Gjest Arvid78 Skrevet 17. august 2012 #61 Skrevet 17. august 2012 Jepp, vi e aill individa. Ikke siter Odin er du snill:)
Steinar40 Skrevet 17. august 2012 #62 Skrevet 17. august 2012 Men man kan ikke gå for de med en personlighet man ikke liker. Jeg vil ikke ha en mann som ingen andre vil ha. Det der er faktisk en helt psyko innstilling, men som sikkert er veldig vanlig. Svake mennesker. Hva andre vil; hva har det med deg å gjøre egentlig?
Gjest Vampen Skrevet 17. august 2012 #63 Skrevet 17. august 2012 Jeg vil ikke ha en mann som ingen andre vil ha. Atte, hæ? Er du så usikker at du trenger andres bekreftelse i valg av partner? 2
Gjest Bandit Skrevet 17. august 2012 #64 Skrevet 17. august 2012 Atte, hæ? Er du så usikker at du trenger andres bekreftelse i valg av partner? Hun og mange andre kvinner. Heldigvis er ikke alle slik, Vampen.
Gjest Vampen Skrevet 17. august 2012 #65 Skrevet 17. august 2012 Hun og mange andre kvinner. Heldigvis er ikke alle slik, Vampen. Seriøst? Det er jo mange der ute som er rablende og gale idioter! Hvorfor skal jeg vektlegge deres synsing i noe så viktig som valg av partner? Bare tanken gir meg litt kløe.. Bare se hvor mye rart som vektlegges her inne. Skrekk og gru! Nei, det holder lenge at JEG liker ham, iom at det er jeg som skal være sammen med ham. 2
Gjest Bandit Skrevet 17. august 2012 #66 Skrevet 17. august 2012 Seriøst? Det er jo mange der ute som er rablende og gale idioter! Hvorfor skal jeg vektlegge deres synsing i noe så viktig som valg av partner? Bare tanken gir meg litt kløe.. Bare se hvor mye rart som vektlegges her inne. Skrekk og gru! Nei, det holder lenge at JEG liker ham, iom at det er jeg som skal være sammen med ham. Helt enig. Har aldri skjønt dette med godkjenning fra omverdenen først. Men jeg er blitt dumpet fordi venninna til ei jeg datet ikke likte meg.... Har på følelsen jeg unngikk ei kule der ja...
Gjest BettyBoop Skrevet 17. august 2012 #67 Skrevet 17. august 2012 (endret) Atte, hæ? Er du så usikker at du trenger andres bekreftelse i valg av partner? Om ingen vil ha en så er det ofte en grunn. Det er slik jeg tenker. At det må være noe galt med han da. Har ikke noe med aksept fra omverdenen bare at det må være en spesifikk grunn til at han blir avvist av absolutt alle. Jeg er ikke så stygg at jeg må ta til takke med rester. Endret 17. august 2012 av BettyBoop
Gjest Vampen Skrevet 17. august 2012 #68 Skrevet 17. august 2012 Om ingen vil ha en så er det ofte en grunn. Det er slik jeg tenker. At det må være noe galt med han da. Har ikke noe med aksept fra omverdenen bare at det må være en spesifikk grunn til at han blir avvist av absolutt alle. Jeg er ikke så stygg at jeg må ta til takke med rester. Uhm.. selv om du "ikke er så stygg at du må ta til takket med rester", så forklarer ikke det hvorfor i all verden du stoler mer på andre dømmekraft, enn din egen. For det er jo faktisk det du gjør. Om andre ikke liker ham, så må det være noe galt med ham. Hvorfor det? Det kan like godt være de andre det er noe "galt" med. Om jeg skal finne ut om en person er en potensiell kjæreste for meg, så er det meg knakende og fullstendig likegyldig hvor mange eller få, som vil ha ham. Eller hva andre måtte mene om ham. Og det kommer av at for meg så er det ganske opplagt at den ene som vet om en person er noe for MEG, er MEG. Og om han passer for meg, kommer an på om jeg liker ham, om vi har en god kjemi og jeg liker personligheten og verdiene hans. Gjør jeg det, så spiller det ingen rolle om jeg er den eneste i verden som vil ha ham, eller om det står en million kvinner i kø for å få tak i ham. Jeg har nemlig tillit til min egen dømmekraft og magefølelse. Langt mer enn jeg har til random raringers dømmekraft. Om folk liker ham? Supert. Om de ikke gjør det? Jeg kunne faktisk ikke ha brydd meg mindre. Og at du faktisk har "at andre vil ha ham" som et kriterie.. jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Og rester? Vi snakker om mennesker, frøken Boop. Ikke middagen din. 2
Modulo Skrevet 18. august 2012 #69 Skrevet 18. august 2012 (endret) Det aller første man må erkjenne, er at det meste av menneskelig sosial interaksjon handler om bekreftelse. Alle mennesker har et behov for å føle seg begjært, ønsket, respektert og likt. Dette er helt uavhengig av kjønn, og det er den samme mekanismen som gjør at de fleste av oss teller antallet "likes" på Facebook, og at enkelte av oss har et inderlig ønske om å for eksempel vise frem kroppen sin i en kalender. Problemet du beskriver i innlegget ditt kunne like gjerne kommet fra en gutt eller mann, så egentlig handler dette om hvordan mennesker forholder seg til hverandre. Utgangspunktet kan være forskjellig, men problemet er det samme. Mennesker er også grunnleggende egoistisk, og så snart de har fått den bekreftelsen de så sårt trenger, så vil de gå videre i håp om noe mer tilfredsstillende. Et forhold mellom mennesker, enten det dreier seg om kjærlighet eller vennskap, vil altså i større eller mindre grad dreie seg om hvorvidt gjensidig bekreftelse er tilstede mellom partene. Det å finne balansepunktet mellom det selviske og uselviske er hva jeg tror ekte og langvarig kjærlighet handler om, og det er ikke alle forunt å finne den. Det er bare å stille seg i kø. Endret 18. august 2012 av Modulo
Gjest Katten. Skrevet 18. august 2012 #70 Skrevet 18. august 2012 Såh, det har ikke noe å si om du passer med partneren din, så lenge alle andre passer med ham, Betty?
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #71 Skrevet 18. august 2012 Det aller første man må erkjenne, er at det meste av menneskelig sosial interaksjon handler om bekreftelse. Alle mennesker har et behov for å føle seg begjært, ønsket, respektert og likt. Dette er helt uavhengig av kjønn, og det er den samme mekanismen som gjør at de fleste av oss teller antallet "likes" på Facebook, og at enkelte av oss har et inderlig ønske om å for eksempel vise frem kroppen sin i en kalender. Problemet du beskriver i innlegget ditt kunne like gjerne kommet fra en gutt eller mann, så egentlig handler dette om hvordan mennesker forholder seg til hverandre. Utgangspunktet kan være forskjellig, men problemet er det samme. Mennesker er også grunnleggende egoistisk, og så snart de har fått den bekreftelsen de så sårt trenger, så vil de gå videre i håp om noe mer tilfredsstillende. Et forhold mellom mennesker, enten det dreier seg om kjærlighet eller vennskap, vil altså i større eller mindre grad dreie seg om hvorvidt gjensidig bekreftelse er tilstede mellom partene. Det å finne balansepunktet mellom det selviske og uselviske er hva jeg tror ekte og langvarig kjærlighet handler om, og det er ikke alle forunt å finne den. Det er bare å stille seg i kø. Bra skrevet, men hvor er den køen egentlig? hehe
Gjest BettyBoop Skrevet 18. august 2012 #72 Skrevet 18. august 2012 Såh, det har ikke noe å si om du passer med partneren din, så lenge alle andre passer med ham, Betty? Jo men jeg ser ikke for meg at jeg kan passe sammen med noen som ingen liker, for det må jo være en grunn til at vedkommende f eks aldri har hatt kjæreste eller f.eks ikke har noen venner. Du kan jo ikke se bort fra at det må være en bakenforliggende grunn til dette?
Gjest BettyBoop Skrevet 18. august 2012 #73 Skrevet 18. august 2012 Uhm.. selv om du "ikke er så stygg at du må ta til takket med rester", så forklarer ikke det hvorfor i all verden du stoler mer på andre dømmekraft, enn din egen. For det er jo faktisk det du gjør. Om andre ikke liker ham, så må det være noe galt med ham. Hvorfor det? Det kan like godt være de andre det er noe "galt" med. Om jeg skal finne ut om en person er en potensiell kjæreste for meg, så er det meg knakende og fullstendig likegyldig hvor mange eller få, som vil ha ham. Eller hva andre måtte mene om ham. Og det kommer av at for meg så er det ganske opplagt at den ene som vet om en person er noe for MEG, er MEG. Og om han passer for meg, kommer an på om jeg liker ham, om vi har en god kjemi og jeg liker personligheten og verdiene hans. Gjør jeg det, så spiller det ingen rolle om jeg er den eneste i verden som vil ha ham, eller om det står en million kvinner i kø for å få tak i ham. Jeg har nemlig tillit til min egen dømmekraft og magefølelse. Langt mer enn jeg har til random raringers dømmekraft. Om folk liker ham? Supert. Om de ikke gjør det? Jeg kunne faktisk ikke ha brydd meg mindre. Og at du faktisk har "at andre vil ha ham" som et kriterie.. jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Og rester? Vi snakker om mennesker, frøken Boop. Ikke middagen din. Det er jo en grunn til at samtlige mennesker hater en person eller misliker han.. Han kan jo ikke være en veldig sympatisk person da.
Gjest Arvid78 Skrevet 18. august 2012 #74 Skrevet 18. august 2012 Jo men jeg ser ikke for meg at jeg kan passe sammen med noen som ingen liker, for det må jo være en grunn til at vedkommende f eks aldri har hatt kjæreste eller f.eks ikke har noen venner. Du kan jo ikke se bort fra at det må være en bakenforliggende grunn til dette? Du er et funn av en kvinne, fortell meg hvor du bor slik at jeg kan ungå den plassen
Gjest BettyBoop Skrevet 18. august 2012 #75 Skrevet 18. august 2012 Du er et funn av en kvinne, fortell meg hvor du bor slik at jeg kan ungå den plassen Nå er du bare dust. Om ingen liker en person så sier det seg selv at dette må være en slem person vel?
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #76 Skrevet 18. august 2012 Nå er du bare dust. Om ingen liker en person så sier det seg selv at dette må være en slem person vel? Det er god grunn til å finne ut av hvorfor, ja. Men det kan være grunner du ikke ser og som ikke betyr mye i praksis.
Gjest Vampen Skrevet 18. august 2012 #77 Skrevet 18. august 2012 Det er jo en grunn til at samtlige mennesker hater en person eller misliker han.. Han kan jo ikke være en veldig sympatisk person da. Forklar meg gjerne hvordan du finner ut at samtlige, som i alle, mennesker, hater en person? Stort sett dreier det seg om små grupper med folk. Og min erfaring er at det i slike tilfeller, alltid er mer enn en side. Årsaken til at noen misliker en person, trenger ikke å være den fulle og hele sannheten. Like lite som det nødvendigvis sier noe om hvem den personen er. Derfor velger jeg å stole på mitt eget inntrykk av mennesker jeg møter, og bare det. Det hjelper ikke om mange liker en person heller, om ikke jeg liker ham. På samme måte betyr det fint lite om mange misliker en person, om jeg liker ham. Men ja, jeg finner det fortsatt fascinerende at du i en alder av 30, er så usikker på egen dømmekraft, at du trenger bekreftelse i form av at andre liker kjæresten din.
Steinar40 Skrevet 18. august 2012 #78 Skrevet 18. august 2012 Men ja, jeg finner det fortsatt fascinerende at du i en alder av 30, er så usikker på egen dømmekraft, at du trenger bekreftelse i form av at andre liker kjæresten din. Hvis det er noen "trøst" så kan jeg garantere deg at det ikke blir noe bedre når enkelte folk har passert 40 heller.
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2012 #79 Skrevet 18. august 2012 Ikke siter Odin er du snill:) Hvorfor ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå