Gå til innhold

Savnet jente i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så forferdelig at denne jenta har blitt borte.

Det som sjokkerer meg er denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/2012/08/05/nyheter/forsvinning/leteaksjon/22829493/

Naboer hørte langt skrik, og datteren sa, da det skjedde, at det hørtes ut som et vondt skrik. Hva gjør de så? : INGEN TING!

Er det normalt?

Hadde du gjort noe dersom du hadde hørt et langt, panisk skrik rett ved verandaen din?

Anonym poster: f822a609653d3e5440921c43943c5c18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte det samme. Et skrik de selv kaller "vondt" og "redselsfullt"! Det naturlige ville være å ringe politiet for sikkerhets skyld.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det reagerte jeg på og. Og om det hadde vært meg hadde jeg vært alt for flau over å ikke ha gjort noe til å stille opp i avisen.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på dette. Må være grusomt for familie og venner av jenta å lese artikkelen :/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

jeg reagerte også på det. Hadde jeg vært så feig og ikke ringt politiet så hadde jeg ihvertfall ikke innrømmet det i avisen, jeg hadde skjemtes alt for mye over meg selv.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Fælt at sånt skjer i Oslo, om det er en kidnapping. Uansett er det mye skriking og krangling i visse nabolag, så da reagerer man kanskje ikke selv om man hører et redselsfullt skrik. Håper hun blir funnet i vel behold, men det virker mistenkelig at de har funnet mobilen og skoene hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så forferdelig at denne jenta har blitt borte.

Det som sjokkerer meg er denne artikkelen:

http://www.dagbladet...ksjon/22829493/

Naboer hørte langt skrik, og datteren sa, da det skjedde, at det hørtes ut som et vondt skrik. Hva gjør de så? : INGEN TING!

Er det normalt?

Hadde du gjort noe dersom du hadde hørt et langt, panisk skrik rett ved verandaen din?

Anonym poster: f822a609653d3e5440921c43943c5c18

Helt grusomt. Stakkars liten.

Tenkte det samme. Hvordan i all verden kan en bare høre et panisk skrik og så fortsette med sitt :klo: Man skriker jo for å få hjelp, og det blir jo gjerne stille når personen ikke klarer å skrike mer. Bør jo i alle fall sjekke hvor skriket kommer fra/forsikre seg om at det ikke var noe. Kanskje kunne ting vært forhindret, eller bilnummeret på en bil registrert.

Grusomt grusomt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt!

Hadde jeg hørt et slik langt skrik hadde jeg reagert. Tror jeg først ville ringt politiet, så gått ut for å se om det var noe jeg kunne se eller bistå med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt!

Hadde jeg hørt et slik langt skrik hadde jeg reagert. Tror jeg først ville ringt politiet, så gått ut for å se om det var noe jeg kunne se eller bistå med.

Det er jo det ideelle, men jeg tror faktisk den tankegangen er mer typisk for venn.

Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg tror jeg ville blitt redd. Ringt politiet kunne jeg nok gjort, men jeg vet ikke om jeg hadde turt å løpe ut å sjekke, noe jeg slett ikke er stolt over å innrømme.

:heks:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er utrolig skremmende. Det er i mitt nabolag, og jeg så masse politi før i dag. Jeg hørte ingenting i natt. Men dette er et veldig rolig og fredelig område, det er lite "gjennomtrekk" av folk etc. Har aldri skjedd noe akkurat rundt her før.

Vi hører helikopter over blokka vår, ser politi når vi er ute og går tur og har vært litt rundt og lett i dag. Kjenner ingen av de involverte, men likevel. Jeg har gått i barnehagen der jentas ting ble funnet, hun bor rett ved den gamle barneskolen min, og området jeg går i hver eneste dag, og har gjort hele livet (har blitt boende i området) er fullt av politi og folk som leter.

Skremmende.

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Jeg syns dette er utrolig skremmende. Det er i mitt nabolag, og jeg så masse politi før i dag. Jeg hørte ingenting i natt. Men dette er et veldig rolig og fredelig område, det er lite "gjennomtrekk" av folk etc. Har aldri skjedd noe akkurat rundt her før.

Vi hører helikopter over blokka vår, ser politi når vi er ute og går tur og har vært litt rundt og lett i dag. Kjenner ingen av de involverte, men likevel. Jeg har gått i barnehagen der jentas ting ble funnet, hun bor rett ved den gamle barneskolen min, og området jeg går i hver eneste dag, og har gjort hele livet (har blitt boende i området) er fullt av politi og folk som leter.

Skremmende.

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

Kjempeskremmende. Hvilket nabolag er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken er forferdelig. Og jeg krysser fingre for denne jenta.

Men ang det å ikke gjøre noe med skikene. Jeg bor i et veldig stille område i Oslo, men ganske nærme sentrum. Like ved her, er det et natthjem for narkomane. Og de hyler og skriker titt og ofte. Det er en del bråk. Og dessverre har jeg blitt ganske blassert til disse skrikene, fordi hver gang jeg har sjekka, så har det vært de (de får hjelp via venner og natthjemmet). Nå har jeg slutta å gjøre noe når jeg hører hyl og skrik :(

Anonym poster: 5a43560b1425a6e791e18b50bc84bef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboer hørte langt skrik, og datteren sa, da det skjedde, at det hørtes ut som et vondt skrik. Hva gjør de så? : INGEN TING!

Anonym poster: f822a609653d3e5440921c43943c5c18

Jo. Han la seg til å sove.

Anonym poster: 6b9ecfe38235163cb7e23792f7dc6d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeskremmende. Hvilket nabolag er dette?

Østensjø. Ikke langt fra Skøyenåsen senter. Det er helt absurd å se at nyhetsteam og politi er på tv, samtidig som det jeg ser på tv er noe av det mest kjente jeg vet om..!

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest annemor30

Det er noen ungdommer som har vært i nærheten og de ungdommene utelukker ikke at det er de som naboene har hørt;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare poengtere her at det er lett å være etterpåklok når man vet at en jente er forsvunnet. Jeg hører stadig skriking og skråling, spesiellt fra jenter i helgene om natten. Og ja jeg vet det er forskjell på fylleskrik og høye redselskrik, men jeg hører faktisk en del av dem også uten at det er noe alvorlig. Har vært flere ganger jeg har begynt alvorlig å lure på hva som foregikk, det er faktisk ikke så uvanlig...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Østensjø. Ikke langt fra Skøyenåsen senter. Det er helt absurd å se at nyhetsteam og politi er på tv, samtidig som det jeg ser på tv er noe av det mest kjente jeg vet om..!

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

Ekkelt, håper det ikke er snakk om noen kidnappingssak. Kidnapping forklarer jo ikke hvorfor skoene lå igjen. Kan hun ha tatt av seg skoene for å gå ned til vannet? Eller er det ikke i nærheten av noe vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nyhetene sto det at det brukte å være en samlingsplass for ungdommer? jeg vet hva slags bilder jeg har fått opp i hodet av hvordan dette har foregått, jeg får av og til litt av som har stemt før i livet, men tråden min ble slettet, for jeg skrev i detalj hva slags bilder jeg så, så jeg kan vel ikke utdype det mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...