Gjest Cuntzilla Skrevet 31. juli 2012 #21 Skrevet 31. juli 2012 Mannfolk.. For å generalisere: Kvinner spør hverandre om det er greit å date den andres eks, og får et ærlig "nei, det hadde føltes rart" eller "værsågod" tilbake. Menn tør ikke spørre engang, og om de hadde gjort det så hadde fyren følt seg forpliktet til å svare at det var helt greit, for det er ikke kult å innrømme at man kan kjenne på sjalusi, usikkerhet eller andre umandige tendenser. For å slippe å være ærlige om sine følelser og bli konfrontert med et potensielt ubehagelig spørsmål så har pinglete, konfliksky menn utviklet den geniale "the bro code". Hadde de hatt et par baller så kunne han du er interessert i spurt eksen din om det var OK, og så kunne eksen gitt et ærlig svar. Men det kan jo være en rekke andre grunner til at han holder tilbake, og at dette bare er en dårlig unnskyldning.
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #22 Skrevet 31. juli 2012 Jeg holder også på The Bro Code. Det er ytterst få som ikke respekterer kompisen sin nok til å holde seg unna en tidligere kjæreste, eller noen han har hatt sterke følelser for. 3
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #23 Skrevet 31. juli 2012 Mannfolk.. For å generalisere: Kvinner spør hverandre om det er greit å date den andres eks, og får et ærlig "nei, det hadde føltes rart" eller "værsågod" tilbake. Menn tør ikke spørre engang, og om de hadde gjort det så hadde fyren følt seg forpliktet til å svare at det var helt greit, for det er ikke kult å innrømme at man kan kjenne på sjalusi, usikkerhet eller andre umandige tendenser. For å slippe å være ærlige om sine følelser og bli konfrontert med et potensielt ubehagelig spørsmål så har pinglete, konfliksky menn utviklet den geniale "the bro code". Hadde de hatt et par baller så kunne han du er interessert i spurt eksen din om det var OK, og så kunne eksen gitt et ærlig svar. Men det kan jo være en rekke andre grunner til at han holder tilbake, og at dette bare er en dårlig unnskyldning. Ja, man ser jo all det ufattelige dramaet som skjer når kvinnfolk har vært bortpå hverandres ekser, selv om de "har fått lov", så da er det like greit å ta lærdom av det. 3
Yme Skrevet 31. juli 2012 #24 Skrevet 31. juli 2012 Jeg holder også på The Bro Code. Det er ytterst få som ikke respekterer kompisen sin nok til å holde seg unna en tidligere kjæreste, eller noen han har hatt sterke følelser for. Dette er tydeligvis veldig vanskelig for damer å forstå, av en eller annen grunn Det har med integritet å gjøre, og absolutt ikke fordi man er feig, som det blir nevnt over her. 2
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #25 Skrevet 31. juli 2012 Dette er tydeligvis veldig vanskelig for damer å forstå, av en eller annen grunn Det har med integritet å gjøre, og absolutt ikke fordi man er feig, som det blir nevnt over her. Jeg har hatt utallige diskusjoner med kvinner angående dette, og de virker å ha gjennomgående vanskeligheter med å forstå en enkel greie som dette. Som du sier: integritet. Respekt. At man drar inn feighet og lignende viser at man ikke har skjønt noe av kameraderiet til menn. 2
womenwomen Skrevet 31. juli 2012 #26 Skrevet 31. juli 2012 Jeg holder også på The Bro Code. Det er ytterst få som ikke respekterer kompisen sin nok til å holde seg unna en tidligere kjæreste, eller noen han har hatt sterke følelser for. Ganske jævlig det der. Opplevd selv. 2 kompiser som begge liker meg veldig. Men jeg er kunn forelsket i han ene selvfølgelig. Men siden kompisen hans også liker meg. Tør han ikke gjøre noe annet enn å overse meg så lenge kompisen er der. Men når han er alene - masse flørtende signaler og blikk. Som vi gjengjeldte begge to. Men vi tørr liksom ikke nærme oss hverandre. Tydeligvis valgte han kompisen over meg : ( Noe jeg ble veldig lei meg for. Var dødsforelska i han...kjempetrist. Så jævlig at hans kompis også skulle ha følelser for meg. Han ville aldri hatt sjangs på meg uansett. For han er ikke min type smak i det hele tatt. Så å havne mellom barken og veden er ganskje kjipt og veldig sårt. Når man virkelig er forelsket. Og KOMPISEN hans er eneste grunnen til at vi ikke kan ha kontakt... Nitrist. For han virket så rett for meg : ) Så her går jeg WW - fremdeles singel pga dette. UFLAX dilux. Hater at kompiser går ut sammen. Alltid liker begge to meg. Så blir det bare tull og umulig å både flørte og bli kjent... Nei gå ut ALENE på byen. Når dere skal jakte damer...
Yme Skrevet 31. juli 2012 #27 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har hatt utallige diskusjoner med kvinner angående dette, og de virker å ha gjennomgående vanskeligheter med å forstå en enkel greie som dette. Som du sier: integritet. Respekt. At man drar inn feighet og lignende viser at man ikke har skjønt noe av kameraderiet til menn. Jeg syns dette er veldig merkelig, for det er en enkel og grei sak. Respekterer man kameraten sin, går man ikke der han har vært, av respekt for hans følelser. Man unnlater å gjøre noe man egentlig gjerne vil gjøre, for å vise hensyn ovenfor en kamerat. Integritet og respekt. 1
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #28 Skrevet 31. juli 2012 Jeg syns dette er veldig merkelig, for det er en enkel og grei sak. Respekterer man kameraten sin, går man ikke der han har vært, av respekt for hans følelser. Man unnlater å gjøre noe man egentlig gjerne vil gjøre, for å vise hensyn ovenfor en kamerat. Integritet og respekt. Veldig enig. Og når man ser det dramaet rundt omkring, kunne nok en del kvinner ta lærdom av akkurat dette. 3
Yme Skrevet 31. juli 2012 #29 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Veldig enig. Og når man ser det dramaet rundt omkring, kunne nok en del kvinner ta lærdom av akkurat dette. Absolutt! Men dette betyr jo selvfølgelig ikke at alle menn er sånn (selv om jeg er sikker på at de fleste er det)... Det kan godt hende at denne fyren TS nevner, bare er hypp på å pule, men jeg greier ikke helt å se hvordan man skal kunne utnytte denne situasjonen til noe sånt. Hvordan vrir man "jeg kan ikke bli sammen deg, fordi du har vært borti en kamerat av meg" over til "men vi kan jo pule!"? Greier ikke helt å se den. Endret 31. juli 2012 av Yme
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #30 Skrevet 31. juli 2012 Absolutt! Men dette betyr jo selvfølgelig ikke at alle menn er sånn (selv om jeg er sikker på at de fleste er det)... Det kan godt hende at denne fyren TS nevner, bare er hypp på å pule, men jeg greier ikke helt å se hvordan man skal kunne utnytte denne situasjonen til noe sånt. Hvordan vrir man "jeg kan ikke bli sammen deg, fordi du har vært borti en kamerat av meg" over til "men vi kan jo pule!"? Greier ikke helt å se den. Nei, den tror jeg ikke noe på jeg heller. En fyr som viser respekt for kompisen sin ville aldri pult henne heller. Da gir han i såfall faen i kompisen sin, og da kan han jo like gjerne bli sammen med henne. 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 31. juli 2012 #31 Skrevet 31. juli 2012 Jeg syns dette er veldig merkelig, for det er en enkel og grei sak. Respekterer man kameraten sin, går man ikke der han har vært, av respekt for hans følelser. Man unnlater å gjøre noe man egentlig gjerne vil gjøre, for å vise hensyn ovenfor en kamerat. Integritet og respekt. Pffft. Jeg er så langt over samtlige av eksene mine at de kan få gifte seg med all min slekt og venner og jeg skal med glede være forlover i alle bryllupene. Jeg har til og med prøvd å hooke opp en eks med ei jeg kjenner, hadde blitt glad på begge deres vegne om det klaffet. It happens! Også blant menn! Men det vil vi aldri finne ut. Man har jo for mye integritet til å prate om sånt.
Gjest Bandit Skrevet 31. juli 2012 #32 Skrevet 31. juli 2012 Ganske jævlig det der. Opplevd selv. 2 kompiser som begge liker meg veldig. Men jeg er kunn forelsket i han ene selvfølgelig. Men siden kompisen hans også liker meg. Tør han ikke gjøre noe annet enn å overse meg så lenge kompisen er der. Men når han er alene - masse flørtende signaler og blikk. Som vi gjengjeldte begge to. Men vi tørr liksom ikke nærme oss hverandre. Tydeligvis valgte han kompisen over meg : ( Noe jeg ble veldig lei meg for. Var dødsforelska i han...kjempetrist. Så jævlig at hans kompis også skulle ha følelser for meg. Han ville aldri hatt sjangs på meg uansett. For han er ikke min type smak i det hele tatt. Så å havne mellom barken og veden er ganskje kjipt og veldig sårt. Når man virkelig er forelsket. Og KOMPISEN hans er eneste grunnen til at vi ikke kan ha kontakt... Nitrist. For han virket så rett for meg : ) Så her går jeg WW - fremdeles singel pga dette. UFLAX dilux. Hater at kompiser går ut sammen. Alltid liker begge to meg. Så blir det bare tull og umulig å både flørte og bli kjent... Nei gå ut ALENE på byen. Når dere skal jakte damer... Det er iallefall mannfolk med integritet og respekt for kompisene sine du har møtt.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #33 Skrevet 31. juli 2012 Nei, ekser av kompiser, eller noen de også er interessert i holder jeg meg unna. Det handler om å vise dem litt respekt synes jeg. Jeg vet det vil være kjipt for dem, og da lar jeg være. Men har en sånn greie gående med to venninner av meg nå også. Begge virker interessert i meg, jeg har fått veldig sansen for hun ene. Men de er bestevenninner, så jeg får meg ikke til å nærme meg dem. Synd, for det er første gang på mange år jeg faktisk er i ferd med å falle med noen, men sånn er altså jeg. Andre før meg selv, ellers klarer jeg ikke å nyte det heller. Anonym poster: 983a3e3fb2c299bd4e4908fa0212360b
womenwomen Skrevet 31. juli 2012 #34 Skrevet 31. juli 2012 Det er iallefall mannfolk med integritet og respekt for kompisene sine du har møtt. Jeg skjønner jo det. Jeg gjør det samme for min veninne. En hun liker - liker tydeligvis meg. Hun spurte meg rett ut om jeg også likte han. Forde hun hadde sett hvordan han så på meg etc. Så jeg forsikret henne om at jeg overhodet ikke er interesert. Da jeg er interesert i en annen heldigvis denne gangen. Ville aldri såret min veninne. Har så få - så har ikke råd å miste de få jeg har pga en mann... Men en virkelig god veninne må kunne forstå og tilgi med tiden også. Dersom hun ser at både jeg og han er dødsforelsket i hverandre. Er jo bare teit av henne å ødelegge da. Når hun bør forstå at han er ikke den rette for henne uansett. Og hun vil aldri få han- selv om jeg avviser han. Det er hjerteskjærende å holde to som er ville etter hverandre - ifra hverandre. Du kan tro jeg gråt noen ganger. Da jeg ikke fikk han jeg var gal etter - pga hans kompis. Jeg var seriøst gal av forelskelse den gangen. Så jeg hatet nesten kompisen hans for dette. Synes han var en idot. Som ikke skjønner selv at han aldri ville hatt sjangs på meg uansett. Jeg har ALDRI flørtet med han eller oppmuntret han til å like meg.
SemperFi Skrevet 31. juli 2012 #35 Skrevet 31. juli 2012 Ganske jævlig det der. Opplevd selv. 2 kompiser som begge liker meg veldig. Men jeg er kunn forelsket i han ene selvfølgelig. Men siden kompisen hans også liker meg. Tør han ikke gjøre noe annet enn å overse meg så lenge kompisen er der. Men når han er alene - masse flørtende signaler og blikk. Som vi gjengjeldte begge to. Men vi tørr liksom ikke nærme oss hverandre. Tydeligvis valgte han kompisen over meg : ( Noe jeg ble veldig lei meg for. Var dødsforelska i han...kjempetrist. Så jævlig at hans kompis også skulle ha følelser for meg. Han ville aldri hatt sjangs på meg uansett. For han er ikke min type smak i det hele tatt. Så å havne mellom barken og veden er ganskje kjipt og veldig sårt. Når man virkelig er forelsket. Og KOMPISEN hans er eneste grunnen til at vi ikke kan ha kontakt... Nitrist. For han virket så rett for meg : ) Så her går jeg WW - fremdeles singel pga dette. UFLAX dilux. Hater at kompiser går ut sammen. Alltid liker begge to meg. Så blir det bare tull og umulig å både flørte og bli kjent... Nei gå ut ALENE på byen. Når dere skal jakte damer... *yawn* enda en gang ww skryter av seg selv. Men back on track. Man bryter aldri en brocode!
Gjest Cuntzilla Skrevet 31. juli 2012 #37 Skrevet 31. juli 2012 Nei, ekser av kompiser, eller noen de også er interessert i holder jeg meg unna. Det handler om å vise dem litt respekt synes jeg. Jeg vet det vil være kjipt for dem, og da lar jeg være. Men har en sånn greie gående med to venninner av meg nå også. Begge virker interessert i meg, jeg har fått veldig sansen for hun ene. Men de er bestevenninner, så jeg får meg ikke til å nærme meg dem. Synd, for det er første gang på mange år jeg faktisk er i ferd med å falle med noen, men sånn er altså jeg. Andre før meg selv, ellers klarer jeg ikke å nyte det heller. Anonym poster: 983a3e3fb2c299bd4e4908fa0212360b Når begge er interessert i samme person samtidig så er det jo noe helt annet. Man skal selvsagt ha respekt for andres følelser. Eller med deres harry vokabular, følge "the hoe code" AKA "chicks before dicks". Men når eksen til TS her har fått en ny kjæreste og muligens er over TS for evig lenge siden, kanskje til og med hadde blitt glad på kompisens og hennes vegne, så er det en annen sak. Da er det lov til å spørre.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #38 Skrevet 31. juli 2012 Når begge er interessert i samme person samtidig så er det jo noe helt annet. Man skal selvsagt ha respekt for andres følelser. Eller med deres harry vokabular, følge "the hoe code" AKA "chicks before dicks". Men når eksen til TS her har fått en ny kjæreste og muligens er over TS for evig lenge siden, kanskje til og med hadde blitt glad på kompisens og hennes vegne, så er det en annen sak. Da er det lov til å spørre. Hehe, enig i det. Men er det virkelig noen som bruker det vokabularet? Trodde det tilhørte hip-hop miljøet jeg.... Anonym poster: 983a3e3fb2c299bd4e4908fa0212360b
Gjest Janus Skrevet 31. juli 2012 #39 Skrevet 31. juli 2012 Hva betyr det at du datet kompisen hans? Var dere sammen eller gikk dere en tur på cafe et par ganger? I de fleste tilfeller vil jeg anta at menn er ukomfortable med å bli sammen med en tidligere kjæreste av nære venner, men det avhenger vel litt av hvor seriøst det var, lengden på forholdet og hvor lenge det er siden. Men det er alltid unntak for regelen.
Yme Skrevet 31. juli 2012 #40 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Pffft. Jeg er så langt over samtlige av eksene mine at de kan få gifte seg med all min slekt og venner og jeg skal med glede være forlover i alle bryllupene. Jeg har til og med prøvd å hooke opp en eks med ei jeg kjenner, hadde blitt glad på begge deres vegne om det klaffet. It happens! Også blant menn! Men det vil vi aldri finne ut. Man har jo for mye integritet til å prate om sånt. Jeg greier ikke forklare det noe bedre enn jeg har gjort, så jeg får bare akseptere at damer aldri kommer til å forstå det her Men når eksen til TS her har fått en ny kjæreste og muligens er over TS for evig lenge siden, kanskje til og med hadde blitt glad på kompisens og hennes vegne, så er det en annen sak. Da er det lov til å spørre. Man gjør ikke sånt, uansett. Spesielt om det har vært en kjæreste. Endret 31. juli 2012 av Yme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå