Gå til innhold

bare lurer jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

i 1945 blei gutta på skauen og andre motstandsfolk hedra som helter.

alle som gjorde motstand mot tyskerene var helter da (desverre er de nesten glemt nå).

hvorfor er da alle som vil ha usa ut av irak terrorister?

hvorfor er de ikke motstandssoldater i mot en okupasjonsmakt?

når gutta sprengte kaia eller trikkestallen så var det for og gjøre det vanskelig for tyskerene , men når irakerene gjør noe nå så arbeider de i mot freden?

husker dere de amerikanske soldatene som blei tatt til fange når krigen startet?de som blei filma mens de sa navn og nr?og hvordan usa skreik om hvor feige irakerene var da.hvordan det brøyt mot alle lover i en krig osv.?

vel ,,, de avlusa sadam på direktesendt tv....men det er jo helt ok , det er usa det...

bare synes dette er lit rart jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en vesentlig forskjell på Tysklands okkupasjon av Norge, Danmark, Holland, Belgia, Polen osv. Okkupasjonen av disse land var for å utvide Det 3. rikets territorium. Det endelige mål var verdensherredømme. Nøyaktig det samme som muslimene er pålagt i sin Koran.

USA's "okkupasjon" av Irak har to årsaker. 1. Finne WMD, som i kke er lett. Etteretningen var upålitlig. Den ble gitt av irakere som som kjent er muslimer. Muslimer er i følger Koranen pålagt å lyve for kafier (vanntro)

MWD kan enkelt gjemmes i huler eller graves ned. USA kan jo ikke godt spavende et land på størrelse med California. Dessuten har ikke USA noe ønske om å gjøre Irak til stat nr. 52.

2. Avsette despoten Saddam, som i snitt drepte 390 mennesker pr. dag i 35 år, og som du husker innvaderte Quwait, for å utvide sitt territorium, for å få tak i mere olje. Uten Desert Storm hadde han tatt Quwait og så meget av Saudia han kunne. Da hadde denne gale fyren dominert en så stor del av verdens oljeresurser at OPEC ville blitt en vits.

Disse som du vil kalle frihetskjempere, som sprenger seg selv til himmels, foran politstajoner og tar med seg 30-40 irakere, er rettroende muslimer som er så indoktrinerte i Koranen at de tror de får sin lønn i paradis. Dette paradis, kan du lese om her.

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/heaven.html

Som du forstår er sex et viktig virkemiddel for mullahne.

Skrevet
Dessuten har ikke USA noe ønske om å gjøre Irak til stat nr. 52.

Er det Afghanistan du regner som stat nr 51?

Svaret er ganske enkelt, skidrow. One mans terrorist is another mans freedomfighter. Det spørs alltid hvilken side du står og ser fra. I hine hårde dager kalte Margareth Thatcher en kjent sørafrikaner for terrorist, nemlig Nelson Mandela. Gutta på skauen var frihetskjempere for nordmenn, terrorister for tyskere. Terrorist er m.a.o. et løst begrep som benyttes for å påvirke folkeopinionen av den som har behov for det, PR-slang.

(Amerikanerne i Irak ser på geriljaangrep fra motstandere som terrorister og seg selv som frihetskjempere. Mens de som heier på motstandsbevegelsen ser på dem som frihetskjempere, og amerikanerne som terrorister. See my point?)

Skrevet

Jeg er frister til å kalle ditt svar for enkelt. Man heier ikke på selvmordbombere i Irak. Man kaller dem martyrer fordi de utkjemper Jihad. Hellig krig. Belønningen kan du lese i linken i mitt forige innlegg.

Amerikanerne forsøker å opprette demokrati i Irak, med frie valg. Det passer mullhaene dårlig. Islam utelukker demokrati.

Jihad utkjempes snart over hele verden. I syd Thailand myrdes budhistmunker av muslimer. I indonesia er forholdene uutholdelig for kristne. I det kristne syd Sudan er 2000.000 kristne myrdet og kvinner og barn tatt som slaver. De sendes til Emiratene og Sudi.

Muslimene tåler ikke at kafirer oppholder seg på muslimsk territorium. Derfor blir det heller aldri fred mellom Israel/Palistina. Det området som kalles Paistina var inntil første verdenskrigs slutt, del av Det ottomanske riket. (Tyrkisk) Altså muslimsk. Muslimer viker ikke fra territorier uten sverdslag/bomber idag.

Kaller du hr. Atta og de andre 18 muslimene med énveisbillett til NY og Philadelphia, for freedomsfighters eller ......?

Skrevet

Jeg sa jo selv at svaret er enkelt :-? Jeg tror du hoppet over hva som egentlig var spørsmålet, i din yre glede over å få pøse på med anti-islam lenker. Tar tilbake heier, erstatter med støtter. Selv om de kaller dem martyrer, har de støtte i endel av folket (et mindretall ja), og er deres frihetsforkjempere. Jeg vet allerede at Jihad er hellig krig og hva belønningen for martyrdom er..

Men du kommer ikke fra at terrorisme omfatter mer enn muslimer og islam. Det blir for enkelt. Og du hoppet over hva som var stat nr 51 i USA?

Skrevet

Hawaii?? Ta meg ikke så hardt. Skal vi ikke gå å legge oss? Kl. er 02:58

Gjest gotthard
Skrevet

poenget her var egentlig ikke om muslimer er noen farlige busemenn som med glede sprenger kvinner og barn i luften , spørsmålet var egentlig hva som gjør irakiske motstandsfolk til terorister mens de som har okupert irak er frihetskjempere.

du sier hitler ville ha verden , altså at han hadde en mening med okupasjonen , usa vil ha irak av mange grunner som faktisk ligner på tyskerene sinne.

tyskerene ville ha kull , jernmalm og kyststripa våres.

usa vil ha olja og plaseringen til irak i midten av de muslimske landene..

Gjest Anonymous
Skrevet
Hawaii?? Ta meg ikke så hardt. Skal vi ikke gå å legge oss? Kl. er 02:58

hawaii er som kjent (for de fleste i alle fall) stat nr 50

Veslebråka etterlyste hva du mente var stat nr 51, siden USA offiselt har kun 50 stater..

Skrevet

Takk for innsiktsfullt svar, Skidrow. Jeg forstår at dette er saker du har satt deg grundig inn i. Det er ikke snakk om at USA har erobret Irak. Den amerikanske adm. jobber med å stable en demokratisk regjering på bena i Irak. Når dette er oppnådd, forlater de landet.

Hvor i Norge brytes jernmalm? IRA , som du kaller frihetskjempere, bekjemper protestantene med terror og mord. Sprengning av bygninger og motorveibroer i England har ingenting med frihatstanken å gjøre, det er ren terror. ETA i Baskerland har tatt livet av 800 mennesker de siste åretene. Slikt blir det frhet av.

Skrevet
Hvor i Norge brytes jernmalm?

Gjetter på at han mente at tyskerne var ute etter havna i Narvik, der det skipes ut malm fra Kiruna i Sverige.

Skrevet

Svenskene exporterte jernmalm til Tyskland, ja.

Skrevet
Det er ikke snakk om at USA har erobret Irak. Den amerikanske adm. jobber med å stable en demokratisk regjering på bena i Irak. Når dette er oppnådd, forlater de landet.

For endel irakere er amerikanerne terrorister og okkupanter, den delen irakere som ikke ønsket tvungen forandring. Er ikke det ganske naturlig egentlig? Forøvrig, å si at ikke USA har erobret Irak er vås. De er okkupanter, men som du sier med hensikt å forlate landet som demokrati, ikke beholde det.

IRA , som du kaller frihetskjempere, bekjemper protestantene med terror og mord. Sprengning av bygninger og motorveibroer i England har ingenting med frihatstanken å gjøre, det er ren terror. ETA i Baskerland har tatt livet av 800 mennesker de siste åretene. Slikt blir det frhet av.

IRA er frihetskjempere for mange irer som misliker at britene har okkupert en snipp av deres land. Du sier at IRA bekjemper protestantene med terror og mord; hva kaller du det når den britiske myndighet bekjemper katolikkene med terror og mord? Hvis du innbiller deg at britene bare har vært snille med irene til alle tider, bør du sjekke historiebøkene. Det er britenes blodige invasjon av nord-irland som startet hele konflikten. Og å sprenge bygninger og motorveibroer er faktisk taktisk krigføring, oftere kjent som geriljakrig. Istedet for åpne slag, hvor den militære styrken bestemmer hvem som vinner, er geriljaangrep en metode som funker for den som er underlegen i militær styrke. Akkurat samme metode som den norske motstandsbevegelsen brukte, f.eks på Rjukan. Angrip og forsvinn. Terrorisme er ikke pent, men det er ikke tema her..

ETA i Baskerland vet jeg ikke nok om, jeg ser selvfølgelig at for den jevne spanjol oppfattes de som terrorister, mens for folk i Baskerland er de frihetsforkjempere. Er det virkelig så vanskelig å se at det er to holdninger til en bevæpnet konflikt?? (Jeg er imidlertid ikke sikker på hvorfor de i Baskerland mener de skal ha eget land, om Spania har okkupert dem slik som nord-irland konflikten.)

