Nautika Skrevet 1. april 2014 Forfatter #501 Del Skrevet 1. april 2014 Nå er prosjektet på jobb satt igang I går var en slitsom dag med 10 timer på jobb, der jeg blant annet holdt et kurs i halvannen time. Grøss og gru, men heldigvis går det lettere for hver gang Fremover ser det ut til at jeg må dele opp arbeidsdagen min i to. En økt 8-14/15 og den andre mellom 19 og 20. Jeg kommer tidlig hjem i det minste! Ellers fikk jeg høre av sjefen at jeg så sliten ut, at jeg måtte huske å ta vare på meg selv og at det var lov å spørre om hjelp. Jeg ser frem til påskeferie! Spøker litt for skigåing med den vonde foten, men jeg skal vel klare å kose meg allikevel. M har sagt at han kan dra meg i pulk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 1. april 2014 #502 Del Skrevet 1. april 2014 Her har jeg lyst til å følge med! Ganske nøyaktig et år siden jeg kastet pillene, og nå har jeg en sønn på seks uker :-) Å være prøver er frustrerende, spennende og fint (basert på de to pp-ene vi hadde...) - krysser fingrene for at det klaffer fort for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 1. april 2014 Forfatter #503 Del Skrevet 1. april 2014 Hyggelig at folk stikker innom her Jeg lader opp til jobb-økt nr 2. Dro fra jobb i 15-tiden i dag, det var deilig å komme hjem så "tidlig" for en gangs skyld. Er jo ofte ikke hjemme før 17-1730, men i dag var jeg hjemme 1630 etter å ha handlet litt Mamma var en tur innom med en krem som hun har god tro på at kommer til å funke på foten min. Litt sånn alternativ varme-krem med bl.a. chili, ingefær og aloe vera. Det er en advarsel om at gravide og ammende bør avklare bruken med legen sin. Jeg er jo ikke gravid enda, men jeg får høre med legen (jeg regner med jeg må dit i løpet av uka) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 2. april 2014 Forfatter #504 Del Skrevet 2. april 2014 Jobber hjemmefra i dag. Hadde store planer om å dra på jobb, men da jeg drev og pakket ned frokosten som jeg skulle ha med meg kom en bølge med akutt kvalme. Jeg måtte løpe inn på do i tilfelle det gikk galt, men heldigvis kom det ikke noe opp da jeg brakk meg. Og like plutselig som kvalmen kom, forsvant den igjen Jaja, jeg trengte bare en bitteliten unnskyldning for å bli hjemme i dag (jobb-pc er her, så jeg får gjort litt allikevel). Fikk bestilt meg legetime til etterpå, så da får jeg unnagjort det også! Tenker å ta ut noen timer flex i dag med god samvittighet! Et par timer jobbing nå på morgenen, en time eller to som skrives opp på legebesøk, den timen jeg må jobbe i kveld og resten på flex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 2. april 2014 #505 Del Skrevet 2. april 2014 Litt godt de dagene man kan jobbe hjemme vil jeg tro Kan kvalmen være på grunn av pilleslutt? Var skikkelig kvalm i helgen selv. Og har humørsvingninger og er supersulten hele tiden. Skulle tro jeg allerede var gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 2. april 2014 Forfatter #506 Del Skrevet 2. april 2014 Det kan jo være det, men vanligvis har jeg jo opphold på en uke når jeg skal ha blødning, så sånn sett har jeg ikke kommet til det punktet der kroppen forstår at jeg har sluttet. Skulle tatt neste pille i morgen hvis jeg skulle fortsatt... Kan være fordi jeg var sulten rett og slett, siden jeg ikke hadde spist noe annet... Nå har jeg fått sendt avgårde det som må sendes avgårde for i dag (før i kveld). Nå sitter jeg på sofaen med en kopp kaffe og prøver å unngå å ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke sitter ved jobb-pc Flink-pike-syndrom indeed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 2. april 2014 #507 Del Skrevet 2. april 2014 Sant det, det var bare jeg som ga kroppen sjokk ved å slutte midt i brettet Så lenge du ble hjemme på grunn av kvalme, men du ble bedre og du har jobbet litt allerede, så er det ingen grunn til dårlig samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 2. april 2014 Forfatter #508 Del Skrevet 2. april 2014 Jeg har fått satt på en vask med klær (det trengtes) og planlegger å dra på shopping etter legetimen Alt for å ikke måtte ha synet av jobb-PC i øyekroken Vi skal ha ettårsbefaring av huset neste uke (vi kjøpte nybygg), så jeg får prøve å tenke på feil og mangler som vi skal reklamere på. Det er mye pirkearbeid når man kjøper nytt altså, men så har man kanskje litt større krav til at alt skal være i orden. Vi har noen vinduer som ikke er helt tette, sikkert på grunn av at huset har "satt seg" litt i løpet av året som har gått. I tillegg er det et sluk der fallet går FRA sluket. Vi har 2 sluk på badet, og det sluket som ikke fungerer skal brukes til badekar etterhvert, så sånn sett er det jo kanskje ikke så veldig farlig. En pen liten erstatningssum hadde dog ikke vært å forakte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 2. april 2014 Forfatter #509 Del Skrevet 2. april 2014 Legebesøk og shopping unnagjort! Jeg fikk henvisning til ortoped for å eventuelt få innleggsåler pga foten. Fotbuen min var visstnok litt lav, så det kan være det er derfor jeg sliter med Plantarfasciitt (som det visstnok het). Fikk spurt om det var greit å bruke den varmende kremen også, og hun sa det var greit frem til jeg visste at jeg var gravid Jeg fikk kjøpt meg et par med goretex-sko, greit å ha nå som det sikkert blir mer og mer turgåring med en firbent krabat Jeg måtte bare kjøpe en leke til han også! Har ellers brukt tida på nett, og blant annet sett litt på den ene graviditets-appen jeg har lastet ned. Der var det en del info om hva som skjedde før befruktning, noen tips til den vordende far osv. Kjenner jeg blir helt varm innvendig når jeg leser om slike ting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 3. april 2014 #510 Del Skrevet 3. april 2014 Denne må jeg ha på mine innlegg! Så moro at dere har begynt å prøve. Håper det klaffer fort for dere, for selv om prøveperioden er en fin og spesiell periode det også, så gjør det seg nok best når den ikke trekker altfor langt ut i tid...! Satser på at det går kjapt og greit for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. april 2014 Forfatter #511 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Så hyggelig med besøk Mafalda! Det er litt rare arbeidsdager for tiden. Stress fra 08-10 for å få sendt ut en mail, så er det normalt trøkk frem til 15 når jeg går hjem. Fra 19-20 må jeg også ta i et tak fra hjemmekontoret. I kveld slipper jeg kveldsjobbinga, så da kan jeg kose meg med middag, pc og tv uten å måtte følge med på klokka Har også heeeeelt fri i helga, så det skal bli godt! Planen for helga er å ta en tur innom jula og kjøpe pallekarmer til kjøkkenhagen, stappe bilen full av jord (i plastsekker heldigvis), og kanskje ta med seg noen fisker fra akvariebutikken som vi kjører forbi på veien. Det ser ut til at jeg får solgt unna ganske mange av babysneglene til ei dame også. Sneglene har ikke hørt om prevensjon, så jeg kom hjem til minst 100 babysnegler her en dag i vinter Skal bli godt å bli kvitt dem, selv om akvariet aldri har vært så rent noengang. Endret 4. april 2014 av Nautika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. april 2014 #512 Del Skrevet 4. april 2014 Her vil jeg gjerne følge med! Vi ligger visst ganske så likt i løypa! Jeg tok siste pillen i går og venger nå på "p-pille-blødningen" før kroppen endelig skal få slippe disse kunstige hormonene. Bare det er jo en deilig tanke. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. april 2014 Forfatter #513 Del Skrevet 4. april 2014 Velkommen Teriyaki! Her har TR akkurat dratt sin vei, så nå er det bare å vente og se hvordan kroppen klarer å skru på maskineriet som ikke har vært i bruk på 5-6 år. Sist gang jeg sluttet på p-pillene var eggløsningssmertene så "store" at jeg faktisk dro til legevakta for å sjekke om jeg hadde fått blindtarmbetennelse Jeg skal prøve å unngå det denne gangen... Vi bor tydeligvis i et fruktbart nabolag, enda en nabo som jeg får høre skal ha barn i løpet av året. Håper det er noen som sparer seg til neste år også, så får vår fremtidige spire noen i nabolaget som går i samme klasse. Jeg får også et tantebarn med levering nå i august, moro med søskenbarn i omtrent samme alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 4. april 2014 #514 Del Skrevet 4. april 2014 kan ikke huske å ha hatt el-smerter, men nå skjønner jeg at det skal jeg være glad for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. april 2014 Forfatter #515 Del Skrevet 4. april 2014 Det kunne ikke jeg heller før den gangen Smertene var ikke så ille, men når det hadde murret i flere dager i blindtarm-området og ei venninne akkurat hadde fått operert ut blindtarmen var det lett å tro at det var noe annet enn EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 6. april 2014 Forfatter #516 Del Skrevet 6. april 2014 I dag er dagen for å være skikkelig husmor. Har satt på og brettet 2 klesvasker, vasket litt på badet, skiftet sengetøy, organisert roteskuffen på kjøkkenet (det er måte på hvor mange tresleiver og boksåpnere man egentlig har behov for) og ryddet i skapet under kjøkkenvasken. I morgen er det klart for ettårsbefaring av huset, det kan bli spennende hvor mye utbygger er villig til å fikse. Jeg får være litt hard mot dem, og ikke gi etter hvis de påstår at det ikke er en feil/reklamasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. april 2014 Forfatter #517 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Hjemmekontor = Sløv dag med god kaffe Venter egentlig bare på at det skal ringe på døra, så jeg kan bli ferdig med befaringen. Hadde nettopp noen innom som monterte noen skjøtestykker på pipa av en eller annen grunn Har ikke pipa vært i skikkelig stand før nå? Heldigvis har vi ikke hatt råd til å kjøpe vedovn enda Jeg er skikkelig spent på hva de kommer til å si, temmelig nervøs for at de bare skal overkjøre meg Burde ha leid inn en takstmann, men det hadde blitt dyrt siden vi ikke har noen mer spesifikk tid enn i løpet av mandag 07.04, de vi ikke rekker den dagen gjør vi 08.04 I "verste" fall må jeg ha hjemmekontor i morgen også Edit: Og siden dette er en prøverdagbok må jeg vel få med at det ikke har skjedd noe spesielt i forhold til slutt på p-piller enda. Jeg venter på EL, økt/normal sexlyst og håper at kviser og fett hår holder seg borte. Endret 7. april 2014 av Nautika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. april 2014 Forfatter #518 Del Skrevet 7. april 2014 At det går an å være så trøtt! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd at jeg var gravid Kjenner jeg har litt lyst til å teste, men jeg hadde jo TR for en uke siden jo Pink Pad sa fra i dag at i morgen begynner den fertile perioden min, yeah right! Har nok ikke full tiltro til at kroppen skal falle i rett syklus med en gang altså (og det er like greit, jeg vil ha vårbarn) Fremdeles ingen på døra.. Og jeg får ikke gjort noe særlig arbeid Har jobbet 3 timer da, så hvis jeg skviser inn noen timer i ettermiddag kan jeg flekse resten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 7. april 2014 #519 Del Skrevet 7. april 2014 Må følge med her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. april 2014 Forfatter #520 Del Skrevet 7. april 2014 Må følge med her! Så hyggelig! Kaffe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå