AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #81 Skrevet 27. august 2012 Legger meg flat og beklager for at jeg kalte deg "jævla AB", jeg ble bare mektig provosert. Jeg er ufattelig lei av å diskutere dette, og akkurat på et forum er jeg nok en dårlig representant fordi terskelen for å bli sint er ganske mye lavere. Uansett, jeg håper at vi kan respektere hverandre. Dere respekterer oss som adopterer, og vi respekterer dere som velger å ikke gjøre det Nei jeg respekterer ikke deg når du ber folk snike seg unna og be veterinærer jukse på papirene for å dra inn en gatehund full av sykdommer som er potensielt FARLIG for Norske hunder og Norsk fauna. Anonym poster: a99bb59615c8c434d312f83a29d0deb5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #82 Skrevet 27. august 2012 Håper du ikke får lov. En skjønn hund i India,og du faller helt? har du ikke fulgt med i nyhetene det siste halve året? Det er nok hunder i norge som trenger hjelp Anonym poster: 94cf9bb2606560bf1f5f671c23cc0dcf 2
Thalassos Skrevet 27. august 2012 #83 Skrevet 27. august 2012 Nei jeg respekterer ikke deg når du ber folk snike seg unna og be veterinærer jukse på papirene for å dra inn en gatehund full av sykdommer som er potensielt FARLIG for Norske hunder og Norsk fauna. Anonym poster: a99bb59615c8c434d312f83a29d0deb5 Leste du det jeg skrev i det hele tatt? Selvfølgelig skal man vaksinere og gjøre alt det man MÅ, men det skader INGEN, og jeg gjentar INGEN at en veterinær skriver under på at hunden kommer fra en oppdretter.
Ryvre Skrevet 27. august 2012 #84 Skrevet 27. august 2012 Klart det kan skade! En oppdretter har full kontroll på sykehistorikken, en gateHUND ( ) er det ingen som har kontroll på. 2
Ragnhild<3 Skrevet 27. august 2012 #85 Skrevet 27. august 2012 Man kan si mye om India ja. Størstedelen av befolkningen mangler tilgang til rent drikkevann. Barn tigger, prostituerer seg og lever i enorm fattigdom. Folk må enkelte år spise rotter for å overleve. Ganges er så forurenset at den er et helseproblem for innbyggerne. Nesten hele landet er utpint og står ovenfor enorme miljøutfordringer, samt enda større sosiale utfordringer. Og trådstarter prioriterer å redde en indisk gatebikkje? Unnskyld meg, men hvor naiv er du? 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #86 Skrevet 27. august 2012 Leste du det jeg skrev i det hele tatt? Selvfølgelig skal man vaksinere og gjøre alt det man MÅ, men det skader INGEN, og jeg gjentar INGEN at en veterinær skriver under på at hunden kommer fra en oppdretter. Joda, jeg leser hva du skriver. Men kjære deg, du er 19år. Du aner ikke hva du snakker om. Du aner ikke hva slags sykdommer hundene drar med seg. Hvis en veterinær LYVER om at hunden kommer fra en oppdretter så har dette noe å si når hunden kommer til norge. Du er kanskje for ung til å skjønne utfallet NÅ, men om noen år, når du er voksen, så kanskje du forstår hva du faktisk anbefaler folk å gjøre. Ikke bare er det ulovlig, men det er farlig for hunder, mennesker og Norsk fauna. Anonym poster: a99bb59615c8c434d312f83a29d0deb5 5
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. august 2012 #87 Skrevet 27. august 2012 man trenger ikke lyve om at hunden kommer fra oppdretter, så lenge det er ditt navn som står som eier på pass og microchip så holder det, det går under ikke-kommersiell innførsel. Er det ikke ditt navn som står på pass og microchip SÅ må du ha underskrift og kontrakt fra oppdretter.
Guybrush Skrevet 27. august 2012 #88 Skrevet 27. august 2012 Joda, jeg leser hva du skriver. Men kjære deg, du er 19år. Du aner ikke hva du snakker om. Du aner ikke hva slags sykdommer hundene drar med seg. Hvis en veterinær LYVER om at hunden kommer fra en oppdretter så har dette noe å si når hunden kommer til norge. Du er kanskje for ung til å skjønne utfallet NÅ, men om noen år, når du er voksen, så kanskje du forstår hva du faktisk anbefaler folk å gjøre. Ikke bare er det ulovlig, men det er farlig for hunder, mennesker og Norsk fauna. Anonym poster: a99bb59615c8c434d312f83a29d0deb5 Skjønner poenget ditt og er med på mye av det du prøver å få frem. Men for debattens del tror jeg ikke det fungerer så godt å bruke hersketeknikker som fokuserer på hennes alder. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå