Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på om vi må begynne å sutre over at menn har skjegg, større føtter, pung, etc. Fordi det ikke er likt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da, at det er ulikestilling?

Kjære waco, jeg vet ikke om du har fått det med deg, men det er kun kvinner som kan bli gravide (med alt det innebærer). Menn kan ikke bli gravide.

Det er derfor umulig å oppnå likestilling på dette området - umulig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om vi må begynne å sutre over at menn har skjegg, større føtter, pung, etc. Fordi det ikke er likt.

Skal sutre til gubben hver dag, jeg. Om hvor urettferdig det er at han har penis, og ikke jeg. Og at han heretter får sitte og pisse i sympati med meg. Han får forøvrig også droppe runkinga, siden jeg ikke har egen pikk jeg kan nappe litt i. Takk for tipset! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære waco, jeg vet ikke om du har fått det med deg, men det er kun kvinner som kan bli gravide (med alt det innebærer). Menn kan ikke bli gravide.

Det er fullt mulig og oppnå likestilling dersom menn som ikke ønsker barn også får anledning til og fraskrive seg farsansvaret og adoptere bort barnet når det kommer, - akkurat som jenter har anledning til og både ta abort og bortadoptere når barnet kommer...

Og hvorfor gjentar dere i all evighet at det aldri kan bli likestilling, - når det faktisk går helt fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bare" å adoptere. "bare" og ta abort. Noen av dere mannfolka vet virkelig ikke hva dere snakker om.

Maria, marihøne, jeg leser følgende innlegg, -

Jeg har lyst på et barn til, men jeg orker bare ikke den belastningen det er på min kropp, min psyke og mitt liv å være gravid, føde og barselstiden en gang til. Når skal dere menn skjerpe dere og ta deres del av ulempene her??? Det er ikke rettferdig at alt det der skal falle på meg hver gang! :(

Angående en dame som har lyst på barn men ikke orker belastningen det er på kropp, psyke, liv og være gravid, fødsel og barselstid.

Hvilkene råd kan jeg som mann gi dersom hun ønsker og være mor og samtidig ikke ønsker belastingen på kropp, moderverdigheten, fødselen og barselstiden...

Jeg mener helt oppriktig, - hvilket råd bør jeg gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maria, marihøne, jeg leser følgende innlegg, -

Angående en dame som har lyst på barn men ikke orker belastningen det er på kropp, psyke, liv og være gravid, fødsel og barselstid.

Hvilkene råd kan jeg som mann gi dersom hun ønsker og være mor og samtidig ikke ønsker belastingen på kropp, moderverdigheten, fødselen og barselstiden...

Jeg mener helt oppriktig, - hvilket råd bør jeg gi?

Helt oppriktig: La vær!

Anonym poster: 95cac08e89190e8a0d01bbe80b6d36b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig og oppnå likestilling dersom menn som ikke ønsker barn også får anledning til og fraskrive seg farsansvaret og adoptere bort barnet når det kommer, - akkurat som jenter har anledning til og både ta abort og bortadoptere når barnet kommer...

Og hvorfor gjentar dere i all evighet at det aldri kan bli likestilling, - når det faktisk går helt fint?

Men ser du virkelig ikke at det er forskjell på å si ja/nei til farsskap, og det å skulle ta abort/gjennomføre et ni måneders langt svangerskap? Det er da virkelig ikke likestilling når man ikke har anledning til å gjøre det samme valget som en person av motsatt kjønn. Ser du virkelig ikke forskjellen?

Når det gjelder adopsjon ble det tidligere i denne tråden (eller en av de andre trådene der du er aktiv) påpekt at dersom et barn skal adopteres bort, så må begge foreldre være enig i dette - noe som gjelder både kvinner og menn (her er det altså likestilling).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser du virkelig ikke at det er forskjell på å si ja/nei til farsskap, og det å skulle ta abort/gjennomføre et ni måneders langt svangerskap? Det er da virkelig ikke likestilling når man ikke har anledning til å gjøre det samme valget som en person av motsatt kjønn. Ser du virkelig ikke forskjellen?

Når det gjelder adopsjon ble det tidligere i denne tråden (eller en av de andre trådene der du er aktiv) påpekt at dersom et barn skal adopteres bort, så må begge foreldre være enig i dette - noe som gjelder både kvinner og menn (her er det altså likestilling).

Grønt blad, så mener at siden kvinner har et slags overherrementalitet over mannen, så vil det aldri bli likestilling?

Hva om kvinner som ønsker abort måtte ha mannens underskrift for og søke om abort, - av den enkle årsak at siden man er to om og ligge med hverandre, så skal man også være to om og abortere/adoptere/føde?

Hvorfor er det så forferdelig for kvinne og vite at man skal være to om og ta en avgjørelse når man har vært to om og lage barnet!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Grønt blad, så mener at siden kvinner har et slags overherrementalitet over mannen, så vil det aldri bli likestilling?

Hva om kvinner som ønsker abort måtte ha mannens underskrift for og søke om abort, - av den enkle årsak at siden man er to om og ligge med hverandre, så skal man også være to om og abortere/adoptere/føde?

Hvorfor er det så forferdelig for kvinne og vite at man skal være to om og ta en avgjørelse når man har vært to om og lage barnet!?

Fordi en fødsel påvirker kroppen bare til dama og ikke mannen. Han slipper smerter både ved abort eller fødsel. Er ikke rettferdig at en mann skal bestemme at dama skal gjennomgå plager og smerter.

Ved adopsjon kan jeg være enig med deg, da er jo barnet alt født.

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja ikke sant. Og så er det såååå urettferdig at bare menn kan stå og tisse. Virkelig ikke likestilling her altså. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orgine

Likestilling her er at kvinner får et likt verdisyn på menn når de skal bli far uønsket. Kvinners empati virker totalt fraværende i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer kan jo

Ja ikke sant. Og så er det såååå urettferdig at bare menn kan stå og tisse. Virkelig ikke likestilling her altså. :closedeyes:

Damer kan vel stå og pisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Hvem blir lagt i narkose under utskrapning? Hvem risikerer å bli steril etter en abort? Hvem føder barnet? Får du strekkmerker? Er det du som revner herfra til evigheten under fødselen? Er det du som må syes x antall sting etter fødsel?

Kom ikke å fortell meg at "vi" er to om det. Alt det er det KUN vi kvinner som må gjennom.

Endret av Minde09
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Noe som slo meg i alle diskusjonene om menns rettsvern angående barn er den totalt motvijen til å se dette fra en manns synspunkt. "Livet er ikke rettferdig" "voksen nok til å ha sex, voksen nok til å ta konsekvensene" (selv om kvinner dog har 12 måneders angrerett og full rett til å slippe unna konsekvensene om de vil. I dag er det kun menn som er bundet til graviditeten.). Men hvordan tror dere menn som fatisk ikke ønsker barn føler det? Min favoritt var forøvrig "i det mannen befrukter kvinner samtykker han"....Er det virkelig mulig å overse andres interesse og umyndiggjøre noen på den måten?

Tenk om han vet med seg selv at han aldri kan bli en god nok far, fordi han ikke har kjærlighet, omtanke og omsorg nok for barnet. En kvinne i dette tilfelle kan velge det bort, det kan ikke han. Han vet han vil være en skuffelse for barnet og at barnet mest sansynlig vil vokse opp med forakt for han, ha mange spørsmål om hvorfor han ikke var det osv. Tenk dere selv å måtte ta dere av en unge dere vet dere tar av plikt, som dere ikke har energi eller følelser nok til å gi annet enn det helt nødvendig som mat og tak over hode. Tenk dere å måtte leve opp til å føle seg som en totalt fiasko i sitt barns øyne. Kanskje har faren rusproblematikk, kanskje er han deprimert, har følelsesmessige problemer eller manglende kjærlighet og kunnskap nok om hva det vil si å være en kjærlig foresatt for sitt barn. I alle slike tilfeller ville et vilket som helst empatisk mennske aldri satt et barn til verden med disse forutsetningene. Ingen vil gi et barn en sånn urett. Tenk dere så å bli påtvunget dette ansvaret, der den eneste nytten du kan yte er å gi økonomisk støttet. Å punge ut til noen som aldri kan elske deg, fordi du ikke elsker den. Samvittigheten vil ligge der å plage en hele livet. Det blir et dypt sår i både barn og faren, som ingen kan rette på. Tenk dere hvilket følelsesmessig overgrep dette ville føltes for dere. Å være den byrden for det barnet du aldri ville ha.Hvor ond og slem en måtte føle seg for å ikke klare å kytte seg følelsesmessig til sitt eget barn, og bli påminnet dette hver måned når kontoen tømmes for bidragspengene?

De fleste menn vil ikke slippe unna farskap fordi de er kyniske og ansvarsløse. De fleste menn vil ikke ha barn fordi de ikke har det nødvendige. Et barn de selv ville ha, et barn født av kjærlighet, et barn de begge var enige om å få. I stedet blir de en kontoslave for det samtykke kvinnen mente han ga. Nesten litt som en voldtektsmann som påstår at kvinnen som ombestemte seg ga samtykke da de begynte å rote og totalt valgte å overse hennes tårer og avvisninger.

En annen bruker nevnte det. Dette minner mer om reproduskjonskontroll for kvinner, mer enn om likestilling eller rett til å bestemme over egen kropp. Graviditeten gir kvinner retten til å tenke hva hun skal gjøre, mens mannen bare kan undre på hva som skjer. Dette forklare med naturlig biologi. Gravide kvinner som kan velge eller vrake, mens menn (som faktisk ikke er gravide) bare kan gjette på sin egen sjebne? Det er hvertfall ikke slik det ville foregått i naturen. Løvinnen som blir gravid går ikke rundt å bestemmer om hannen skal bruke de neste årene på valpeoppdrett. Det er faktisk hun som må bli mor og kan håpe på at han stiller opp. Gitt at løvinner ikke oppdrar barna alene da. Så biologi er altså lov å bruke som argument i kvinners favør her, men absolutt ikke mot dem, da det faktisk er de som er gravid og venter et barn mens mennene for lengs kunne ha stukket av om de følte for det, sett fra et naturperspektiv.

Barnets interesser blir selvfølgelig også tatt i bruk som argument. At det kommer først. Men en kvinne som ikke kan oppdra et barn alene, mot farens ønske, og er avhengig av mannen tenker vel først og fremst ikke på ungens beste, men sine egne ønsker. Kvinners interesser og barnets interesser er omtrent sidestilte her, og det er hip som hap hva som kommer først, men det som er klart er at mannens interesser står på bunn og taes minst, eller rettere sagt null hensyn til. I tillegg er det helt ok for kvinner å leke gud og dommer over fosterets sjebne, men totalt forkastelig at menn skulle fraskrive seg ansvar for det fosteret som etterhvert blir barnet. Hennes barn i hennes kropp, deres felles ansvar når det er ute.

Hva tenker dere egentlig om dette? På hvilken måte er ikke dette et overtramp og totalt overseelse av mannen i bilde?

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Bruk prevansjon da for helvete om dette er så jævla urettferdig eller slutt å ha tilfeldig sex. Slutt og syt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Orgine

Naturen er ikke rettferdig innstilt, dessverre.

Menn, som har ubeskyttet sex med en kvinne, overlater faktisk ansvaret for hva som skal skje med spermen hans, til henne. Dette er noe menn indirekte samtykker til i det de velger bort kondom. Og jo, jeg kan si det, fordi dere vet at dere ikke får ta den endelige avgjørelsen. Når dere da, på tross av dette velger å droppe kondom, har dere samtidig frivillig lagt alt i hendene på kvinnen.

Selv om hun bruker pillen, og dere er 100% sikre på at hun bruker dem rett, bør dere bruke kondom. Simpelthen fordi dere ikke burde legge deres egne fremtider i hendene til andre.

HUSK KONDOM, samme faen! Om dama nekter, så be henne ryke. Om hun ikke respekterer at dere også vil ha kontroll på prevensjonen, er hun ikke noe å samle på. Helt ærlig. Dette er nemlig ikke personlig mot kvinnene, men en trygghet for dere. Hvordan tør dere å droppe kondom, spesielt med ei dame som blir sur om dere vil ha den på?

Om dere velger å droppe kondom, velger dere å risikere å befrukte dama. Og i det ligger det at dere samtykker til at hun skal få ta avgjørelsene. Dere VET hvem som har siste ordet, dere vet det ikke er dere, så hvordan tør dere la være? Og fordi dette er noe alle er klar over, er det dette dere godtar om dere dropper kondom.

At kvinnen har angremuligheter senere, er fordi hun skal bære fosteret. Hun samtykker først til at det kan bli befruktning, om hun dropper angrepillen. Om hun velger å ikke ta abort, forplikter hun seg til å bære frem barnet. Mannen "slipper unna" å bli befruktet, derfor er ikke dette et valg han skal ta; han har allerede samtykket til sin del av situasjonen. Det er også kvinnen som må bære frem barnet, derfor må hun også avgjøre om dette er en forpliktelse hun ønsker å ta.

Når barnet så er født, har begge et ansvar for dette til det oppnår voksen alder. Mannen samtykket i det han valgte å risikere befruktning, kvinnen idet hun valgte å bære det frem.

Det er sånn naturen har innrettet seg. Samfunnet har åpnet for angremuligheter underveis, jo mer ansvar man har før barnet blir født, jo flere angremuligheter har man. Men idet barnet kommer ut, skal foreldrene være sammen om ansvaret. Ikke for å straffe noen, men for at barnet skal få et best mulig liv.

Ja, det finnes dem som velger bortadopsjon etter fødsel. Og her er det viktig at de menn som ønsker å beholde barnet kommer på banen: Dere sørge for at dere får registrert farskapet hos de nødvendige instansene; ligningskontor og folkeregister. Delt foreldreansvar er en kjempefordel. Da står dere nemlig langt sterkere i forhold til å nekte bortadopsjon. Krev farskapstest om mor skaper seg vanskelig.

Men som sagt. Om dere ikke vil ha barn, bruk kondom! Alt annet er et indirekte samtykke til at deres fremtid skal ligge i en annens hender

Noe tillegg.

Registering av farskpa vil sykhus gjøre automatisk om mor oppgir far og ikke ukjent.

FORELDREANVSVAR tenker jeg du mener i ditt innlegg. De som har foreldreanbsvar kan vinnvirke på barnets oppvekst. Farskap er noe annet enn FORELDREANSVAR. Det et viktig en ikke balder de to begreper.

Farskap her i denne tråden betyr bare at en har pult dama på tjukken og betaler barnebidrag. En har ikke noe en skulle ha sagt.

Derimot foreldreansvar, da har en noe en skulle ha sagt. Det finnes mødre som nekter mannen dette. Da er retten neste vei om det ikke fører fram i rettsforhandlinger. Retten dømmer erfaringsmessig foreldreansvar til far med slik det blir delt. Da har far far krav på samvær med noe han ikke har med men kun farskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem blir lagt i narkose under utskrapning? Hvem risikerer å bli steril etter en abort? Hvem føder barnet? Får du strekkmerker? Er det du som revner herifra til evigheten under fødselen? Er det du som må syes x antall sting etter fødsel?

Kom ikke å fortell meg at "vi" er to om det. Alt det er det KUN vi kvinner som må gjennom.

Minde, konsekvensen for menn er at menn må betale en del av inntekten de neste atten år og det er til og med om han ikke deltar i oppdragelsen!!

Så lenge menn ikke kan fraskrive seg farsansvaret så har vi i det aller høyeste grad noe og gjøre med fødsel og abort.

Før 1978 var dette her rettferdig, da forsto dere kvinner at det finnes noe som "egen kropp" når det gjelder abort, - hva med forsterets kropp da?

At dere kvinner kan ta abort i tre måneder, altså en tredjedel av et svangerskap formulerer dere som at dere er helt enerådene til alle bestemmelser og avgjørelser vedrørende egen kropp. Glemmer dere at friheten deres er politisk viljestyrt? - At etter tolv uker så bestemmer dere ingenting lengere med mindre dere juger om unnfangelsesøyeblikket og kanskje kan ta abort på en uke eller to overtid?

Og at aborter skal være så ille som dere skal ha det til tror jeg ikke noe på, ifølge en tråd http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=678299&hl= når kan jeg ha sex etter aborten, virker det som at det og ta abort er belastende i den forstand at man ikke kan ha sex i de dagene eller at det skulle vært en slags slankekur. Uansettt så er det bare og hoppe til køys igjen uka etter abort.

Littegranne selvransakelser, behøver vi det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Minde, konsekvensen for menn er at menn må betale en del av inntekten de neste atten år og det er til og med om han ikke deltar i oppdragelsen!!

Så lenge menn ikke kan fraskrive seg farsansvaret så har vi i det aller høyeste grad noe og gjøre med fødsel og abort.

Før 1978 var dette her rettferdig, da forsto dere kvinner at det finnes noe som "egen kropp" når det gjelder abort, - hva med forsterets kropp da?

At dere kvinner kan ta abort i tre måneder, altså en tredjedel av et svangerskap formulerer dere som at dere er helt enerådene til alle bestemmelser og avgjørelser vedrørende egen kropp. Glemmer dere at friheten deres er politisk viljestyrt? - At etter tolv uker så bestemmer dere ingenting lengere med mindre dere juger om unnfangelsesøyeblikket og kanskje kan ta abort på en uke eller to overtid?

Og at aborter skal være så ille som dere skal ha det til tror jeg ikke noe på, ifølge en tråd http://forum.kvinneg...topic=678299= når kan jeg ha sex etter aborten, virker det som at det og ta abort er belastende i den forstand at man ikke kan ha sex i de dagene eller at det skulle vært en slags slankekur. Uansettt så er det bare og hoppe til køys igjen uka etter abort.

Littegranne selvransakelser, behøver vi det da?

Og giiid dere må betale litt? Dama og må jo bruke sine penger på ungen. Det er ikke slik at faren betaler for rubbel og bit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke å lese hovedinnlegget, men har du sex må du også ta de eventuelle konsekvensene av dette.

Tror de fleste vet det. Saken her dreier seg om at kvinnene har litt flere valgmuligjheter. De kan ta p-piller, er de redd for befruktelse kan de ta angrepille, de kan ta abort innen 12. uke, er de redd for å føde et barn med DS eller andre avvik så kan de ta abort enda senere ...

Dere sier at kvinnen er "herre over egen kropp". Når hun blir gravid mot mannens ønske så er det ikke bare seg selv hun bestemmer over, det er en mann som blir dømt til å være far når han ikke ønsker det, han blir dømt til å betale for barnet i over 18 år .. osv. Hun bærer fram et barn som ikke er ønsket av faren, med alt det jeg har sett det føre med seg når faren ikke orker kontakt med barn og mor videre i livet.

På tide at kvinner tar et voksnere ansvar her. Vanskelig å vite hvordan dette kunne blitt regulert, for når kvinner merker at den biologiske klokken begynner å tikke fortere så kan hun bli slu som få. Og uten tanke for at det er barnet det går utover til slutt .. Slike kvinner er siste sort i mine øyne.

Anonym poster: b732d8356a808ebffbfcdb8d11a71dc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...