Gå til innhold

Savnet jente i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette var grusomt, og må være et mareritt for foreldrene. Tenker på dem og håper inderlig at hun kommer til rette i god behold!

Da jeg leste om dette i morges, tenkte jeg på alle de gangene jeg har fått syner eller "beskjeder" som har vist seg å stemme i ettertid, og bestemte meg for å prøve å fange opp hva som har skjedd med henne.

Jeg vet jo at det er mer mellom himmel og jord enn vi kan forstå, så jeg la hånden på skjermen og tenkte på hva som har skjedd. Plutselig fikk jeg opp ordet "sønn" og deretter "søndre". Jeg lurte på om det var retning "sør", men så fikk jeg en adresse "søndre Lø..." (jeg lurte på om det var Lønneberg, Lørnebekk eller Lørenskog.. noe lignende) og et 2 tall. 2 eller 20...

Altså Søndre Lø.... og nummer 2 eller tyvetall.

Jeg bor på en helt annen kant i landet, så vet ikke om det er noe sted som heter dette, men ei venninne fant ut på google at det finnes noen steder som ligner. Det var Søndre Nordstrand, Sondrevegen, og Søndre gate, alle disse i nærheten.

Poster som anonym. Vet det kan virke tullete for noen, og det kan og være at det er nå. (Selv om det oftest stemmer, så er det også tilfeller hvor det er feil.) Men viktigste er å få det ut et sted, ser også at noen her på forumet bor i området og kanskje kjenner til denne halve adressen?

Dette trenger ikke bety noe som helst, men hva om det gjør. Kan ikke tro at det skader å dele dette her. Håper inderlig at de finner jenta si nå, og at alt er vel!

Jeg vet de har brukt synske i sånne saker før når de ikke har noe særlig spor å gå etter. De kommer til slite om de ikke finner flere spor snart.

Jeg mener at du burde ringe politiet å si dette, og så får de selv bestemme hva de skal gjøre med saken.

Det blir jo helt håpløst om hun virkelig er fanget på en av de adressene eller lignende adresser som du fikk i synene dine, så det er jo verdt å sjekke ut.

I værtsefall har hun blitt utsatt for menneskesmugling - det er mange unge jenter som blir kidnappet og tatt med til andre land ...

Jeg skrev forresten Søndre Lø (det du fikk i hodet ditt) på google, og da kom det opp Søndre Løsset og Søndre Løken gård. Søndre Løken ligger ikke så langt fra Oslo, mens Søndre Løsset ligger i Hedmark, tror jeg ...

Anonym poster: b5463a0cc4b3b36b14eede1818c70e09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok også ha tipset politiet om hva du har sett, Anonym22. Det skader iallefall ikke å få sjekket det ut - og jeg tviler på at det kreves så altfor mye ressurser dette her heller. Det er tross alt bedre å ha gjort "for mye" enn "for lite" i en sak som dette. Politiet har jo selv også uttrykket at de ønsker å undersøke alle mulige muligheter i denne sammenheng siden de har såpass lite å gå etter.

Anonym poster: 1dbdce79aafba409d775f4fbf9eec3de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver lørdag kveld hører jeg skrik som kan tolkes som redde, også titter jeg ut vinduet i første etasjen min og ser et par fnisende tenåringsjenter skrike i vei. De av oss som bor i områder hvor folk som har fått litt innabords går fobi må i så fall sitte kontinunerlig på 112 hvis vi skal rapportere skrik "for sikkerhets skyld" som et nekehode antydet tidligere i tråden.

Anonym poster: 80250712f328aab4611a6363da346e00

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at du tipser! Tenk om det stemmer?<br /><br /> Anonym poster: 35cddd81a9bb84ebe80d9aacf474f5ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er vel ikke oppklart? Dette skjedde ikke langt unna. http://nrk.no/nyhete...ingen/1.7825167

Anonym poster: 191a86013b6fbd02c8437c61b0568ea8

Det er et godt stykke, da. Men det er parallellveien tll den venninna bodde i.

