Gå til innhold

Savnet jente i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at de ikke gjorde dette??

Og det er ikke bare å ta bilde av spor og legge det inn i en database og så finner man "the bad guys". Det skjer på CSI, men det er ikke slik i virkeligheten.

Ingen sier at spor av dekk kan likestilles med fingeravtrykk i bokstavelig forstand.

Her begynner man med å diagnostere hvilke type bilen var, og andre skritt ut fra dette.

Jeg studerte i sin tid kliminalistikk og må si at det virker, i alle fall i det landet hvor jeg kommer fra.

I slike saker tar man oppmerksomhet nemlig på et kjøretøy som ble brukt ved kidnapping. Det er viktigere enn å ta opp en helikopter.

Endret av zorra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politiet har snakket om alt, til og med om telefonsamtaler på stedet som skal innhentes, men det ble ikke sagt om spor av dekk. Det siste er meget sentralt i denne saken. Jeg sender e-mail og skal spørre politiet om dette. Håper at jeg tar feil.

Politiet har garantert ikke snakket om alt som gjelder denne saken. Noen ting nevnes ikke for publikum før ev spor er sikret.

Tror du får slutte å lese så mye krimbøker el se på krim-filmer...

Anonym poster: 2a0fb83e2700c961254df7415c44a45a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har garantert ikke snakket om alt som gjelder denne saken. Noen ting nevnes ikke for publikum før ev spor er sikret.

Tror du får slutte å lese så mye krimbøker el se på krim-filmer...

Anonym poster: 2a0fb83e2700c961254df7415c44a45a

ikke glem at det var også en uløst kriminal sak i dette området.

Tror at man legger altfor stor vekt på politiet. De kan også ta feil og vårt oppgave er å avdekke disse feilene og ta ting på alvor.

I denne saken er det åpenbart at man måtte sikre spor av dekk. Det er sannsynlig at de gjorde det, men jeg har ikke hørt om dette. Min plikt er å vise til dette momentet. Det handler om ei jente på 16 år som skrek. Mer kritikk, refs kommer aldri til skade!

Nordmenn må også vurdere spørsmålet om innføre dødstraff. Disse forbrytere er ikke redd å få bøter og fengselsstraff.

Endret av zorra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at det var også en uløst kriminal sak i dette området.

Tror at man legger altfor stor vekt på politiet. De kan også ta feil og vårt oppgave er å avdekke disse feilene og ta ting på alvor.

I denne saken er det åpenbart at man måtte sikre spor av dekk. Det er sannsynlig at de gjorde det, men jeg har ikke hørt om dette. Min plikt er å vise til dette momentet. Det handler om ei jente på 16 år som skrek. Mer kritikk, refs kommer aldri til skade!

Nordmenn må også vurdere spørsmålet om innføre dødstraff. Disse forbrytere er ikke redd å få bøter og fengselsstraff.

Synes du drar det litt langt her.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg etterlyser øvrigheten. Hvor er Statsministeren? Hvorfor har ikke han på vegne av det norske folk utrykt sin medfølelse og støtte til familien? Det er vondt å være vitne til denne tausheten. Men det er vel slik når det ikke er sine "egne". Jeg vil bare si til Statsministeren at han faktisk er statsminister for hele Norge, ikke bare for Arbeiderpartiet og AUF. Hvor er ansvaret?

Per i dag så er over 400 regnet som savnet i Norge, mange sannsynligvis døde eller tatt ut av landet, altså så er ikke dette særlig uvanlig.

Hadde vært mye å gjøre for statsministeren hvis han skulle ha uttalt seg offentlig hver gang.

men jeg vil virkelig ikke bli sett på som gal, jeg tror ikke politiet tar det så seriøst heller ? jeg vil tipse ja, kan det gjøres anonymt på en E post for eksempel?

Ja, du vil regnes som en idiot med vrangforestillinger, men vil sannsynligvis sjekke opp tipset uansett på grunn av alvorlighetsgraden av situasjonen, det du gjør kan sammenlignes med å tulleringe til nødtelefonen.

I dette tilfellet ble politiet ringt, men rykket ikke ut..

http://touch.vg.no/a...p?artid=9403850

Politiet skulle selvfølgelig ha rykket ut, men seriøst, hvem ringer politiet først når det er noen som drukner?

Nordmenn må også vurdere spørsmålet om innføre dødstraff. Disse forbrytere er ikke redd å få bøter og fengselsstraff.

Og Midtøsten hvor kriminelle ofte blir dømt etter Sharia-lov er ikke gjennomsyret av kriminalitet?

Endret av meh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

denne saken er så nifs (...og trist) !

jeg så på tv2 nyhetene i stad og onkelen til den savnede er med i letingen, og han mistet sin sønn på utøya 22.juli... det er vanvittig grusomt da- 2 brødre, 1 mistet sønnen sin og den andre broren veit ikke hva som har skjedd med sin datter :bond:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

denne saken er så nifs (...og trist) !

jeg så på tv2 nyhetene i stad og onkelen til den savnede er med i letingen, og han mistet sin sønn på utøya 22.juli... det er vanvittig grusomt da- 2 brødre, 1 mistet sønnen sin og den andre broren veit ikke hva som har skjedd med sin datter :bond:

Så det jeg også. Helt forferdelig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet skulle selvfølgelig ha rykket ut, men seriøst, hvem ringer politiet først når det er noen som drukner?

Nå visste hun ikke at det var noen som druknet. Og hun turte ikke gå ut i mørket og sjekke alene, noe som er forståelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke info om at noen har hørt biler rundt tidspunktet hun forsvant. Stemmer det? Jeg ser jo for meg masse rusing med motor og svidde dekk hvis hun ble tatt med i bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mangler noe.... Kan bare ikke fatte og begripe at det er mulig å høre et "redselsfult skrik" og bare gå å legge seg uten å prøve å finne ut hva som skjer og om det er noe man kan hjelpe til med

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Å bli dratt inn i en fremmed bil må jo være manges livs verste mareritt. Man kan være redd for å bli voldtatt, men å bli kidnappet er liksom så usannsynlig. I mange kidnappingssaker står familien bak, men i dette tilfelle er det jo overveiende sannsynlig at vilt fremmede står bak. Kjempeekkel sak, og kjempeskummelt at gjerningsmannen/mennene er på frifot. Tipper foreldre er ekstra redd for å slippe ut tenåringene sine om kvelden nå, jeg tør jo nesten ikke dra ut alene selv en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden ble innlegget mitt slettet? Dette altså:

"Joda, greit nok at du ser ting, men nå har du allerede fortalt om det mange ganger her i tråden og i andre tråder, og du har kontatet politiet. Hvorfor fortsette å skrive innlegg etter innlegg om synene dine da? Du kommer jo ikke med noe nytt, men skriver det samme hver gang. Det holder nå.

Er igjen i siteringen fra Gjest og er da ingen ryddemelding her? Merkelige saker. Eller er det bare jeg som ikke kan se det? :klo:

Uansett; Det er helt forferdelig at hun enda ikke er funnet. Håper virkelig at de finner henne i livet. Selv om det begynner å bli skummelt lenge hun har vært borte nå :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du drar det litt langt her.

Helt enig.

Denne personen du siterer må ikke glemme at det her er snakk om en veldig alvorlig sak, å kan han ikke være seriøs her så syns jeg han burde forlate tråden - av hensyn til alle innvolverte parter.

Anonym poster: 2a0fb83e2700c961254df7415c44a45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd mange, mange steder i Oslo og slike skrik og hyl er ganske vanlige mange steder. Jeg ville ikke ringt politiet og de fleste tenker ikke i de baner når det høres skrål.

Jeg synes det virker litt naivt å hevde at man selv ville ringt politiet. Det ville du neppe. Det er så lett å være etterpåklok, men jeg synes virkelig ikke man skal drive og kritisere de som hørte noen skrik. Det er først i ettertid de kan settes i sammenheng med bortføringen og det er da man skjønner at man kanskje hørte noe unormalt.

Strøket der jenta sist ble observert er et svært stille strøk, og skrik og skrål (annet enn glad-fylle-synging og hylende småunger) er svært uvanlig.

Jeg bor i nabolaget der hun var på besøk, og dersom jeg overhører noe som kan minne om skudd, høylytt krangling eller hyling på kveldstid, så begynner jeg øyeblikkelig å snike i vinduene eller ute på verandaen. Jeg har også ringt politiet ved alvorlig krangel som ikke ga seg, og der det hørtes ut som om de slåss.

Anonym poster: f66460a9b4b4c8a0b7a2f9d624c7017f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forferdelig trist! Kan ikke tenke meg hvordan Sigrid har det nå OM hun har blitt kidnappet.. sitter og oppdaterer nyhetene hele tiden for siste nytt og håper hun blir funnet i live

Endret av halu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt forferdelig. Dette må være det verste marerittet en familie kan oppleve. Jeg sjekker jevnlig nettavisene og FB-gruppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Huff. Sitter selv klistra på VG her og følger med på alle oppdateringer. Jeg synes så synd på familie og venner, og ikke minst Sigrid seg selv. Tenk hvordan det er for henne om hun faktisk er i livet! Tenk å bli bortført av en eller flere personer, du vet ikke hva som kommer til å skje videre. Vil du noen gang se morgendagen? Vil du noen gang se familien din igjen? Jeg svimer nesten av bare av å tenke på det.....

Om jeg så selv skal komme med en liten teori som jeg tror på. Så ser jeg for meg scenarioet en varebil/van med to eller flere menn. (Må nesten være to eller mer for å kidnappe. En kjører bilen, mens en eller to andre hopper ut og fikker tak i jenta og kaster henne i bilen.)

Motiv: Gruppevoldtekt eller menneskehandel.

Hvem? Dette vet jeg ikke hvorfor jeg tror, men jeg har på følelsen at det er utlendinger. Tenker da spesielt på øst europeere.

Om hun fortsatt er i livet? Avhenger veldig av hva motivet dems var. Dersom det var gruppevoldtekt tror jeg ikke lenger hun er i livet. Dersom det er menneskehandel, så lever hun nok fortsatt.

Men dersom det er voldtekt, hvorfor gjøre det så vanskelig og farlig for seg selv? Det er jo mye lettere å gå på byen, finne en jente, skjenke henne og ta henne med hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har link til FB-gruppa?

Anonym poster: f163e5abe993b3779fad0612a80e8631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...