Gå til innhold

Savnet jente i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det likner veldig.

Anonym poster: 4a5d562be2940e3dc3855489ec13ccfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som om politiet begynner å bli desperate:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10059966

"leter i områder etter tips fra synske".

Det er ikke politiet som leter etter de tipsene, det er den frivillige letegruppen. Og det synes jeg forsåvidt er greit nok, de leter vel for det meste på måfå uansett.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Virker som om politiet begynner å bli desperate:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10059966

"leter i områder etter tips fra synske".

Egentlig ikke dumt å sjekke det ut. Tror ikke på synske, men folk kan jo ha sett og hørt ting som har lagt seg i underbevisstheten, eller de kan ha sett og hørt bruddstykker av fakta som underbevisstheten har puslet sammen til et helhetlig bilde. Litt klønete forklart ser jeg, men hjernen registrer mye uten at vi får det med oss. På samme måte som vi kan ha sett reklame for en sjokolade og fått lyst på sjokolade uten at vi husker at vi så reklamen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke politiet som leter etter de tipsene, det er den frivillige letegruppen. Og det synes jeg forsåvidt er greit nok, de leter vel for det meste på måfå uansett.

Åja, sant det, leste litt for raskt :sjenert: Er enig med deg! Kan jo like gjerne sjekke ut tips fra synske som å lete på måfå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som helst:

1283405549704_277.jpg

Anonym poster: 3525d59506251956dccf15ab0ef26f46

Joda, det kan ligne på flere! Men det var da en svært uheldig tilfeldighet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ligner mye mer på bildet av Sigrid enn denne tilfeldige" hvem som hels"t. Bare å se nøye på de formede øyebrynende og på linjene under øynene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2753526eaf0f11e1ab011231381052c0_7.jpg

1283405549704_277.jpg

2753526eaf0f11e1ab011231381052c0_7.jpg

sigrid-0600-portret_988218a.jpg

Hvis en ser under øynene så er det bare en sånn "brett" på bildet. Bildet av Sigrid viser samme tegn til "brett" som den tegningen. "Hvem som helst" har en annen fasong på øyenbrynene i tillegg.

Jeg ser likheter når det gjelder tegningen og bildet av Sigrid. Om det er tilfeldig eller ikke kan ikke jeg avgjøre. Det må nesten kunstneren svare for.

Men hadde tegningen ikke hatt hendene for ansiktet så ville klassekamerater av Sigrid ha lagt merke til bildet lenge før dette skjedde, det er det ingen tvil om (hvis det er henne). Så for all del, det er jo mulig...

Anonym poster: 3525d59506251956dccf15ab0ef26f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ser det dere vil se, det ligner ikke spesielt mye. Man ser bare øyenene, og tegningen har mye tyngre øyenbrynsparti. At nappede øyenbryn ligner på andre nappede bryn er heller ikke så spesielt. Linjer under øynene er noe de fleste har. Eneste påfallende likheten er navnet, og det kan være tilfeldig.

Anonym poster: 46fddb498803e84092f10501e1d374fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det likner noe særlig på Sigrid jeg. Creepy er det uansett, men er nok en ekkel tilfeldighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg også merke til den første "stripen" med hår over høyre øre. Legg også merke til den runde "bølgen" med hår midt over hodet.

Spooky...

Anonym poster: 3525d59506251956dccf15ab0ef26f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at vitneobservasjoner er en høyst usikker kilde. Man vet noe, husker noe, har store hull og lager et helt nytt bilde fordi hjernen automatisk fyller opp disse hullene med noe som er kjent eller som passer.

Anonym poster: f7668fc58616a6bf4639c6506b292d63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på denne tegningen ser det ut som jenta har en hette på seg, og sigrid hadde på seg en blå hettegenser den kvelden hun forsvant. Jeg synes også hendene ser unormalt store ut, de ser ut som mannehender, akkurat som om kunstneren illustrerer at noen andre holder henne for munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på denne tegningen ser det ut som jenta har en hette på seg, og sigrid hadde på seg en blå hettegenser den kvelden hun forsvant.

Observant! Godt gjort av deg å legge merke til! :)

Det har du helt rett i du.

Anonym poster: 3525d59506251956dccf15ab0ef26f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, liker ikke å være med å spekulere her, men er det noen som vet når bildet ble fjernet fra Jernbanetorget?<br /><br /> Anonym poster: 562916ea211d63bdc53b66261c6a6242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og da mener dere at kunstneren/gjerningsmannen har spionert på Sigrid helt til hun en dag hadde på seg hettegenser? For at det skulle passe med bildet? :daane:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da mener dere at kunstneren/gjerningsmannen har spionert på Sigrid helt til hun en dag hadde på seg hettegenser? For at det skulle passe med bildet? :daane:

Spionere? Eventuelt kjenner hun og tegneren hverandre. Kan til og med være at hun har tegnet det selv. "Alle muligheter åpne".

Anonym poster: 3525d59506251956dccf15ab0ef26f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...