Gå til innhold

Han har pult 38

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Man møter oftere på kjentfolk i en liten by. Selv du bør forstå det.

Anonym poster: e92f4b55647e887025db25e248138701

Du greier jo absolutt ikke svare på det jeg spør om. Jeg har bodd i små byer også, og jeg ser ikke forskjellen. Kan du ikke svare på spørsmål istedet for å komme med selvhevdelses-knep som "selv du", så anbefaler jeg egentlig å tenke deg to ganger om før du trykker "post".

I tillegg går du fullstendig forbi det temaet JEG spør om, og det er det som er blitt tatt opp rundt spørsmålet angående hva holdningsforskjeller det er.

Endret av CadillacJack
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det må jo bli helt opp til henne. Er jo mange som ikke har sex om de er single. Andre har kanskje 2-3 faste elskere kombinert med 2-3 ons i løpet av singel perioden sin. Forskjell på det og 40 stykk.

Det er kun en kvantitativ forskjell. Jeg forstår ikke hvorfor man har andre holdninger/personlighet/forhold til sex om man har 30 ons enn om man har 7. Et ons er et ons.

• Liker 2
Skrevet

En som har 30 sexpartnere i singeltiden har et helt annet forhold til uforpliktende sex, og forholdet mellom sex og følelser.

Ikke nødvendigvis. Jeg hadde mye one night stands da jeg var singel. Har kjæreste nå, og det er jo selvfølgelig mye mer annerledes å ha sex med en man er veldig glad i. Mange mennesker klarer å skille det.

Men jeg er glad i sex, og jeg hadde ingen problemer med å få meg litt med gutta... Så hvorfor ikke? Var ikke sånn at jeg var ute etter et ligg hver kveld. Plutselig sitter man der med en kjekk person og begge vil det samme, så da blir det bare dumt å si nei fordi man hadde sex med en annen for 2 uker siden...

Men når man kommer i et forhold blir sexen helt annerledes :) Det er gjerne ikke fyll involvert, man er tryggere på hverandre, og man kan utforske mer og finne ut hva den andre liker, og hva man liker selv.

Hvis du har vært i forhold før så kjenner du sikkert forskjellen selv?

Man kan fint kjenne den forskjellen selv om man har hatt mange sex-partnere.

Du har sikkert fått mange klemmer i ditt liv. Men det er alltid mer spesielt når du får en klem fra en du virkelig liker, ikke sant? Litt samme greia med sex.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du svarer ikke på dette her :)

Hvilke holdninger har man om man har 30 ons, som man ikke har om man har 7 ons?

Det er kun en kvantitativ forskjell. Jeg forstår ikke hvorfor man har andre holdninger/personlighet/forhold til sex om man har 30 ons enn om man har 7. Et ons er et ons.

Som jeg skrev i innlegg 19 så mener jeg at sex som startpunkt (som utgangspunkt da) er noe man har med folk man har følelser for/en relasjon til. I det så ligger det at man naturligvis kan ha hatt ons og fortsatt ha samme grunnholdning/være skrudd sammen likt som meg. Sånn som det jeg også skrev med f.eks. elskere.

40 stykk derimot viser at uforplikende sex mer er hovedregelen enn unntaket, og at den personen tydeligvis ikke har samme grunnholdning/er skrudd sammen likt som meg.

Hvis du vurderer det som kun en kvantitativ forskjell som ikke har noen relevans/er en ting som sier noe om persontrekk, så er det igjen et tegn på denne ulikheten jeg snakker om.

Endret av kristian82
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Hvilke holdninger har man om man har 30 ons, som man ikke har om man har 7 ons?

Jeg ser den er til deg Kristian, men jeg har en gjetning, så jeg kaster meg på.

Ons kan være forskjellige ting. Det kan være bevisst engangssex, eller det kan være ett forsøk på å starte ett forhold, som ryker med en gang.

En 30-onser driver sannsynligvis med engangssex, og har ett lettvint forhold til sex. Han tar det ikke høytidelig, og trenger ikke legge noe varig kjærlighet i det, men koser seg der og da.

En 7-onser er enten en wannabe30pluss-onser, eller en som har forsøkt å starte 7 forhold, men ikke hatt suksess. Eller bare en som prøver ut sin seksualitet.

Dissekategoriseringene mine er basert på fordommer og gjetninger og er ikke i nærheten av å være en brøkdels fullstendig.

En 7-onser har mindre turnover enn en 30-onser på samme alder, og er kanskje mindre ivrig, eller mindre suksessfull, med tanke på å ofte få pult nye mennesker.

En 7-onser har en ganske ubetydelig onsestatistikk, men det som er mer interessant er om han har klart å kjøre ett varig forhold, om han har den kompetansen.

Jeg kan forresten lett forestille meg at både 7-onseren og 30-onseren er dønn stabile forholdsfolk som har blitt dumpet av sykt sjalu kjæreste, og gått banananas på alt de kunne fare over i en vill kjærlighetssorg. Jeg mener at folk i kjærlighetssorg er temmelig gale, og hvordan de er da trenger ikke å si noe om hvordan de blir når de friskner til.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg hadde mye one night stands da jeg var singel. Har kjæreste nå, og det er jo selvfølgelig mye mer annerledes å ha sex med en man er veldig glad i. Mange mennesker klarer å skille det.

Men jeg er glad i sex, og jeg hadde ingen problemer med å få meg litt med gutta... Så hvorfor ikke? Var ikke sånn at jeg var ute etter et ligg hver kveld. Plutselig sitter man der med en kjekk person og begge vil det samme, så da blir det bare dumt å si nei fordi man hadde sex med en annen for 2 uker siden...

Men når man kommer i et forhold blir sexen helt annerledes :) Det er gjerne ikke fyll involvert, man er tryggere på hverandre, og man kan utforske mer og finne ut hva den andre liker, og hva man liker selv.

Hvis du har vært i forhold før så kjenner du sikkert forskjellen selv?

Man kan fint kjenne den forskjellen selv om man har hatt mange sex-partnere.

Du har sikkert fått mange klemmer i ditt liv. Men det er alltid mer spesielt når du får en klem fra en du virkelig liker, ikke sant? Litt samme greia med sex.

For å svare på det jeg har uthevet -

1. Jeg vil jo ha en som ikke har vantette skott/skiller lett mellom sex og følelser.

2. Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke syns det er naturlig/noe jeg har et ønske om. Vil da ha en partner som tenker likt.

3. Det blir svært unaturlig for meg, og viser at man ser på sex på en helt annen måte.

4. Klemmer og sex blir ikke helt det samme.

Men har jo ikke sagt at du ikke er trofast/ikke har et ekstra spesielt forhold til kjæresten din osv. :)

• Liker 1
Skrevet

Som jeg skrev i innlegg 19 så mener jeg at sex som startpunkt (som utgangspunkt da) er noe man har med folk man har følelser for/en relasjon til. I det så ligger det at man naturligvis kan ha hatt ons og fortsatt ha samme grunnholdning/være skrudd sammen likt som meg. Sånn som det jeg også skrev med f.eks. elskere.

40 stykk derimot viser at uforplikende sex mer er hovedregelen enn unntaket, og at den personen tydeligvis ikke har samme grunnholdning/er skrudd sammen likt som meg.

Det er som sagt kun en kvantitativ forskjell. Hvis 7 ons er greit, hvorfor ikke da 40?

Du synes det er greit å pule 7 stykker man ikke har noen "relasjon til" / "følelser for", men hvis man puler 30 av disse, da vitner det plutselig om at man har en annen personlighet/blabla...

Skrevet

Det er som sagt kun en kvantitativ forskjell. Hvis 7 ons er greit, hvorfor ikke da 40?

Du synes det er greit å pule 7 stykker man ikke har noen "relasjon til" / "følelser for", men hvis man puler 30 av disse, da vitner det plutselig om at man har en annen personlighet/blabla...

Ja, da får du mene at det kun er en kvantitativ forskjell.

Skrevet (endret)
Jeg vil jo ha en som ikke har vantette skott/skiller lett mellom sex og følelser.

Men du synes det er greit med en som ikke skiller mellom sex og følelser 7 ganger, men ikke en som ikke skiller mellom sex og følelser 30 ganger. Det er det jeg ikke forstår.

Jeg mener at man enten skiller mellom sex og følelser, eller så gjør man det ikke.

Klemmer og sex blir ikke helt det samme.

Hvorfor ikke?

Endret av kapaxi
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke ha fordratt hos en partner. Hos venner og liknende er det derimot meg helt likegyldig hva de har bedrevet sitt liv på, om det ikke innebærer bevisst og systematisk skade på uskyldige selvsagt.

Om du kan akseptere det eller ei vet nok du aller best, men generelt sett synes jeg man skal være forsiktig å anklage andre for deres fortid om en har en tilsvarende selv, men nå vet jeg selvsagt ikke hvor like deres fortid er heller, så du får følge din egen fornuft om hvorvid dette er et forhold dere begge kan ha utbytte av tross ulike valg i fortiden.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg mener at man enten skiller mellom sex og følelser, eller så gjør man det ikke.

Om man har hatt engangssex sier ikke så mye om man skiller eller ikke skiller. Og hva er følelser? Tenning ? Kåthet? Omsorg?

Jeg vet ikke selv hvor jeg står. Skiller jeg, eller ikke? En ting som er sikkert er at jeg er glad i min kjære, og at jeg ikke ønsker eksternsex. Men når jeg var ung, så var jo sex noe jeg ønsket meg i første rekke, men samtidig også ett kjærlighetsforhold. Et par ganger var jeg kjælen og fikk muligheter som jeg benyttet uten tanke på mer i fremtiden. Det var godt, men jeg ble ikke forelsket eller tilknyttet. Når jeg aktivt kurtiserte, så var det forhold som var målet. Og jeg tenkte som så at dette kan jeg stå i til døden. Jeg ble gift, men overlevde.

