Gå til innhold

Nautika prøver igjen

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Turen i sverige var veldig bra! Jeg tror vi begge var klare for å komme oss unna svigers og det dårlige været nordpå :ler: ble noen timer i bil uten fungerende aircondition da. Varmt!

Nå er vi hjemme igjen og lader opp til jobbstart om 2 uker. :daane: Tida flyr altså!

Det kan være det blir en fjelltur i løpet av disse to ukene, ellers blir det småplukk hjemme :)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må velge mellom aircondition og automatisk vindusnedrulling+sentrallås, blir det glatt aircondition! Det har nemlig ikke vi heller ;)

Nyt siste delen av ferien - det går aaaalt for fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestemt oss for at det blir Besseggen til helga. Det blir telting på Beitostølen tror jeg ;) Gruer meg litt til gåinga, men jeg har jo gått der før. Da var jeg nok i betydelig bedre form enn nå, men det går vel greit med god tid og mange pauser :sjenert:

Jeg har fått bestilt akvarium, det skal komme til butikken på torsdag :hoppe: Dette har jeg jo drømt om i lange tider. Det blir plassert på loftsstua der det etterhvert blir tv-krok og stressless ;) Har aldri hatt akvarium før, så det er mye å sette seg inn i. Først må man bygge opp bakteriekulturen i karet slik at bakteriene klarer å bryte ned ammoniakk, nitrat og nitritt slik at fiskene ikke blir forgiftet. Derfor skal man tilsette salmiakk i 4 uker for å "mate" bakteriene. Jaja, masse som skal læres her i livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått meg fænsi ticker her inne. Er litt greit å holde litt oversikt med vektnedgang som forhåpentligvis er på vei. M og jeg har blitt enig om at alle sukkervarer er forbudt. Vi har lov til å spise en liten sjokolade etter 3 treningsøkter, og vi har også planlagt at lørdag hver tredje uke er "fråtselørsdag" slik at det er lov med brus og godteri. Jeg har jo slitt med vekta helt siden jeg gikk på folkehøgskole. Klarte ved en anledning å gå ned 10 kg på 5 måneder ved å kutte ut sukker uten å gjøre noe ellers med kosthold eller trening. Håper at det går denne gangen også! Etter masterinnspurt og mye roadtrips med cola og veimat er jeg oppe i 86 kg. Trivselsvekta mi er nok rundt 70, så forhåpentligvis klarer jeg å blir kvitt 16 kg :)

Snart avgårde for å hente akvariumet mitt :hoppe: Etterpå skal vi ta oss en kjøretur oppover mot Besseggen så vi er klare for å gå den i morgen. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besseggen, ja! Har hørt at det er en fin tur! :) Krysser fingrene for at dere får finvær. Det er jo en fin start for vektnedgang! Jeg er sikker på at du klarer det :) Synes 10 kg på 5 måneder er mildt sagt imponerende, spesielt med tanke på at du bare kuttet ut sukker!

Akvarium! Så gøy! Det blir sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turen på Besseggen var fin, men jeg skal aldri gå den igjen! Enkelte partier er så bratte at jeg uten høydeskrekk sleit. At folk tar med hund og barn for å klatre der forstår jeg ikke altså.

Fordelen med turen er at Runkeeper kom frem til at jeg forbrente nesten 3000 kcal! Er ikke det en kickstart på vektnedgang vet ikke jeg altså ;) Muskler og knær verker litt i dag, og jeg regner med at jeg blir mer støl i løpet av kvelden og morgendagen. Hvorfor har vi trapper i huset? :ler:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur på outlet for å prøve å finne noe klær til jeg skal begynne å jobbe. Tror jeg må legge fra meg mine komfortable boyfriend-jeans når jeg nå skal ut i arbeidslivet i stedet for å sitte på lesesalen :sjenert:

Jeg klarte å finne en svart chino-aktig bukse til 130 kr, også fant jeg en svart skinnveske til 300 kr. I tillegg ble det innkjøp av en Jamie Oliver kasserolle på 5 liter.

Blir nok en handletur eller to til i løpet av uka, jeg trenger desperat klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M har masse fine jobbklær, fant jeg ut! Jeg var faktisk og handlet masse på H&M rett ved der du bor nå i sommer. Jeg liker at jeg har en god unnskyldning for å dra på shopping spree for tiden, hehe!

Høres ut som du fant fine ting! Er JO-kaserollen bedre enn "vanlige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha en kasserolle med slipp-belegg. Jeg tenkte å prøve meg på å koke gomme, og da er det greit at melka ikke svir seg. Aner ikke om denne gryta er bedre enn andre tilsvarende, jeg tok den jeg fant som var stor nok og som fungerte på induksjon :)

Jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur på storsenteret, så da skal jeg nok ta en tur innom hm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe storfangst på storsenteret i går. Det eneste jeg fant var en bluse på hm. I dag dro jeg derimot til det nærmeste senteret, og der kjøpte jeg 2 par sko, 2 bukser, 10 par sokker, en leggings og en hår-ting til rundt 1500 til sammen. Skoene kostet 1000 kroner til sammen, og resten klarte jeg å finne på en butikk som hadde 50% på hele butikken pga at den skulle legges ned. Fornøyd med dagens innsats!

I dag holder jeg også på å koke gomme. Svigermor lærte meg det når vi var nordpå nå i sommer, og M har mast på at jeg skal lage :fnise: Gommekoking er en tålmodighetsprøve altså! Kasserollen har stått på ovnen og putret i 9 timer nå, og den er fremdeles ikke ferdig. Komfyrvakten begynte å protestere også en gang i 15-tida, siden den hadde vært brukt i så mange timer. Nå har jeg tatt av lokket på gryta, så jeg håper at resten av overskuddsvæsken fordamper fort slik at det kan bli senga i rimelig tid i dag ;) Jeg er temmelig spent på resultatet også, håper det blir vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra fangst! Og to par sko til 1000 kr er ikke verst altså, spesielt om de er litt ordentlige sko som varer en stund!

Oi, koke gomme! Det har jeg aldri gjort! Jeg harbare kjøpt det på butikken, jeg. Bestemor pleide å gi oss kapteinkjeks med gomme på til kaffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gommen ble bra! Fikk sendt en boks med brodern som pappa skal få. Er tydeligvis noe han var vant med i oppveksten, og øynene hans lyste opp når jeg sa at jeg skulle koke gomme :fnise: Nå er vi på siste boksen her i huset, det går fort unna når man bare spiser gomme som pålegg ;)

I dag er siste dagen i sommerferien min. I morgen begynner jeg i arbeidslivet, og jeg er temmelig spent! Vet hvem jeg skal ha som fadder, og hun virker veldig hyggelig ;) Har sjekket litt med tog og sånn i dag, ser ut til at jeg vanligvis må ta toget i 7-tiden, dvs gå hjemmefra kvart på 7 :sukk: Det blir en stor omveltning fra studentlivet der man kan sove så lenge man vil fordi det bare går ut over en selv :)

Tenkte jeg skulle gå til togstasjonen i løpet av dagen for å finne ut akkurat hvor lang tid det tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to første dagene på jobb er unnagjort! Har fått orientert meg litt på intranettet, vært på hilserunder og tatt bilde. Heldigvis var jeg fotogen i dag, så jeg er skikkelig fornøyd med bildet av meg! :nigo: Det er det ikke ofte at jeg er ;)

Det er jammen en stor omveltning å begynne å jobbe, stå opp halv 6, dra på jobb i 7-tiden og ikke komme hjem igjen før halv 6 igjen. Dagene går fort! Heldigvis har jeg en samboer som har jobb i nærheten, slik at middagen er ferdig når jeg kommer hjem. Sjeleglad for at vi hverken har unger eller hund akkurat nå som fritiden skrenkes inn fra 24/7 i sommerferien til 5 timer på kveldstid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sosialt sett virker det veldig bra :) Jeg har fått tildelt oppgave som jeg skal holde på fremover på høsten, var på et møte ang det i dag. Vet ikke helt hva det er jeg skal gjøre enda, men fadderen min hadde den samme arbeidsoppgaven i fjor, så da regner jeg med at jeg får en del hjelp :) Greit sånn sett å begynne med noe som blir utført årlig, så man har erfaringer fra foregående år å støtte seg på.

Ble slengt med på et annet prosjekt i dag også. Det var visst noe som måtte være ferdig til tirsdag, og de fast ansatte er temmelig opptatt for tiden, Jeg vet ikke helt hva jeg kan bidra med, men det får vi vel finne ut ;)

Ellers fikk jeg meg en skikkelig overraskelse da jeg var på vei hjem fra jobb, rett utenfor inngangsdøra stod en megler, ei venninne fra vgs sammen med ei som jeg såvidt har hilst på før. Det viste seg at venninna mi var på visning på en leilighet som skal bygges i nærheten her, så da blir vi kanskje (nesten) naboer! Jeg tror ikke jeg har sette henne så mye siden vgs, men jeg inviterte dem nå inn så de kunne nyte utsikten som også følger med den leiligheten som hun så på ;) Håper at vi kan gjenoppta kontakten litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiik, så spennende med eget prosjekt! Man må jo nesten bare kaste seg uti det, det er jo slik man lærer best. Hos oss er det ganske rolig for tida, så jeg har nesten litt for god tid til å sette meg inn i ting. Dvs, det er litt vanskelig å vite HVA jeg skal sette meg inn i når jeg ikke har et spesifikt prosjekt ennå. Men det går seg vel til! :)

Så koselig at venninna di kanskje blir nabo! :)

God helg til deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt med helg! Vi har vært en tur hos foreldrene mine på middag, M har kjøpt seg litt klær til "skolestart" og i dag har vi fått hengt opp taklampe i gangen. Sistnevnte var litt mer kronglete enn jeg hadde sett for meg. Vi hadde vært så lure å kjøpe en kvadratisk lampe, så det er ganske essensielt at den henger rett i forhold til veggene rundt. Vi har jo ikke akkurat gått til innkjøp av så mye forskjellig verktøy enda, så vi måtte klare oss med en tommestokk, elektrisk drill som ble brukt som bor ved å skru inn en skrue før og en gardintrapp. Det vanskeligste var å få linet opp lampesokkelen til de to borede hullene i taket, og vi klarte å skru feil to ganger (noe som førte til at vi måtte bore nye hull siden skrua ikke ville sitte). Fy søren det er slitsomt å holde noe opptil taket altså! Vi klarte det til slutt da, uten at det ble altfor skjevt ;)

Nå er M en tur på jobb for å forberede seg til elevene kommer på skolen i morgen, mens det egentlig er meningen at jeg skal prøve å vaske og rydde litt i heimen. Jeg får vel sette på noe musikk og begynne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en stressende dag på jobb! Vi hadde frist kl 12 på prosjektet jeg har holdt på med de siste dagene, og vi klarte å levere med 5 min margin! Etter det var det jammen fortjent med en lang lunsj og en rolig andre halvdel av arbeidsdagen ;) Jeg har fått min første lønning i dag også, det var jammen godt! Tror det hadde kommet til å blitt litt trangt hvis vi hadde levd en måned til på bare M sin lønn.. Jeg har ikke sett snurten av pengene for masteroppgaven heller :sukk: De kommer kanskje med neste lønnskjøring, dvs rundt 12. sep.

Har fått bestilt visittkort og lest inn melding på telefonsvareren min i dag også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...