Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke galt om begge vil det samme.

Det er når man er uenig at det skjærer seg. Fordi det, uansett hvordan man vrir og vrenger på det, går utover kvinnen og hennes kropp.

Men det går ikke utover mannen, hans kropp, psyke, følelser og lommebok da?

Ene kvinnen etter den andre: meg meg meg meg!!

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

Haha ja jeg ser for meg et samliv med kondombruk og at det skulle fungert greit for kvinne ja :skratte: De fleste kvinner er selv imot kondombruk fordi den er så tørr og ubehagelig å kjenne på. rlig talt, velkommen til realiteten.

Du bør ta et steg frem i realiteten selv...

Ikke vet jeg hvilken verden du befinner deg i, men det er ikke i den virkelige verden der en tar ansvar for seg selv.

Er en i et forpliktende forhold, er det andre preventiver som kan brukes.

Men det visste du sikkert ikke??? Eller hva?

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Er det vanskelig og forstå for marihønen at vi menn ønsker og delta i spørsmålet vedrørende abort og fødsel? Forstår dere virkelig ikke at menn ønsker seg en lovfestet stemmerett?

Egentlig gjør det ingenting at dere ikke forstår at menn ønsker og delta, - men en innrømmelse hadde vel vært på sin plass?

Ingen av dere kvinner klarer og bli gravide alene, alikevel så mener dere at dere er alene om avgjørelsen man er to om...

Er det så vanskelig for kjære Waco å forstå at deg at ingen mann kan bestemme hva jeg skal og ikke skal gjøre med min egen kropp. Dere kan komme med deres mening ja, men til syvende og sist er det selvfølgelig kvinnen som bestemmer om hun vil være gravid eller ikke.

Sex kommer med risikoer. Og risikoen er større for menn. Den minsker betraktelig dersom dere gjør det dere an for å beskytte dere. Om det ikke hjelper så må dere ta ansvar. Faktisk. Det er den risikoen dere tar ved å ha sex. Spesielt om dere har sex med en kvinne dere overhodet ikke kan tenke dere å ha barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Bare å gi opp dette. Feminiseringen har avlet en hel genereasjon selvsentrerte, krevende og lite empatiske kvinner.

Ja.

Jeg foreslår homofili. Eller hva med å vurdere kvinner i overgangsalderen? Evt bestill en knulledukke fra kondomeriet.

DA blir ingen pådyttet uønsket farsbidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Dere kan komme med deres mening ja, men til syvende og sist er det selvfølgelig kvinnen som bestemmer om hun vil være gravid eller ikke.

- dersom det du sa var sant så kunne du ha tatt abort i fjerde, femte, sjette, syvende, åttende og niende måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"
sånn at dere kvinner kan ikke ha forskjellige regler for kvinner og for menn, dere kan ikke si til menn at menn skal bruke kondom dersom de ikke ønsker konsekvenser, uten at du samtidig sier til kvinner at kvinner kan bare bruke kondom dersom de ikke ønsker konsevenser.

Kvinner har andre prevensjonsmuligheter, menn har bare ett, så bruk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minde09

Men det går ikke utover mannen, hans kropp, psyke, følelser og lommebok da?

Ene kvinnen etter den andre: meg meg meg meg!!

Fortell meg nøyaktig hvordan en abort eller et svangerskap påvirker mannens kropp og følelser?

Jeg lurer oppriktig på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Snuppi du skjønner vel selv at det du sier også er et argument mot abort? Fordi du bare kan bruke kondom?

sånn at dere kvinner kan ikke ha forskjellige regler for kvinner og for menn, dere kan ikke si til menn at menn skal bruke kondom dersom de ikke ønsker konsekvenser, uten at du samtidig sier til kvinner at kvinner kan bare bruke kondom dersom de ikke ønsker konsevenser.

Det og be folk bruke kondom er også et argument mot abort.

(det er ikke sikkert du forstår det selv, men heldigvis så behøver en ikke forstå alt her i verden..!)

Så rart at du leser ting som ikke står der.

jeg snakker om å bruke prevensjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer det samme av menn som av meg selv.

Jeg bruker prevensjon for ikke å bli gravid. Skulle den svikte, så tar jeg ansvaret for mine handlinger. Et potensielt barn har ikke bedt om døden fordi jeg må ha sex.

Samme standarden skal menn ha.

Hvordan er ikke dette likestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

- dersom det du sa var sant så kunne du ha tatt abort i fjerde, femte, sjette, syvende, åttende og niende måned.

Nå blir det bare dumt....Hjelpe meg sier bare jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at du leser ting som ikke står der.

jeg snakker om å bruke prevensjon...

Seriøst?....Du driver å anklager andre for å ikke ta poenget men du sliter selv ser jeg. Poenget var vel følgende om man skal bruke ditt argument: Kvinnen har ikke rett på abort for det var bare å ta på seg en kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ja, for det er ingen forskjell på et embryo i uke 6-7-8-9++ og et levedyktig foster/barn i 9.måned. Men selv om det var lov med abort gjennom hele svangerskapet så skulle det fortsatt selvfølgelig vært min avgjørelse, og min alene. Og ikke mannens,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Nei. Vi er inneforstått med at vi har grensen til 12 uker, og det er uansett om graviditeten blir oppdaget tidlig eller sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Seriøst?....Du driver å anklager andre for å ikke ta poenget men du sliter selv ser jeg. Poenget var vel følgende om man skal bruke ditt argument: Kvinnen har ikke rett på abort for det var bare å ta på seg en kondom!

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Her er problemet, du leser ting som ikke står i innlegget.

Jeg har ikke snakket om abort, om jeg snakker om å forhindre uønsket graviditet...

jeg snakker altså om ; HOLD DEG FAST! PREVENSJON.

Når det gjelder med.inngrep på andre kropper enn min egen, har jeg ikke noe jeg skulle sagt.

jeg prøvde å få bla deg til å se det fra en annen side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener DNA-tester bør bli forbudt?

Det er sagt flere ganger at det ikke er DNA som er fastsetter farskapet.

Dette trodde jeg du viste - men det var en dame som snakekt om oppegående menn. Men vet ikke helt, det virker som noen skyter seg selv i foten her.

http://lovdata.no/al...08-007-002.html

Barnelova kapittel 2 omhandler dette med mor og farskapfastsettelse.

DNA kan brukes til utpekelse av far. Farskap fastsettes her ved dom.Jf.§ 9 Barnelova http://lovdata.no/al...08-007-002.html

Vet også at NAV tilbyr DNA analyse gratis på vegne av det offentlige for menn som er aktuelle kandiater til farskap. NAV ved det offentlige kan sette i gang en rettsprosess for å få fastsatt farskapet jf. barnelova § 5. Da brukes de vanligvis DNA analyse. Vil ikke den som er kandidat til farskapet dette frivillig blir den vanligvis gjennomørt ved dom jf. Barnelova § 9.

De fleste menn skriver under farskapet når det er en DNA analyse som sier de er far. Da stopper rettssprossen. Enda flere tar frivillig DNA analyse for de får forklart at en rettsprosess vil starte om DNA analysen viser der den aktuelle kandiaten.

Det er 2 måter å fastsette farskap på, enten frivillig (motvillig), dvs en skiver under farskapet selv om en ikke ønsker men for å slippe den kostbare rettsprosessen en vil tape om DNA analysen utpeker en til far eller at retten dømmer frakskapet uten DNA etter mors forklaring. En kan også få rettsavgjørelse til å møte til DNA analyse før en frivillig (motvillig) skriver under farskapet eller dom faller i saken.

Farskapet blir altså fastsatt når en godtar farskapet eller det blir fastsatt ved dom.

Håper dette var oppklarende for deg og andre som regner seg som oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest "gjest"
De fleste menn skriver under farskapet når det er en DNA analyse som sier de er far. Da stopper rettssprossen.

Skulle bare mangle at de ikke gjorde det, de er jo far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer det samme av menn som av meg selv.

Jeg bruker prevensjon for ikke å bli gravid. Skulle den svikte, så tar jeg ansvaret for mine handlinger. Et potensielt barn har ikke bedt om døden fordi jeg må ha sex.

Samme standarden skal menn ha.

Hvordan er ikke dette likestilling?

Himmel og hav er alle oppegående her?

De er selvsagt av en annen oppfatning og ønsker et annet utfall av graviditeten enn å blir far. Klart de tar et ansvar og valg. det er et meget TUNG valg også for en mann.

Trodde det var mer mellom ørene på enkelte her...........beklager si men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle at de ikke gjorde det, de er jo far.

Håper du lærte litt av innlegget og linker om hvordan farskap blir fastsatt.

Tror det er flere enn deg som går og INNBILLER seg at det foregår på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav er alle oppegående her?

De er selvsagt av en annen oppfatning og ønsker et annet utfall av graviditeten enn å blir far. Klart de tar et ansvar og valg. det er et meget TUNG valg også for en mann.

Trodde det var mer mellom ørene på enkelte her...........beklager si men......

Nei, de er selvsagt stokk dumme og komplette idioter om de sier ja takk til å ha sex med meg når de vet holdningen min. Og DET får de stå for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...