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var grusomt, og må være et mareritt for foreldrene. Tenker på dem og håper inderlig at hun kommer til rette i god behold!

Da jeg leste om dette i morges, tenkte jeg på alle de gangene jeg har fått syner eller "beskjeder" som har vist seg å stemme i ettertid, og bestemte meg for å prøve å fange opp hva som har skjedd med henne.

Jeg vet jo at det er mer mellom himmel og jord enn vi kan forstå, så jeg la hånden på skjermen og tenkte på hva som har skjedd. Plutselig fikk jeg opp ordet "sønn" og deretter "søndre". Jeg lurte på om det var retning "sør", men så fikk jeg en adresse "søndre Lø..." (jeg lurte på om det var Lønneberg, Lørnebekk eller Lørenskog.. noe lignende) og et 2 tall. 2 eller 20...

Altså Søndre Lø.... og nummer 2 eller tyvetall.

Jeg bor på en helt annen kant i landet, så vet ikke om det er noe sted som heter dette, men ei venninne fant ut på google at det finnes noen steder som ligner. Det var Søndre Nordstrand, Sondrevegen, og Søndre gate, alle disse i nærheten.

Poster som anonym. Vet det kan virke tullete for noen, og det kan og være at det er nå. (Selv om det oftest stemmer, så er det også tilfeller hvor det er feil.) Men viktigste er å få det ut et sted, ser også at noen her på forumet bor i området og kanskje kjenner til denne halve adressen?

Dette trenger ikke bety noe som helst, men hva om det gjør. Kan ikke tro at det skader å dele dette her. Håper inderlig at de finner jenta si nå, og at alt er vel!

Søndre Nordstrand er en helt annen bydel, ganske langt unna. Men det er flere områder rett i nærhten som heter Søndre Skøyen....

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak, men det er veldig ofte falsk alarm når det gjelder slikt, politiet rykker ut på falsk alarm tusenvis av ganger hvert år, så har egentlig ganske stor forståelse for at folk ikke melder fra om alt mulig, spesielt ved tettbebygde strøk - personlig så hadde jeg nok sjekket noe slikt selv. Blir for dumt å klandre naboen for å ikke ha ringt politiet, jeg har stor tro på at de færreste hadde faktisk ringt, så lenge det ikke var snakk om et karakteristisk skrik som ikke kan misforstås.

Jeg har ringt politiet pga skrik før. Og jeg går alltid i vinduet å sjekker når jeg hører noe som kan minne om fare.

= Mindre ressurser for politiet å forvalte = Lavere prioritering av andre saker.

Jeg er relativt enig i at man ikke må være naiv og det å ta enkelte forholdsregler er bra, men det finnes grenser.

Det er virkelig talentløst at politiet ikke har funnet ut av hva som har skjedd.

Vanvittig ekkelt å tenke på at det går en eller flere gærninger løs.

Har du ikke noe som helst grunnlag for å si når du ikke har innsyn i detaljene.

Bryr meg ikke hva folk tror om meg, ikke derfor jeg skrev det. Men håper at det stemmer, for slik jeg så det så var hun Ok, og ikke utsatt for noe kriminelt.

Blir like latterlig som de konspirasjonteoretikerne som tar utgangspunkt i et tall og adderer, multipliserer osv til de "tilfeldigvis" kommer til tallet som ønskes. Siden du har så stor tro på evnene dine hvorfor har du ikke tatt deg tida til å undersøke saken?

Jeg vet de har brukt synske i sånne saker før når de ikke har noe særlig spor å gå etter. De kommer til slite om de ikke finner flere spor snart.

Jeg mener at du burde ringe politiet å si dette, og så får de selv bestemme hva de skal gjøre med saken.

Når var sist gang det Norske politiet brukte "klarsynte" i sitt arbeid? 1720?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var sist gang det Norske politiet brukte "klarsynte" i sitt arbeid? 1720?

Jeg kan ikke peke på en enkelt sak i farta, men det er faktisk brukt flere ganger gjennom tidene. Og NEI, IKKE i steinalderen!

Anonym poster: 045209594f8096c11822618a4201fd13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke peke på en enkelt sak i farta, men det er faktisk brukt flere ganger gjennom tidene. Og NEI, IKKE i steinalderen!

Link?

Hvis det faktisk er tilfellet så tar jeg det som et tegn på at mentalsjekken av kommende politifolk bør revurderes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym...

Jeg bor i nærheten, men jeg er nyinnflyttet og finnes ikke lokalkjent. Bør jeg stille opp i leteaksjon når jeg har mulighet, eller bør det overlates til de lokalkjente?

Anonym poster: b441b851897e0392be6fc918c0608190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym22

Vet ikke om noen har zoomet inn på adressen Søndre nordstrand 2 og 22, men adressen viser en kai ikke så langt unna. Fikk frysninger da jeg så det.

Det første jeg gjorde i morges var å ringe politiet. Hvis de ikke har noen spor, så kan det jo uansett ikke skade å se etter på dette stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om noen har zoomet inn på adressen Søndre nordstrand 2 og 22, men adressen viser en kai ikke så langt unna. Fikk frysninger da jeg så det.

Det første jeg gjorde i morges var å ringe politiet. Hvis de ikke har noen spor, så kan det jo uansett ikke skade å se etter på dette stedet.

Så flott at du forsøker å bidra, Anonym22. Hva sa politiet til din henvendelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Politiet ønsker fortsatt tips, og ber folk som kan ha sett eller hørt noe, eller har andre opplysninger som kan ha interesse for etterforskningen om å ringe til tipstelefonen 02800."

- står det i en av artiklene. Og i og med at politiet har et så tynt utgangspunkt og lite å jobbe utifra, synes jeg ikke du skal nøle med å kontakte politiet, Anonym22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen har zoomet inn på adressen Søndre nordstrand 2 og 22, men adressen viser en kai ikke så langt unna. Fikk frysninger da jeg så det.

Det første jeg gjorde i morges var å ringe politiet. Hvis de ikke har noen spor, så kan det jo uansett ikke skade å se etter på dette stedet.

Jo. Du kaster bort tiden til politiet.

Endret av meh
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo. Du kaster bort tida til politiet.

Ja, for politiet har vitterlig ikke IQ nok til å kunne sortere ut tips i "seriøse" og "useriøse" hauger selv? Må være lave krav for å komme inn på politihøyskolen du.

Anonym poster: 3525d59506251956dccf15ab0ef26f46

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for politiet har vitterlig ikke IQ nok til å kunne sortere ut tips i "seriøse" og "useriøse" hauger selv? Må være lave krav for å komme inn på politihøyskolen du.

Men så virker da slike tips også veldig suspekte, å tipse om noe med utgangspunkt i noe absurd som ord fra en nyhetsartikkel, stemmer i hodet osv er noe en ustabil person fint kunne ha gjort, og er nok mye av grunnen til at politiet faktisk sjekker slike tips fra "klarsynte".

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Jo. Du kaster bort tiden til politiet.

Hvordan er det å kaste bort tiden til politiet? De har da ingenting å gå ut ifra fra tidligere (ifølge avisene) så vil jo si det er bedre å lete et sted for mye enn for lite.

Eller som en over her sier, de klarer å sortere vekk seriøst og useriøse henvendelser, så får de se selv om de vil gå videre med tipset eller ikke.

Endret av Swipper
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å kaste bort tiden til politiet? De har da ingenting å gå ut ifra fra tidligere (ifølge avisene) så vil jo si det er bedre å lete et sted for mye enn for lite.

Slike useriøse tips kan føre til at andre, sannsynligvis mer seriøse tips vil havne lengre bak i rekken - samtidig så er det bortkastede ressurser hvis politiet faktisk ender opp med å sjekke boligene det ble tipset om, ettersom det er like mye verdt å bruke tida på som å gå til tilfeldige hus og sjekke, uten noe som helst som skulle tilsie at savnede befinner seg der.

Endret av meh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...