Gå til innhold

Hikkens psyke dagbok

Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hikken

Jeg har sett solen flere dager på rad. Håper den skynder seg å smelte all snøen. Men ikke så fort at kvikklunsjen slutter kjapt med å være på tilbud.

Er litt småsliten, og innser at jeg må reise bort, om jeg skal være sikker på å få helgefri.

Kaffe ja, god ide.

How's da Hikk? Begynt å smelte, eller?

Om de skulle våge å ta full pris for kvikk lunsj igjen.... :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Smelte? Jeg er gjennomfrossen! Føler det er kronisk isvind her jeg bor :bond:

f389497687d95c4bf9d6e2491e7aae04.jpg

Puffin frokostblanding! :jepp:

Ååå, håper de brune greiene er sjokolade! :strix:

Slenger meg på trenden...

Nommen, åå det er jo det perfekte profilbildet jo! :fnise:

Endret av Hikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Idag kokkelerer Hikken! :biggrin: Det står sunne boller og sesambriks på menyen :jepp: Fikk endelig prøvd ut Tatagose-sukkeret mitt i bakst og det ble en suksess! :hoppendeglad: Har aldri likt den ekle, kalde smaken av sukrin så dette var en super overraskelse! :biggrin: Kommer noen få bilder senere :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hikken

Mmm, og bollene ble slett ikke verst :biggrin: Prøvde to forskjellige oppskrifter så er spent på hva den andre bunten smaker :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår det rett er dette et slags melkesukker? Hvordan smaker det i forhold til stevia? Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Hvis jeg forstår det rett er dette et slags melkesukker? Hvordan smaker det i forhold til stevia? Vet du det?

Jeg har ikke smakt på tagatessen når den er helt ren, men jeg synes det smaker mye bedre enn stevia i bakverk. Stevia har en litt merkelig bismak men funker helt ok om det er blandet ut med sukrin. I tillegg får jeg fort vondt i magen av Stevia så jeg kommer nok til å bruke tagatesse heretter. I tillegg kan jo tagatesse karamelliseres, og det liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må lese mer om det etterhvert. Har vært så mye søtningsmiddel som har kommet inn på markedet som harmløst, men som har vist seg å være litt suspekt etterhvert. Kanskje løsningen er variasjon, sånn at vi får i oss minst mulig av samme type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hikken

Må lese mer om det etterhvert. Har vært så mye søtningsmiddel som har kommet inn på markedet som harmløst, men som har vist seg å være litt suspekt etterhvert. Kanskje løsningen er variasjon, sånn at vi får i oss minst mulig av samme type?

Det tror jeg nok. Jeg bruker vanligvis steviosa-sukker ( sukrin+stevia blandet sammen og er 5 ganger søtere enn sukker ) i hverdagen, type 1-2 teskjeer i kaffen. Jeg tåler ikke mye av noen søtningsmidler, blir oppblåst og får gravidmage innen ett par timer da :sukk: De to teskjeene er som regel det eneste søtningsmiddelet jeg får i meg. Er opptatt av å spise lite søtt uansett om det er ekte sukker eller ikke, for jeg blir alltid sugen på mer når jeg spiser noe søtt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ganske enig. Søtsaker kan være ganske tiltrekkende. Er ofte best å skygge unna.

Tenkte forresten at jeg skulle bestille steviafrø, og ha i vinduet. Men jeg får nok vente til jeg flytter til et bedre egnet vindu... Er ikke så glad i den hvite raffinerte, så det hadde vært greit med knuste blad. Har vært veldig tilbakeholden med sukrose, fordi det anses som en av hovedfaktorene i den amerikanske fedmeepidemien. Noe med at reguleringsmekanismen for metthetsfølelse går bananas.

Pokker, jeg har backuppen av avataren min på den kræsja maskinen. Tenkte å få ned julepynten, men nå er jeg litt føkka, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Ja,ganske enig. Søtsaker kan være ganske tiltrekkende. Er ofte best å skygge unna.

Tenkte forresten at jeg skulle bestille steviafrø, og ha i vinduet. Men jeg får nok vente til jeg flytter til et bedre egnet vindu... Er ikke så glad i den hvite raffinerte, så det hadde vært greit med knuste blad. Har vært veldig tilbakeholden med sukrose, fordi det anses som en av hovedfaktorene i den amerikanske fedmeepidemien. Noe med at reguleringsmekanismen for metthetsfølelse går bananas.

Pokker, jeg har backuppen av avataren min på den kræsja maskinen. Tenkte å få ned julepynten, men nå er jeg litt føkka, hehe.

Oooh stilig. Jeg er for lat til sånt jeg, også glemmer jeg det av også dør det bare :sukk:

Jeg kan ikke si jeg vet noe særlig om sukrose, men jeg tror at så lenge man ikke spiser for mye av det så går det nok bra :jepp: Prøver helst å holde meg til ordentlig mat, så slipper jeg å få sånn plagsomt søtsug :)

Hmmm, kanskje du kan finne en større hatt og lime over på avater du har nå? Som en cowboyhatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hawdy pardenerr, wanna play around with my bullwhip? *Vrinskelyd*

Nai, ikke helt min gate det. Er nok mer en flosshattfyr...

Vet du? Da vet jeg hva som er ferpekt for deg! Så karsefrø på fuktig bommull i et sånn der minidrivhus de selger cherrytomater i. Etter få dager har du ferske blomkarsespirer som friskt og næringsrikt garnityr på hvitostskiva. Og glemmer du den av så den visner, har du tørket karse på hvitosten, som krydder! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så skeptisk til alterative typer dukker når jeg skal bake etc, for jeg er så usikker på hvordan baksten vil reagere... :sjenert:

Men så har jeg jo HerrN som har diabetes, og hadde vært fint om jeg kunne lage noe som var søtt uten at han måtte tømme en hel sprøyte insulin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Jeg er så skeptisk til alterative typer dukker når jeg skal bake etc, for jeg er så usikker på hvordan baksten vil reagere... :sjenert:

Men så har jeg jo HerrN som har diabetes, og hadde vært fint om jeg kunne lage noe som var søtt uten at han måtte tømme en hel sprøyte insulin...

Jeg vill heller ikke brukt dukker i bakst :fnise: Men vanlig sukker i bakst er helt klart det beste, og det er vel sukker jeg stort sett bruker. Men slike andre sukkertyper synes jeg er veldig greie å ha bare for å ha :fnise: Sukrin og stevia er visst trygge for diabetikere etter hva jeg har forstått, er litt usikker angående tagatesse. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Hawdy pardenerr, wanna play around with my bullwhip? *Vrinskelyd*

Nai, ikke helt min gate det. Er nok mer en flosshattfyr...

Vet du? Da vet jeg hva som er ferpekt for deg! Så karsefrø på fuktig bommull i et sånn der minidrivhus de selger cherrytomater i. Etter få dager har du ferske blomkarsespirer som friskt og næringsrikt garnityr på hvitostskiva. Og glemmer du den av så den visner, har du tørket karse på hvitosten, som krydder! :danse:

Da kan du vel ha en flosshattkatt! :rodmer:

Oooh, sånn gjorde jeg i første klasse husker jeg! Vi sådde karse i bomull også hadde vi plantene i vinduene og ventet i spenning. Åååh barndomsminner :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...