Gå til innhold

Dumt å kalle datter for Zoë?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noen år til jeg skal ha barn, men om jeg noen gang får en datter, vil jeg at hun skal hete Zoë. Men, så tenker jeg, kan hun få problemer med å få jobb i fremtiden, i og med at Zoë er ganske uvanlig(hvert fall her) og lite norsk? Hva synes dere om navnet?

Anonym poster: 76797f996e1d67106a1de56e368967f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er rart å bruke ett såpass "unorskt" navn hvis begge er norske..

Anonym poster: c9f2308ef74937ee29be0c3c5d8fd34d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager altså, men for all del ikke kall datteren din for det. Har selv et litt uvanlig/rart/unorskt navn og ble mobba for det - så for barnets eget beste ikke kall henne for det. Høres rart ut også, men såklart er det du som bestemmer :-)

Anonym poster: c168f88addef601bea2e1a36f2cd3446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du bor i England, Frankrike eller USA, så er det teit, ja.

Veldig wannabe very spechal.

Anonym poster: 8b0148fc91f25c98653f4a4976dd8683

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begge foreldre norske, og hun blir født her i Norge, så syns jeg kanskje det er litt spesielt å kalle ungen sin for det. Jeg syns det er et fint navn på engelsk, men blir litt rart i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hør på KG, gjør det du vil.

Jeg synes dert navnet er både kult og bra så lenge det uttales på engelsk. Hvorfor må det være norsk hele tiden spør jeg.

Et navn som er fint er fint uansett hvor det er fra.

Anonym poster: a6dbd9e30ee08650b63e30a8b6fcefce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stakkars unge. Tenk å måtte gå hele livet å måtte stave navnet sitt til alle hun møter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ikke hør på KG, gjør det du vil.

Jeg synes dert navnet er både kult og bra så lenge det uttales på engelsk. Hvorfor må det være norsk hele tiden spør jeg.

Et navn som er fint er fint uansett hvor det er fra.

Anonym poster: a6dbd9e30ee08650b63e30a8b6fcefce

Hvordan uttales det på engelsk? Jeg kan bare den greske uttalen, med våre bokstaver "zåí ", z som stemt s.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det være norsk hele tiden spør jeg..

Fordi barnet er norsk?

Mine absolutte favorittnavn er Siobhan og Charles, men jeg skjønner jo såpass at jeg ikke kan kalle dem det, med to heilnorske foreldre. Zoe Nyeggen blir bare teit.

Anonym poster: c982dbc450b8a5b5518db279a064ae53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan uttales det på engelsk? Jeg kan bare den greske uttalen, med våre bokstaver "zåí ".

So-i. Tenk på det engelske ordet so(så på norsk). So-i

Anonym poster: 76797f996e1d67106a1de56e368967f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

So-i. Tenk på det engelske ordet so(så på norsk). So-i

Anonym poster: 76797f996e1d67106a1de56e368967f9

Men med Z. Zoh-ee.

Jeg synes kanskje det blir litt rart med et norsk etternavn til. Men fint navn. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva er det som feiler folk??

Kjære TS, navnet Zoë høres utrolig vakkert ut. Det første jeg tenkte da jeg så navnet var at det var kjempefint og spesielt - annerledes. Smakte på navnet og gjentok det for meg selv flere ganger.

Kom igjen - ta det navnet før noen andre gjør det!

Du vil vel ikke at du skal droppe å kalle barnet ditt det fordi noen på KG mener at det er upent?

Tenk den dagen venninna di kaller barnet sitt for Zoe, hvordan hadde du følt det da?

Go for it, sier jeg bare

En ting til, som jeg synes mange her er veldig naive på...

Det er ikke NAVN som gjør at en person blir mobbet, det er personligheten!

Jeg selv og mange andre jeg kjenner har et uvanlig navn, men har aaaldri blitt mobbet, så lenge du har en pen personlighet :-)

Om det skulle skje så er det mobberne som er stygge, ikke navnet til jenta.

Og det kommer neppe til å "ødelegge" livet hennes, som dere sier

Du har min fulle støtte på dette her, TS! Zoë er et vakkert navn

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi barnet er norsk?

Mine absolutte favorittnavn er Siobhan og Charles, men jeg skjønner jo såpass at jeg ikke kan kalle dem det, med to heilnorske foreldre. Zoe Nyeggen blir bare teit.

Anonym poster: c982dbc450b8a5b5518db279a064ae53

Charles - blir jo gjerne Sharles på norsk. (rett frem) Moren min har fortalt meg om en kar hun likte så godt når hun var ung (50-60 tallet) som hette Charles, og han var norsk og fra bøgda på sunnmøre! Jeg synes ikke dette navnet er så forbudt som du sier. Navnet var mest pop i norge på tidlig 1900 tallet. :)

Anonym poster: 519ac4996a527a4a7ec06f27743f2a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør nå for søren som du vil, ikke bry deg om alle andres mening. Liker du det? Ja, så kjør på. Jeg synes det var knallfint! Uvanlig, ja. Men ingenting som vekker rare asosiasjoner eller høres merkelig ut på noen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva er det som feiler folk??

Kjære TS, navnet Zoë høres utrolig vakkert ut. Det første jeg tenkte da jeg så navnet var at det var kjempefint og spesielt - annerledes. Smakte på navnet og gjentok det for meg selv flere ganger.

Kom igjen - ta det navnet før noen andre gjør det!

Du vil vel ikke at du skal droppe å kalle barnet ditt det fordi noen på KG mener at det er upent?

Tenk den dagen venninna di kaller barnet sitt for Zoe, hvordan hadde du følt det da?

Go for it, sier jeg bare

En ting til, som jeg synes mange her er veldig naive på...

Det er ikke NAVN som gjør at en person blir mobbet, det er personligheten!

Jeg selv og mange andre jeg kjenner har et uvanlig navn, men har aaaldri blitt mobbet, så lenge du har en pen personlighet :-)

Om det skulle skje så er det mobberne som er stygge, ikke navnet til jenta.

Og det kommer neppe til å "ødelegge" livet hennes, som dere sier

Du har min fulle støtte på dette her, TS! Zoë er et vakkert navn

Det er faktisk ikke sånn at fordi man har fin personlighet er man fri fra mobbing. Noen av de best menneskene jeg kjenner ble mobbet som barn.

Anonym poster: 6f2ccc4f56f0f56dfb03c443f575a6f9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke sånn at fordi man har fin personlighet er man fri fra mobbing. Noen av de best menneskene jeg kjenner ble mobbet som barn.

Anonym poster: 6f2ccc4f56f0f56dfb03c443f575a6f9

Men det er vel ikke pga navnet? Og muligens de ikke hadde så fin personlighet da som de har nå den tiden de ble mobbet? Folk forandrer seg gjerne opp gjennom årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud :rolleyes: Jeg har et "uvanlig" navn og folk har aldri klart å stave det riktig, men det er da vitterlig ikke så gale! Og Zoë består av bare TRE bokstaver...

Liker du navnet så velg det :) Synes det er et fint navn jeg.

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...