Gå til innhold

sove i bbh... er det foreldre eller bhg som bestemmer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også jobbet i mange barnehager, og i de fleste var det dette systemet.

Men som noen skrev lenger opp:

"Om han skal sove før, må han jo også spise lunsj før... Om det skal være 14. barn med forskjellige rutiner blir det jo helt håpløst."

Jeg er enig i det.

Men dette går seg jo til. I begynnelsen blir det litt "unntakstilstand" uansett, når flere nye barn med forskjellige rutiner og vaner kommer sammen. Jeg tror de barnehageansatte forventer og legger til rette for dette i begynnelsen. Det tar nok ikke så lang tid før alle er mer samkjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg jobber selv i b.hage. og vi prøver å møte foreldrenes ønsker så langt det lar seg gjøre.

første hos oss legger seg halv 11. så da ble det bare til at samlingsstund og alt ble tatt litt tidligere enn før sommerferien da vi hadde eldre barn. om ikke barnehagen vil legge tilrette for at han får legge seg som han bleier hjemme, ville jeg iallefall bedt dem om å vekke barnet til kl 13.00. all søvn etter kl 13.00 blir regnet med i tiden for nattesøvn. blir dem vekket før kl 13.00, vil det ikke gå ut over nattesøvnen.

men jeg mener at b.hagen bør legge tilrette. en bra barnehage blir til når samarbeidet med foreldrene er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...