Gå til innhold

Flere her som ikke har TV, ikke har lyst på TV, eller som har TV men aldri ser på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et heidundrande TV-anlegg, 55" sony-skjerm med 3d og all slags dippedutter. Du finner en relativt voksen stereo som har holdt koken i snart ti år, digital 7.2 surround. Det er PS3 her, ergo bluray og alt du måtte ønske. I tillegg til at jeg har fibernett med en helt ok tv-deal så bruker jeg fremdeles min lille søte Dreambox. Jeg er både merke- og kvalitetshore - moroa har virkelig vært å bygge opp pakken - og jeg er absolutt ikke ferdig. Kommmer stadig mye nytt. (nei, du finner ikke en eneste Apple-befengt idiotenhet her)

Med andre ord, det mangler ikke av tv-kanaler, og det hender jeg faktisk koser meg med en og annen film eller dokumentar i ny og ne.

Kunne jeg klart meg uten? Nei. Men jeg kunne så klart greid meg med billigere og enklere løsninger, uten problem. Men uten nyheter og kule dokumentarer vil jeg ikke være, en pc greier ikke kompansere for slikt. Og nei, jeg ser ikke serier. Tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chariot

Da skal du heller ikke betale lisens! :)

Anonym poster: aed8c6c6c7b3a9d1c55a21d73918c14a

em jo. faktisk. det er faktisk sånn at når man kjøper tv i norge ,så må man registrere navnet sitt. å betaler du ikke tv lisens fra før,må du det selv om du ikke har kanaler. det er et idiotisk system men det er nå sånn det er .

Anonym poster: 8d68c45d345edb8fb309f31c54c0cec6

Når man kjøper tv i Norge, blir navnet registrert og nrk-lisensen ramler ned i postkassa. For å gjøre en lang historie kort, har jeg og sambo debattert dette temaet ferdig med NRK. Vi har ikke mottakerutstyr og kan dermed ikke se på tv-kanalene. Derfor betaler vi ikke lisens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke TV i 3 år mens jeg studerte og det var aldeles herlig å slippe den forbanna skravlekassa som moren min hadde på i ett sett! Savnet den ikke i det hele tatt. De eneste gangene jeg er interessert i å ha en TV er når jeg skal se film og spille spill. Så jeg vil ha selve TV'n, ikke kanalene:P PC<3 Hihi^^,

Synes ikke det er rart at folk ikke har TV/ser på TV, og synes ikke man går glipp av noe særlig, foruten om reality programmene kanskje:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

em jo. faktisk. det er faktisk sånn at når man kjøper tv i norge ,så må man registrere navnet sitt. å betaler du ikke tv lisens fra før,må du det selv om du ikke har kanaler. det er et idiotisk system men det er nå sånn det er .

Anonym poster: 8d68c45d345edb8fb309f31c54c0cec6

Beklager, men du har ikke fulgt med i timen:

http://www.dagbladet...avgift/5150249/

Anonym poster: aed8c6c6c7b3a9d1c55a21d73918c14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig lite på TV. Nå har også TVen gått i stykker, og jeg vurderer veldig sterkt å ikke erstatte den. MEN det er jo noen få programmer i løpet av året som jeg gjerne skulle fått med meg. Så selv om TVen er lite brukt, syns jeg faktisk det er et stort skritt å ta å ikke skulle ha TV i det hele tatt.

Er det virkelig ingen ting som dere går glipp av som dere savner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo?? Er jeg den eneste tv-slaven her? Imponert over at det er så mange uten tv her..

Hadde jeg ikke hatt tv hadde jeg garantert vært 15 kilo lettere :fnise:

Du er ikke den eneste;) Hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg ser veldig lite på TV. Nå har også TVen gått i stykker, og jeg vurderer veldig sterkt å ikke erstatte den. MEN det er jo noen få programmer i løpet av året som jeg gjerne skulle fått med meg. Så selv om TVen er lite brukt, syns jeg faktisk det er et stort skritt å ta å ikke skulle ha TV i det hele tatt.

Er det virkelig ingen ting som dere går glipp av som dere savner?

er det noe jeg føler jeg må se så går jeg inn på nettTV. Men det er bare Luksusfellen jeg prioriterer å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TV, men bruker den lite. Var en TV-slave i sin tid, men litt som TS skriver så blir internett mer interaktivt. Når det er sagt er alltids mye lærerikt å få med seg på TV også om man velger med omhu. Det blir dog en del nett-tv pga. muligheten for å se ting når det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har TV, har spurt tusen ganger om vi please kan selge den fordi jeg har NULL OG NIKS interesse av den. Har et litt startende hat-forhold på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TV, men jeg bruker den aldri (virkelig aldri). Hvis den slås på - kanskje 10-20 ganger i løpet av et år(?) er det fordi jeg har besøk. Bruker derimot unødvendig mye tid foran dataen, skulle heller ha lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThaiChi

Har ikke tv. Ikke hatt på flere år. Deilig å slippe støyen og alt det der. Ingen gidder å spørre lenger om jeg har tv, for jeg sier bare:

Har du virkelig fortsatt en TV??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gitt opp TV da jeg bruker den mye til å se filmer eller serier som jeg har lastet ned, men ser lite på TV-serier som går der.

Er mye teit som en kan bli sittende å se på, ja, bedre å velge selv med å lste ned selv og sette opp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde ikke tv når jeg flyttet på hybel når jeg var 17 år, slik var det ett år, neste året så jeg vel to ganger på den. Var ikke så opptatt av dette...

Nå ser jeg på alt jeg liker og spikker inn på get boxen.

Jeg vet FRIENDS var populært på tiden jeg ikke hadde hatt tv. Jeg kjøpte hele dvd-boxen, men det var så kjedelig at jeg gav den bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen ting som dere går glipp av som dere savner?

En finner det meste på nettet (både lovlig og ulovlig) om så skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når folk lurer på om jeg har sett den eller den reklamen.... Øh, nei :)

Og når man ikke har TV men av og til ser på TV hos f.eks. venner får man alltid se nye reklamer hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har TV, men jeg bruker den aldri (virkelig aldri). Hvis den slås på - kanskje 10-20 ganger i løpet av et år(?) er det fordi jeg har besøk. Bruker derimot unødvendig mye tid foran dataen, skulle heller ha lest.

Vi har TV, har spurt tusen ganger om vi please kan selge den fordi jeg har NULL OG NIKS interesse av den. Har et litt startende hat-forhold på gang.

Begge dere burde jo kvitte dere med tvmottakerutstyret (satelitt/kabel/rikstv). Om man bare bruker tven til dvd/hjemmekino går bruken automatisk ned. I tillegg sparer dere penger, siden dere ikke lengre får lisenskrav, og ikke lengre abbonerer på noen kanalpakke.

Anonym poster: aed8c6c6c7b3a9d1c55a21d73918c14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gitt opp TV da jeg bruker den mye til å se filmer eller serier som jeg har lastet ned, men ser lite på TV-serier som går der.

Er mye teit som en kan bli sittende å se på, ja, bedre å velge selv med å lste ned selv og sette opp. :-)

Du burde ha en god mulighet til å slippe lisensen, om du ikke allerede gjør det!

Anonym poster: aed8c6c6c7b3a9d1c55a21d73918c14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset brukes TVn hovedsakelig til x-boks/ps3-spilling og film (fra pc eller dvd/br). Typen ser fotball når det er noen interessante kamper (ca 1/mnd). Skjønner ikke hvorfor vi gidder å betale alt for mye for signaler vi ikke bruker... Men greit å ha i tilfellet vi bare må se noe (men da glemmer vi når det går til det er for sent uansett...). Jeg tror vi bare ikke har samvittighet til å ha en 50' TV uten tv-tilkobling liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset brukes TVn hovedsakelig til x-boks/ps3-spilling og film (fra pc eller dvd/br). Typen ser fotball når det er noen interessante kamper (ca 1/mnd). Skjønner ikke hvorfor vi gidder å betale alt for mye for signaler vi ikke bruker... Men greit å ha i tilfellet vi bare må se noe (men da glemmer vi når det går til det er for sent uansett...). Jeg tror vi bare ikke har samvittighet til å ha en 50' TV uten tv-tilkobling liksom...

Vanetekning.

Dessuten, dere hadde sansynligvis hatt råd til en enda større tv, om dere slapp å sponse nrk og andre kanaler med unødvendig mye penger. En annen ting er at man prioriterer kvalitetsunderholdning, om man selv må velge filmen, og ikke bare tar til takke med det tvkanalene velger å sprøyte ut.

Anonym poster: aed8c6c6c7b3a9d1c55a21d73918c14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...