Gå til innhold

Nautika prøver igjen

Nautika

Anbefalte innlegg

Nå måtte jeg bare ta meg en tur på stillerommet for å slappe av og surfe litt. Han irriterende kollegaen snakker høyt i telefon (lync) , og siden han er noe dårlig på tekniske duppeditter klarte han ikke å få lyden til han andre på noe annet enn høyttaler på pc. I tillegg er dette en mann som snakker veldig høyt, jeg kan høre han inn hit også :kjempesinna: Gah! *utblåsning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med å ikke skru av lyden på pc? Hver gang han får mail hører jeg det fra pc, før det 1 sek etterpå kommer både kvitring og during fra mobilen... :sukk:

/slutt på frustrasjonsutblåsing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Juhu! :goodbye:

Forstyrrende lyncsamtaler kjenner jeg godt til. Kollegaen som sitter bak meg snakker høyt i telefonen støtt og stadig. Vi har stillerom rett ved siden av, men går han inn dit? Nei. I tillegg kommer det alltid en gjeng fra fra en annen avdeling bort til ham i tide og utide for å snakke om hvor mye de har trent, ski osv. Og de står der gjerne leeenge og skravler. Åpent kontorlandskap! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Jeg håper at jeg med tid og stunder kan få eget kontor, eller at han irriterende fyren får sitt eget kontor. :ler: Flere på jobben som har sagt at han egentlig egner seg best alene på et kontor der han kan sukke og stønne så mye han vil, og så blir vel terskelen for å spørre folk om simple ting litt høyere når han må gå til noen andre i stedet for å rope det ut i kontorlandskapet. ;)

Jadda..

Her har vi planer om en tur på Skeidar, XXL og posten i løpet av kvelden. Grei avveksling til sofa og TV :sjenert:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi melding om at sofaen vår hadde kommet til lageret, og at vi skulle ringe for å avtale når den skulle leveres. Det viste seg at de ikke leverer til utenfor oslo annet enn mellom 8 og 16 :rolleyes: Så fint da! Kunne jo kanskje ha nevnt det når vi bestilte, for da hadde vi antakelig lånt oss en bil med hengerfeste og spart den tusenlappen :sukk: M har mulighet til å være hjemme mellom 11 og 13 en dag i uka, men de kunne jo selvsagt ikke garantere at de kunne levere i det intervallet. Får høre med mamma hvis det ikke går, hvis ikke blir det en lite effektiv hjemmekontor-dag igjen ;)

Ellers skal jeg snart pakke til vi skal på tur med jobb i morgen, blir skitur med overnatting. Sikkert kos, men også litt slitsomt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så støøøl! Jeg tenkte at 15 km på ski sikkert kom til å gå ganske greit, men det var jammen 15 km på ski med kontinuerlig opp og ned. Klarte å tryne 2 ganger på første km, så etter det ble jeg litt mer pysete i nedoverbakkene :sjenert:

Jeg kom meg nå både frem og tilbake noenlunde helberget, men fy så tung hjemturen var når man allerede var støl og sliten fra dagen før. :sukk: Jeg har vel godt av det da ;)

I går var vi i bursdag til et familiemedlem, så da ble det både kake og god mat :)

I dag lurer vi på å ta en tur på harry-tur, M ville slappe av litt først, så da kommer vi vel samtidig som alle andre tenker jeg :P

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harry-tur gjennomført! Resultat: obligatorisk kylling og bacon :fnise:

Kan vel også fortelle at prøvingen nærmer seg med stormskritt (virker det som ihvertfall). Jeg har begynt å tenke på når jeg skal kaste pillene, og jeg tror jeg har kommet frem til at det blir i midten/slutten av april. Vi vil ha 2015-barn, så det er derfor det er såpass lenge til. Kunne sikkert ha slutta på dagen, for nå er jeg skikkelig klar! :sjenert:

Jeg får vel gå til innkjøp av gravid-vitaminer også, skal vel gå på det ihvertfall 1 mnd før unnfangelse. Blir nok en pakke med mer enn folat, så vet jeg at jeg får nok omega 3 og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

15 km på ski! :daane: Flinkis! Jeg har vel ikke gått langrenn siden barneskolen, fikk skrekken etter tvangs-skiturer hver eneste dag på leirskole i 7.klasse. Men på jobben snakker alle om ski i lunsjen, så jeg får vel prøve meg igjen snart for å ikke føle meg utenfor :fnise:

Så spennende med prøving! Nå ble jeg misunnelig altså, har også veldig lyst på et 2015-barn! Hva er det egentlig gubben min venter på? :jolie: Får heie på deg da, om ikke annet :jepp:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 15 km én vei altså! :trene: I følge runkeeper brukte jeg rundt 3000 kcal på de 30 km, så da har jeg ikke altfor dårlig samvittighet nå som jeg knasker i meg Maltesers :sikle: Hvorfor selges ikke det i Norge? :klo:

Vi hadde faktisk med en som kun hadde gått på ski et par ganger før, men til gjengjeld hadde personen bedre kondis enn meg :sjenert:

Du er velkommen til å følge med på prøving, så får vi se om gubben din endrer mening om ikke så altfor lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så sprekt gjort! Hadde nok dødd før jeg hadde kommet meg 5 km på vei.

Å, så gøy at dere er i gang med prøving snart. Skal dere bare la ting gå som det går eller skal dere teste og slikt? Er så usikker på hva vi skal når vår tid kommer (bare seks måneder til ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lang skitur! :duskedame:

Og hurra for svensk kylling og bacon. Jeg liker å kombinere dem: kylling surret i bacon stekt i ovnen. Nam!

Åh, så spennende! April er jo ikke lenge til, nå som det har blitt mars og alt! Jeg heier på deg allerede....

Men må si som de over, gubben min vil også vente litt... har fått han såpass på gli at vi har snakket om å kanskje prøve i 2015... Det er et kanskje, men absolutt bedre enn ingenting ;)

Hva annet enn folat bør man ta, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så sprekt gjort! Hadde nok dødd før jeg hadde kommet meg 5 km på vei.

Å, så gøy at dere er i gang med prøving snart. Skal dere bare la ting gå som det går eller skal dere teste og slikt? Er så usikker på hva vi skal når vår tid kommer (bare seks måneder til ;) ).

Forhåpentligvis blir jeg ikke heeelt test-zilla, men det kan jo være det frister å kjøpe både EL-tester og graviditetstester fra billigtester.no :sjenert: Vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg. Graviditetstest må jeg jo uansett ha, så hvorfor ikke slenge med noen EL-tester med en gang? :fnise:

For en lang skitur! :duskedame:

Og hurra for svensk kylling og bacon. Jeg liker å kombinere dem: kylling surret i bacon stekt i ovnen. Nam!

Åh, så spennende! April er jo ikke lenge til, nå som det har blitt mars og alt! Jeg heier på deg allerede....

Men må si som de over, gubben min vil også vente litt... har fått han såpass på gli at vi har snakket om å kanskje prøve i 2015... Det er et kanskje, men absolutt bedre enn ingenting ;)

Hva annet enn folat bør man ta, egentlig?

Det anbefales vel å spise mye fisk eller ta omega 3, og så trenger gravide mye D-vitamin og kalsium. Det var ihvertfall noe av de som var i den pakken jeg kjøpte med meg i dag ;) 250 kr for 1 mnd forbruk...

Gubben din trenger vel bare å bli vant til tanken (slik som meg), plutselig bestemmer han at det er på tide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått tilbake nesten 3000 kr fra helseforsikringen. Har vært litt skrapet på kontoen min i det siste, så det var godt med litt påfyll! Skal prøve å sette inn ihvertfall halvparten på sparekontoen, så har jeg til trangere tider. Kommer vel fort en regning fra lånekassen snart igjen også :sukk:

I morgen får vi levert sofaen! :bolledeig: Jeg tror stua blir ganske forandret, nå som dansegulvet blir dekket av en u-sofa som måler 3*3 meter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKEA-tur overstått! Fikk med oss et sofabord som skal brukes midlertidig nede til Bolia-bordet blir ferdig, og flyttes opp på den andre stua etter det. Fikk også kjøpt en ny stålampe til stua nede, pluss en liten trapp så jeg klarer å nå opp til kjøkkenskapene og mikro :) Det ble superbra med den stålampa i stua, så det er nesten så jeg er fristet til å kjøpe en til å ha på tv-stua også :fnise:

Edit: Jeg gikk på en smell og bestilte meg en pakke med både eggløsningstester og graviditetstester :sjenert:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, det blir sikkert kjempefint! Har dere fått satt opp sofaen ennå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofaen er på plass! Det ble kjempebra :nigo: Slapper av i den as we speak ;)

Vi (les: jeg) fikk skrudd sammen bordet fra IKEA også, så nå er stua komplett med de viktigste tingene ;) Vi har nettopp vært avgårde med et lass med papp, og nå fortjener man en liten sjokolade :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges hadde jeg absolutt ikke noe lyst til å stå opp, og for å motivere meg selv prøvde jeg å overtale M til å la meg ta bilen til togstasjonen.

Nautika stryker M over kinnet for å vekke han varsomt

M: Åhhh! Hvorfor vekker du meg fra drømmen!?!

N: Kan jeg ta bilen til stasjonen i dag?

M: *sukk og stønn og legge seg med ryggen til*

N: *gir opp*

En temmelig morgengretten kaill jeg har, men han kom krypende til korset rundt lunsjtider i dag og foreslo at vi kunne ha bilen annenhver uke :fnise: Jammen godt han fikk litt dårlig samvittighet altså, men jeg har vel godt av de 20 minuttene som jeg går til toget til vanlig. Jeg "trenger" egentlig bare bilen når jeg er sliten og det er dårlig vær ;) Det er kanskje ikke helt rettferdig at han kan sove 1 time lengre enn meg, og allikevel er den som tar bilen, men trimmen har jeg nok behov for ;)

Hadde sjekk hos bedriftshelsetjenesten i dag, fine verdier på alt. Legen sa at jeg definitivt ikke hadde sukkersyke, i og med at blodsukkeret mitt var på fastende nivå selv med frokost 2 timer før ;) Hadde som alltid problemer med å få tatt blodprøve. Blodårene mine er veldig flinke til å gjemme seg, så denne gangen ble prøvene tatt i fingeren :sjenert: Jeg prøvde å dra en spøk om at jeg hadde vært en dårlig sprøytemisbruker, men jeg tror hun som tok prøvene tolket det som at blodårene var vanskelig fordi jeg hadde vært sprøytemisbruker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag får jeg besøk av noen venninner fra videregående. Tiden frem til de kommer blir nok brukt til å gjøre unna "litt" husarbeid :sukk:

Også er det endelig :sol: i dag! Jeg hadde nesten glemt hvordan sola så ut, så lenge siden er det jeg så noe særlig til den. Tror jeg kan erindre å ha sett solnedgangen da jeg gikk fra jobb her en dag i begynnelsen av februar eller noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...