Gå til innhold

Høye hæler. helt ærlig. hva er et som er så sexy med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den kinesiske torturmetoden med å binde fast småjentenes tær og bøye dem under foten leste jeg om som jentunge. Visste du at på 40-60 tallet gikk de fleste kvinner i for små sko fordi det var sett på som feminint med små føtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogmann

Den kinesiske torturmetoden med å binde fast småjentenes tær og bøye dem under foten leste jeg om som jentunge. Visste du at på 40-60 tallet gikk de fleste kvinner i for små sko fordi det var sett på som feminint med små føtter?

Nei, men det er jo nøyaktig det samme som i oldtidskina hvor bisarro-små føtter var hott.

Visste du at på 30-tallet russland så var det vanlig i aristokratiet at kvinner kappet av lilletåa for å få smalere føtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det visste jeg ikke, men det skulle ikke forundre meg. Mine føtter er superbrede så jeg hadde vært en god kandidat. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kælvbeinte damer med miniskjørt som ramler hjem drita fulle midt på natta med høyhæla sko ser bare tragisk ut desverre. Det er en fin linje der mellom sexy og totalt avtennende :D

Og jeg er heeelt sikker på at du ser bra ut i høyhæla sko også Søgni ;)

Er enig i at fulle (gjerne veldig unge) jenter er overrepresentert når det gjelder å ikke klare å gå i høye hæler, ja. :) Men jeg mener jo at høye jenter kan gå i så høye hæler de vil, det er bare flott med høye damer, synes jeg.

(og takk for tiltroen, men det har seg i realiteten slik at jeg hadde glidd rett inn i The Ministry of Silly Walks selv i sneakers eller ballerinasko .Sort of. ) :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Er enig i at fulle (gjerne veldig unge) jenter er overrepresentert når det gjelder å ikke klare å gå i høye hæler, ja. :) Men jeg mener jo at høye jenter kan gå i så høye hæler de vil, det er bare flott med høye damer, synes jeg.

(og takk for tiltroen, men det har seg i realiteten slik at jeg hadde glidd rett inn i The Ministry of Silly Walks selv i sneakers eller ballerinasko .Sort of. ) :tunge1:

Hehe. Går du bare barbeint du da?

Ja, for all del. Women! Tall and short! Spiller ingen rolle, jeg glaner som regel litt for lenge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at høye hæler løfter antrekket. Jeg elsker høye hæler. Jeg bruker det daglig på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chariot

Syns det var kult å høre at ikke alle menn digger damer i høyhælte sko :duskedame:

Personlig holder jeg meg til kule, lave sko. Har for tida dilla på snasne joggesko i friske farger. Jeg er visst litt uvanlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg skjønner utmerket hva som er så sexy med høye hæler. Det er veldig feminint og man får lange og slankere bein. Skoene er dessuten finere enn flate sko. Jeg elsker hæler, spesielt de på 10-12 cm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange damer som sverger til hæler, ikke skjønner jeg vitsen. Trippe rundt i ubalnse, framhever tynne stankelbein, og hele legemet som vandrer rundt i dem minner mer om en fjong dame fra 50-tallet -nå på gamlehjem. Litt lei av å se alle unge pensjonistlegemne på byen for å være ærlig. Hvorfor ikke fokusere på fint antrekk og godt humør og ikke minst vanlige sko?

Anonym poster: a0283b45c033add6c7c51a74da0e70ab

Ben helt ned til gulvet, og slikt. Nam,nam osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hvis jeg tar på meg heler blir jeg 190 høy give or take. Gøy å se sutretrynene til mennene som må kikke opp <3

Her å.. Eller ikke 190, men ca 185. Og da ser jeg også ned på de aller fleste, og legger spesielt merke til de høyeste mennene <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uanonymbruker

Syns aller først og fremst at kvinner med stutte kraftige legger er finest i hæler, spesielt om de skal gå i kjole, skjørt eller capribukser/tights. Da ser de ikke så kompakte ut.

Brukte hæler masse da jeg bodde i byen, men her på bøgda får du rare blikk og sett på som overpynta bare du har på deg BH og mascara liksom, så hælene er lagt på hylla :fnise:

Endret av Uanonymbruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes begge deler er pent jeg, så sant man klarer å gå i høye hæler! Ser mange som går i skikkelige høye hæler og knekk i kneet, det ser ikke fint ut.

Personlig bruker jeg begge deler, men til hverdags blir det mest flate sko. Skoen på avartaren min er vel den høyden jeg bruker på hæler, usikker på hvor mange cm den er, men ikke så innmari skyhøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker høye hæler og har rimelig mange par. Men får sjeldent brukt dem :(

Får fort vondt i det ene beinet pga jeg er litt skakk i ryggen, og vondt bein=halte som ser veldig dumt ut med hæler, så det suger.

Men med litt alkohol så er det som å gå med vanlige sko , og gud så fort man kan gå med 12-13 cm lengre bein!

Hadde det ikke vært for smerter så hadde jeg brukt det hver dag, i tillegg syns samboeren min at det er veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tommel opp for denslags fra meg :P Alt til sitt bruk selvsagt, og jenta må faktisk kunne gå i dem. Pene sko med hæler som fremhever beina og holdningen hennes gjør at vi legger merke til det - vanlige sko legger vi rett og slett ikke merke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Det er vel ikke selv skoene som er sexy men eventuelt bena som ser bedre ut fordi musklene spennes litt for å kunne gå i dem og man får en strammere holdning og "strammere" ben.

Selv så har jeg temmelig korte ben og derfor må jeg ha hæl på skoene for å ta meg godt ut i enkelte antrekk som f.eks kjole og smale jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.Bourne

8-10 cm nude eller sorte hæler hever ethvert antrekk. Man blir høyere, ser slankere ut, rumpa får et lite løft, lårene og leggene ser mye tynnere ut og selve foten ser mindre og mer nett ut. Kan godt gå med pumps til skinnyjeans også, favoritten nå er knall grønne og er 9 cm. Hæler er en jentes beste venn. :)

Styggeste jeg ser er jenter som går i partykjoler med ballerinasko!

Agreed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerinasko er jo like sexy og flatterende som gymsokker....

På mine størrelse 35 ben er det fint. Man må nesten ha små føtter for å få det til å funke.

Anonym poster: 3519a9e4a66117141828fc5544d1d075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...