Gjest _Blomsten_ Skrevet 2. august 2012 #521 Del Skrevet 2. august 2012 Det er ikke hyggelig at menn forlater sine koner, men det er jo ikke akkurat noe man kan forby heller. Voldtekt derimot kan forbys og er allerede forbudt. Jeg sier ikke at alle andre er bortskjemte drittunger, det jeg sier er at et par av mennene her inne inkludert deg virker sutrete, pinglete, umanndige, ansvarsløse og bitre Har ikke noe i mot menn generelt for jeg kjenner mange oppegående Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 2. august 2012 #522 Del Skrevet 2. august 2012 Du, derimot, synes vel ingenting er verdt å sette på agendaen? Alt er greit? Menn som forlater sine koner er greit, det må konene takle. Kvinner som blir forlatt i barsel er greit, det må kvinnen tåle. Voldtekt er greit, det var en risiko med å gå på byen og den visst hun om. Du ser hvor dumme slike utsagn er, sant? Det må da kunne gå an å prate om ting selv om man er uenige, uten å bli spottet og hånet? Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312 Har vert der jeg og ja, jeg måtte bare tåle det. Mannen tok et valg. Et valg han strengt tatt burde tatt noen måneder tidligere. So what? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 2. august 2012 #523 Del Skrevet 2. august 2012 Har vert der jeg og ja, jeg måtte bare tåle det. Mannen tok et valg. Et valg han strengt tatt burde tatt noen måneder tidligere. So what? Jepp, det handler bare om å gå videre med hevet hode! Det man ikke får gjort noe med må man rett og slett lære seg å takle. Takler man det ikke må man be venner, familie eller profesjonelle om hjelp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 2. august 2012 #524 Del Skrevet 2. august 2012 Jepp, det handler bare om å gå videre med hevet hode! Det man ikke får gjort noe med må man rett og slett lære seg å takle. Takler man det ikke må man be venner, familie eller profesjonelle om hjelp! Nettopp, ting skjer i livet og det er mye som ikke er rettferdig som man bare må lære å leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 2. august 2012 #525 Del Skrevet 2. august 2012 Du, derimot, synes vel ingenting er verdt å sette på agendaen? Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312 Å ikke ville ta ansvar for pulingen sin er ikke en agenda en mann av ære bør være seg bekjent av. Men klart, når man tror man er guds gave til menneskeheten så er det ikke så lett å la være å irettesette folk. Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312 Klarer du å diskutere uten å komme med personhets? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #526 Del Skrevet 2. august 2012 Klarer du å diskutere uten å komme med personhets? Kalles sarkasme... Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #527 Del Skrevet 2. august 2012 Hvor lavmåls er det mulig å bli? Selvmord fordi du ikke vil bli pappa? Da er du ikke mye til mann. Så du vil at ungen skal leve i vitenhet om at du tok selvmord fordi du var så i mot at han skulle bli født? Det var ikke noe ukjent fenomen at kvinner som ble gravide utenfor ekteskapet for 60 år siden tok livet sitt fordi de følte det ikke var noen annen utvei. Hvorfor tror noend et er annerledes for menn? Synes en ikke skal være for bastent med sine utalelser her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2012 #528 Del Skrevet 2. august 2012 Det var ikke noe ukjent fenomen at kvinner som ble gravide utenfor ekteskapet for 60 år siden tok livet sitt fordi de følte det ikke var noen annen utvei. Hvorfor tror noend et er annerledes for menn? Synes en ikke skal være for bastent med sine utalelser her. Nei, hadde du bare hatt kunnskap om historien,... Du kan ikke sammenligne nåtidens samfunn med det som skjedde for over 60 år siden. Menn har allitid sluppet billig unna. Du får takke de mennene som har gjort til at vi har det lovverket som vi har i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2012 #529 Del Skrevet 2. august 2012 Har vert der jeg og ja, jeg måtte bare tåle det. Mannen tok et valg. Et valg han strengt tatt burde tatt noen måneder tidligere. So what? Håper at det står bra til med deg og barnet. Så rart at ingen av disse mannfolka kommenterer ditt innlegg. Men det er vel ikke mer å forvente..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #530 Del Skrevet 2. august 2012 Hvilken hjelp får kvinner som ikke menn får? Spesifiser... Rådgivning, samtale jordmor og lege, pyskologisk hjelp. Mannen som ikke bor med kvinnen må stille seg på venteliste hos psyklog, og jordmor får han ikke hjelp av selv hun kunne rettledet mye. Mannen får ikke støtte fra NAV og kommune til bolig, studier og økonomisk rådgiving. Mor får samtale om sinderettighter mens mannen om sine plikter, Mannen kan få samtale med NAV om hva HAN skal betale i barnebidrag . ikke noe mer enn det. Mår mannen ikek får hjelp i en fortvilet situasjon er det ikke lett. Det er fakisk også en den menn som bor ny en en annen by uten familie ridt seg og dette er ikke akkurat det du forteller til noen. Så lite vitende kan du ikke være at du ikke vet barne fanger alt og siden mor har dette får hun alt som systemet og far yter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2012 #531 Del Skrevet 2. august 2012 Nei, hadde du bare hatt kunnskap om historien,... Du kan ikke sammenligne nåtidens samfunn med det som skjedde for over 60 år siden. Menn har allitid sluppet billig unna. Du får takke de mennene som har gjort til at vi har det lovverket som vi har i dag. Det hele dreier seg om at menn kan frasi seg farskapet i abortperioden. Dette du er med og hisser på er å straffe en mannen. Det er totalt forskjellig fra å ville gi noem hjelp mot dine holdninger om å straffe. Lurer på hvilke høner uten fjær som sparer på våre gater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2012 #532 Del Skrevet 2. august 2012 Det hele dreier seg om at menn kan frasi seg farskapet i abortperioden. Dette du er med og hisser på er å straffe en mannen. Det er totalt forskjellig fra å ville gi noem hjelp mot dine holdninger om å straffe. Lurer på hvilke høner uten fjær som sparer på våre gater. Bla, bla, bla.... Vi kommer aldri unna at sex kan føre til graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2012 #533 Del Skrevet 2. august 2012 Som jeg sa tidligere, du er mindre oppegående og mangler sunn fornuft! Se i innleggget ditt. Der sammenligner du ordrett uønsket farskap med voldtekt som fører til graviditet. Mentalt voldtekt sier du?? For noe tull. Herregud som du til stadighet missforstår. At det går ann! Jeg gidder ikke engang spesifisere, fordi du klarer ikke oppfatte informasjon. Du lager dine egne tolkninger av alt. Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2012 #534 Del Skrevet 2. august 2012 Rådgivning, samtale jordmor og lege, pyskologisk hjelp. Mannen som ikke bor med kvinnen må stille seg på venteliste hos psyklog, og jordmor får han ikke hjelp av selv hun kunne rettledet mye. Mannen får ikke støtte fra NAV og kommune til bolig, studier og økonomisk rådgiving. Mor får samtale om sinderettighter mens mannen om sine plikter, Mannen kan få samtale med NAV om hva HAN skal betale i barnebidrag . ikke noe mer enn det. Mår mannen ikek får hjelp i en fortvilet situasjon er det ikke lett. Det er fakisk også en den menn som bor ny en en annen by uten familie ridt seg og dette er ikke akkurat det du forteller til noen. Så lite vitende kan du ikke være at du ikke vet barne fanger alt og siden mor har dette får hun alt som systemet og far yter. Dette blir for teit. Kvinnen føder, mannen får bli med til lege, ultralyd, jordmor. Det skulle faen meg bare mangle at den som går gravid skal få med.hjelp! Er du virkelig så lite med??? Når det gjelder psykolog, der står alle i kø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 2. august 2012 #535 Del Skrevet 2. august 2012 Rådgivning, samtale jordmor og lege, pyskologisk hjelp. Mannen som ikke bor med kvinnen må stille seg på venteliste hos psyklog, og jordmor får han ikke hjelp av selv hun kunne rettledet mye. Mannen får ikke støtte fra NAV og kommune til bolig, studier og økonomisk rådgiving. Mor får samtale om sinderettighter mens mannen om sine plikter, Mannen kan få samtale med NAV om hva HAN skal betale i barnebidrag . ikke noe mer enn det. Mår mannen ikek får hjelp i en fortvilet situasjon er det ikke lett. Det er fakisk også en den menn som bor ny en en annen by uten familie ridt seg og dette er ikke akkurat det du forteller til noen. Så lite vitende kan du ikke være at du ikke vet barne fanger alt og siden mor har dette får hun alt som systemet og far yter. Jeg visste ikke at kvinnen fikk tilbud om rådgivning og psykologisk hjelp, men at hun får tilbud om legehjelp og jordmor er jo naturlig når hun har et barn som vokser i magen. Jeg er ikke i mot at menn skal få rådgivning og psykologhjelp på samme måte som kvinner, jeg er i mot at menn skal kunne fraskrive seg ansvaret for farsskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 2. august 2012 #536 Del Skrevet 2. august 2012 Det var ikke noe ukjent fenomen at kvinner som ble gravide utenfor ekteskapet for 60 år siden tok livet sitt fordi de følte det ikke var noen annen utvei. Hvorfor tror noend et er annerledes for menn? Synes en ikke skal være for bastent med sine utalelser her. Å bli gravid utenfor ekteskap for 60 år siden var ikke noe å spøke med. Disse kvinnene ble hetset, avvist av familien, måtte klare seg selv, fikk ingen midler fra staten osv. Kan på ingen måte sammenligne med menns situasjon i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. august 2012 #537 Del Skrevet 2. august 2012 Herregud som du til stadighet missforstår. At det går ann! Jeg gidder ikke engang spesifisere, fordi du klarer ikke oppfatte informasjon. Du lager dine egne tolkninger av alt. Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a Herregud da mann! Ordlegg deg ordentlig, for her tar en ord for ord, setting for settning som blir et innhold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 2. august 2012 #538 Del Skrevet 2. august 2012 :fise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 2. august 2012 #539 Del Skrevet 2. august 2012 Det var ikke noe ukjent fenomen at kvinner som ble gravide utenfor ekteskapet for 60 år siden tok livet sitt fordi de følte det ikke var noen annen utvei. Hvorfor tror noend et er annerledes for menn? Synes en ikke skal være for bastent med sine utalelser her. Hvorfor gjorde de det da? Fordi menn så gjerne ville pule, men ikke ta ansvaret sitt og du synes det er helt greit at menn begår selvmord pga de ikke vil ta ansvaret sitt... God dag mann, okseskaft... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. august 2012 #540 Del Skrevet 2. august 2012 Forslag til en rettferdig løsning, - 1. alle mennesker som lager barn kan avskrive seg inntil tre måneder etter unnfangelsen. 2. alle mennesker som ønsker og abortere eget avkom må ha en gjensidig enighet med den andre parten. For og få til det enklest mulig så bør vi gå tilbake til abortloven inntil 1978, den vil løse oss for en hel rekke med floker og vanskelige situasjoner, - og det vil skape en gjensidig respekt for begge kjønn og begge kjønn blir like motiverte til og unngå og ta ubetenksomme beslutninger (som og lage barn når man ikke ønsker det). Det og være løsningsorientert kolliderer ikke med det og være menneskevenn og iverata alle menneskers interesse. De av dere som er imot denne løsningen er det fordi dere er kjønnsfascistiske og sexistiske og dere ønsker en forskjellsbehandling og en apartheidverden, hvor den ene kjønnet har mer rettigheter enn det andre kjønnet. Ikke det at jeg ikke forstår dere kvinner, jeg skjønner jo talibanere i afghanistan og saudiere i saudia-arabia også, men allikevel selv om dere er like ekstreme som talibanere i afghaninstan og saudiere i saudia-arabia så ønsker jeg bare at dere tenker dere om littegranne. Ønsker dere heller en verden hvor menn ikke kan stole på kvinner, kontra en verden hvor begge kjønns interesser er iveratatt av lovverket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå