Gå til innhold

Kvinner, utroskap og dobbeltmoral.

Ned Kelly

Anbefalte innlegg

Etter det jeg kan se, viser han en helt naturlig reaksjon på at dama har vært utro minst 5 ganger.

Han velger selv om han godtar utroskap i forholdet, han har valgt å godta det og i følge han har de nå et åpen forhold. Jeg kan dog forstå at han er oppgitt over seg selv, at han har tillat seg selv å være i et forhold hvor han har blitt såret, men nå er de jo så godt som skulls da, så da er det på tide å legge vekk slik kontrollerende oppførsel - om det bare er slik han er da ;)

Anonym poster: f3f2438b97c274490105a076c587a184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det blir kanskje litt feil å kalle det hevn, skulle jeg hatt hevn så ville jeg pult en halvparten så gammel som henne og sendt bilde av pikken min i musa, samt beskrevet hvor mye deiligere ungjenta var. Det handler mer om at enkelte ting ikke lar seg reparere med unnskyldninger og jeg har ikke lenger noen motforestillinger mot å kose meg med en annen kvinne.

Jeg er på ingen måte lik henne, har du glemt at jeg har aldri vært utro? Hun har gjort dette på innskytelse i fylla og pga noe tullete forelskelsegreier, jeg gjør det derimot med fullt overlegg, godt planlagt og med den hensikt å reparere mine egne følelser. At jeg ikke vil fortelle henne det handler mer om at jeg ikke vil såre henne.

Ok du er ikke lik henne, enn så lenge ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tydeligvis bare ventet på en anledning til å få knulle litt på si da, slik at du kan legge skylden for din utroskap på dama.

Jah, du virker som en utrolig sympatisk fyr ... Virker som du har et stort behov for å kontrollere ...

Du ser frem til å være utro ... Igjen, du har bare ventet på en gyllen mulighet for å kunne rettferdigjøre dette. Spørs om det ikke er du som kommer til å sitte igjen med svarte-per likevel, kanskje dama di går fra deg etter alt dette. Det færeste liker vel slike manipulerende og kalkulerende mennesker som du fremstiller deg som.

Første steg i en diskusjon er å faktisk lese det som man skal svare på. Har jeg ventet på en gylden mulighet??? I 20år???? Om jeg tenkte slik ville jeg tatt igjen mye før. Du virker ikke særlig sympatisk selv så jeg forstår at du velger å poste anonymt. Skal vi gjette på at du er kvinne siden du for enhver pris skal skylde på mannen i situasjonen? Å vri dette til at det er min skyld må vel være manipulerende. I tillegg er du feig som faen, kaste ut av seg sånn dritt uten å stå for det med nick eller navn, fy faen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Første steg i en diskusjon er å faktisk lese det som man skal svare på. Har jeg ventet på en gylden mulighet??? I 20år???? Om jeg tenkte slik ville jeg tatt igjen mye før. Du virker ikke særlig sympatisk selv så jeg forstår at du velger å poste anonymt. Skal vi gjette på at du er kvinne siden du for enhver pris skal skylde på mannen i situasjonen? Å vri dette til at det er min skyld må vel være manipulerende. I tillegg er du feig som faen, kaste ut av seg sånn dritt uten å stå for det med nick eller navn, fy faen!

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Jeg hadde nok trengt å få hevn selv, om det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere kvinner blitt konfrontert med at dere har dobbeltmoral, er utroe og lyver bevisst, - så er svaret, - hva er slingrefitter?

Hallo!!?? Skulle vi ikke diskutere årsakene til at kvinner påstår at de har så mye bedre grunner til og være utro og hvor skadelig kvinnelig tankegang er for samfunnet og menn som helhet, - så er det budbringeren som blir trakassert?

Hvorfor misliker dere jenter så til det grader selvinnsikt?

For det første:

Som du kanskje har fått med deg så er det ikke en eneste kvinne i denne tråden som forsvarer utroskap - hverken fra kvinnelig eller mannlig hold. Så hvilken selvinnsikt er det "vi" skal mislike?

For det andre:

De kvinnene som faktisk påstår at de har mye bedre grunner til å være utro enn menn, skiller seg ikke det spøtt ut fra sine mannlige medfeller. Utro menn mener i like stor utstrekning som kvinner at de har mye bedre grunner til å være utro enn kvinner har.

Eksempel - for de som har fulgt med her inne:

Menn "er lagd for å spre sine gener" - "de kan ikke noe for det og må lystre sin biologi".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sint på meg for måten du fremstår på? :klo: Du endret jo ikke akkurat inntrykket jeg satt med etter denne posten.

Hvorfor er jeg feig? Vi er da alle anonyme her, du også, du står jo ikke frem med ditt navn heller så da kan du ikke kreve det av andre.

Det at du fyrer slik snakker for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sint på meg for måten du fremstår på? :klo: Du endret jo ikke akkurat inntrykket jeg satt med etter denne posten.

Hvorfor er jeg feig? Vi er da alle anonyme her, du også, du står jo ikke frem med ditt navn heller så da kan du ikke kreve det av andre.

Det at du fyrer slik snakker for seg selv :)

Skulle jeg ikke reagere på at du fremstiller meg på denne måten? At du insinuerer at jeg skal ha funnet meg i dette i 20år bare for å ha en unskyldning for å være utro? Beklager at jeg setter deg på plass, men det fortjente du for den måten du bevisst vrir på saken.

Jeg regner med at du er en litt annen person under ditt vanlige nick, men at du velger å poste dette anonymt for da kan du spy ut av deg useriøsitet uten at det går utover ditt rykte. Altså FEIGHET!

Ja, jeg fyrer på at folk driver på sånn, er det rart?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned Kelly jeg tror noe av den sjikaneringen man opplever som bedratt mann er at folk (kvinner) flest mener at dersom en mann har blitt utsatt for utroskap så hadde kvinnen mange gode grunner til det.

Om mannen er utro er han et dårlig menneske som gjør dårlige handlinger,- en kvinne er alltid en uskyldig jente som ble "overtalt" til og gjøre masse hun ikke hadde lyst til.

Det er synd på kvinner fra naturens side.

Jeg forstår jo godt hvorfor jenter tenker sånn, men jeg tror at de gjør kjønnet sitt en liten bjørnetjeneste ved og aldri stille ansvar og krav og bare lek og uansvarlighet.

Hvis det blir sånn at det er fremtidens kvinnegenerasjoner som må lide under dette fordekte utroskap uten og bekjenne årsak for her så kan man påstå at dagens kvinner gjør fremtiden ganske trist og uvisst..?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ikke reagere på at du fremstiller meg på denne måten? At du insinuerer at jeg skal ha funnet meg i dette i 20år bare for å ha en unskyldning for å være utro? Beklager at jeg setter deg på plass, men det fortjente du for den måten du bevisst vrir på saken.

Jeg regner med at du er en litt annen person under ditt vanlige nick, men at du velger å poste dette anonymt for da kan du spy ut av deg useriøsitet uten at det går utover ditt rykte. Altså FEIGHET!

Ja, jeg fyrer på at folk driver på sånn, er det rart?

Sette meg på plass? :hoho: Vel det funka ikke, sorry papa.

Hadde du ikke hatt behov for å være utro, så hadde du ikke benytte dette som unnskyldning, nei. Stå heller for at du ønsker deg noe på si du også, ikke skyld på dama di for det.

Hvis jeg tolker deg feil, så er det bare å skrive sorry mac, du har missforstått totalt, da planter du ikke slike inntrykk (som jeg har fått av deg ut i fra det du skriver) hos andre vet du.

Men nå skal jeg logge av og ut på jobb, så slipper du å eksplodere av sinne pga meg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flair, det jeg synes er mest trist med utroe menn er at mange kvinner finner slike menn attraktive =(.

For eksempel er det slik at mange menn blir mer populære blant kvinner dersom de har dame fra før eller har barn fra før.

Rart egentlig? Før så trodde vi at all utroskap skyldes menn og menn sine valg, men nå viser det seg at mest sannsynlig er de aller fleste utroskapstilfeller på grunn av kvinners lyst og kvinners vilje. Det er jo jenter som bestemmer om det skal bli sex eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Ned Kelly jeg tror noe av den sjikaneringen man opplever som bedratt mann er at folk (kvinner) flest mener at dersom en mann har blitt utsatt for utroskap så hadde kvinnen mange gode grunner til det.

Om mannen er utro er han et dårlig menneske som gjør dårlige handlinger,- en kvinne er alltid en uskyldig jente som ble "overtalt" til og gjøre masse hun ikke hadde lyst til.

Det er synd på kvinner fra naturens side.

Jeg forstår jo godt hvorfor jenter tenker sånn, men jeg tror at de gjør kjønnet sitt en liten bjørnetjeneste ved og aldri stille ansvar og krav og bare lek og uansvarlighet.

Hvis det blir sånn at det er fremtidens kvinnegenerasjoner som må lide under dette fordekte utroskap uten og bekjenne årsak for her så kan man påstå at dagens kvinner gjør fremtiden ganske trist og uvisst..?

Det siste der med trist og uvisst ville jeg føle også om jeg var i den situasjonen at jeg hadde behov for å finne meg en ny mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette meg på plass? :hoho: Vel det funka ikke, sorry papa.

Hadde du ikke hatt behov for å være utro, så hadde du ikke benytte dette som unnskyldning, nei. Stå heller for at du ønsker deg noe på si du også, ikke skyld på dama di for det.

Hvis jeg tolker deg feil, så er det bare å skrive sorry mac, du har missforstått totalt, da planter du ikke slike inntrykk (som jeg har fått av deg ut i fra det du skriver) hos andre vet du.

Men nå skal jeg logge av og ut på jobb, så slipper du å eksplodere av sinne pga meg :smilyblomst:

Å guri meg, du er virkelig umoden og patetisk. Kan du ikke bare bli voksen og oppføre deg som folk, det er virkelig irriterende med folk som deg som bare skal lage kvalm fordi de har noe innestengt aggresjon eller noe.

Ja, jeg har lyst på fremmed fitte. Det har ikke vært noe problem for meg å holde dette i fantasiene før, men nå har jeg altså ingen grunn til å la være lengre. Jeg skylder da faen ikke på noen for at jeg vil være utro, jeg bare forklarte at det er slik jeg må deale med disse følelsene. Og JEG er den som fortjener hets???? Hvordan du klarer å mistolke noe av det jeg har skrevet forstår jeg ikke. Da bør du sette deg ned og tenke litt før du øser ut en slik oppgulp av rompesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flair, det jeg synes er mest trist med utroe menn er at mange kvinner finner slike menn attraktive =(.

For eksempel er det slik at mange menn blir mer populære blant kvinner dersom de har dame fra før eller har barn fra før.

Rart egentlig? Før så trodde vi at all utroskap skyldes menn og menn sine valg, men nå viser det seg at mest sannsynlig er de aller fleste utroskapstilfeller på grunn av kvinners lyst og kvinners vilje. Det er jo jenter som bestemmer om det skal bli sex eller ikke.

Jeg finner det ikke sannsynlig at utroskapstilfellene i større grad skyldes kvinner enn menn - men at det er 50 / 50 er jeg ganske overbevist om.

Ja, det er trist at noen kvinner finner slike menn attraktive. Og det er trist at menn finner det attråverdig å bli likt på den måten. Det er trist at menn og kvinner setter utroskap ut i handling, rett og slett.

Men slik har det alltid vært, Waco. Intet nytt under solen her. Det eneste nye, om det kan kalles nytt, er at søkelyset i større grad settes på kvinnenes andel av skylden.

Hva TS opplever her, har både kvinner og menn vært utsatt for så lenge kjønn har eksistert på jordens overflate. Og som TS også sier - det er ikke lysten som egentlig er feil, den er naturlig, men at folk velger å omsette den i handling. Det er ryggradsløst, rett og slett, og gjør meg kvalm - uansett kjønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å guri meg, du er virkelig umoden og patetisk. Kan du ikke bare bli voksen og oppføre deg som folk, det er virkelig irriterende med folk som deg som bare skal lage kvalm fordi de har noe innestengt aggresjon eller noe.

Ja, jeg har lyst på fremmed fitte. Det har ikke vært noe problem for meg å holde dette i fantasiene før, men nå har jeg altså ingen grunn til å la være lengre. Jeg skylder da faen ikke på noen for at jeg vil være utro, jeg bare forklarte at det er slik jeg må deale med disse følelsene. Og JEG er den som fortjener hets???? Hvordan du klarer å mistolke noe av det jeg har skrevet forstår jeg ikke. Da bør du sette deg ned og tenke litt før du øser ut en slik oppgulp av rompesaus.

Du skal få litt "ikke-hets" av meg.

For jeg leser deg ikke sånn at du har behov for å hevne deg, jeg leser det slik at du for egen del må gjøre dette "for å bringe balanse i regnskapet", som du sier, om du skal greie å fortsette med henne.

Om alternativet for deg er å gå fra henne og du er for glad i henne på andre måter, som du sier, så er det ikke sikkert dette er noe værre. Det er så jæskla lett å dømme andres valg ut fra eget ståsted og egen mal - men hvem kan dømme i hvordan din kjærlighet forholder seg? Hvert forhold er unikt og har sitt eget liv - forhold er ikke mer like enn folk er. Vær tro mot deg selv og se hva som skjer. Kanskje gir det deg en lettelse, og kanskje det motsatte - men du finner det i hvert fall ut. Da har du i hvert fall et annet utgangspunkt etterpå enn du har nå - og det ser det ut til at du trenger :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første fire tilsto hun for å lette samvittigheten, noe som forøvrig er det mest egoistiske man kan gjøre. Har du vært utro så kan du faen meg brenne inne med skyldfølelsen, ikke gå rundt og knus hjertet til den du sier du elsker. Den siste gangen fant jeg ut selv etter at det hadde pågått et halvt år, og det er ikke sjangs i helvete om jeg klarer å tilgi dette uten at jeg får meg litt selv.

