Gå til innhold

vaksinering


Melodiana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig.

Anonym poster: 24be622ccac075a0bc9f0008f674d620

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som ikke har gitt datteren sin en eneste vaksine. Hun har også stedets friskeste unge. Har ikke hatt 1 barnesykdom og er aldri forkjølet eller på annen måte syk. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, blir nok en god del undersøkelser rundt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som ikke har gitt datteren sin en eneste vaksine. Hun har også stedets friskeste unge. Har ikke hatt 1 barnesykdom og er aldri forkjølet eller på annen måte syk. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, blir nok en god del undersøkelser rundt det.

Det kan være fullstendig tilfeldig!! Mitt barn har fått alle vaksinene, har aldri vært syk, eller hatt noen barnesykdom.... Så jeg tenker at det i seg selv er ikke noe å basere usikkerhet på... Det er er grunn til at vaksinene finnes...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir vaksinert så blir jo bakterier tilført kroppen og da begynner kroppen å danne antistoffer og man vil få en mildere form for sykdommen. Jeg sier ikke at alle som vaksineres blir syke (selv om det er et tegn på at vaksinen har fungert som ønsket) eller at man ikke blir syk om man ikke vaksinerer. Mener heller ikke at ingen skal vaksinere, og synes det er lurt å vaksinere mot utryddede og farlige sykdommer, men skjønner ikke helt vitsen med at man skal vaksinerer mot forkjølelser og alle andre ting det finnes vaksiner mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Selvfølgelig!

Å så sant man ikke har kraftige reaksjoner på vaksinen i nærmeste familie, er det fullstendig egoistisk og idiotisk å ikke gjøre det.

Bare tenk på meslinger og kusma f.eks, som er i full oppblomstring igjen, pga noen foreldre har fått for seg at de ikke skal vaksinere ungene sine.

Endret av Magdalene
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som ikke har gitt datteren sin en eneste vaksine. Hun har også stedets friskeste unge. Har ikke hatt 1 barnesykdom og er aldri forkjølet eller på annen måte syk. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, blir nok en god del undersøkelser rundt det.

Det er jo fordi de aller fleste barn er vaksinert og at disse sykdommene derfor nesten er utryddet i Norge. Men når foreldre slutter å vaksinere barna sine, så kommer de tilbake og det i full fart!

Anonym poster: 24be622ccac075a0bc9f0008f674d620

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg vil ikke være med på å forårsake oppblomstring av sykdommene vi vaksinerer mot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som kan burde jo faktisk ta vaksiner, for å beskytte de barna som for eksempel ikke tåler en slik vaksine.

Syns det er skummelt å se at meslinger er på vei tilbake osv.

Anonym poster: 5513d2be7c8be340d3e5e50b28b19dc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som ikke har gitt datteren sin en eneste vaksine. Hun har også stedets friskeste unge. Har ikke hatt 1 barnesykdom og er aldri forkjølet eller på annen måte syk. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, blir nok en god del undersøkelser rundt det.

Wow, det var tidenes mest uvitende svar. Hvordan kan det at ungen hennes er frisk gjøre deg usikker på om du skal vaksinere dine barn?? Klarer bare ikke å forstå tankegangen bak dette.

Ja, jeg vaksinerer selvsagt min.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke helt vitsen med at man skal vaksinerer mot forkjølelser og alle andre ting det finnes vaksiner mot..

Man vaksinerer ikke mot forkjølelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man vaksinerer da mot vinterforkjøelsen eller influensa eller hva f det er. Vi har iallefall fått brev fra skolen om at nå er det på tide å vaksinere mot vinterens epidemier eller hva de kaller det.

Og jeg skrev ikke at man ikke skal vaksinerer mot meslinger, kusma eller andre farlige sykdommer. Men vi vet jo alle hva som har skjedd med en haug av barn som ble vaksinert mot svineinfluensa... Så det er ikke bare å hive seg på en vaksine heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man vaksinerer da mot vinterforkjøelsen eller influensa eller hva f det er. Vi har iallefall fått brev fra skolen om at nå er det på tide å vaksinere mot vinterens epidemier eller hva de kaller det.

Og jeg skrev ikke at man ikke skal vaksinerer mot meslinger, kusma eller andre farlige sykdommer. Men vi vet jo alle hva som har skjedd med en haug av barn som ble vaksinert mot svineinfluensa... Så det er ikke bare å hive seg på en vaksine heller.

Men vaksinene i vaksineprogrammet er "gamle" og nøye utprøvde, de er ikke som svineinfluensavaksinen. Og som flere sier, grunnen til at mange sykdommer nesten er utryddet, er fordi så mange er vaksinerte. Slutter mange nok å vaksinere, kommer sykdommene tilbake.

Og man vaksinerer ikke mot forkjølelse (det er ikke mulig, all den tid det finnes ekstremt mange typer), og heller ikke mot influensa med mindre barnet er svakt eller syk på noen måte. Hva slags epidemier var det snakk om i brevet fra skolen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man vaksinerer da mot vinterforkjøelsen eller influensa eller hva f det er. Vi har iallefall fått brev fra skolen om at nå er det på tide å vaksinere mot vinterens epidemier eller hva de kaller det.

Og jeg skrev ikke at man ikke skal vaksinerer mot meslinger, kusma eller andre farlige sykdommer. Men vi vet jo alle hva som har skjedd med en haug av barn som ble vaksinert mot svineinfluensa... Så det er ikke bare å hive seg på en vaksine heller.

Barn som er hjerte eller lungesyke og eldre over 65 år anbefaler man at vaksinerer seg mot influensa. Og det skjer som regel i oktober/november.

Vaksiner mot barnesykdommene er så forsket på og brukt i mange, mange år at de trenger man ikke å være bekymret for.

Anonym poster: 24be622ccac075a0bc9f0008f674d620

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min skal vaksineres etter vaksineprogrammet! Jeg er jo vaksinert selv, og tok ingen skade av det.

Vaksinasjon mot influensa derimot syns jeg er tåpelig så sant man ikke har sykdom fra før av som svekker imunforsvaret.

Er fryktelig synd hvis disse fæle sykdommene kommer tilbake fordi noen foreldre er skeptiske etter alt oppstyret rundt svineinfluensa vaksinen. Som eksempel..

Har også hørt at det er en økning i inntall folk i norge som får tuberkolose. Grunnet våre nye landsmenn som "tar det med seg" inn i landet vårt :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man blir vaksinert så blir jo bakterier tilført kroppen og da begynner kroppen å danne antistoffer og man vil få en mildere form for sykdommen.

Det ikke slik vaksinene fungerer.

Ungen min skal vaksineres etter vaksineprogrammet! Jeg er jo vaksinert selv, og tok ingen skade av det.

Vaksinasjon mot influensa derimot syns jeg er tåpelig så sant man ikke har sykdom fra før av som svekker imunforsvaret.

Det er vel heller vanligvis ingen som får vaksine mot sesonginfluensa med mindre de er i en risikogruppe. Visse type influensa er dog veldig farlige for friske barn med høy risiko for spesielt utvikling av hjernehinne- og lungebetennelse og permanente men. Det er derfor influensavaksinering er del av vaksineprogrammet for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de får nesten alle. De får ikke hpv eller influensavaksiner. Men det ordinære programmet følges. Kunne ikke falt meg inn å gjøre det annerledes, både for mine barns del og andre barns.

Da mini var 3 uker fikk hun kikhoste og fy faen altså. At folk velvillig utsetter barna sine for sånt, sykdom, bivirkninger og potensielt død, det begriper jeg ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ikke slik vaksinene fungerer.

Hvordan fungerer de da?

Det er vel heller vanligvis ingen som får vaksine mot sesonginfluensa med mindre de er i en risikogruppe. Visse type influensa er dog veldig farlige for friske barn med høy risiko for spesielt utvikling av hjernehinne- og lungebetennelse og permanente men. Det er derfor influensavaksinering er del av vaksineprogrammet for barn.

For alle barn? Det har jeg ikke hørt før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer de da?

Det varierer, men fellesnevneren er at de ikke inneholder levende bakterier/virus, kun komponentene nødvendig for å provosere fram en respons fra immunsystemet. I dette tilfellet brukes kapselen fra bakterien. Man kan ikke få selve sykdommen av vaksinen. Bivirkningene av kroppens respons betyr ikke at man har sykdommen.

For alle barn? Det har jeg ikke hørt før.

Ja, alle, ved 3, 5 og 12 måneder. Det gis primært Infanrix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...