Gå til innhold

Vippe-extensions, erfaringer?


Gjest airam90

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så god erfaring, tok extention på Majorstuen. Jeg ble kjempefin med de og fikk mange fine komplimenter. De satt ikke som de skulle og det føltes unaturlig. Etter en ukes tid måtte de tas av og jeg fikk ikke 2000 tilbake, men fikk ansiktrens istedenfor. Jeg ble kjempeskuffa. Hadde det ikke vært så dyrt så hadde jeg nok prøvd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cuntzilla

Jeg har prøvd det en gang, ikke særlig fornøyd.

Hudpleieren satt på altfor lange extensions. Jeg trodde jeg hadde kommunisert hva jeg ville ha, men det skar seg tydeligvis et eller annet sted. Stor tabbe. Så ta med bilde eller vit hvor mange millimeter du vil ha før du stiller. Anbefaler også å farge egne vipper først, både over og under.

Uansett, litt av poenget med å gjøre dette var sånn at jeg kunne gå rundt sminkeløs og bekymringsløs. Men ekstremlange, tykke, sorte plastvipper ser bare dumt ut på "nakne" øyne, så der røyk den planen. Jeg måtte sminke meg mer enn noensinne for at det skulle se bra ut. Og sminke er ikke så gøy å fjerne når man har extensions. Ikke å ta på heller, forsåvidt.

I tillegg så opplevde jeg at vippene de var limt på ikke helt klarte vekten eller noe, de brakk eller bøyde seg sånn at løsvippen hang helt på halv åtte. Noen tror jeg også rett og slett bare var limt på feil/dårlig. Etter bare en uke var de ganske pjuskete, og jeg måtte fylle på med punktvipper selv. Til slutt ble jeg lei og fjernet de siste jeg hadde. Og da hadde jeg jo ikke vipper igjen nesten, det tok sikkert over 4 uker å gro ut til normal lengde igjen. Siden jeg er utrolig forfengelig så limte jeg punktvipper på i den perioden. Akkurat det jeg trengte å styre med i morgenrutinen min.

Når alt det er sagt så har jeg ei venninne som har fått dette gjort fast i lange tider, og hun ser helt smashing ut og er kjempefornøyd med det. Hun har en fordel med at hun er mørkere enn meg, og har mange flere vipper (dette gjør det tettere og penere, og ikke like farlig om noen faller av), så det ser mer naturlig pent ut på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Kan å lime? Man bør faktisk ha fullført utdanning/kurs innen vippe extensions, det er ikke bare kunsten å lime en vipp man lærer på slike.

Vanlig pris for vipper (nytt sett) ligger på 1600-1900,- Refill ca rundt 650-900,- avhengig av hvor lang tid det tar. Jeg tar selv 1200,- på salongen nå, men det er kampanje som nesten går i tap mtp kostnad for proff vipper, tid osv. Så jeg synes man må tenke litt at man får det man betaler for. Men anbefaler ingen å betale under 1000,- og du har GARANTI når du betaler hos salong, ikke dra en annen plass og betal mer om du er missfornøyd, gi da beskjed og krev dine penger tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Huff!! Har tatt på Glimt i trondheim, og har vært veldig fornøyd der. Koster 1990 for nytt sett og må påfylles hver 3 -4 uke. Er jo en dyr ting da siden det må refilles ganske ofte. Men fint er det. Nova lash, vipper. Tror refilles koster fra 600 og oppover. Tar ca 2timer , de limer på en og en vipp:)

Er det flere plasser å sette vipper i Trondheim da? Hørtes ut som Glimt var litt dyrere enn de plassene de andre nevnte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg har tatt mine på den salongen jeg tar brasilliansk voksing hos :) Det er en liten koselig salong i Bergen, i Åsane den heter face&body jeg er KANONFORNØYD! hun bruker Lash Perfect vipper. der koster det bare 1200 for nytt sett og rundt 500 for påfyll. Vet ikke om det er hjemmeside men på facebook heter det "Face&Body Nr1 Fitness"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring, men den er dårlig ;)

Det var irriterende å ikke kunne klø seg i øynene, særlig siden jeg hele tiden kjente at det "var noe der" og mine egne øyevipper var helt ødelagt da jeg bestemte meg for å slutte med extensions. Men det så fint ut de første dagene.

Du kan ikke gni deg i øynene og extensionsene blir ødelagt av de fleste sminkefjernere, så det er ikke noe særlig hvis du har tenkt å bruke concealer under øynene, eyeliner eller øyenskygge. Du må være forsiktig, så sminkefjerning tar en hel evighet.

Anonym poster: 160aba335c30f8810721a799e4b57fda

Du kan helt fint bruke både øyenskygge og concealer :) Men flytende eyleiner kan ikke benyttes, kun blyant.

Anonymous poster hash: 06c20...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser dette ble litt langt, men de får lese det de som vil!

Jeg har hatt vipper siden 2009, jeg har maximalt hatt 1 måneds pause med vipper, ellers har jeg hatt ganske kontinuerlig. Jeg har gått 3 forskjellige steder:

Neglhuset i Oslo, pris 1700 kr og påfylling mellom 400-700 kr etter hvor lang tid det har gått

BeautyLondon i Bergen, pris 900 kr påfylling mellom 500 -700 kr

Not just nails Kongsberg/Drammen, har sterkt rabbat da hun jobber hjemmefra om dagen, nytt sett 600-700 kr og påfylling 350 kr, dette er halv pris av hva hun vanligvis tar.

Jeg har kun hatt problemer med vippene to ganger, det var når jeg gikk på pencelin og vet 30 - på nyttårsaften, da falt vippene veldig fort av. Ellers har jeg fylt på dem hver 4-6 uke. Har aldri hatt noe problem med at de stikker, klør i øynene eller lignende, men jeg er heller ikke spesielt sensitiv.

Jeg bruker sjeldent noe mer øyemakeup enn vippene som er en av grunnen til at mine holder lengre, går man på å gnikker rundt øye med sminkefjerner hver dag vil de så klart løsne fortere, viktig at man ikke plukker på det og IKKE prøver å ta de av selv, man MÅ tilbake til salongen for å få de fjernet.

Mine egne vipper har ikke tatt noe skade av at jeg har hatt vipper så lenge, men tror det er viktig å finne en som kan sakene sine, og ikke det billigste stedet man kommer over.

Det finnes også ulike lengder, farger og bøy på vippene så man finner alltid noe som passer!

Hvordan fjerner man vippene igjen? Må man dra på salongen?

Anonymous poster hash: e0b49...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gjort det en gang. Jeg og en venninne tok samme plass. Mine falt av i løpet av tre dager. Hadde bare to mega lange vipper igjen på midten og samme med venninna mi. Hun som satt dem på påstod at det var min feil siden jeg sikkert var i siste del av en vippesyklus da jeg fikk satt dem på ( dette var på Norstrand i oslo) Har hatt flere venninner som har hatt vellykkete opplevelser, men vil anbefale at du undersøker hvem som er flinke før du drar på en salong og får satt på vipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "alltid" brukt falske vipper, men siden det er en del jobb rundt det har jeg bestemt meg for å prøve vippe-extensions.

Har time i morgen, så er spent.

Så at ei her nevnte at man ikke kan gnu seg i øynene og må være forsiktig med å ikke få sminkefjerner i øynene. Det er jo en selvfølge, men også en vanesak. Sånn er det også med falske vipper (som jeg vanligvis har på to uker i gangen), så er ganske vandt med det.

Da jeg bestilte timen spurte jeg om det er skadelig for egne vipper. De sa at de sitter på helt til de naturlig faller av, så det skader ikke. Men siden vippene ikke faller av samtidig, må man inn på småfiks en gang i måneden (med det til 1/3 av prisen).

Betaler gjerne 400 kroner i måneden for å se bra ut døgnet rundt og for å slippe mer tid på badet :P

Kan publisere før/etterbilde i morgen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "alltid" brukt falske vipper, men siden det er en del jobb rundt det har jeg bestemt meg for å prøve vippe-extensions.

Har time i morgen, så er spent.

Så at ei her nevnte at man ikke kan gnu seg i øynene og må være forsiktig med å ikke få sminkefjerner i øynene. Det er jo en selvfølge, men også en vanesak. Sånn er det også med falske vipper (som jeg vanligvis har på to uker i gangen), så er ganske vandt med det.

Da jeg bestilte timen spurte jeg om det er skadelig for egne vipper. De sa at de sitter på helt til de naturlig faller av, så det skader ikke. Men siden vippene ikke faller av samtidig, må man inn på småfiks en gang i måneden (med det til 1/3 av prisen).

Betaler gjerne 400 kroner i måneden for å se bra ut døgnet rundt og for å slippe mer tid på badet :P

Kan publisere før/etterbilde i morgen :)

Nå er vi spente ;) vil du si hvor du gjorde det hen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi spente ;) vil du si hvor du gjorde det hen? :)

Hun ble ikke helt ferdig i dag. Hun sa at jeg hadde så mange "babyvipper", så jeg må komme tilbake i neste uke for å få på resten av vippene når de har vokst seg litt lenger :)

Gjorde det en plass i Nord-Norge. Kan godt legge ut bilde, men det er jo ikke ferdig, så kan heller publisere om noen dager : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble ikke helt ferdig i dag. Hun sa at jeg hadde så mange "babyvipper", så jeg må komme tilbake i neste uke for å få på resten av vippene når de har vokst seg litt lenger :)

Gjorde det en plass i Nord-Norge. Kan godt legge ut bilde, men det er jo ikke ferdig, så kan heller publisere om noen dager : )

Skjønner :) bedre å se når det er helt ferdig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bumper denne igjen, vurderer å sette på og vil gjerne høre erfaringer fra Trondheim. :-)

Anonymkode: 3037d...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke svare på alle disse spørsmålene om dette, men jeg ville tatt turen innom noen som gjør dette og sjekket om det lar seg gjennomføre slik at du får presise svar på det du lurer på. :) 

Jeg har bare hørt folk rose det opp i skyene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...