderkopp. Den var.. velfødd, tror ikke jeg overdriver mye om jeg sier at den var ca på størrelsen med en drue. Så, jeg visste jeg hadde viklet meg inn i nettet dens, og den var sannsynligvis enten på meg ett sted, og prøvde å kravle seg vekk, eller den var allerede på vei ned som en brannmann. Uansett, jeg fikk litt hetta der og da, og pleier som regel gå med en liten pinne foran meg på skogsturer heretter, den tiden på året da disse karene pleier å spenne opp "klesvasken" sin.

Kjellerdyrene er veldig mye greiere, da de i værste fall holder seg i kroker og kriker. Hadde de lagd nett som dekket døråpningene, hadde nok fluesmekkeren fått mer å gjøre..

Skrevet

Vel, de er jo ekle da? Dessuten flyr de ikke bort, om får en på seg, de firer seg ned, som en brannmann.

Awww, det høres så søtt ut med en liten brannmann-edderkopp. Jeg liker ikke å vikle meg inn i nett selv heller, men det er fordi jeg ødelegger det fine kunstverket. :gjeiper:

Samboeren påstår at de er ekle fordi de har hårete bein, men jeg har aldri sett han løpe hylende avgårde når han ser en hund eller katt - eller seg selv for den saks skyld - så jeg leter etter andre forklaringer. Det finnes nok ingen, men jeg synes det er rart at så mange flere er redde for edderkopper enn fluer for eksempel. Eller marihøner. :klo:

For å prøve å være litt nærmere topic - da jeg var liten fikk jeg hele familien min til å begynne å fange og bære edderkoppene ut i stedet for å drepe dem. Jeg begynte nemlig å gråte og lage drama hvis jeg ble vitne til et edderkoppmord. :sjenert:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...