Gå til innhold

Hva er det styggeste plagget du har sett i det siste?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Men siden det er så utrolig mange som har sånn, så er det sikkert noen her inne som blir dødelig fornærmet :) Spesielt ser jeg at damer rundt 50-60 er glad i disse.

:skratte:

Jeg husker disse fra en gang på slutten av 70-tallet.

- og under ingen omstendigheter finner en slik veien hjem til meg, det holder lenge at min mor har en slik tynn dunjakke som hun er veldig glad i :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså, dunjakker er ikkje kledelege, dei er varme - det er to ulike greier. Eg ser ikkje ut når eg står og ventar på bussen i ekspedisjonsdunjakke, boblebrok, Kamik-støvlar, dunvottar og BF på hovudet, men eg frys i alle fall ikkje...

Eg trur forresten Kamik-støvla mine er ein kandidat til styggaste plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, dunjakker er ikkje kledelege, dei er varme - det er to ulike greier. Eg ser ikkje ut når eg står og ventar på bussen i ekspedisjonsdunjakke, boblebrok, Kamik-støvlar, dunvottar og BF på hovudet, men eg frys i alle fall ikkje...

Eg trur forresten Kamik-støvla mine er ein kandidat til styggaste plagg.

De jakkene jeg mener tror jeg ikke er spesielt varme, de er veldig tynne og korte (og uten hette) og passer neppe til ekspedisjoner generelt :) Men helt enig i at en skikkelig tykk dunjakke må til i sprengkulda. Men det er liksom en annen greie.

Anonymous poster hash: 0fb44...928

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pels. Det finnes svært få plagg som er styggere enn pelskåper, luer, vester og annet som får folk til å se ut som neandertalere og ikke nordmenn anno 2014.

Canada Goose, Parajumpers og hvilken som helst annen motejakke som plutselig kommer på markedet. Uansett om det er pels eller ikke på den. Men at folk ønsket å gå rundt som en enhetlig masse uten noen preg av personlighet over stilen sin er uforståelig.

Anonymous poster hash: 00836...835

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men siden det er så utrolig mange som har sånn, så er det sikkert noen her inne som blir dødelig fornærmet :) Spesielt ser jeg at damer rundt 50-60 er glad i disse.

Jeg blir ikke dødelig fornærmet selv om jeg har et par slike selv :fnise: Og jeg er en voksen dame. Men jeg bruker disse jakkene til det de er ment som - nemlig som mellomlag under en skalljakke, eller som ytterjakke, når jeg er ute og i aktivitet. Supert på fjellturer ol. Den tar null plass i sekken og blir det litt kjølig, er det bare å ta den på under skalljakka. Vips så får man et varmende mellomlag ;)

Kan til og med finne på å ha den med i veska på kalde vinterdager i byen også. Blir vinterjakka litt for kald, så tar jeg på denne under og kulda biter ikke på lenger.

Anonymous poster hash: de21c...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol hun i midten ser jo ut som en alien. Ikke særlig pent antrekk.

Anonymous poster hash: fc71d...d5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My eyes are burning!

1414075969_Wenn.jpg

Sjelden har det vel passet bedre å si:

Fint skal det være, selv om halve rævva henger utenfor!

:fnise:

Anonymous poster hash: 8cfd0...07d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Men altså, dunjakker er ikkje kledelege, dei er varme - det er to ulike greier. Eg ser ikkje ut når eg står og ventar på bussen i ekspedisjonsdunjakke, boblebrok, Kamik-støvlar, dunvottar og BF på hovudet, men eg frys i alle fall ikkje...

Eg trur forresten Kamik-støvla mine er ein kandidat til styggaste plagg.

Noen ganger er det viktigst å ikke fryse! 12 minus og stiv kuling her, og vi har på oss hva som helst for å ikke fryse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke dødelig fornærmet selv om jeg har et par slike selv :fnise: Og jeg er en voksen dame. Men jeg bruker disse jakkene til det de er ment som - nemlig som mellomlag under en skalljakke, eller som ytterjakke, når jeg er ute og i aktivitet. Supert på fjellturer ol. Den tar null plass i sekken og blir det litt kjølig, er det bare å ta den på under skalljakka. Vips så får man et varmende mellomlag ;)

Kan til og med finne på å ha den med i veska på kalde vinterdager i byen også. Blir vinterjakka litt for kald, så tar jeg på denne under og kulda biter ikke på lenger.

Anonymous poster hash: de21c...90e

Samme her, jeg bruker dem som de er ment for, og til det er de supre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_m7wegoVxdO1qk7ace.jpg

Anonymous poster hash: 0a796...1e1

Slike strikket jeg da vi fremdeles brukte tøy-bleier her i hus. Ypperlig sperre-lag til babyrumper! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Igjen såg eg ei dame i litt merkelege klede i dag. Eller altså, kvar for seg var det nok, ok det var kombinasjonen:

Altså, det første eg såg var pelskåpa. Eg har ikkje særleg greie på pels, men skinnet såg mjukt og fint ut (trur ikkje det var vintage, altså), og ljost, med ganske lang pels. Det var no eigentleg grett. Men til denne kåpa hadde ho altså ein slags halvblank, trong bukse, såg mest ut som litt blank treningstights. På beina hadde ho paljett-Uggs (som i seg sjølv kunne fått eit innlegg i denne tråden), med slik pelskant. Ho såg ut som ho gjekk i tøflar. Og på hovudet hadde ho ei heilt trong lue, såg ut som ei treningslue, og rundt halsen hadde ho eit slikt lausstrikka "endelaust" skjerf.

Det er då ikkje så jævla dyrt med heilspigel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller dem pølsejakker siden de ser ut som en stabel med pølser oppå hverandre

Sånn jakke har jeg, i mørkeblå. Og jeg er 37 år. Veldig lett, varm og praktisk. Fint under regnfrakk om det er kaldt regn. Begynner kjerringstilen tidlig, jeg da :)

Anonymous poster hash: 785ae...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...