Bergenspike Skrevet 18. februar 2004 #21 Skrevet 18. februar 2004 Jeg fikk helt og :hår: når jeg leste om dette. Andreklassingen min fikk beskjed om at det var forbudt med slike armbånd for en uke eller to siden. Men hvis jeg hadde visst at dette kanskje var grunnen ville jeg kastet armbåndene i bosset for lenge siden. Jeg skal ta å spørre læreren neste gang jeg ser h*n! Ingen armbånd ute i gata lenger nå! :fy:
Thomas Skrevet 18. februar 2004 #23 Skrevet 18. februar 2004 Hadde det ikk evært fint hvis alle som var på sjekkern gikk med slike? Så visste man hvor man skulle sette inn støtet?
Saga Skrevet 18. februar 2004 #24 Skrevet 18. februar 2004 Vi hadde en mamma som kom til oss i butikke og spurte etter pulearmebånd' date=' vi ante ikke hva det var. Først når jeg leste om det i avisene skjønte jeg hvorfor de kalte dem det.[/quote'] Noen kom og spurte etter pulearmbånd? Det er mye man ikke vet
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #25 Skrevet 18. februar 2004 Ja, jeg trodde ikke på henne når hun spurte
Gjest Seleena Skrevet 18. februar 2004 #27 Skrevet 18. februar 2004 Sei meg. Sa ho rett ut: PULEARMBAND? Eg er sjokka. Foreldra er jo ikkje hakket betre enn ungane Men frå spøk til revolvar: Dette er litt alvorleg synest eg. Men no veit me jo ikkje kor seriøse desse ungane er på dette. Og det verkeleg skjer ein form for seksuell nærkontakt om nokon riv det av ein annan. Eg har ikkje høyrt om dette her eg bur, men har sett mange gå med sånt. Gjerne 10-20 på lvar hand. Dei er fargerike og flotte. Eg kan huske då eg gjekk på barneskulen, då var det alltid gøy å vere borti kvarandre og holde rundt kvarandre og det hadde nok noko med den sekuelle modninga å gjere. Ord som puling, sex, ronking og den slags blei brukt heile tida og vi viste godt kva det var, men det var alikevell ein ting som høyrte til dei voksne. Det var jo derfor det var så spennande.... La dei leke, berre det ikkje blir press og tvang.
Saga Skrevet 18. februar 2004 #28 Skrevet 18. februar 2004 Ungene på min skole var veldig sexfiksert allerede i barneskolen så det er vel en tankevekker.
Gjest Seleena Skrevet 18. februar 2004 #30 Skrevet 18. februar 2004 :o Skulle ho kjøpe PULEarmband til barnet sitt tru :klø:
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #31 Skrevet 18. februar 2004 Aner ikke, men når vi litt overassket spurte hva-det-var-hun-skulle-ha, sa hun litt beklemt at de het nå det disse armbåndene.
Saga Skrevet 18. februar 2004 #32 Skrevet 18. februar 2004 Skulle ho kjøpe PULEarmband til barnet sitt tru :klø: Dama skulle sikkert være med på motene selv
Gjest Seleena Skrevet 18. februar 2004 #33 Skrevet 18. februar 2004 Dama skulle sikkert være med på motene selv Kanskje ho hadde hatt "tørke" lenge? Var det svart?
Gjest Starya Skrevet 18. februar 2004 #34 Skrevet 18. februar 2004 Jeg tror nå ikke dette er en så stor sak elevene mellom. det vil si, nå har jo media hypet det opp til å bli det.. Sønnen min har ønsket seg slike fordi de er stilige. Men nå får jeg vel rare blikk om jeg går og kjøper.
Saga Skrevet 18. februar 2004 #35 Skrevet 18. februar 2004 Jeg tror nå ikke dette er en så stor sak elevene mellom. det vil si, nå har jo media hypet det opp til å bli det.. Sønnen min har ønsket seg slike fordi de er stilige. Men nå får jeg vel rare blikk om jeg går og kjøper. Iallfall om du spør etter pulearmbånd
Gjest Starya Skrevet 18. februar 2004 #36 Skrevet 18. februar 2004 Pøh. Jeg vet hvor de ligger, så jeg trenger ikke spørre.
Tvilling76 Skrevet 19. februar 2004 #38 Skrevet 19. februar 2004 Ny artikkel om det idag. Jeg begynner virkelig å føle meg gammel jeg også...
Gjest Virvel Skrevet 19. februar 2004 #39 Skrevet 19. februar 2004 Selvfølgelig synes jeg ikke at sex som tema skal inngå i barns leker Hvorfor ikke, egentlig? Helt fra vi var 8-9 år var venninnene mine og jeg opptatt av sex. Vi lekte at Barbie og Ken giftet seg og fikk barn, og da måtte jo nødvendigvis barna produseres... Husker også vi lekte kjærester, noe vi sjelden fikk med guttene på, så vi byttet på å være "gutter". Det var selvfølgelig veldig uskyldig, kanskje strakte vi oss så langt som til å nusse, men vi snakket mye om sex og kropper og mensen og alt slikt. Jeg tviler på om det var unikt for min vennegjeng... Så lenge slikt foregår på barnas egne premisser, så er det vel ikke noe galt i det? Det er en helt naturlig del av det å vokse opp. Men ok, denne tråden handler om disse armbåndene. Jeg har tydeligvis gått glipp av noe her, for jeg har ikke sett en eneste unge som går med dem. Kanskje det ikke er så populært akkurat her jeg bor...? Uansett så skjønner jeg at foreldre og lærere reagerer når de får høre hva det betyr, men ærlig talt tror jeg ikke at barna selv legger så mye i det. Så blant annet et intervju i avisen med to småjenter, og et annet på tv, og ingen av dem var visst klar over betydningen av armbåndene. De mente også at alle de kjente bare brukte dem for pyntens skyld, og ikke noe annet. At det betydde "stygge ting" syntes de bare var teit.
Saga Skrevet 19. februar 2004 #40 Skrevet 19. februar 2004 Slik jeg ser det så må jo begge parter være med på leken, og de fleste bryr seg vel egentlig ikke om fargene og hva de betyr. Hvis det er noen som vil ha sex i ung alder så kommer ikke det til å skje pga noen armbånd, men pga viljen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå