AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jeg vet ikke om det er lov å diskutere dette på forumet, men ser ikke helt hvorfor det ikke skal være lov. Vi kan vell få diskutere hasj, når vi også kan få diskutere alkohol og røyk. Uansett! Det jeg lurer på er hva alle her inne mener om hasj? Hvorfor mener dere at det bør legaliseres/forbli ulovlig? Hva er godt med hasj og hva er galt? Hvorfor er det i det hele tatt ulovlig i Norge? Så lurer jeg også på om det er noen her inne som driver med det (regelmessig, en sjelden gang osv). Vil egentlig bare høre folks meninger om hasj og hvorfor dere er imot det, for det osv. Anonym poster: 82463668dcc4e2ae6e71fab16ed5cdab
Skjønningen Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Jeg er imot det fordi det er ulovlig og fordi det distribueres til mindreårige som deretter havner på kjøret. De får problemer på skolen, videre i arbeid og med sin omgangskrets og familie. Hasj er også ofte trappetrinnet før mye sterkere dopingmidler som virkelig har en ødeleggende effekt, dette har kommet frem gang på gang gjennom god forskning. Dersom unge mennesker først prøver ut hasj så får de et stigma på seg som "dopinghuer" f.eks. og hvis de vedkjenner seg stigmaet og tenker at "jeg er jo sånn så da får jeg bare gjøre det de forventer av meg" er det lettere å prøve annet også. 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Bruk søkefeltet, jeg tror dette er den tredje, fjerde tråden om akkurat det samme på to uker. 2
NancyB. Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Jeg er imot det fordi det er ulovlig og fordi det distribueres til mindreårige som deretter havner på kjøret. Men viss det hadde vore lovleg og kontrollert hadde vel ikkje mindreårige fått tak i det like enkelt og dermed ville dei ikkje havna på kjøret. Eller...? 4
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Men viss det hadde vore lovleg og kontrollert hadde vel ikkje mindreårige fått tak i det like enkelt og dermed ville dei ikkje havna på kjøret. Eller...? Dette er mitt argument også. Kontroller det sånn man kontrollerer øl og sprit med egne utsalgssteder og aldersgrenser så er jeg helt for det. Folk må kunne få bestemme selv hva de putter i kroppen. Det er så mange syke som kunne fått redusert smerter o.l med det, så jo, jeg er 100% for, i kontrollerte omgivelser. 3
waco Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Og si at vi har en god cannbispolitikk i norge idag blir som og si at vi hadde god abortpolitikk på femtitallet. 1
waco Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Jeg er imot det fordi det er ulovlig og fordi det distribueres til mindreårige som deretter havner på kjøret. De får problemer på skolen, videre i arbeid og med sin omgangskrets og familie. Hasj er også ofte trappetrinnet før mye sterkere dopingmidler som virkelig har en ødeleggende effekt, dette har kommet frem gang på gang gjennom god forskning. Dersom unge mennesker først prøver ut hasj så får de et stigma på seg som "dopinghuer" f.eks. og hvis de vedkjenner seg stigmaet og tenker at "jeg er jo sånn så da får jeg bare gjøre det de forventer av meg" er det lettere å prøve annet også. Du burde se boardwalk empire!
Skjønningen Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Men viss det hadde vore lovleg og kontrollert hadde vel ikkje mindreårige fått tak i det like enkelt og dermed ville dei ikkje havna på kjøret. Eller...? Vel, ungdommer får tak i røyk, snus og drikke rimlig enkelt selv om det er lovlig og kontrollert. Det er alltid noen som langer. Den eneste forskjellen ville være bedre kvalitet og dyrere priser. 2
Belima Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Men viss det hadde vore lovleg og kontrollert hadde vel ikkje mindreårige fått tak i det like enkelt og dermed ville dei ikkje havna på kjøret. Eller...? Tror du ikke det? Det er jo ikke noe problem å deale Sub eller annet lovlig statlig dop sånn som det er nå. Har sett nok av det jeg. I kontrolerte former, til medisinsk bruk, er dt noe helt annet. Men bare på utsalgssteder som øl vin, så vil vi fortsatt ha problemet med langing. Er jo nok av det allerede. Ser jo fulle unger de helgene jeg er natteravn. Minreårige får tak i alt så lenge de har penger.
Yme Skrevet 27. august 2012 #10 Skrevet 27. august 2012 Men viss det hadde vore lovleg og kontrollert hadde vel ikkje mindreårige fått tak i det like enkelt og dermed ville dei ikkje havna på kjøret. Eller...? Nettopp... Jeg har aldri fått noe gode svar om hvorfor det burde være ulovlig. Bare sånne gjennomtenkte greier som det der. Selv røyker jeg ikke, og bryr meg midt i rumpa om det er lovlig eller ikke, men det er alltid like gøy å høre på sånne supermotstandere som driter seg ut 1
Silfen Skrevet 27. august 2012 #11 Skrevet 27. august 2012 Jeg tror jeg heller mot at jeg er for. Jeg er iallfall for til medisinsk bruk. Selv bruker jeg ikke for jeg blir bare vanvittig dårlig av det.
Yme Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Vel, ungdommer får tak i røyk, snus og drikke rimlig enkelt selv om det er lovlig og kontrollert. Det er alltid noen som langer. Den eneste forskjellen ville være bedre kvalitet og dyrere priser. Havner de på kjøret av røyk, snus og drikke da? Ikke? Kan det ha noe med at de ikke trenger å rote seg borti kriminelle drittsekker for å få tak i det? 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 (endret) Men viss det hadde vore lovleg og kontrollert hadde vel ikkje mindreårige fått tak i det like enkelt og dermed ville dei ikkje havna på kjøret. Eller...? Svarer på denne en gang til jeg, for jeg er bare enig i det første ang at det er kontrollert. Mindreårige får fortsatt tak i øl, sprit, røyk og andre ting de ikke skal ha tak i, men de trenger ikke gå bakveien via det kriminelle miljøet for å få tak i. Det er det som ofte fører til sterkere stoffer. Endret 27. august 2012 av Uanonymbruker
Skjønningen Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 Du burde se boardwalk empire! Og du burde lese boka "bittersøtt" av Willy Pedersen. Handler om ungdom, rusmidler og sosialisering og er en del av mitt pensum. 1
NancyB. Skrevet 27. august 2012 #15 Skrevet 27. august 2012 Eg er einig i at det ikkje vil bli umogleg for dei å få tak i, men det vil iallefall bli litt vanskelegare for mindreårige, og som allereie nemnt av fleire andre vil dei sleppe å komme borti dei som vil at du skal kjøpe litt av den heroinen også... Eg er for, fordi eg meiner at dei aller fleste er i stand til å bestemme sjølv kva dei vil ha i kroppen sin. Vil du ikkje røyke, ikkje gjer det. Viss nokon andre vil, kven er du til å bestemme at dei ikkje skal få lov? 1
waco Skrevet 27. august 2012 #16 Skrevet 27. august 2012 Og du burde lese boka "bittersøtt" av Willy Pedersen. Handler om ungdom, rusmidler og sosialisering og er en del av mitt pensum. Og du har fått med deg at selveste Willy Pedersen har blitt en libraler som er imot forbudet av cannabis? 3
waco Skrevet 27. august 2012 #17 Skrevet 27. august 2012 Willy pedersen innrømmer at det var feil og forby cannabis. http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=cannabis%20willy%20pedersen&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CD8QFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.nettavisen.no%2Fnyheter%2Farticle2749087.ece&ei=Cp47UPzTGan_4QTl74CADw&usg=AFQjCNFpSjqobLI_RKYPss1j3-AlXpeyDw Der fikk du den! 3
Skjønningen Skrevet 27. august 2012 #18 Skrevet 27. august 2012 (endret) Og du har fått med deg at selveste Willy Pedersen har blitt en libraler som er imot forbudet av cannabis? Nei, det har jeg ikke. Men det skal sies at jeg leser boken og danner meg mine egne meninger. Du kunne gjerne ha linket til det du har lest, for det hadde vært interessant å se. Ut over det så er jeg enig i at hasj kan være nyttig i sykdomssammenhenger, men ut over det så synes jeg det skal være forbud for alle de som ikke har behov for dopet. Edit: Såg linken var lagt ut. Endret 27. august 2012 av Grønnogskjønn 1
waco Skrevet 27. august 2012 #19 Skrevet 27. august 2012 - Det er jo litt pinlig å ta feil, men jeg syns jo jeg bør innrømme det, sier Willy Pedersen, professor ved Sosiologisk institutt ved Universitetet i Oslo, til Nettavisen. Etter at willy pedersen innrømmer at han har tatt feil, er du like tilhenger av straffer? begrunn gjerne svaret ditt. 1
Skjønningen Skrevet 27. august 2012 #20 Skrevet 27. august 2012 Etter at willy pedersen innrømmer at han har tatt feil, er du like tilhenger av straffer? begrunn gjerne svaret ditt. Tilhenger av straffer? Jeg er tilhenger av at det er forbudt fremdeles, utenom i sykdomssammenhenger som jeg skrev litt lengre oppe. Blant annet så er det bra for MS-pasienter, og jeg kjenner mennesker med MS på det personlige planet, som kunne hatt godt av de beroligende effektene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå