Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hva hvis mannen ikke har tatt ansvar for prevensjon og droppet kondom? Skal da alt ansvar for prevensjon legges på kvinnen?

Hei.

Når jeg har svart i denne tråden har jeg holdt meg til det TS. skrev i sitt startinnlegg.

Slik jeg ser det kommer det ikke fram noe som er som ditt spørsmål.

Når det kommer innlegg med en nye spørsmål sklir tråden ut av sitt tema.

Jeg skal redgjøre kort slik jeg forstår deg.

Hvis kvinnen sier til mannen at hun kan bli gravid og ikke bruker prevensjon er det et men.........omstendighetene rundt dette.

Dette er vanskelig hvis mannen nekter og hvis kvinnen sier hun har sagt fra til mannen men ikke gjort. Altså er mannen blitt lurt han skikkelig hvis hun ikke snakker sant.

Kvinnen er ikke blitt lurt da hun vet hun ikke bruker prevensjon.

Skal en rettsprosess settes i gang ang. fastsettelse av farskapet da kvinnen sier han sa fra om at hun ikke brukte preventiver og kunne bli gravid når en ikke har bevis for noen ting blir det omfattende.

Lovverket må endres her og begges intresses må ivaretaes.

I dag konkluderer jeg med at mannen uansett skal kunne si fra seg farskapet om han nekter i en rettsprosess satt i gang av det offentlige. Dette for at det ikke finnes beviser om hva som ble sagt.

Kvinnen slipper koste rettsprosessennår det offentlige kjører den.

Vil tilføye noe vikitig at også kvinnen kan trekke seg fra samleiet når mannen ikke bruker kondom.

Hun vet også at dette kan bli barn, hun har også et ansvar her med å ha samleie uten prevensjon.

Det vil være til et evt.barns beste å unngå konflikter og da er en mann som ikke vil være far noe fornuftig.

Vil selvfølgelig legge til grunn følgende muligheter.

1. Det skal ikke bli som før da kvinner stod alene uten valgt og sosiale ordninger.

2. Kvinner kan velge fritt som i dag hva de vil gjøre.

3. Her kommer det nye. Mannen skal kunne frasi seg farskapet de 12 første uker etter unnfangelsen.

Alle punkter er like viktige i min oppfatning og jeg ser pkt.3 like naturlig som pkt.1 og 2.

Noen vil påstå mannen kan nekte for hva som ble sagt om en ikke spiller det inn på tlf.eller ligende.

Det var enda værre før i motsatt vei når det ikke var vanlig med DNA analyse som først kom i 2003.

Da var mannen prisgitt kvinnens ord.

I et katolsk land som England før DNA ble vanlig der skal feil farskap ligge på 6-12 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når staten må betale for flere barn, så øker skattene. Dere slipper ikke unna økonomisk anyway. For ikke å snakke om at det vil være mulig for barna å saksøke rævdriten ut av dere. Haha. Gleder meg.

Så du ønsker menn vondt, med andre ord?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Så du ønsker menn vondt, med andre ord?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Det er jo bare vondt for de menn som nekter å ta ansvar for barnet sitt. Og de "mennene" fortjener absolutt en smekk på fingra, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når staten må betale for flere barn, så øker skattene. Dere slipper ikke unna økonomisk anyway. For ikke å snakke om at det vil være mulig for barna å saksøke rævdriten ut av dere. Haha. Gleder meg.

Hvordan det skal finansieres over statsbuskjettet er et annet spørsmål og skatter trenger ikke økes nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Når staten må betale for flere barn, så øker skattene. Dere slipper ikke unna økonomisk anyway. For ikke å snakke om at det vil være mulig for barna å saksøke rævdriten ut av dere. Haha. Gleder meg.

Det stemmer, og jeg nekter å begynne å betale mer skatt bare fordi menn vil ut å vifte med kølla uten å betale for de eventuelle kostnadene som måtte komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare vondt for de menn som nekter å ta ansvar for barnet sitt. Og de "mennene" fortjener absolutt en smekk på fingra, ja.

Og de kvinnene som påtvinger de barn og plent ignorerer deres ønske om å være barnløs fortjener applaus da eller?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle menn som fornekter sine barn burde råtne alene og full i kreft på en øde øy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Og de kvinnene som påtvinger de barn og plent ignorerer deres ønske om å være barnløs fortjener applaus da eller?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Det går ikke ann å bli påtvunget barn. En hver mann er herre over egen penis, og velger selv hvor man vil putte den og hvilken risiko man vil ta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, og jeg nekter å begynne å betale mer skatt bare fordi menn vil ut å vifte med kølla uten å betale for de eventuelle kostnadene som måtte komme.

Det stemmer, og jeg nekter å begynne å betale mer skatt bare fordi menn vil ut å vifte med kølla uten å betale for de eventuelle kostnadene som måtte komme.

Vi kan kutte ned på andre utgifter som omsorgsbidrag i 16 år for alenemødre for å kompensere. Det er greit å betale for andre alenemødre altså som har donorbarn for eks?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare vondt for de menn som nekter å ta ansvar for barnet sitt. Og de "mennene" fortjener absolutt en smekk på fingra, ja.

Det skrives om kvinnehat her. Dette du skriver og er mannehat.

Nå vet jeg ikke hvor oppegående du er skjønner hva som ligger til grunn før en mann ikke vil påta seg farskap.

Det virker være for vanskelig å forstå for deg når du utaler deg som du gjør med "smekk på fingra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Og de kvinnene som påtvinger de barn og plent ignorerer deres ønske om å være barnløs fortjener applaus da eller?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Nei. Men de skal selvfølgelig ta vare på barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Vi kan kutte ned på andre utgifter som omsorgsbidrag i 16 år for alenemødre for å kompensere. Det er greit å betale for andre alenemødre altså som har donorbarn for eks?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Bedre at alle menn heller betaler en kjønnsavgift på f. Eks 1000 mnd, som går til alle fedreløse barns mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Det skrives om kvinnehat her. Dette du skriver og er mannehat.

Nå vet jeg ikke hvor oppegående du er skjønner hva som ligger til grunn før en mann ikke vil påta seg farskap.

Det virker være for vanskelig å forstå for deg når du utaler deg som du gjør med "smekk på fingra".

Er det mannehat å forvente at man tar vare på barnet sitt? ok.

Jeg har forøvrik ikke nevnt kvinnehat med et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men de skal selvfølgelig ta vare på barnet sitt.

Sitt er stikkordet her. en mann som ikke vil ha det vil aldri se på det som sitt. Det føles som å bidra til et annet menneskes barn for mange av disse mennene.

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Sitt er stikkordet her. en mann som ikke vil ha det vil aldri se på det som sitt. Det føles som å bidra til et annet menneskes barn for mange av disse mennene.

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Har du befruktet en eggcelle med din egen sædcelle er barnet ditt! Enklere får det ikke blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bedre at alle menn heller betaler en kjønnsavgift på f. Eks 1000 mnd, som går til alle fedreløse barns mødre.

Du er hvertfall ikke for likeverd og rettferdighet mellom kjønnene. Umoden er du virkelig. Du ser bare kvinner oppi her og evner ikke å se menn som hele mennesker.

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Sitt er stikkordet her. en mann som ikke vil ha det vil aldri se på det som sitt. Det føles som å bidra til et annet menneskes barn for mange av disse mennene.

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Barnet er ditt uansett hvordan du føler det. Om du ikke vil ha samvæ, så får det være din sak(selv om det selvfølgelig er det uskyldige barnet som taper på det også), men et økonomisk ansvar har du uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med at Grønt blad og Betty Boop er de som er jentene som er oppegående i det siste på denne tråden. Når det gjelder menn som er her er jeg for det meste enig med de som mener kvinner skal bestemme abort/ ikke abort selv.

Beklager jenter men dere andre virker ikke oppegående.

en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du befruktet en eggcelle med din egen sædcelle er barnet ditt! Enklere får det ikke blitt!

Rent vitenskaplig ja. Emosjonelt, not so much. Det er litt som om en kvinne skulle blitt voldtatt å blitt gravid. tviler på at hun ville følt at barnet var hennes.

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...