Gå til innhold

Dreper dere edderkopper i huset?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en sånn en "fly trap". Det er en plante som spiser insekter. Pleier å slippe edderkoppene oppi der, jeg!

Vet om en som pleier å ta i bruk spraydeodorant + lighter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg slipper dem ut.

Har en kompis som bor i hjørnet på balkongen min, men ikke sett han på en stund nå. Overlever de vinteren, egentlig?

Skrevet

Heldigvis er det lite edderkopper her vi bor nå, men jeg får helst noen andre til å drepe dem om det skulle dukke opp noen. Hvis jeg er alene tar jeg frem støvsugeren og støvsuger dem opp og så lar jeg støvsugeren gå i 10 min før jeg skrur den av og trer en sokk over enden av slangen og så lar jeg sokken være på så lenge at jeg føler meg trygg på at krapylet er dødt (dvs noen uker. støvsuger selvsagt imellomtiden, men tar den på igjen for sikkerhets skyld). Hysterisk, ja :ler:

Ei venninne av meg sverger til et middel som heter Masta Kill og som selges her http://www.nessemaskin.no/shop_files/shop_popup.php?Artikkelnr=422-6003

Skrevet

Nix, edderkoppene får bare gå i fred for meg. Mamma sa alltid at det betydde uhell å drepe edderkopper. Hun var livredd dem, men drepte dem aldri :) Så derfor lærte jeg også å dele huset med edderkoppene.

Skrevet

Får mannen til å slippe dem ut! Liker ikke edderkopper, men har ikke helt hjerte til å ta livet av dem. Mannen vil helst drepe dem, men har begynt å gi etter på akkurat dette punktet (oftest). Hvis jeg må ta dem selv, finner jeg feiebrett med lang stang man kan holde i, feier petter opp på den og får kastet ham ut døra (lettere hysterisk selvsagt).

Jeg synes jeg har fått flere edderkopper i hus etter at mannen har drept noen, mens det har blitt færre når han kaster dem ut.

Skrevet

tar litt tørkerull og skviser den..

Skrevet

Jeg synes jeg har fått flere edderkopper i hus etter at mannen har drept noen, mens det har blitt færre når han kaster dem ut.

Det er nok fordi de hevner seg. Edderkoppkarma.

• Liker 1
Gjest pærecider
Skrevet

Lar dem være- så lenge de lar meg i fred, så lar jeg dem i fred. Også fanger de fluene her. Men hvis edderkoppen er litt stor og litt vel rask så tar jeg den ut.

Skrevet

Jeg liker edderkopper jeg, så de får bli inne på vinteren. På sommeren tar jeg de ut så de får mat. På det meste hadde jeg 5 taranteller hjemme, da sambo oppdaget hva som bodde i de små terrariene ble han lettere hysterisk. dumme mann. Edderkopper er da ikke farlige.Alle ungene på jobb har blitt påvirket av meg og de tar heller ikke livet av edderkopper, hvorfor skal man påføre barn irrasjonell frykt liksom?

Gjest Slowpoke
Skrevet

Jeg har alltid en boks med hårspray stående og dusjet dem til de henger fast i veggen/gulvet. Så får samboeren plukke dem og når han kommer hjem fra jobb. Jeg rører dem IKKE! Enda verre er de dere flygende "edderkoppene" og veps... Og humler... Da løper jeg fra plassen og slipper gjære fra meg et ufrivillig pip i prosessen.

Taranteller derimot, de har jeg ingen problemer med :fnise:

Skrevet

Har alltid hørt at å drepe edderkopper fører ulykke med seg . Et av barna lærte på skolen at edderkoppene spriser små insekter og gjør en viktig jobb Så da så - overser edderkoppene

Skrevet

Awww, det høres så søtt ut med en liten brannmann-edderkopp. Jeg liker ikke å vikle meg inn i nett selv heller, men det er fordi jeg ødelegger det fine kunstverket. :gjeiper:

Samboeren påstår at de er ekle fordi de har hårete bein, men jeg har aldri sett han løpe hylende avgårde når han ser en hund eller katt - eller seg selv for den saks skyld - så jeg leter etter andre forklaringer. Det finnes nok ingen, men jeg synes det er rart at så mange flere er redde for edderkopper enn fluer for eksempel. Eller marihøner. :klo:

For å prøve å være litt nærmere topic - da jeg var liten fikk jeg hele familien min til å begynne å fange og bære edderkoppene ut i stedet for å drepe dem. Jeg begynte nemlig å gråte og lage drama hvis jeg ble vitne til et edderkoppmord. :sjenert:

Er du like snill ved fluer og vepse:)?

Skrevet

Er du like snill ved fluer og vepse:)?

Samboeren min dreper veps. Jeg har kraftig vepseallergi og han synes visst det er viktigere at jeg overlever enn at vepsen gjør det. :gjeiper:

Fluer er ikke like søte som edderkopper, men jeg kan ikke huske å ha drept noen. Det er ikke av prinsipp, jeg kan godt drepe mygg.

Skrevet

Samboeren min dreper veps. Jeg har kraftig vepseallergi og han synes visst det er viktigere at jeg overlever enn at vepsen gjør det. :gjeiper:

Fluer er ikke like søte som edderkopper, men jeg kan ikke huske å ha drept noen. Det er ikke av prinsipp, jeg kan godt drepe mygg.

Vepser er en nær slektning til maur, så jeg har ikke noe stort problem med å waste slike "flygende soldater". Bier og humler, på den annen side, er rene nyttedyr, så de er praktisk talt totalfredet hos meg. Fluer er noe herk, og oppfører seg som en veps uten brodd >> blood on the fluesmekk.

Gjest Badabing
Skrevet

De i kjelleren får bli, mens jeg bærer ut dem som er i under - og overetasjen. Ser ingen grunn til å drepe dem. Er det ikke slik at de spiser husmidd, eller er det noe jeg har innbilt meg?

Skrevet

Vi rekker som regel ikke gjøre noe før kattene våre eter de. HIHIH

Skrevet

Edderkoppene på terrassen min lar jeg være - de holder blomsterflue og lusebestanden nede. :tommelsmil:

Edderkopper inne i leiligheten tar jeg i hendene og bærer forsiktig ut. Går fint det - de kravler litt for å slippe unna, men det er bare å fange dem med den andre hånden igjen. Én gang har jeg opplevd å bli bitt i prosessen, men det gjør mye mindre vondt enn feks et humlestikk (siden det var så mange humlefans her :lur:).

Skrevet

Jeg er så redd edderkopper at jeg ikke tør å nærme meg de hverken for å drepe de eller slippe de ut. Må pent vente til sambo er hjemme og kan slippe de ut (jeg ville drept de hvis jeg hadde turt)... Evakuerer til et annet rom hvis jeg oppdager en edderkopp. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Tar et papir og skviser de, deretter skylles de i do. Men trøster meg med at selv om jeg tar de va dage en gang i blandt, har jeg maaaange i huset som gjør nytte for dseg som jeg ikke ser.

Skrevet

Fanden så mange pingler. På sommeren manøvrerer jeg edderkoppene opp på hånden og slipper dem løs ved nærmeste busk utenfor huset. Det kan være litt kronglete noen ganger om de har krabbet oppover armen. Om vinteren lar jeg dem bli inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...