Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter med gullkorn;

Så prinsebryllup på tv idag da minstemann spør: "Mamma, gifta du deg med pappa fordi du ikke fant noen andre"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller da vi var ute og spiste alle tre på fredag og André drakk alkoholfritt øl.

TM slår da til med: "Pappa, ikke drikk for mye øl. Det er ikke bra for deg og så blir du sånn syk igjen"

Hva folk må tro om oss... :roll:

Vi koser oss så i helgene for tiden. TM ligger gjerne i senga si med nettbrettet på barnesider og ingen er oppe før 8.30.

Pannekaker til frokost idag, pappa og samboeren kommer og griller.

Det er sol men varme er litt mangelvare. Fredag var der 24 grader men det var da for å si det sånn.

Mangler bare hushjelp så er livet enda bedre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg strekker meg i alle retninger så langt jeg bare kan om dagen.

Jeg måtte jobbe ekstra igår noe som medførte brutte avtaler og løfter ovenfor familien.

Men jeg kunne ikke si nei til jobben heller. Ikke da.

Samme skjedde forrige uke, det var ikke så populært at jeg måtte ta noen timer på jobb og jeg gikk fra en irritert mann og gråtende barn.

Fri idag, men for at alle skal få sitt skal jeg hente TM på skolen og ta henne med på cafe i byen hvor jeg skal møte venninneI.

Det betyr og at André ikke får middag hjemme før han skal avgårde på sitt faste opplegg på tirsdag. Nå klarer han å ordne seg mat selv, men det er med på gi den "strekker ikke til " følelsen.

Føler jeg gir alle alt av meg selv... og får minimalt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner følelsene dine! Hva slags ordning har du egentlig på jobb nå, er du kun ekstrahjelp/ringevikar, eller har du en fast deltidsprosent? Etter hvert blir det vel sikkert mulig å kunne få litt større fast stilling, så blir det ikke like mye uforutsigbar arbeidstid? Men for å komme dit må man jo dessverre vært fleksibel og komme når de ringer. :sjenert: Husker den tiden jeg jobbet som ringevikar i barnehage mens jeg studerte, det var utrolig slitsomt å vite at man hele tiden kunne bli ringt etter og at jeg måtte legge fra meg alt annet for å stille opp. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to faste dager: fredag og lørdag denne uka og onsdag og torsdag neste uke.

Denne uka er det og nattåpent på torsdag og da skal jeg jobbe 18-24, I tillegg til fredag og lørdag.

For å få større stilling må ei annen slutte og det vet jeg hun ikke gjør. Og det er helt greit.

Vi er to som ringes etter ved behov men jeg har "førsterett" på ekstravakter. Og vi får beskjed på jobb om at kan vi ikke komme så kan vi ikke. Familien skal komme før jobb.

Det er en fin teori, men det fungerer ikke nødvendigvis i praksis.

Men, jeg har en mann som tar endringer på strak arm og har bare protestert en gang på at jeg har sagt ja til å jobbe.

Det setter jeg veldig pris på.

Også er det jo fint når lønna kommer og utbetalinga er femsifret.

Stort sett går det bra, men jeg sliter litt noen ganger med å føle at alle får det de vil av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre det som er ulempen ved å være ringevikar at av og til må man si ja også faller familie, venner og avtaler litt bort. Men jeg forstår det ang lønning. Det gjør godt med en stor lønnsslipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f...

Nattåpent og stengevakt.

Akkurat kommet inn døra hjemme nå, og har bare stupt i seng.

Ringeklokka til André starter om 4 timer og 45 min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov fra ca 1 til 5 I natt.

Kan hende det blir en time på sofaen før jobb igjen i ettermiddag, ja.

:natta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble med 45 minutter, bedre enn ikkeno.

Tilbud på smågodt på Europris: 69 kroner kiloen.

En pose til meg, en pose til André (TM skal ikke være hjemme i kveld/natt) og... vel... det ble litt mer i posen enn tenkt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Det er strålende sol, jeg har en god, spennende bok jeg er snart halvveis i, smågodtpose... og gleden av å begynne på jobb om halvannen time.

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoleferien er i gang.

TM har gjort seg ferdig med 2. klasse, og jeg lurer litt på hvor tida har blitt av.

Siden André og jeg ikke har ferie enda er det litt sfo og litt fri på henne. Fri i går og idag, sfo resten av uka.

Neste uke begynner jeg jobbe for ekstra siden jeg ikke har noe opparbeidet ferie.

Men, jeg har en snill sjef som allikevel har satt meg opp med halvannen uke fri slik at vi kan reise til Danmark. Til tross for at jeg egentlig ikke har "rett" til det.

Ferien var bestilt før jeg begynte å jobbe på Zizzi, så det har vi sett frem til leeeenge.

Mamma og mannen har fått flyttet campingvogna fra Valdres og til en campingplass ca 15 minutter herfra.

Vi har vært der flere ganger, seinest igår for å feire mammas bursdag, som strengt tatt er i morgen.

Vi hadde vafler, is og norske jordbær i sola på terrassen utenfor campingvogna.

Det er en større lekeplass på campingplassen og vi rekker knapt parkere bilen og gå stykket bort til en campingvogna før TM har forsvunnet på lekeplassen.

Fem minutter til stranda er det og. En deilig plass som innbyr til fine sommerminner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett på ferie har du uansett, det er feriepenger man opparbeider seg retten til. ;) Så den eneste måten sjefen din er "snill" på er å la deg få ta ferien når det passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å si det samme som Enigma, du har rett på like lang ferie som alle andre. :) Men i motsetning til de andre har du også rett til å ikke ta ut alt, siden du ikke har opparbeidet deg nok feriepenger. :jepp: Men snilt av sjefen at du får ta ferien midt på sommeren når alle andre sikkert også vil ha fri! Er jo ofte sånn at den sist ansatte må jobbe ferier og høytider, og i alle fall når man er ekstrahjelp.

 

Når drar dere til Danmark da? Høres deilig ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I min kontrakt (jeg regnes som ekstrahjelp) står det at jeg ikke har rett på ferie i perioden mai-august.

Og ja... jeg er fast ansatt, men stillingen heter ekstrahjelp allikevel.

Jeg har pratet med andre, og det er ikke så uvanlig når stillingen ikke er større.

Jeg har fått tilbud om mer ferie, men jeg har noen fridager innimellom og siden André har 4 uker ferie mens sfo er stengt kan jeg like godt jobbe og tjene penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM er (bortimot) plassert på sfo idag. Jeg skal på jobb kl 15, og da blir det slik.

Skattepengene har kommet på kontoen, så det blir å ta ut 1500 og legge til siden for Danmark. Reisen ble bestilt og betalt igår så nå mangler det bare å levere katta på feriekoloni (kennel) og pakke så er vi avgårde. :hoppe:

Skal møte min søster og bror for en :kaffekopp: om en time og før det skal jeg bare... så det er bare å komme seg opp av sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig dag....

Fri på TM og meg så kl 12 fikk vi besøk av ei jente fra klassen til TM og mammaen hennes. Jeg hadde lagd vaffelrøre og vi stekte vafler ute i hagen.

Jentene lekte og TM presterte det store: Falle ut av trampolina og i en rosebusk. Det gikk bra, litt skrubbsår bare.

André har gått ut i ferie nå og feirer med en tur på motorsykkelen. AnnaB kommer med sushi om et par timer t.om.

Beklageligvis vises det at jeg har jobbet i et par kvelder og lite har blitt gjort inne.

Det er bare så kjedelig å gjøre noe med saken når det er sol ute...

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann&barn er på hytta. Jeg har blitt igjen hjemme for jeg skal ut og spise med jentene fra jobben.

Mann&barn reiste 11.30 og da tenkte jeg at jeg kunne begynne å rydde barnerommet før jeg rydder resten av leiligheten og kanskje dradd over med moppen.

Nå har jeg holdt på med barnerommet i halvannen time og jeg er enda ikke ferdig.

Vurderer å nekte henne å bruke rommet til noe annet enn søvn.

Det så SÅ jævlig ut der.

Må kle på meg motivasjon og gå for å gjøre det hele ferdig.

Jeg fortjener en medalje for dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...