karrie Skrevet 19. februar 2004 #42 Skrevet 19. februar 2004 Angående Virvels kommentar til utsagnet mitt om at sex ikke bør inngå i barnas leker... Utsagnet mitt mista litt sin opprinenlige mening når det ble tatt ut av sammenhengen, og jeg formulerte meg ikke så altfor godt heler. Uansett, poenget med innlegget mitt var, som jeg også skrev, å påpeke at barn synes sex er spennende, og at dette med armbåndene sannsynligvis ikke er så big deal som media vil ha d til... Jeg er helt enig i det du sa om å leke kjærester og alt når en var liten. Husker jo hvor opptatte bestevenninna mi og jeg var av sex på barneskolen, fant for litt siden et brev hun hadde skrevet til meg fra den tida og det var veldig pinlig å lese hehe. Men selv om vi snakka mye om det og alt sånt, så var det ganske uskyldig når jeg ser tilbake på det. Så når jeg sa at sex ikke bør inngå i barns leker, så tenkte jeg på litt alvorligere forhold enn som så. Klart vi visste hvordan Ken og Barbie fikk barn :-) PÅ meg virker det som om dette med armbåndene også var ganske uskyldig, og var d jeg egentlig ville få fram. Ville bare prøve å forklare meg litt
Saga Skrevet 19. februar 2004 #43 Skrevet 19. februar 2004 Armbåndene var sikkert uskyldige helt til media blåste dett opp og barna fikk vite hva det betyr
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #45 Skrevet 20. februar 2004 Armbåndene var sikkert uskyldige helt til media blåste dett opp og barna fikk vite hva det betyr Ja sant, akuratt det tenkte eg og !! Seleena!
Gjest Tex Skrevet 20. februar 2004 #46 Skrevet 20. februar 2004 På sexkonto - Jeg har ikke hørt om at noen faktisk har utført noe av dette, men jeg oppfatter at barna setter oppgavene de må utføre, på «konto» til de blir eldre. Det kan virke uskyldig, men det er alvorlig nok, dette, sier Bjorøy. dette er jo helt sykt.... Min datter er ti og har sikkert hndre. Min sønn er seks, og jaggu har han mange han også... Men de går på en skole som er kun opp til syvende, så jeg tror jeg tar det med ro.... Forøvrig kjøpes de på Cubus og Glitter. Tyve kroner for tolv stykker i samme farge.
Saga Skrevet 20. februar 2004 #47 Skrevet 20. februar 2004 Nå har de til og med tenkt å forby det her på landet..
Crazee Skrevet 20. februar 2004 #48 Skrevet 20. februar 2004 Armbåndene var sikkert uskyldige helt til media blåste dett opp og barna fikk vite hva det betyr Vel - det varierer jo sjølvsagt med kor du er/kva miljø det er rundtom, det. For mange er det sikkert heilt uskuldige, stilige armband - mens andre tydlegvis opplever eit press dei ikkje likar. Om dette presset aukar no etter dette er blitt kjent, det vil me jo finna ut no etter kvart.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #49 Skrevet 20. februar 2004 hvis man forbyr finner de sikkkert på nye sexkoder... en del voksne er utrolig hysteriske
Saga Skrevet 20. februar 2004 #50 Skrevet 20. februar 2004 Problemet er jo at sex kodene kommer fra USA og da har norsk media funnet det ut og laget en stor sak. Jeg har en kusine som går på ungdomsskolen og ingen av hennes venner ante hva disse sto for, men de bryr seg jo ikke heller.
Gjest Zalomine Skrevet 20. februar 2004 #51 Skrevet 20. februar 2004 hvis man forbyr finner de sikkkert på nye sexkoder... en del voksne er utrolig hysteriske Tviler på at det hjelper å lage forbud mot dette ja. Da kan man jo like godt ha "koder" for hvilken farge det er på genseren din (lik "trafikklysparty vi hadde som studenter. (rødt er opptatt, gul er opptatt, men kanskje? (neeeeeeedtur å oppdage sin kjære med gul trøye da...) og grønn er ledig, naturlig nok) eller hvordan du knyter skoene. Eller hvor mange hårstrikk du har. Det hjelper neppe å forby dette, og mye av hysteriet er nok medieskapt uansett. Nysgjerrighet om sex har da vel ALLTID vært en del av barns barndom. At det er mer seksualitet i samfunnet påvirker nok også barna, utn tvil, men jeg trur ikke en barneskoleelev har mer, eller mindre, sex pga et armbånd eller et forbud mot det....
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #52 Skrevet 20. februar 2004 Nå har ikke jeg spurt noen unger/ungdommer om disse armbåndene, så min innsikt i saken blir kanskje noe snever,men min tanke er: Ser ikke bort fra at media har blåst opp saken noe..men det var jo noen lærere og en rektor som uttalte seg om at det var et problem ved at armbåndene på endel skoler har skapt uro i undervisningen, og det er det jeg reagerte på! Det er vel naivt å tro at ikke ungdom synes det er spennende med sex, og det er en naturlig del av det å utvikle seg, men må si jeg synes det er litt trist visst det skaper et slags uønsket press!
marigull Skrevet 20. februar 2004 Forfatter #53 Skrevet 20. februar 2004 Oj... glemte visst å logge meg inn... så innslaget fra gjest over er skrevet av meg
Gjest Starya Skrevet 20. februar 2004 #54 Skrevet 20. februar 2004 Når det gjelder at dette skaper uro i undervisningen, så stiller det vel på linje med pokemon-kort og andre farsotter som blir veldig populære over kort tid.
Saga Skrevet 20. februar 2004 #55 Skrevet 20. februar 2004 Enig. Alt som er nytt skaper jo litt uro i begynnelsen.
marigull Skrevet 20. februar 2004 Forfatter #56 Skrevet 20. februar 2004 Jeg er ikke for pokemon kort ol i undervisningen heller jeg da..
Crazee Skrevet 21. februar 2004 #57 Skrevet 21. februar 2004 Kor nytt er det då? Var ei vaksen kvinne som spurte etter slike armband i går (eg stod attmed og fekk det med meg) men der hadde dei ikkje hatt dei sidan i sommar...
Saga Skrevet 21. februar 2004 #58 Skrevet 21. februar 2004 Armbåndene er vel ikke nye, men meningen bak er vel ikke blitt diskutert før nå.
Gjest Tex Skrevet 21. februar 2004 #59 Skrevet 21. februar 2004 Men skal man nekte sine egne barn å gå med armbånd en selv har kjøpt til de, eller til og med har de kanskje kjøpt de selv for lommepengene sine.... fordi "noen" har laget noen syke ideer rundt dette?
Saga Skrevet 21. februar 2004 #60 Skrevet 21. februar 2004 La nå ungene få pynte seg, så lenge de selv ikke føler at de blir presset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå