Gå til innhold

Dumt å kalle datter for Zoë?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres ut som et navn til en dårlig serie på Disney Channel med seergruppe i alderen 9-12 år. Med dårlig skuespillere med alt for mye sminke og hårstyling, alt ford dårlige kulisser og alt for dårlig skuespill.

Jeg tuller ikke en gang. Det er et idiotisk navn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest janne89

Nydelig navn:D Er veldig for de ikke "typiske" norske navnene. Er alt for mange som heter det samme:D Jeg har Charlie og Adrianah på min liste:) Og ja vi begge er norske som jeg så flere spurte om her. _Har også ei venninne som kaldte just sønnen sin Merlin:D

Barn mobber uansett og det er av sånne foreldre som dømmer at de gjør det! Ikke døm vær heller åpen for nye ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en jente som heter Zoe. Forbinner ingenting galt med det navnet. Hun er av halvt utenlandsk opprinnelse, men jeg tror hun bare er glad for å ha et slikt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke pga navnet? Og muligens de ikke hadde så fin personlighet da som de har nå den tiden de ble mobbet? Folk forandrer seg gjerne opp gjennom årene..

For en ting å skrive!

Mener du at de som ble mobbet som barn fortjente det?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ting å skrive!

Mener du at de som ble mobbet som barn fortjente det?

Vel, nei?

Det jeg mente er at hvis du observerer i et typisk skolemiljø der ungdommer blir mobbet, så er det som regel en grunn for det. Av egen erfaring(venner) så vet jeg at de fleste som blir mobbet som regel har et dårlig temperament og lar seg fort hisse opp.

Dette synes hormonelle medelever som kjeder livet av seg på skolebenken er vanvittig moro, fordi "se så sinna hun blir!!", Det er selvfølgelig andre årsaker til mobbing også, og siden jeg ikke er helt proff på dette emnet skal jeg la være å uttale meg for mye om det.

Det viktigste jeg tror TS kan gjøre for datteren sin er å fortelle henne at hun ikke skal bry seg om hva andre mener og sier om navnet hennes, fordi det viktigste er at hun selv er fornøyd med det.

Er du fornøyd og positiv vil andre også oppfatte det, og hvem vil mobbe en glad og blid person? (bare drittsekker som ikke fortjener et sekund av ditt oppmerksomhet, vil jeg si)

".. muligens de ikke hadde så fin personlighet da som de har nå den tiden de ble mobbet?" dumt av meg å skrive det på den måten. mente absolutt ikke noe vondt med det. Jeg er imot mobbing .

Endret av Petita
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nei?

Det jeg mente er at hvis du observerer i et typisk skolemiljø der ungdommer blir mobbet, så er det som regel en grunn for det. Av egen erfaring(venner) så vet jeg at de fleste som blir mobbet som regel har et dårlig temperament og lar seg fort hisse opp.

Dette synes hormonelle medelever som kjeder livet av seg på skolebenken er vanvittig moro, fordi "se så sinna hun blir!!", Det er selvfølgelig andre årsaker til mobbing også, og siden jeg ikke er helt proff på dette emnet skal jeg la være å uttale meg for mye om det.

Det viktigste jeg tror TS kan gjøre for datteren sin er å fortelle henne at hun ikke skal bry seg om hva andre mener og sier om navnet hennes, fordi det viktigste er at hun selv er fornøyd med det.

Er du fornøyd og positiv vil andre også oppfatte det, og hvem vil mobbe en glad og blid person? (bare drittsekker som ikke fortjener et sekund av ditt oppmerksomhet, vil jeg si)

Nei, det her blir bare for dumt.

Anonym poster: 6f2ccc4f56f0f56dfb03c443f575a6f9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det her blir bare for dumt.

Anonym poster: 6f2ccc4f56f0f56dfb03c443f575a6f9

Nei, hun har faktisk helt rett. Det forsvarer selvsagt ikke mobbing, men vi vet jo hvordan barn kan være. Korttenkte.

Anonym poster: 76797f996e1d67106a1de56e368967f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er noen år til jeg skal ha barn, men om jeg noen gang får en datter, vil jeg at hun skal hete Zoë. Men, så tenker jeg, kan hun få problemer med å få jobb i fremtiden, i og med at Zoë er ganske uvanlig(hvert fall her) og lite norsk? Hva synes dere om navnet?

Anonym poster: 76797f996e1d67106a1de56e368967f9

Jeg har ingen formening om det, passer det med etternavnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nei?

Det jeg mente er at hvis du observerer i et typisk skolemiljø der ungdommer blir mobbet, så er det som regel en grunn for det. Av egen erfaring(venner) så vet jeg at de fleste som blir mobbet som regel har et dårlig temperament og lar seg fort hisse opp.

Dette synes hormonelle medelever som kjeder livet av seg på skolebenken er vanvittig moro, fordi "se så sinna hun blir!!", Det er selvfølgelig andre årsaker til mobbing også, og siden jeg ikke er helt proff på dette emnet skal jeg la være å uttale meg for mye om det.

Det viktigste jeg tror TS kan gjøre for datteren sin er å fortelle henne at hun ikke skal bry seg om hva andre mener og sier om navnet hennes, fordi det viktigste er at hun selv er fornøyd med det.

Er du fornøyd og positiv vil andre også oppfatte det, og hvem vil mobbe en glad og blid person? (bare drittsekker som ikke fortjener et sekund av ditt oppmerksomhet, vil jeg si)

".. muligens de ikke hadde så fin personlighet da som de har nå den tiden de ble mobbet?" dumt av meg å skrive det på den måten. mente absolutt ikke noe vondt med det. Jeg er imot mobbing .

Wow. Bare wow.

Jeg vet ikke en gang hva jeg skal skrive.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nei?

Det jeg mente er at hvis du observerer i et typisk skolemiljø der ungdommer blir mobbet, så er det som regel en grunn for det. Av egen erfaring(venner) så vet jeg at de fleste som blir mobbet som regel har et dårlig temperament og lar seg fort hisse opp.

Dette synes hormonelle medelever som kjeder livet av seg på skolebenken er vanvittig moro, fordi "se så sinna hun blir!!", Det er selvfølgelig andre årsaker til mobbing også, og siden jeg ikke er helt proff på dette emnet skal jeg la være å uttale meg for mye om det.

Det viktigste jeg tror TS kan gjøre for datteren sin er å fortelle henne at hun ikke skal bry seg om hva andre mener og sier om navnet hennes, fordi det viktigste er at hun selv er fornøyd med det.

Er du fornøyd og positiv vil andre også oppfatte det, og hvem vil mobbe en glad og blid person? (bare drittsekker som ikke fortjener et sekund av ditt oppmerksomhet, vil jeg si)

".. muligens de ikke hadde så fin personlighet da som de har nå den tiden de ble mobbet?" dumt av meg å skrive det på den måten. mente absolutt ikke noe vondt med det. Jeg er imot mobbing .

Da er din erfaring tydeligvis sterkt begrenset. Det der er det dummeste jeg har lest i dag. <br /><br /> Anonym poster: 041b8781721f663d5c26bc528fb0c7ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er din erfaring tydeligvis sterkt begrenset. Det der er det dummeste jeg har lest i dag. <br /><br /> Anonym poster: 041b8781721f663d5c26bc528fb0c7ae

Jeg tipper hun har vært/er en mobber, men ikke vet det selv for mobbeoffrene "fortjente" det.

Fordi offeret ikke smilte nok, ikke hadde kule nok klær, utviklet stressymptomer som kort lunte/aggresivitet på grunn av mobbingen, ikke bodde i riktig område, har rart navn/nvn som rimer på noe morsomt, er født i feil måned, etc.

They had it coming.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper hun har vært/er en mobber, men ikke vet det selv for mobbeoffrene "fortjente" det.

Fordi offeret ikke smilte nok, ikke hadde kule nok klær, utviklet stressymptomer som kort lunte/aggresivitet på grunn av mobbingen, ikke bodde i riktig område, har rart navn/nvn som rimer på noe morsomt, er født i feil måned, etc.

They had it coming.

Eller som meg, som var stille og sjenert og fra feil side av byen. Ikke hadde jeg kule nok klær heller, og i tillegg likte jeg å lese BØKER da jeg var 7år. Jeg fortjente det nok, skal du se.

...doh.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som meg, som var stille og sjenert og fra feil side av byen. Ikke hadde jeg kule nok klær heller, og i tillegg likte jeg å lese BØKER da jeg var 7år. Jeg fortjente det nok, skal du se.

...doh.

Var din feil, må skjønne. Det var personligheten din det var noe feil med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var din feil, må skjønne. Det var personligheten din det var noe feil med.

Jah, det var jo det de også påsto. Mobberne, altså. Så det MÅ jo stemme assa.

Men, on-topic: Kall ungen din hva du vil, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller som meg, som var stille og sjenert og fra feil side av byen. Ikke hadde jeg kule nok klær heller, og i tillegg likte jeg å lese BØKER da jeg var 7år. Jeg fortjente det nok, skal du se.

...doh.

Eller som meg, som flyttet til et sted der ingen hadde samme dialekt som meg.

Men nå skjønner jeg jo at de egentlig mobbet meg fordi jeg dessverre utviklet en kjip personlighet i løpet av reisen dit.

Anonym poster: 68bae98f959ac515b72c7539ed3f0d53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hun har vært/er en mobber, men ikke vet det selv for mobbeoffrene "fortjente" det.

Fordi offeret ikke smilte nok, ikke hadde kule nok klær, utviklet stressymptomer som kort lunte/aggresivitet på grunn av mobbingen, ikke bodde i riktig område, har rart navn/nvn som rimer på noe morsomt, er født i feil måned, etc.

They had it coming.

Jeg har aldri vært en mobber og synes mobbing er direkte motbydelig uten like. Dårlig gjort av deg å konkludere det der. Nå ble jeg riktig lei meg her.

Ei heller mener jeg at noen fortjener å bli mobbet?? Fakta er at en person som har lite tro på seg selv og er usikker kan vise dette fram ubevisst, og DET kan være nok til å bli et offer for mobberne...

INGEN fortjener å bli mobbet. Men det tar desverre ikke mobberne hensyn til.

Vet du hva, jeg skal ikke si mer om hvorfor noen blir mobbet. Er alltid noen som føler seg truffet og det beklager jeg for, de av dere som ble såret.

Endret av Petita
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært en mobber. Dårlig gjort av deg å konkludere det der. Nå ble jeg riktig lei meg her.

Ei heller mener jeg at noen fortjener å bli mobbet?? Fakta er at en person som har lite tro på seg selv og er usikker kan vise dette fram ubevisst, og DET kan være nok til å bli et offer for mobberne...

Det finnes helt sikkert andre grunner også, men jeg er som jeg selv sa tidligere, ikke proff på dette emnet, så mer enn det som er blitt sagt skal jeg ikke si.

En mobber med den holdningen at de som bobbes fortjener det, skriver akkurat det du skriver.

Selv ble jeg mobbet i ti år, fordi jeg hadde briller. Flyttet, og ble plutelig den kuleste på skolen.

Var helt sikkert personligheten min som endret seg i flytteprosessen. Helt sikkert.

De ti årene med rent helvete, angst og depresjoner på grunn av mobbing var min egen feil. Jeg fortjente det.

Endret av Alice123
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mobber med den holdningen at de som bobbes fortjener det, skriver akkurat det du skriver.

Selv ble jeg mobbet i ti år, fordi jeg hadde briller. Flyttet, og ble plutelig den kuleste på skolen.

Var helt sikkert personligheten min som endret seg i flytteprosessen. Helt sikkert.

De ti årene med rent helvete, angst og depresjoner på grunn av mobbing var min egen feil. Jeg fortjente det.

Åherregud, du tolket det slik fordi du har selv har blitt mobbet før?

Vet du hva, nå prøvde jeg å sette meg selv i et mobbeoffers' perspektiv, og leste på nytt det jeg skrev. Jeg beklager, så nå hvorfor det kunne oppfattes som om det var en mobber selv som skrev det.

Om du ikke har så mye imot det, så vil jeg gi deg en stor klem og beklage så mye at det jeg skrev var lite gjennomtenkt mht at det kunne treffe en som tidligere har blitt mobbet.

Samtidig vil jeg at du skal vite at jeg alltid har vært imot mobbing fra første stund og øyevitne.

Jeg har flere ganger grepet inn, skal jeg love deg, og aldri har jeg heller vært en "usynlig mobber" - verken drar på smilebåndet eller ler med når det er tydelig at noen blir hakket på.

Jeg blir kvalm, sint og lei meg når jeg ser at slikt skjer. Har kjeftet på nære venner fordi de ga etter som alle andre og, ja, lo når offeret ble gjort narr av midt i klassen. Jeg har ikke ord for å beskrive hvor mye jeg avskyr folk som tror de er bedre enn andre.

Igjen vil jeg beklage så mye som det går an, jeg skjønner godt at du ble truffet av det jeg skrev.

No hard feelings, please. Jeg liker ikke å bli sett på som en slem person og verst av alt: en mobber. Så jeg håper vi forstår hverandre nå og kan legge den misforståelsen bak oss....

Endret av Petita
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...