Jeg har ingen problemer med å se at Mohammed Atta og hans kumpaner ses på som frihetsforkjempere av en del mennesker, selv om vi opplever dem som terrorister.

Samme med palestina-israel konflikten, der har man fra palestina individuell terrorisme, mens fra israel har man statsterrorisme. Begge sidene ser på sine egne som frihetsforkjempere, og de andre som terrorister.

Skrevet
Og du hoppet over hva som var stat nr 51 i USA?
Hawaii??

Takk for innsiktsfullt svar' date=' Skidrow. Jeg forstår at dette er saker du har satt deg grundig inn i. Det er ikke snakk om at USA har erobret Irak...osv[/quote']

Gjest har rett, Hawaii er stat nr 50 i USA. Og etter at Hawaii joinet i 1960, har antallet stått stille. Ingen 51 eller 52. Jeg finner det interessant at du tar den tonen overfor skidrow og hevder å sitte på kunnskapen om USA, når du ikke engang vet hvor mange stater det er.. :ler:

Skrevet

Er temaet USA's stater. Hvilket nummer er Alaska?

Skrevet

Temaet er det lange siste innlegget mitt. Svar på det du, så kan vi snakke om stater i en annen tråd.

Skrevet

Jeg har tatt feil før, jeg!

50 states and 1 district*; Alabama, Alaska, Arizona, Arkansas, California, Colorado, Connecticut, Delaware, District of Columbia*, Florida, Georgia, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, Nevada, New Hampshire, New Jersey, New Mexico, New York, North Carolina, North Dakota, Ohio, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Utah, Vermont, Virginia, Washington, West Virginia, Wisconsin, Wyoming

Skrevet

Har du ikke noe svar på innleggene mine? Ja, du er flink å søke på nettet og copy&paste. :klappe: Masse informasjon om stater og nr og når de ble med der, trenger ikke lime det inn her..

Skrevet

Konflikten i Ulster har vart siden 1600tallet, og er for komplisert til å ta opp på et forum. Veslebråka har sikkert løsningen. Jeg har den ikke.

Men på den annen side var det sikkert deilig å ta meg på antallet stater.

Videre er jeg oppriktig lei meg på dine veine, at jeg kunne være så ubetengsom å klippe å lime. Har du en dårlig dag idag?

innlegget er redigert. Hege (admin)

Skrevet

Vi snakker ikke om selve konfliktene; årsaker eller løsninger. Vi snakker om hva er en terrorist. Og jeg har hevdet over at one mans terrorist is another mans freedomfighter som grunnsyn. Dvs. alle kan regnes som terrorister i en konflikt, avhengig av hvilken side du ser fra. Og du insisterer på å knytte terrorisme først til islam og muslimer, deretter til diverse terroristorganisasjoner. Greit, de kalles ofte for terroristorganisasjoner. MEN terrorist blir ofte misbrukt, og er faktisk et relativt nytt begrep. Terror har med frykt å gjøre. Terror kan gjøres av en hund som plager et nabolag. Mens terrorist er en som bruker vold eller trussel om vold for politiske årsaker. En terrorist kan også ha på seg militærtøy og være betalt av en regjering. Det er feil å si at terrorister bare er slike som driver med selvmordsbombing etc.

Tjsetsjenere har drevet en del terror mot Moskva i det siste. Men russerne har også drevet terror i Tjetsjenia (dvs. spredt frykt ved vold) ved å plage folket der helt grusomt.

Hvem som har en dårlig dag skal jeg la henge.. Jeg kommenterte at du digrerte noe voldsomt, antagelig fordi du ikke har noe vinnende svar.

Skrevet

Hva vil du nå? Er det definisjonen på betegnelsen terrorist du vil ha. Slike som sprenger seg selv i fillebiter sammen med tilfeldige busspsassasjerer?

Som dreper 3000 mennesker i et annet land, og gjør 6000 barn farløse, samt 3000 alene foreldre.

Kjenner du godt til Tjescheniakonfliketen. Jeg vet at russerne har hatt trøbbel med muslimene der i desenier.

Forskjellen på "Gutta på skauen" og dagens feige terrorister, er at GPS tok ut militære og politiske mål, så som "M/S Monte Rosa" og slaveskipet "M/S Donau", trikkestallen på Grefsen, og kontoret for tvangsutskivning i Grensen. Terrorister dreper sivile for sin sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...