Gå til innhold

Savnet jente i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser nå at politiet har fått tilgang til det de ønsker på hennes sosiale medier. De skal forsøke og kartlegge profiler hun har hatt kontakt med utover den nærmeste kretsen.

Lurer på hvorfor de går ut med det? Om gjerningsmannen har vært i kontakt med henne der så vil det nok gjøre han nervøs, noe som kan sette henne i enda større fare.

Har de noen baktanker ved å gå ut med det? Jeg regner med de er nøye med hva de sier til media og de har nok ikke sagt alt heller.

Anonym poster: df01a72687c76d112044b717aa4428f9

Grunnen til det kunne være at politiet ikke hadde tenkt om den muligheten som du pekte på her. Selv mener at slike opplysninger ikke er i snand til å gjøre han ekstra nervøs.Det verste som venter på ham er bare 21 årsfengsel hvis han blir tatt. Og dette kommer til å tilfredstille alle; forbryteren fikk det som han fortjent - slik blir tankemåte. 21 årsfengsel er ikke det som han fortjener, mener jeg. Norge har altfor liberal holdning til grove forbrytere. Det samme synes jeg var i Viggo Kristiansen sak.

Jeg var i kontakt med en krimekspert som hadde verv i det landet hvor jeg kommer fra. Jeg fortalte ham alt om denne saken, om beviser som har politiet. Hans mening var at gjennombrudd i saken med slike bevis skal kunne finne sted bare i ett tilfellet: hvis noen tipser politiet som har en god relasjon til forbrytere, dvs bare et menneske, ikke tekniske gjenstander. I denne henseende er det bra med ideen om dusør.

Håper på det sterkeste at politiet får oppklar denne saken snart og Sigrid blir funnet i god behold. Håper også at det finnes politikere her i landet som forstår at det er nødvendig med ukompromiss holdning til slike forbrytere.

Endret av zorra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke kommet noen kommentarer ift. opplysninger som var relevante fra facebooks kanto til Sigrid. Det betyr etter min mening at det ikke var noen nevneverdige opplysninger der. Dette er leit i den sammenheng at politiet la større vekt på disse eventuelle beviser. For meg var det mer sannsynlig at det ikke var noe der av betydning siden slike forbrytere finner sine ofre ute med direkte overvåking og forbi kjøring. Det faktum at mange meldte om forsøk på å bli kinnappet på dette tidspunktet underbygger denne påstanden.

Det er også leit i den sammenheng at Kripos og PST ble koblet til etterforskning med kompetanse på internett. Nå tenker jeg på en ting: er det mulig å koble PST, Kripos til denne saken for å bestå politiet på alle områder og hjelpe med konkret etterforsking? Er det mulig å gi til denne saken særskilt status? Jeg kjønner til at noen systemer forutsetter slike prosedurer.

Endret av zorra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene til Sigrid virker veldig oppegående og sterke. De takler situasjonen utrolig bra.

Ja, de virker ressurssterke. Men når man er traumatisert kan man distansere seg fra traumet når man prater om det. Da henger ikke følelsene med hele tiden. Man kan også prate usammenhengene og ha problemer med å finne ordene, og bryte sammen hvis et spørsmål når helt inn og aktiverer følelsene igjen. Det så vi på slutten av intervjuet. Jeg frykter at de vil få flere symptomer på posttraumatisk stress etterhvert, hvis Sigrid ikke blir funnet i live. Det kan ta litt tid før reaksjonene kommer. De sterkeste rasksjonene kan komme når hverdagen begynner å kjennes litt tryggere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2753526eaf0f11e1ab011231381052c0_7.jpg

1283405549704_277.jpg

2753526eaf0f11e1ab011231381052c0_7.jpg

sigrid-0600-portret_988218a.jpg

Hvis en ser under øynene så er det bare en sånn "brett" på bildet. Bildet av Sigrid viser samme tegn til "brett" som den tegningen. "Hvem som helst" har en annen fasong på øyenbrynene i tillegg.

Jeg ser likheter når det gjelder tegningen og bildet av Sigrid. Om det er tilfeldig eller ikke kan ikke jeg avgjøre. Det må nesten kunstneren svare for.

Men hadde tegningen ikke hatt hendene for ansiktet så ville klassekamerater av Sigrid ha lagt merke til bildet lenge før dette skjedde, det er det ingen tvil om (hvis det er henne). Så for all del, det er jo mulig...

Anonym poster: 3525d59506251956dccf15ab0ef26f46

De bildene er for like til at det er en tilfeldighet! Har noen tipset politiet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tipset politiet for lengst. Om hele denne tråden.

<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tipset politiet for lengst. Om hele denne tråden.

<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Haha, hvorfr det?er ikke det litt dumt? Politiet har da viktigere ting å undersøke!

Håper du i det minste konkretisere ang disse bildene da?<br /><br /> Anonym poster: 562916ea211d63bdc53b66261c6a6242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt konkretiserte jeg. Er da ikke født bak en låvedør.

<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt konkretiserte jeg. Er da ikke født bak en låvedør.

<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Hvorfor varslet du om hele tråden da? Forstår du ikke at dette er alvor? At politiet har viktige ting å gjøre enn å lese gjennom en 43 sider lang diskusjon på kvinneguiden? <br /><br /> Anonym poster: 562916ea211d63bdc53b66261c6a6242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor varslet du om hele tråden da? Forstår du ikke at dette er alvor? At politiet har viktige ting å gjøre enn å lese gjennom en 43 sider lang diskusjon på kvinneguiden? <br /><br /> Anonym poster: 562916ea211d63bdc53b66261c6a6242

Jeg la ved link til tråden og fortalte hvilken side dette bildet lå på. <br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er på tide at denne tråden stenges?

Ja, i grunn. Det er jo bare side opp og side ned med spekulasjoner. Hva er poenget også når ingen tipser politiet med konkrete ting, men diskuteres det i en tråd på kg???<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la ved link til tråden og fortalte hvilken side dette bildet lå på. <br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Da misforstod jeg, trodde du mente at du hadde tipset politiet om at hele tråden burde undersøkes!

Bra at du har tipset, håper de tar det alvorlig!

Lurer på når bildet på Jernbanetorget ble fjernet..

Kanskje det er i forbindelse med etterforskningen..?<br /><br /> Anonym poster: 562916ea211d63bdc53b66261c6a6242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Ja, i grunn. Det er jo bare side opp og side ned med spekulasjoner. Hva er poenget også når ingen tipser politiet med konkrete ting, men diskuteres det i en tråd på kg???<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Hva er galt i diskutere slike alvorlige og sjeldne saker? Kanskje man har behov for å snakke ut litt pga frykt osv. Må da være lov det. Diskuteres ikke noe verre her enn rundt lunsjbirdet på de fleste arbeidsplasser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ved link til tråden og fortalte hvilken side dette bildet lå på. <br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Hvorfor tipset du ikke om bildets kilde? Altså instagram hvor bildet har blitt hentet fra i denne tråden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor tipset du ikke om bildets kilde? Altså instagram hvor bildet har blitt hentet fra i denne tråden??

hvorfor gjorde jeg ikke ditten og datten? Det stod vel relativt nøyaktig beskrevet på siden bildene lå. Nå husker jeg ikke ordrett hva jeg skrev fordi man ikke får lagret mail når man tipser politiet rett fra deres side.

Nå har flere skrevet "håper noen har tipset politiet" og når jeg da sier jeg har gjort det så blir det spekulert i om jeg har tipset på feil måte.

Da spør jeg deg: hvorfor tipset du ikke selv, siden du antakeligvis ville gjort det mer nøyaktig??<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

hvorfor gjorde jeg ikke ditten og datten? Det stod vel relativt nøyaktig beskrevet på siden bildene lå. Nå husker jeg ikke ordrett hva jeg skrev fordi man ikke får lagret mail når man tipser politiet rett fra deres side.

Nå har flere skrevet "håper noen har tipset politiet" og når jeg da sier jeg har gjort det så blir det spekulert i om jeg har tipset på feil måte.

Da spør jeg deg: hvorfor tipset du ikke selv, siden du antakeligvis ville gjort det mer nøyaktig??<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

:klappe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor gjorde jeg ikke ditten og datten? Det stod vel relativt nøyaktig beskrevet på siden bildene lå. Nå husker jeg ikke ordrett hva jeg skrev fordi man ikke får lagret mail når man tipser politiet rett fra deres side.

Nå har flere skrevet "håper noen har tipset politiet" og når jeg da sier jeg har gjort det så blir det spekulert i om jeg har tipset på feil måte.

Da spør jeg deg: hvorfor tipset du ikke selv, siden du antakeligvis ville gjort det mer nøyaktig??<br /><br /> Anonym poster: b0e7ad5a5c08c2120182af5bfdb926bd

Det er fler som har sagt at de har tipset.

Og nei, jeg har ikke tipset. For jeg synes ikke det er noe å tipse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ubegripelig urettferdighet som har støtt denne familien. Foreldre fikk ei jente med stor glede, oppdro henne i 16 år, tok vare på henne, men noen, for å tilfredstille sine ønsker, tok henne bort i løpet 5 - 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...