Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest _Blomsten_

Hvorfor slenge ut av seg bitterpikker og åndsvakt når det har vært en bra diskusjon?

Sikkert fordi det er så mange åndsvake bitterpikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi det er så mange åndsvake bitterpikker her.

Hva synes du innlegg som var i natt? Er de også bitterpikker? Var det ikke noe bra der selv om du ike nødvendigvis ikke er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Hva synes du innlegg som var i natt? Er de også bitterpikker? Var det ikke noe bra der selv om du ike nødvendigvis ikke er enig?

Skumleste, men synes hele diskusjonen er totalt meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste, men synes hele diskusjonen er totalt meningsløst.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Abortkampen-hardner-til-i-flere-europeiske-land-6958152.html#xtor=RSS-3

I flere land i europa vil følger rådene jeg har gitt! Husker dere at jeg fortalte om at fars underskrift er minst like viktig? Nå blir det slik i russland!

Artikkelen avslutter med, - Skandinavia er et unntak. Men dere må være på vakt, og ikke ta noe for gitt. Trenden går i negativ retning, sier Marie-Pierre Martinet.

(negativ er altså færre aborter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

http://www.aftenpost...html#xtor=RSS-3

I flere land i europa vil følger rådene jeg har gitt! Husker dere at jeg fortalte om at fars underskrift er minst like viktig? Nå blir det slik i russland!

Artikkelen avslutter med, - Skandinavia er et unntak. Men dere må være på vakt, og ikke ta noe for gitt. Trenden går i negativ retning, sier Marie-Pierre Martinet.

(negativ er altså færre aborter)

Tror du seriøst menn andre steder i europa har mer rettigheter ovenfor barna sine etter de er født? Menn i de fleste andre land har mye kortere eller ingen pappaperm for eksempel.

Forstår ikke hvorfor du syns det er bra at abortlovene blir strengere forresten. det er jo flere skritt i gal retning. I russland er de usiviliserte idioter uansett da.

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Blomsten_

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Abortkampen-hardner-til-i-flere-europeiske-land-6958152.html#xtor=RSS-3

I flere land i europa vil følger rådene jeg har gitt! Husker dere at jeg fortalte om at fars underskrift er minst like viktig? Nå blir det slik i russland!

Artikkelen avslutter med, - Skandinavia er et unntak. Men dere må være på vakt, og ikke ta noe for gitt. Trenden går i negativ retning, sier Marie-Pierre Martinet.

(negativ er altså færre aborter)

Hva har dette med å bli far mot sin vilje å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fremtiden så kan det bli sånn at man må være to om og gjennomføre abort, - altså at man må være enige, og ikke bare noe dama kan gjøre alene. Det er jo som russerne har skjønt mer urettferdig enn rettferdig.

At dere ikke forstår hvorfor jeg også ønsker og delta i avgjørelsen om abort/fødsel kan jeg dessverre ikke forklare dere =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

I fremtiden så kan det bli sånn at man må være to om og gjennomføre abort, - altså at man må være enige, og ikke bare noe dama kan gjøre alene. Det er jo som russerne har skjønt mer urettferdig enn rettferdig.

At dere ikke forstår hvorfor jeg også ønsker og delta i avgjørelsen om abort/fødsel kan jeg dessverre ikke forklare dere =(

Åja jeg trodde du bare ville stikke av å slippe å betale jeg... Det er ikke du som må føde waco. Er faktisk egoistisk av deg å kreve at en kvinne skal gå gjennom et helvete bare fordi du vil være med å bestemme, og så skal du gå rundt å slippe å lide mens hun skal ha det vondt. Det er urettferdig det. En mann skal ikke bestemme en dritt over damas kropp. Om, du ikke tåler det så får du vel bare stikke da. jeg ville ikke fortsatt å være sammen med en mann som ønsket meg vondt for å oppnå egne fordeler. Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja jeg trodde du bare ville stikke av å slippe å betale jeg... Det er ikke du som må føde waco.