Men dette klare skillet mellom sex og følelser hadde jeg ikke. Iallfall ikke bevisst. Kanskje det for meg havner om motivasjonsnivå. Hvis jeg ikke er ivrig nok, så avrundes ting som en ons, og hvis jeg er ivrig nok, så ringer det bryllupsklokker i det fjerne.

De som har mange ons blir kanskje ikke entusiastiske nok med sin engangspartner. Hvorfor? Kanskje de egentlig er homofile, eller kanskje...? Umulig og si, men jeg husker en samtale med lesbisk dame en gang. Hun syntes det var godt å bli knullet av en gutt (ikke meg, men kameraten min), men hun ble aldri forelsket i gutter.

Endret av I Grosny
Skrevet (endret)

Men du synes det er greit med en som ikke skiller mellom sex og følelser 7 ganger, men ikke en som ikke skiller mellom sex og følelser 30 ganger. Det er det jeg ikke forstår.

Hvorfor ikke?

Hvis du vurderer det som kun en kvantitativ forskjell som ikke har noen relevans/er en ting som sier noe om persontrekk, så er det igjen et tegn på denne ulikheten jeg snakker om.

Er det noen forskjell på å røyket hasj 2 ganger eller 40 ganger?

Er det noen forskjell på å ha nasket fra butikken 1 gang eller 39 ganger?

Er det noen forskjell på å ha kjørt for fort 3 ganger eller 49 ganger?

Er det noen forskjell på å ha gjort en god gjerning 1 gang eller 43 ganger?

Er det noen forskjell på å ha drukket seg sanseløs beruset 1 gang eller 39 ganger?

Er det noen forskjell på å gi 1 eller 39 komplimenter til en venn?

Er det noen forskjell på å mobbe en kar 1 gang eller 49 ganger?

Er det noen forskjell på å ha gitt bort 1 gratis vare til en som trengte det eller 38 gratis varer?

Er det noen forskjell på å ha havnet i bråk 1 gang på byen eller 39 ganger på byen?

Nope, ingen forskjell overhodet. Man kan ikke utlede at det er noen forskjell på personene og holdningene bare ut fra antallet. Kødder du eller.

Endret av kristian82
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Nope, ingen forskjell overhodet. Man kan ikke utlede at det er noen forskjell på personene og holdningene bare ut fra antallet. Kødder du eller.

Pluss fra meg. Mange merkelige kommentarer i denne tråden. Som f.eks. at noen må lete seg gjennom et antall sexpartnere tilsvarende 2 fotballag + dommere, innbyttere og støtteapparat før han/hun klarer å få seg et stødig forhold.

Godt at det er nok av menn der ute som tar imot sånt, men jeg løper i motsatt retning om forhold og eventuelt barn er målet i dette caset.

Endret av Eriks
  • Liker 2
Gjest Snuppeluppsen
Skrevet

For meg så er det mye. Kjæresten min har ikke hatt så veldig mange, og jeg hadde ikke likt det hvis han hadde hatt det. For meg så er sex veldig intimt og noe man ikke deler med hvem som helst. Hadde synes det hadde vært trist hvis han hadde delt det med hvem som helst. Hadde sikkert møtt på damer han hadde hatt overalt, og det hadde ikke vært noe særlig.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. De er fortid, jeg er nåtid.

Heller en med førti hakk i sengestolpen enn null.

• Liker 3
Skrevet

De fleste av dem ONS. Synes det er litt mye. Men samtidig er det bare 4 per år siden han ble aktiv. Jeg har jeg selv hatt et par ONS, så da har jeg kanskje ikke noe jeg skulle sagt?

Kunne du datet en som har pult så mange?

Anonym poster: e324823e863db02d81f6e0e8336aa6d9

Fire år, 208 uker. 48 måneder. Dersom han stort sett har hatt seg på ONS, så betyr det at han har hatt hellet med seg sjeldnere enn en gang i måneden. Have a heart! Unner du ikke en stakkar et ligg hver fullmåne engang?

• Liker 1
Skrevet

Fire per år blir én hver tredje måned...

Skrevet

Er det noen forskjell på å ha nasket fra butikken 1 gang eller 39 ganger?

Vi snakker ikke om 1 gang, men om 7 ganger.

Skrevet

For meg så er det mye. Kjæresten min har ikke hatt så veldig mange, og jeg hadde ikke likt det hvis han hadde hatt det. For meg så er sex veldig intimt og noe man ikke deler med hvem som helst. Hadde synes det hadde vært trist hvis han hadde delt det med hvem som helst. Hadde sikkert møtt på damer han hadde hatt overalt, og det hadde ikke vært noe særlig.

VELDIG enig med deg :tommel: ! Det blir rett og slett kvalmt å tenke på.

Anonym poster: fcf9b8010f189f3f4b69ebc42a5da9ba

Skrevet

Fire år, 208 uker. 48 måneder. Dersom han stort sett har hatt seg på ONS, så betyr det at han har hatt hellet med seg sjeldnere enn en gang i måneden. Have a heart! Unner du ikke en stakkar et ligg hver fullmåne engang?

Faktisk et veldig godt poeng! Å bli kvalm fordi en mann har hatt seg hver fullmåne, ja det er ikke noe å bli kvalm over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...