Gå til innhold

Kvinner, utroskap og dobbeltmoral.


Ned Kelly

Anbefalte innlegg

Må si jeg er ganske sjokkert over det jeg har lest frem til nå (og jeg har lest en GOD del).

Jeg vil ikke uttale meg så mye om saken, hva enkelte gjør angår ikke meg, men jeg kan si jeg kjenner meg litt igjen.

Min forrige kjæreste var utro mot meg. Jeg vet om 2 ganger, men gudene vet om det er flere. Jeg var dumsnill. Jeg tilga han, gang på gang, men en dag ville jeg vekk. Jeg gjorde det slutt med en stygg måte. Jeg var utro, men ikke på den måten han var. Det eneste jeg gjorde, var å kysse en annen. Men tro meg, jeg har lært. Utroskap løser ingenting, men jeg lærte av den feilen.

Jeg vet hvor vondt det gjør å kjenne på den følelsen at partneren har vært utro. En føler seg rett og slett ikke god nok, eller verdig. Jeg ville påføre han smerten han forårsaket meg, at han kunne kjenne den følelsen.

Men aldri mer. Jeg har blitt voksen. Voksen nok til å ta ansvar for det som måtte oppstå, å løse det på en redelig måte. Så langt kan jeg vel si:

Dere er like gode begge to. Synes det er feil måte å ordne opp på, men jeg skal ikke legge meg opp i hvordan du selv ønsker å ordne opp i det. Jeg sier bare min mening, og jeg synes at det ikke er den beste måten, men så vel - gjør som du vil, det er ikke mitt problem.

Håper du lærer, for det kommer ikke noe godt ut av utroskap! Og det fra begge sider.

Punktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest- silje

Jeg ser problemstillingen din ts, og jeg er helt enig.

Dette kan ikke kalles utroskap, da dette er ett frikort kjerringa til ts har tillat, for å redde inn stumpene av dette ekteskapet.

Så hvis hun vet, og har gitt tillatelse og funnet seg i det, så kan vel ikke alle umoralske kvinner her inne si noe på det, det er jo hennes valg?

Ja kvinner er umoralske, men det er det også mange menn som er. Men kvinnene er de som hyler høyest og derfor er menn blitt syndebukkene ang utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og nå begynner du med "dere" og "kvinner", som om du med din bitre erfaring har funnet løsningen på hvordan alle kvinner er. Først kaller du kona di for slingrefitte, så skal du hevne deg og nyte det i stedet for faktisk å gå fra forholdet, og deretter starter du en bitter tirade med oppgulp om hvordan "vi kvinner er". Så altfor forutsigbart - og det fikk den lille rest av sympati jeg måtte ha for deg til å forsvinne."

Du hadde jo ikke noe særlig sympati i utgangspunktet så jeg har vel ikke tapt noe viktig :fnise:

"Dere" er bare et språklig grep som er morsomt å bruke på kvinner som reagerer instinktivt på enhver kritikk av sitt kjønn. Jeg er jo selvfølgelig klar over at man ikke kan dra alle over en kam, men jeg har da øyer i hodet. Mange kvinner er svært umodne følelsesmessig og det er desverre også disse som har dårligst selvinnsikt. Det er ikke første gang jeg diskutterer på et kvinneforum. Det er svært mye dissing av menn her, men når man påpeker det samme hos kvinner kommer piggene ut med en gang.

La meg få være litt generaliserende nå da.

Endret av Ned Kelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Man skal oppleve mye og tåle en del skuffelser, men for noen er det enklest å bare gi opp og finne noen andre. Men jeg vet at det ikke finnes så mange bra kvinnfolk der ute som både er tiltrekkende og som går ann å snakke med. Men hvis jeg må gamble med det for å beholde meg selv så gjør jeg det. Det hjelper ikke meg mye å fløtte fra henne, akkurat nå vasser jeg i "dårlig samvittighet sex" og vi har veldig god dialog. Jeg ser i denne tråden at ikke alle kvinner er like bra på kommunikasjon, det kommer veldig mye ekkelt oppgulp.

Jeg synes du/dere skal oppsøke profesjonell hjelp. Dette forum er ikke et egnet sted å ta ut sitt raseri på. Du er vel egentlig kun ute etter å tatt så mange kvinnfolk som mulig ikke sant :)

Tror du har klart å få frem at du er sinna. Vi har skjønt det.

Nå er det engangs slik, at som jeg sa, livet er hardt arbeid, og stort sett bare det.

Det du har opplevd - opplever tusenvis hver eneste dag. Menn som kvinner. Du er ikke unik.

Det du opplever er ikke spesielt. Vi har alle vårt - menn som kvinner, tørk snørra - gå videre. Når det kommer til "elendigheta" så er den jevnt fordelt mellom kjønnene. Det fins bøtter og lass med bra kvinnfolk - akkurat som det finnes bøtter og lass av bra mannfolk.

Men du kan jo starte med og oppføre deg redelig og ikke straffe en hel haug med tilfeldige, uskyldige kvinner som du ligger rundt med - som overhodet ikke har noen skyld i hva du har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du/dere skal oppsøke profesjonell hjelp. Dette forum er ikke et egnet sted å ta ut sitt raseri på. Du er vel egentlig kun ute etter å tatt så mange kvinnfolk som mulig ikke sant :)

Tror du har klart å få frem at du er sinna. Vi har skjønt det.

Nå er det engangs slik, at som jeg sa, livet er hardt arbeid, og stort sett bare det.

Det du har opplevd - opplever tusenvis hver eneste dag. Menn som kvinner. Du er ikke unik.

Det du opplever er ikke spesielt. Vi har alle vårt - menn som kvinner, tørk snørra - gå videre. Når det kommer til "elendigheta" så er den jevnt fordelt mellom kjønnene. Det fins bøtter og lass med bra kvinnfolk - akkurat som det finnes bøtter og lass av bra mannfolk.

Men du kan jo starte med og oppføre deg redelig og ikke straffe en hel haug med tilfeldige, uskyldige kvinner som du ligger rundt med - som overhodet ikke har noen skyld i hva du har opplevd.

Jøss, tolker du det som raseri? Det stadiet er jeg over.

Bare fordi tusenvis av andre opplever det samme så betyr ikke det at jeg må løse det på samme måte som dem. Hadde jeg vært så sint så hadde jeg ikke fortsatt vært sammen med dama. Det virker som om alle er enige om fasiten, men jeg kom jo ikke her for samlivsråd. Det jeg lurte på var hvorfor menn har et værre rykte når det gjelder utroskap og hvorfor vi lissom er mer "primitive" ift motiv.

Etter det jeg kan se så styres kvinner like mye av ren lyst som menn gjør, men det skjules ofte bak noe svada om at de "trenger bekreftelse" eller er "oversett". Vær ærlig da, sex har man fordi det er godt, et forhold på si har man fordi det er spennende. Selvfølgelig får man bekreftelse når man flørter eller har sex med noen.

Jeg velger helt bevisst hva jeg vil gjøre med dette. Det er andre som får "åpne forhold" til å virke. Den eneste forskjellen her er at åpenheten er ensidig.

Gud altså, dere er så moralistiske at jeg blir reint sjokkert. Nei, nå skal jeg røyke meg en feit joint og tenke umoralske tanker til det tyter ut av øra :smoke:

Endret av Ned Kelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du kan jo starte med og oppføre deg redelig og ikke straffe en hel haug med tilfeldige, uskyldige kvinner som du ligger rundt med - som overhodet ikke har noen skyld i hva du har opplevd.

Om de vil straffes er jo helt opp til dem, jeg er med på leken hvis de synes sånt er spennende. :pisk:

Hvem er uskyldig når de helt frivillig biter på? Og tilfeldig er det jo ikke, det tar tid og innsats å komme i trusene på de fleste kvinner. Selv om det finnes slike som sprer låra for et godt ord, så er det ikke den typen kvinnfolk jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg la deg få generalisere?

Du kan jo ikke akkurat hindre meg, så jeg forstår ikke poenget med å prøve. Det er bare gramatisk enklere å slippe å innlede med "enkelte kvinner" i hver jævla setning, og som et ekstra pluss irriterer det flisespikkere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår bare mer og mer sympatisk. Det er egentlig ganske imponerende å ha vært utsatt for gjentatte utroskap men å fremstå med en slik ufyselig oppførsel at man ender opp med å miste all sympati. Du skal nesten ha kred for det. Dessverre har du nå bare havnet i bunken med de andre bitre mennene med sure oppstøt her på KG, men kanskje det er ønskelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele temaet rundt utroskap og moral er veldig individuelt. En får bli enige om at det er lov å være uenige. Hadde alle hatt like holdninger, lik moral, like løsninger, likt alt... Så hadde verden vært utrolig kjedelig og passiv.

Mange her inne skriver med en utrolig barnslighet og provoserende "tone". TS selv om jeg forstår hva du mener, formulerer du deg mange ganger her på en måte som jeg ser kan trykke på knapper som andre ikke liker. Men alle skriver og tolker på forskjellig måte.

Ned Kelly: Jeg er ikke enig i måten du ønsker å balansere "regnskapet" på. Jeg forstår deg og hvorfor, men kan alikevll ikke sette meg inn i situasjonen. Selv vet jeg ikke hva jeg hadde gjort om min mann hadde vært utro mot meg 5 ganger, men tror ikke jeg ville fikset det på denne måten. Det er vanskelig når du er SÅ glad i en person at du ikke vil gi opp. Slike ting kan fikses, men krever mye arbeid, samarbeid og kommunikasjon. Har hun gitt deg fripass så er det jo opp til deg selv hva du gjør, men husk at du skal leve med avgjørelsene av dette i ettertid og fremtiden, sammen med familien din. Ting kan dukke opp igjen fra fortiden når du minst aner det.

Til Hva du faktisk spørr om i åpningsinnlegget ditt. Jeg mener at menn og kvinner som er utro er like jevnt skyldige. Hvert et tilfelle kan ha ulik bakgrunn, og ulike "unnskyldninger", men i bunn og grunn så er utroskap nettop det, utroskap. Et Svik. Ingen har mer rett en andre, men det er igjen individuell. Jeg ser helst at folk dømmes som person og etter handling og ikke som kjønn eller stereotyp. Svarte nok ikke helt på hva du spørr om her, men dette er hvertfall min mening rundt det.

Håper det ordner seg for dere selv om det er en vanskelig situasjon du/dere er i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår bare mer og mer sympatisk. Det er egentlig ganske imponerende å ha vært utsatt for gjentatte utroskap men å fremstå med en slik ufyselig oppførsel at man ender opp med å miste all sympati. Du skal nesten ha kred for det. Dessverre har du nå bare havnet i bunken med de andre bitre mennene med sure oppstøt her på KG, men kanskje det er ønskelig for deg.

Hva er ufyselig? Er du blitt så vant til å høre sannheten i pyntet versjon at du sjokkeres av helt naturlige reaksjoner på livets utfordringer. Beklager at jeg er ærlig og synes at dette er like god straff som å hive henne på dør. Jeg synes ikke noe om at folk skal komme seg ustraffet fra piss de utsetter andre for. Dette er "tough love" og en eller annen konsekvens må man få for sånt. Om hun unner meg noen nyp på si, så ser jeg på et frikort som en helt grei unskyldning som jeg absolutt har tenkt til å benytte meg av.

Hva er det for noen sure oppstøt du reagerer på? At jeg stiller spørsmålstegn ved kvinners rettferdiggjøring av hvordan de behandler menn? Eller er det at jeg mener hun fortjener det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår som lite sympatisk når du kaller henne stygge navn og fokuserer på hevn. Når du da i tillegg faktisk fortsatt er sammen med henne - og har barn - så blir dette et svært usunt forhold. Du nærer også ditt eget sinne og din egen bitterhet med et slikt fokus.

Med "sure oppstøt" mener jeg ditt generaliserende svada om hvordan vi kvinner er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Du fremstår bare mer og mer sympatisk. Det er egentlig ganske imponerende å ha vært utsatt for gjentatte utroskap men å fremstå med en slik ufyselig oppførsel at man ender opp med å miste all sympati. Du skal nesten ha kred for det. Dessverre har du nå bare havnet i bunken med de andre bitre mennene med sure oppstøt her på KG, men kanskje det er ønskelig for deg.

Helt ærlig med de svarene ts har fått her, så kan jeg godt skjønne det.

Ts ønsket en diskusjon rundt kvinners syn på utroskap og så blir han hakket i hjel ang en sak som han og kona hans har bestemt sammen - som er ferdig - diskutert mellom dem. Men så skal alle kvinnene her hakke og hakke fordi han har fått fribilett liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS starter tråden med å insinuere at kvinner generelt mener at kvinner har mer rett på å være utro enn menn, så han starter ikke akkurat på en nyansert og god måte. Deretter forteller han om et - etter mitt syn - usunt forhold hvor han fokuserer på hevn og å nyte gjengjeldelsen av kvinnen han fortsatt er i sammen med. Og de har et barn oppi dette. Til slutt begynner han å generalisere kvinner øst og vest, og sier han synes det er "morsomt å provosere".

Beklager, men jeg har i hvert fall ikke sympati og tålmodighet med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hva du faktisk spørr om i åpningsinnlegget ditt. Jeg mener at menn og kvinner som er utro er like jevnt skyldige. Hvert et tilfelle kan ha ulik bakgrunn, og ulike "unnskyldninger", men i bunn og grunn så er utroskap nettop det, utroskap. Et Svik. Ingen har mer rett en andre, men det er igjen individuell. Jeg ser helst at folk dømmes som person og etter handling og ikke som kjønn eller stereotyp. Svarte nok ikke helt på hva du spørr om her, men dette er hvertfall min mening rundt det.

Håper det ordner seg for dere selv om det er en vanskelig situasjon du/dere er i.

Godt å komme tilbake til det opprinnelige tema. Jeg spurte ikke etter hvem som har mest skyld eller hva som er rett og galt. Svik er svik, og sviket er mer alvorlig enn at man har hatt sex med noen man ikke burde. At noen her anser et kyss for å være utroskap er uforståelig for meg, grensen går ved beføling.

Det er hvordan folk rettferdiggjør det som egentlig intresserte meg for jeg har chattet med mange damer på nett i det siste og jeg ser en klar tendens hos kvinner til å skylde utroskapen sin på partnerens mangler. Menn skylder det derimot på hormoner selv om dette er klart forankret i vår kulturs kjønnsroller. Slikt endrer seg selvfølgelig over tid, det er ikke lenger stuerent blant menn flest å skryte av at de har kjøpt seg en prostituert, men også det ble rettferdiggjort med hormon-argumentet. Det ser ut til at de fleste menn greier helt fint å kontrollere hormonene sine, såfremt en kvinne ikke inviterer dem inn. Utroskap ligger veldig mye i kvinners makt å avgjøre. Hadde kvinner hatt høyere moral så hadde ikke gutta hatt sjangs til å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så skal alle kvinnene her hakke og hakke fordi han har fått fribilett liksom?

Missunelse???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde kvinner hatt høyere moral så hadde ikke gutta hatt sjangs til å være utro.

Dette går jo begge veier. Man kan like gjerne si at hvis menn hadde hatt høyere moral, så hadde ikke kvinner hatt sjanse til å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missunelse???

Ja, med tanke på mitt åtte år lange stabile og lykkelige forhold med min samboer, så må jeg si at ditt sunne og fantastiske forhold er noe jeg virkelig kunne ønske meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Jøss, tolker du det som raseri? Det stadiet er jeg over.

Bare fordi tusenvis av andre opplever det samme så betyr ikke det at jeg må løse det på samme måte som dem. Hadde jeg vært så sint så hadde jeg ikke fortsatt vært sammen med dama. Det virker som om alle er enige om fasiten, men jeg kom jo ikke her for samlivsråd. Det jeg lurte på var hvorfor menn har et værre rykte når det gjelder utroskap og hvorfor vi lissom er mer "primitive" ift motiv.

Etter det jeg kan se så styres kvinner like mye av ren lyst som menn gjør, men det skjules ofte bak noe svada om at de "trenger bekreftelse" eller er "oversett". Vær ærlig da, sex har man fordi det er godt, et forhold på si har man fordi det er spennende. Selvfølgelig får man bekreftelse når man flørter eller har sex med noen.

Jeg velger helt bevisst hva jeg vil gjøre med dette. Det er andre som får "åpne forhold" til å virke. Den eneste forskjellen her er at åpenheten er ensidig.

Gud altså, dere er så moralistiske at jeg blir reint sjokkert. Nei, nå skal jeg røyke meg en feit joint og tenke umoralske tanker til det tyter ut av øra :smoke:

"Gud altså, dere er så moralistiske at jeg blir reint sjokkert. Nei, nå skal jeg røyke meg en feit joint og tenke umoralske tanker til det tyter ut av øra :smoke: "

Og DETTE bekrefter lille venn.....at du er svært, svært umoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...