Joe Skrevet 2. september 2012 #21 Skrevet 2. september 2012 Jeg lar de være jeg. Heller noen edderkopper som kan spise andre insekter, enn at det blir fult av alt mulig rare småkryp. 2
kråkefjas Skrevet 2. september 2012 #22 Skrevet 2. september 2012 Mannen min liker ikke å drepe de, han vill slippe de ut LOL
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #23 Skrevet 2. september 2012 Jepp. Jeg har ekstrem araknofobi. Skikkelig sykelig. Vurderer psykologhjelp for jeg er usikker på om jeg tør å reise til Thailand i påsken som planlagt. Er redd for alle slags dyr, men har sykelig fobi mot alle slags insekter og krypdyr, og edderkopper står øverst på listen. Anonym poster: cd88a636a3d89978a0a8c46927d2b636 2
FantasDick Skrevet 2. september 2012 #24 Skrevet 2. september 2012 Jeg har sånn araknofobi at jeg er helst bare stikker av, men om jeg er tvunget til å handle tar jeg de med moppestanga. Jeg tør absolutt ikke gå nærmere enn stanga/støvsugeren rekker, så det er ingen andre muligheter.. Som regel venter jeg til samboeren kommer hjem. Han dreper.
Cathrine88 Skrevet 2. september 2012 #25 Skrevet 2. september 2012 Prøver å redde de unna før en av hundene eller katten spiser de stakkars krekene. Jeg elsker edderkopper og syntes det var skikkelig trist å måtte gi bort tarantellen min da jeg flyttet inn med samboeren. 1
Gjest BM2 Skrevet 2. september 2012 #26 Skrevet 2. september 2012 Jeg tør ikke trykke på linken. Den er bare 1,5 ganger lenger enn en fyrstikk Som er mindre en den jævelen jeg tok knekken på...
Gjest glædelig Skrevet 2. september 2012 #27 Skrevet 2. september 2012 Jeg sprayer de ihjel med hårspray. Hårspray bruker jeg fordi da slipper jeg å kjenne at de knaser hvis jeg bruker papir, grøss!!!!! Jeg vil heller ikke ha edderkoppgugg på sko/blader osv. I tillegg er jeg sikker på at jeg treffer. Fysj. Hvis det er et innsekt jeg ikke får dårlig samvittighet av å knerte, så er det de uvelkomne udyra der.... 2
UnderCover Skrevet 2. september 2012 #28 Skrevet 2. september 2012 Ifølge fagfolk så gjør de faktisk ikke det. Edderkopper overlever ikke den turen. Jeg har en annen erfaring.. Da snakker jeg ikke om de minste, men en sånn stor en. Min forrige samboer holdt på å besvime av skrekk.. 1
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #29 Skrevet 2. september 2012 Jeg har en annen erfaring.. Da snakker jeg ikke om de minste, men en sånn stor en. Min forrige samboer holdt på å besvime av skrekk.. Jeg kan ikke annet enn å tro deg på det, men da har du vært maks uheldig. http://snm.ku.dk/aktiviteter/professorhjornet/zoologi/stovsuger/ 2
Gjest BM2 Skrevet 2. september 2012 #30 Skrevet 2. september 2012 Jeg har en annen erfaring.. Da snakker jeg ikke om de minste, men en sånn stor en. Min forrige samboer holdt på å besvime av skrekk.. Dårlig sug og full pose i så fall. Det suger når det ikke suger skikkelig. 3
skreppamedleppa Skrevet 2. september 2012 #31 Skrevet 2. september 2012 Når jeg ser en edderkopp er reaksjonen først et mildt hjerteinfarkt, når pumpen har roet seg så pass ned at jeg er sikker på at det ikke springer ut av kroppen, begynner en mild svetting på grensen til slik man ser ut etter 3 timer i en varm badstue, så glir tankene forsiktig over til at det ikke er så farlig kanskje så lenge jeg ser den, situasjonen nærmer seg først hysteri om den glir ut av blikk kontakt. Så klarer jeg å mobilisere alt mot og mæle som finnes i kroppen og finner en sko, eller litt (6 meter) med papir og dundrer så hardt mot dette vesenet