Gå til innhold

vi skal kjøpe hus, men han har brukt sin egenkapital, vil ha min..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

takk for støtte, dere er kjekke! Nei, aner ikke hvor pengene gikk. Husleige, strøm, internett osv osv betaler vi 50/50. Mat deler vi og på. Av og til inviterer vi hverandre på kino, resturant osv, og av og til kjøper den ene noe til den andre eller støtter med penger i tunge tider, men aldri slik at vi ikke skulle ha mulighet til sparing...... Han må ha brukt de på hverdagsting rett og slett, ny telefon, lunsj på 7/11 osv, aner ikke, for han har ikke kjøpt noe konkret for de som feks bil eller noe, så de har vel bare blitt strødd rundt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

takk for støtte, dere er kjekke! Nei, aner ikke hvor pengene gikk. Husleige, strøm, internett osv osv betaler vi 50/50. Mat deler vi og på. Av og til inviterer vi hverandre på kino, resturant osv, og av og til kjøper den ene noe til den andre eller støtter med penger i tunge tider, men aldri slik at vi ikke skulle ha mulighet til sparing...... Han må ha brukt de på hverdagsting rett og slett, ny telefon, lunsj på 7/11 osv, aner ikke, for han har ikke kjøpt noe konkret for de som feks bil eller noe, så de har vel bare blitt strødd rundt. Ts

Vel, det sier vel ganske mye om hans økonomiske sans. Men for sikkerhetsskyld kan du jo ta en prat med han om økonomi, fremtidsutsikter og alt det. Ett poeng er jo at hvis dere har tenkt å fortsette å bo sammen en stund, ved å kjøpe bolig sammen, kan felles økonomi være et godt poeng. Men for å ha felles økonomi må man også ha enighet om budsjett og forbruk. Det kan jo være verdt å finne ut av før dere evt. kjøper bolig sammen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

takk for råd, jeg har vært ganske satt ut og lei meg, har ikke snakka mye om det, men det må vi. Har fått mange tips her! Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Lykke til TS :)

Hvis mannen din våkner opp og innser hvor urimelig han er ift. at du bare skal gi han pengene dine, så kan jo en eventuell løsning være Siennas forslag om at du kjøper huset - og at han leier av deg til han har spart opp nok egenkapital til å kjøpe sin del av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hehe må smile og tenke. Hva om det har vært omvendt. Da skulle selvfølgelig mannen delt med kvinnen.

Ingen bør som det har vært advart inngå et samboerskap uten eienandel i bolig. Men dette gjelder tydeligs på KG når det er kvinnen som overlgen økonomisk. Må "gapskratte" av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fairydust

Hehe må smile og tenke. Hva om det har vært omvendt. Da skulle selvfølgelig mannen delt med kvinnen.

Ingen bør som det har vært advart inngå et samboerskap uten eienandel i bolig. Men dette gjelder tydeligs på KG når det er kvinnen som overlgen økonomisk. Må "gapskratte" av det hele.

Vel, jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier av vi "grapskratter" av deg. HA - HA så ignorant du er!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ift løgnen så ville jeg nok tenkt meg nøye om ift å kjøpe hus sammen ( det er dyrt å selge hvis forholdet ryker). Ift å kjøpe bør likevel ikke dette være noe stort problem. Når dere sender inn papirene på huset ( tinglysning ?) så skriver dere inn hvor mange prosent hver av dere eier. Da kan dere velge om dere vil eie huset 50/50 og du at mindre lån enn ham, eller om du eier en større del og dere har like stort lån. Hvis dere siden går fra hverandre har du fått verdiøkningen av din dl og han av sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen

Jeg og typen har alltid hatt separat økonomi, avtalen er at vi får felles ved huskjøp. Vi har alltid betalt alt 50/50, og hatt resten selv. Selvsagt har det vært så romslig at vi har stilt opp økonomisk for hverandre, men ellers har vi fokusert på sparing. Jeg har spart 2 år alene, før jeg traff ham, og 2 år nå i forholdet. Jeg har til sammen over 600.000 til EK, 220.000 er det jeg sparte i forholdet. Jeg og kjæresten har ca lik lønn og ingen gjeld fra før. Jeg trodde at han og sparte opp ca 200.000 kr, men det har han ikke.. Han har sagt at han har det, men nå som det er snakk om å ta kontakt med banken for lån, innrømmer han at han ikke har spart...... Han mener at siden jeg har så mye som jeg har, bør jeg overføre halvparten til ham slik at vi "har noe å vise i banken". Jeg på min side er sint!! Her har jeg gjort min del av avtalen, mens han har rota vekk sine penger. Er frista til å ta pengene mine og kjøpe hus alene nå, faen altså...

Nettopp det du bør gjøre. End og story.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...