Som sagt så er jeg en mann som liker og ta ansvar for egne handlinger, - så jeg kjenner meg ikke helt igjen i det at man skal krangle hele tiden med partnere man velger og få barn med?

Noenganger kan abort være riktig, andre ganger er det riktigst at man føder, - jeg ønsker bare og delta som i en "avgjørende" stemme. Dersom man er enig om abort så blir det abort, vanskeligere er det ikke.

Hvorfor er du så imot at mannen skal ha noe og si angående sitt eget avkom? Hvorfor er du imot at fedre skal underskrift er en del av prosessen? Hva er feil med og lytte til både far og mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Som sagt så er jeg en mann som liker og ta ansvar for egne handlinger, - så jeg kjenner meg ikke helt igjen i det at man skal krangle hele tiden med partnere man velger og få barn med?

Noenganger kan abort være riktig, andre ganger er det riktigst at man føder, - jeg ønsker bare og delta som i en "avgjørende" stemme. Dersom man er enig om abort så blir det abort, vanskeligere er det ikke.

Hvorfor er du så imot at mannen skal ha noe og si angående sitt eget avkom? Hvorfor er du imot at fedre skal underskrift er en del av prosessen? Hva er feil med og lytte til både far og mor?

Ja så klart du kan delta men du får uansett ikke siste ordet. poenget er jo at dersom hun absolutt ikke ønsker barnet mens du ønsker det så kan jo ikke du tvinge henne til å beholde. Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Som sagt så er jeg en mann som liker og ta ansvar for egne handlinger, - så jeg kjenner meg ikke helt igjen i det at man skal krangle hele tiden med partnere man velger og få barn med?

Noenganger kan abort være riktig, andre ganger er det riktigst at man føder, - jeg ønsker bare og delta som i en "avgjørende" stemme. Dersom man er enig om abort så blir det abort, vanskeligere er det ikke.

Hvorfor er du så imot at mannen skal ha noe og si angående sitt eget avkom? Hvorfor er du imot at fedre skal underskrift er en del av prosessen? Hva er feil med og lytte til både far og mor?

Men hva om man ikke er enig? Hvem skal ha den avgjørende stemmen? Hvis dama vil ta abort og mannen ikke vil det? Eller omvendt. Hva mener du skal skje da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste, men synes hele diskusjonen er totalt meningsløst.

Hvorfor er den meningsløs? Vi diskuterte for å forstå hverandre, er forståelse for andres meninger meningsløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

...På dette punktet er det så enkelt som at det er forskjell på menn og kvinner. Kvinner blir gravide, ikke menn. Altså vil kvinner ha andre rettigheter enn menn på dette området. Og en ide om at kjønnene skal ha like mye å si i om barnet blir født eller ikke, er uholdbar i praksis. Det lar seg ikke gjøre uten store etiske og praktiske problemer.

... Men å rable om lik bestemmelsesrett i om barnet blir født eller ikke, er en fordumming av debatten.....

Et av svært få gode innlegg i en denbatt som til det fulle beviser følgende:

1. Tema er så sårt for mange kvinner at den blir både usaklig, ufin og direkte stupid.

2. Tema er et av flere som nok en gang viser at likestilling er tull og tøys

3. Tema engasjerer såpass at selv i fellesferien så genererer det 700 poster på fire døgn, bare "asiatiske kvinner er bedre enn norske" kan måle seg, det (be)viser at til og med kvinner ser at "far" er noe helt annet enn "mor", sistnevnte er tross alt viktigst.

4. Tema (be)viser også at mange kvinner mangler empati med menn i forhold til en uønsket situasjon og (manglende) rettigheter. Skjønt, det beviser vel strengt tatt at når vi snakker om barn, graviditet og (kvinners)kropp så gjelder ikke søndagsteorietiske spilleregler lenger. Ikke rart man stadig kan lese inne på graviditetsforumet om i hvilken grad kvinner ønsker/forventer/mener at barnets far skal delta på selve fødselen, det er slett ikke ett svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart du kan delta men du får uansett ikke siste ordet. poenget er jo at dersom hun absolutt ikke ønsker barnet mens du ønsker det så kan jo ikke du tvinge henne til å beholde.