at det ikke er snakk om overlevelse om så selv den mektigste veterinær prøvde, samtidig som jeg muligens gir fra meg et lite kvin. Så etter en halvtime etter mordet er funnet sted og øynene mine har kontrollert at det finnes noen familie medlemmer til denne skapningen rundt meg kan livet forsette som før. (Jeg bor heldigvis i en loftsleilighet og i løpet av 3 år har jeg fått med meg 3-4 edderkopper her og jeg speider av og til etter dem fra tid til annen) 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #32 Skrevet 2. september 2012 Prøver å redde de unna før en av hundene eller katten spiser de stakkars krekene. Jeg elsker edderkopper og syntes det var skikkelig trist å måtte gi bort tarantellen min da jeg flyttet inn med samboeren. <br /><br /> Anonym poster: 96537c38f600e0ee158ca59a08d8b707 <br /><br /> Anonym poster: 96537c38f600e0ee158ca59a08d8b707
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #33 Skrevet 2. september 2012 Den er bare 1,5 ganger lenger enn en fyrstikk Som er mindre en den jævelen jeg tok knekken på... Det holder lenge for meg, jeg trenger ikke å se den :gjeiper: 1
Gjest Minpin Skrevet 2. september 2012 #34 Skrevet 2. september 2012 Slipper dem ut, jeg. De er nyttige og skader meg ikke, så da skader ikke jeg dem heller.
Gjest BM2 Skrevet 2. september 2012 #35 Skrevet 2. september 2012 Det holder lenge for meg, jeg trenger ikke å se den :gjeiper: Det sier de alle
UnderCover Skrevet 2. september 2012 #36 Skrevet 2. september 2012 Jeg kan ikke annet enn å tro deg på det, men da har du vært maks uheldig. http://snm.ku.dk/akt...logi/stovsuger/ Leste gjennom, og det står jo litt av hvert. Kan hende jeg var maks uheldig, men jeg vil heller kaste dem ut, enn å ha en nyklekket familie på ti -kanskje 100-talls medlem som kommer ut av støvsugeren 2
Gud Skrevet 2. september 2012 #37 Skrevet 2. september 2012 Har aldri drept et levende vesen med hensikt, og kommer aldri til å gjøre det.... Edderkoppene som kommer inn der jeg bor blir enten tatt på et ark å bært ut, eller de får være i fred.... Er egentlig litt stolt over at jeg har videreført min respekt for levende vesen over til min sønn (som i dag er voksen) Vi er dyr og dyr dreper hverandre. Sånn er det bare. Jeg dreper forresten edderkopper. Skviser de med dopapir og skyller de ned. 1
annape Skrevet 2. september 2012 Forfatter #38 Skrevet 2. september 2012 Jeg lar de være jeg. Heller noen edderkopper som kan spise andre insekter, enn at det blir fult av alt mulig rare småkryp. Dreper du aldrig fluer eller veps? Har du ikke en fluesmekker?
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #39 Skrevet 2. september 2012 Leste gjennom, og det står jo litt av hvert. Kan hende jeg var maks uheldig, men jeg vil heller kaste dem ut, enn å ha en nyklekket familie på ti -kanskje 100-talls medlem som kommer ut av støvsugeren Forutsatt at edderkoppen i det hele tatt overlever turen så vil den neppe legge egg i et slikt miljø. En støvsugerpose er veldig langt fra optimalt. Så paranoid er jeg altså ikke :gjeiper: 1
GammelKaktus Skrevet 2. september 2012 #40 Skrevet 2. september 2012 Jeg pleier å slå de i hel med et blad, sko, kost eller lignende, deretter tar jeg den opp med litt dopapir, hiver den i do og trekker ned. Så, siden en "kamerat" for mange år siden sa at de som regel går i par så får jeg ikke den tanken ut av hodet og leter etter nummer 2 sånn at jeg kan gjenta prosedyren Jeg er ikke overbegeistret for edderkopper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå