Gå til innhold

Gi bort nyren min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man får ikke engang lov til å donere egg. Og så skal man få lov til å donere en nyre?

Jeg syns forøvrig at det teoretisk sett burde vært lov, men etisk sett så kan det være en del betenkeligheter i forhold til dette. Jeg regner med at hadde det globalt vært lov med donasjoner når man er i livet som man tjener penger på, så ville markedet i den tredje verden bli enda mer utnyttet enn det er pr i dag.

I USA kan man donere egg for penger, men ikke nyrer. Noen betaler så mye som 8-10,000 dollar for egg. Men nyrer kan man bare donere uten noen form for kompensasjon. Men så er det jo også en livgivende gave - det er jo betaling i seg selv på en måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er YTTERST få som får så mye for egg, normal pris er 3-5 K.

Skrevet

Hm, jeg tror "industry average" er 7,000 dollar: http://www.fertilitybridges.com/fees.html

"Our goal is to make egg donation affordable for as many families as possible. We have philanthropic programs for lower income families and 75 (out of 350) Donors have only a $3,500 fee (well below the industry average of $7,000). Fertility Bridges Egg Donor fees range from $3,500-$10,000."

Skrevet

Ja, og som sagt er 10 000 i toppsjiktet, det står jo der selv. Den "normale" donoren får 3-5.

Skrevet

Ikke at det er saa viktig men det staar jo at 7,000 er gjennomsnittet... Kjenner selv folk som har faatt 9.

Skrevet

Og jeg kjenner til mange som har donert. Det er sjeldent med så høye summer. Mulig de summene inkluderer hva man betaler til byrå, men det tviler jeg på. ED er ikke big business.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Er det egentlig noen partier som er for å selge nyrer, eller er det liksom uaktuelt i "alles" øyne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...