Gå til innhold

Nautika prøver igjen

Nautika

Anbefalte innlegg

*mangler selvdisiplin og titter innom KG*

Forteller de om hvorfor brua kollapset nå? Da må jeg sjekke avisa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 uker til innlevering av masteroppgaven nå. Drømte i natt at det var 2 uker igjen, og at jeg tenkte at "det går vel greit". Da må det vel gå greit når man har en hel uke ekstra? :fnise:

Drømte om hunderaser i natt også, jeg og M prøver å finne hunderasen som vi vil kjøpe neste år. Jeg har jo siklet på Dansk-Svensk Gårdshund lenge, men i det siste har M ymtet frempå at den kanskje blir litt liten. Jeg syns kanskje det jeg også.

Spurte om tips til hunderaser i går på Kjæledyr-forumet, så nå har det egentlig kokt ned til Shetland Sheepdog eller Finsk Lapphund. Sheltie er jo på størrelse med DSG, så det er vi like langt :sjenert: Tror også at det er mer pelsstell med en sheltie enn med en Finsk Lapphund, selv om sheltie kanskje kan være enklere å trene. Tenker også på bjeffing og sånn også, vi skal jo tross alt bo i et tettbebygd område, så er greit at bikkja ikke bjeffer på alt mulig rart.

Det skal ikke være enkelt å velge familiemedlem som skal være med familien i 10-15 år fremover altså :sukk: Da er det kanskje greit at vi ikke skal kjøpe hund før til neste år ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har helt rett i drømme! ;)

Åh, skal dere kjøpe hund? Så herlig! Det hadde vi også tenkt. Vi hadde kommet så langt som å bestemme oss for rase (mer eller mindre) og at vi skulle skaffe oss en nå snart, siden vi har så lang ferie. Men så sa huseieren nei :(

Nå har jo jeg en liten forkjærlighet for gjeterhunder, siden vi hadde en belgisk fårehund da jeg var yngre og hadde egentlig tenkt å skaffe oss en sånn en selv. I tillegg har vi nettopp besøkt broren min, og han har en supersjarmerende, liten border collie-blanding. Og jeg synes Sheltiene er veldig trivelige hunder! Finsk Lapphund har jeg ingen erfaring med. Jeg har ei venninne som hadde en DSG-valp, den var veldig søt. Den var ekstremt turbo, da, men det kan jo ha med oppdragelse og at den var valp å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal kjøpe hund! :bolledeig: Blir nok mest sannsynlig ikke før neste sommer, er greit å få ting på plass i huset, og ta det samtidig med skoleferien så M kan være hjemme med valpen ;)

Før vi får oss hund kan det være vi melder oss som fosterforeldre for en søt pusekatt gjennom dyrebeskyttelsen eller noe. Også har jo jeg siklet på akvarium i mange år, så det blir nok kjapt noen små fisker også ;) Litt av en dyrehage vi planlegger altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg drittlei av masteren altså. Driver og drøfter, hvis man kan kalle det det, på 5. dagen nå... Det er fler og fler som begynner å bli ferdig her, men jeg har jo 2 ukers utsettelse. Har satt som mål å bli ferdig til den 20. juni, så får vi satse på at det går greit... Ser ut til at oppgaven blir på rundt 90 sider, så jeg har nå fått gjort litt i løpet av semesteret. Det føles ikke sånn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang in there!

Jeg vet akkurat hvordan det føles, for jeg er like lei av masteren selv. Det føles litt slik: :murvegg::kvalm:

Du rekker sikkert å bli ferdig til 20. juni, det høres ut som du har kommet langt når du driver med diskusjonen allerede :) 90 sider er også veldig mye! Jeg tror jeg ender opp med 70 sider, omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rundt 10 sider som det ikke er noe annet enn bilder på da :P

Har hatt det litt tungt psykisk i det siste også, gråten er alltid på lur liksom. I går så jeg hjem tidlig for å "lette litt på trykket" :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er venninne mine ferdig med masteroppgaven, og jeg tror hun siste som er igjen på lesesalen forsvinner i løpet av noen dager. Rart å sitte på en tom lesesal, men samtidig litt godt ;)

I dag har jeg fått tatt litt bilder til oppgaven min, jeg har ventet på overskyet vær uten regn i noen dager nå :fnise: Rakk bare å ta bilder fra det ene stedet før sola tittet for mye frem da, så jeg må nok ut enda en gang. Typisk at skyene kom akkurat når jeg kom frem til lesesalen igjen da :glare: Får se om det blir på slutten av dagen i dag, kanskje jeg skal handle i nærheten etterpå og sånn, slå to fluer i en smekk!

Kjører til skolen i dag, og når jeg kom til bilen i stad var det parkert en bil fra Trondheim Parkering der. Fikk litt hetta, men det viste seg at de tok seg lunsjpause :ler: Det er en litt bortgjemt parkeringsplass i nærheten av campus, og jeg lurer egentlig fælt på hvorfor den er gratis, men siden jeg ikke fikk bot gikk det jo greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet ikke om jeg skal si noe på de bildene, har heftig mange av dem selv... Men jeg fant ut at det blir akkurat passe med to stk ved siden av hverandre uten at detaljene forsvinner, og da får jeg plass til maks seks på én side (i tabell), og da ble det jammen litt færre sider med bilder...

Oi, så rart med tom lesesal! Her er det fortsatt litt folk, men det er mange som forsvinner i løpet av uka. Men kanskje det blir færre forstyrrelser? :) Vi hadde avslutning med instituttet i dag, og det er mange som har frist nå straks. Jeg kjente jeg ble irritert og stressa av å snakke med folk som bare har småpirk igjen, for jeg har fortsatt mye å gjøre igjen selv! :bond:

Åh, mystisk bortgjemt parkeringsplass! Hvor da? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved rundkjøringen, ta opp mot Risvollan, første til høyre (nardobakken), ta til høyre på toppen av bakken og følg veien til den stopper. Grusplass med parkering ;).

Er noen parkeringsplasser bak realfag som også er gratis og uten oblat. Parkeringsplassen ved den bratte gangveien, på den ene siden står det ikke noe om oblat ;)

Du får teste det ut den siste uka, Surriball :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! :) Blir bil til skolen uansett i dritværet her :fnise: Men på lørdag og søndag kan man jo parkere hvor man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi faktisk begynt med pakkinga her ;) Huseiere hadde visning her på lørdag, og de holdt på i 5 timer! Huseier sa nå at de hadde fått skrevet under på kontrakt, så da var det bare å fiske frem pappeskene her ;) Fått gitt bort litt diverse på finn.no i helga også.

Frykter nemlig at det blir to turer med henger opp og ned, så da får man kvitte seg med ting man egentlig ikke trenger. Har fått gitt bort pc-spill, dvd-er, puslespill og en kommode. Tror nok at kjøkkenbord med stoler og lack-bord blir lagt ut ganske snart. Får kanskje vurdere å gi bort eller selge et av skrivebordene våre også. Ergrer meg litt over kontinentalsenga vår nå, den tar så sykt stor plass!

Jeg får vel komme meg avgårde til lesesalen. I dag regner jeg med at det er temmelig tomt, i og med at den ordinære fristen for innlevering er i dag. I ettermiddag skal det være avslutning med instituttet også, det blir servering, diplomutdeling og en "overraskelse" :fnise: Tror sistnevnte er en ting med logoen til instituttet på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, nå hadde jeg skrevet et langt svar, men så kom jeg borti tilbake-knappen og da ble alt slettet :(

To turer opp og ned til Østlandet høres fryktelig slitsomt ut! Best å kvitte seg med alt man ikke har bruk for, evt. billige møbler man kan erstatte... Dere kan jo begynne å finne fram til den ordentlige stilen dere har lyst på i det nye huset, med møbler av litt bedre kvalitet :)

Kos deg på avslutning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd meg noen ganger også. Sykt irriterende når all teksten forsvinner!

Ja, vi prøver å bli kvitt det meste som vi ikke trenger, selv om det kanskje hadde vært lurt å beholde det frem til høsten når vi får lønning. Vi får heller klare oss litt sparsommelig frem til da, spise på sofaen med tallerkenen på fanget, ha alt av klær i kofferter frem til vi kjøper garderobeskap osv :fnise:

Det som definitivt blir med sørover er kontinentalsenga, et av skrivebordene, en av kontorstolene, sovesofaen, 2 kommoder, et høyskap, tv, 2 skoskap og diverse pappesker. Hørtes ikke så mye ut nå da, men det er så kjipt å stå der med hengeren stappfull og fremdeles masse stæsj igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er avslutning med instituttet ferdig! Vi fikk diplom, diplom-is, tapas og hammer fra Biltema med silkebånd på :ler: Hadde sett for meg en hammer med inngravert institutt-logo, men vi fikk en blå og grå hammer med silkebånd med smudget stempelmerke :skratte: Takk for 5 år liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått referat fra beboermøte som var i forbindelse med dit vi flytter til. Det er tydeligvis en del feil og mangler med de nybygde husene, så da får man ta tak i det når man kommer seg sørover. Jeg trodde at det var enkelt å flytte inn i nybygd hus jeg, men det er jammen mye man må sette seg inn i :sukk: Den tid den sorg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er avslutning med instituttet ferdig! Vi fikk diplom, diplom-is, tapas og hammer fra Biltema med silkebånd på :ler: Hadde sett for meg en hammer med inngravert institutt-logo, men vi fikk en blå og grå hammer med silkebånd med smudget stempelmerke :skratte: Takk for 5 år liksom :rolleyes:

Hahaha! Fantastisk!

Har fått referat fra beboermøte som var i forbindelse med dit vi flytter til. Det er tydeligvis en del feil og mangler med de nybygde husene, så da får man ta tak i det når man kommer seg sørover. Jeg trodde at det var enkelt å flytte inn i nybygd hus jeg, men det er jammen mye man må sette seg inn i :sukk: Den tid den sorg :P

Jeg trodde også at alt var på stell i nybygde hus.... men da kan jeg revidere min oppfatning til "mye mer er på stell i nygbygde hus enn i gamle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er vi jo mange i samme situasjon, og det er opprettet et styre ;) Kjekt å ha noen å støtte seg på, selv om jeg liksom skal være flink med bygg siden jeg snart er bygg siv.ing :fnise: Heldigvis kan jeg bortforklare det med at jeg har en annen spesialisering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tungt å komme igang altså, tror det kan ha noe med å gjøre at jeg var på lesesalen frem til kl 20 i går. I dag har jeg fått skrevet ut diskusjonsdelen min så jeg kan lese igjennom den før jeg klinker til med konklusjonen ;) 6 sider diskusjon er ikke så aller verst syns jeg, ikke at jeg tror den er superbra, men det gidder jeg ikke bry meg om akkurat nå :sjenert:

Får vel rette snuta ned i papiret her :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ånden over meg! :hoppe: Så sykt digg å føle at det går fremover, og at man kan stryke av ting på lista med ting man må gjøre! Har fått satt inn skisser og bilder i dag, så nå vokste oppgaven til 92 sider :daane: Nå klarer jeg å se lyset i enden av tunnelen, det er bare 8 dager til planlagt innlevering :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...