Men hva om man ikke er enig? Hvem skal ha den avgjørende stemmen? Hvis dama vil ta abort og mannen ikke vil det? Eller omvendt. Hva mener du skal skje da?

Gode spørsmål dere har, jo såvidt jeg forstår så blir det noe vanskeligere for kvinnen og gjennomføre en abort dersom far ikke ønsker og signere. Mest sannsynlig blir det forbudt og da er det ganske enkelt ikke lov og ta abort uten fars samtykke.

Sånn som i norge, etter tredje måned er det forbudt og ta abort, og da blir ikke spørsmålet så vanskelig lengere, - det er når man har masse alternativer, man kan kjøre huet sitt og få psykiske følger.

Kanskje det til og med blir lettere for kvinnen nå som hun slipper belastningen med og ta avgjørelsen alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Et av svært få gode innlegg i en denbatt som til det fulle beviser følgende:

1. Tema er så sårt for mange kvinner at den blir både usaklig, ufin og direkte stupid.

2. Tema er et av flere som nok en gang viser at likestilling er tull og tøys

3. Tema engasjerer såpass at selv i fellesferien så genererer det 700 poster på fire døgn, bare "asiatiske kvinner er bedre enn norske" kan måle seg, det (be)viser at til og med kvinner ser at "far" er noe helt annet enn "mor", sistnevnte er tross alt viktigst.

4. Tema (be)viser også at mange kvinner mangler empati med menn i forhold til en uønsket situasjon og (manglende) rettigheter. Skjønt, det beviser vel strengt tatt at når vi snakker om barn, graviditet og (kvinners)kropp så gjelder ikke søndagsteorietiske spilleregler lenger. Ikke rart man stadig kan lese inne på graviditetsforumet om i hvilken grad kvinner ønsker/forventer/mener at barnets far skal delta på selve fødselen, det er slett ikke ett svar på det.

Du må gjerne lese de 3 (?) andre trådene om temaet, det er mange som har argumentert både saklig og greit. Det har blitt greit gjort rede for årsaker til at man ikke kan oppnå "likestilling" når det gjelder graviditet og abort. Er enig i at det er mye barnslig i denne tråden, men temaet i seg selv har altså engasjert i flere tråder de siste ukene. Det er mulig du mener denne tråden "beviser" både det ene og det andre om motivasjon,meninger og empati, men jeg har egentlig et litt annet inntrykk enn deg samlet sett, når det gjelder disse trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gorgonzola

Du må gjerne lese de 3 (?) andre trådene om temaet, det er mange som har argumentert både saklig og greit.

Det kan hende, jeg har ikke lest dem.

Det er mulig du mener denne tråden "beviser" både det ene og det andre om motivasjon,meninger og empati,

Nei, det er ikke mulig, det er et faktum at jeg mener det, du kan legge bort ovenfra-ned retorikken.

men jeg har egentlig et litt annet inntrykk enn deg samlet sett, når det gjelder disse trådene.

Det er både greit, forventet og ryddig.

Lettere å diskutere når ulike brukere har ulike inntrykk, meninger og ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Gode spørsmål dere har, jo såvidt jeg forstår så blir det noe vanskeligere for kvinnen og gjennomføre en abort dersom far ikke ønsker og signere. Mest sannsynlig blir det forbudt og da er det ganske enkelt ikke lov og ta abort uten fars samtykke.

Sånn som i norge, etter tredje måned er det forbudt og ta abort, og da blir ikke spørsmålet så vanskelig lengere, - det er når man har masse alternativer, man kan kjøre huet sitt og få psykiske følger.

Kanskje det til og med blir lettere for kvinnen nå som hun slipper belastningen med og ta avgjørelsen alene?

Jeg vil bare si at jeg håper, for våre norske kvinners skyld, at du og dine meningsfeller aldri får viljen deres i abort-spørsmålet. Aldri!

Og så til det jeg har uthevet: Mener du virkelig at ved å fjerne våre alternativer så blir alt så mye lettere?

Hva med psykiske følger når din datter engang i fremtiden vil ta abort men blir tvunget til å få et barn hun i utgangspunktet ikke vil ha?

Èn ting til...jeg har fulgt med i alle disse aborttrådene som har dukket opp her den siste tiden og har jo lagt godt merke til deg,waco.

I begynnelsen var du imot bruk av kondom og for for at far kan "abortere" bort farskapet sitt i form av en signert papirbit.

Nå har du gjort helomvending og står på for at abort skal bli forbudt, for det er ikke rettferdig at kvinnen skal ha lov til å bestemme over egen kropp.

Nå er du plutselig en ansvarlig mann som vil påtvinge en kvinne å gjennomføre et svangerskap hun er i mot.

Er du en slik en som snur kappen etter som vinden blåser?

Endret av Minde09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Det kan hende, jeg har ikke lest dem.

Nei, det er ikke mulig, det er et faktum at jeg mener det, du kan legge bort ovenfra-ned retorikken.

Det er både greit, forventet og ryddig.

Lettere å diskutere når ulike brukere har ulike inntrykk, meninger og ideer.

Det er ikke ovenfra-og-ned retorikk, det er min personlige mening om å tillegge folk en agenda og motivasjon for meningene og argumentene sine. Verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg håper, for våre norske kvinners skyld, at du og dine meningsfeller aldri får viljen deres i abort-spørsmålet. Aldri!

Og så til det jeg har uthevet: Mener du virkelig at ved å fjerne våre alternativer så blir alt så mye lettere?

Hva med psykiske følger når din datter engang i fremtiden vil ta abort men blir tvunget til å få et barn hun i utgangspunktet ikke vil ha?

Èn ting til...jeg har fulgt med i alle disse aborttrådene som har dukket opp her den siste tiden og har jo lagt godt merke til deg,waco.

I begynnelsen var du imot bruk av kondom og for for at far kan "abortere" bort farskapet sitt i form av en signert papirbit.

Nå har du gjort helomvending og står på for at abort skal bli forbudt, for det er ikke rettferdig at kvinnen skal ha lov til å bestemme over egen kropp.

Nå er du plutselig en ansvarlig mann som vil påtvinge en kvinne å gjennomføre et svangerskap hun er i mot.

Er du en slik en som snur kappen etter som vinden blåser?

La oss ikke bli personrettet her. Jeg bare lufter ulike synspunkter, har vel egentlig ikke bestemt meg helt enda. Noen ser meg til og med som en intrigemaker, fordi at helt ærlig så er jeg ønsker jeg bare begrunnelser for systemet vi har idag. Men selv om man forstår dagens politikk så går det an og forestille seg variasjoner i hvordan man håndterer ett samfunn vel?

Jeg er for kondombruk, og jeg er for abort, og jeg er for fødsler, så jeg forstår ikke helt hvor dere har denne motviljen mot meg og gjøre?

Det eneste jeg ønsker, - er og være en mann som tar ansvar for egne handlinger. Hvordan kan dere være uenig i det?

Blir litt som og spille sim-city, bare at vi forestiller oss, - dersom vi inorge måtte gjøre det slik at kvinner som ønsker abort måtte ha fars underskrift, - hva ville skjedd da? Ville det begrenset abortbruken og ville det motivere kvinner som ikke ønsker seg barn med og kanskje bli litt flinkere med og eeeh, "planlegge" egen atferd? Ville menn følt at de deltok mer og ville det gjøre farsverdigheten tydeligere? Ville det oppmuntret kvinner og menn til og ta hensyn til hverandres ønsker?

Jeg tror faktisk det, og det må jeg få lov til, en mann som ønsker og delta i ansvaret fra unnfangelsen får bare forakt og hån fra kvinner? Til og med før jeg har gjort meg opp en mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...