Grunnene hennes?

Jeg hadde foretrukket å fått vite det så en kunne dumpet dama og heller brukt tid på å finne en god partner. Må jo være enda verre å leve i en falsk dritt relasjon hvor man er til spott og spe mens årene løper.

Men seirøst! utro 5 ganger!! Et under du ikke har dumpet henne.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ikke ditt inntrykk av at de aller fleste kvinner mener at de har carte blanche for utroskap, mens de ser på menn som onde griser som ikke har noen grunn til å være utro.

Jeg tror, som flere her, at de som er utro - uavhngig av kjønn - vil finne måter å rasjonalisere nettopp sitt tillitsbrudd. Det er rett og slett menneskelig å forsøke å dukke unna skyld, selv om du har gjort noe aldri så galt.

Jeg mener forøvrig at utroskap er galt - uavhengig av kjønnet til den som utøver utroskapen.

Og jeg må få legge til TS - jeg lurer veldig på hvordan forholdet deres skal fungere fremover...? Hva når du har fått gjort opp - hva da? Setter dere strek? Kommer dette til å være kranglemateriale i år? Vil noen av dere ha tillit til den andre?

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg deler ikke ditt inntrykk av at de aller fleste kvinner mener at de har carte blanche for utroskap, mens de ser på menn som onde griser som ikke har noen grunn til å være utro.

Jeg tror, som flere her, at de som er utro - uavhngig av kjønn - vil finne måter å rasjonalisere nettopp sitt tillitsbrudd. Det er rett og slett menneskelig å forsøke å dukke unna skyld, selv om du har gjort noe aldri så galt.

Jeg mener forøvrig at utroskap er galt - uavhengig av kjønnet til den som utøver utroskapen.

Og jeg må få legge til TS - jeg lurer veldig på hvordan forholdet deres skal fungere fremover...? Hva når du har fått gjort opp - hva da? Setter dere strek? Kommer dette til å være kranglemateriale i år? Vil noen av dere ha tillit til den andre?

:vetikke:

Som sagt så har vi snakket mye om dette, mange lange netter, jeg har også bedt henne dra til helvete et par ganger, men har bestemt meg for å gi henne en siste sjangs, kun fordi at vi ellers har det så bra. For min del har jeg satt strek over det og bedt henne ikke ta opp temaet igjen. Jeg bruker ikke dette mot henne i en krangel. At jeg må ha et par "til gode" er en del av dealen.

Tillit er man nødt til å ha så jeg har valgt å tro at hun ikke gjør det igjen, kanskje det er naivt, men man kan ikke leve i et forhold der man går rundt med mistenksomhet. Hun har valgt å godta at jeg må få gjøre dette for at hun skal få beholde meg, men hun vil som sagt ikke vite noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med TS i at det selvsagt ikke er noen forskjell på om det er mannen eller kvinnen som er utro. Det må jo være noe av det dummeste jeg har hørt, og jeg har nesten vondt for å tro at noen faktisk kan mene noe slikt.

Når det er sagt, så ble dette med dobbeltmoral ganske så ironisk når man leser det siste avsnittet i startinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har vi snakket mye om dette, mange lange netter, jeg har også bedt henne dra til helvete et par ganger, men har bestemt meg for å gi henne en siste sjangs, kun fordi at vi ellers har det så bra. For min del har jeg satt strek over det og bedt henne ikke ta opp temaet igjen. Jeg bruker ikke dette mot henne i en krangel. At jeg må ha et par "til gode" er en del av dealen.

Tillit er man nødt til å ha så jeg har valgt å tro at hun ikke gjør det igjen, kanskje det er naivt, men man kan ikke leve i et forhold der man går rundt med mistenksomhet. Hun har valgt å godta at jeg må få gjøre dette for at hun skal få beholde meg, men hun vil som sagt ikke vite noe om det.

Jeg er helt enig med deg - man kan ikke leve sammen uten å ha tillit. Godt å høre at dere har funnet en løsning for deg.

Jeg er overrasket over at dere har valgt en slik "løsning" og jeg ser heller ikke helt hvordan det blir en hevn når hun ikke får vite om det. Det hadde jo ikke vært noe problem for deg heller, om du ikke visste hva hun hadde gjort, så straffen må jo være å la henne gå gjennom det samme som deg :vetikke:

Også må jeg tilslutt innrømme at jeg stusser litt over at du kaller henne opp. Det kunne jeg aldri gjort med en person jeg elsket. Gjør du det åpenlyst også, eller bare her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Jeg er enig i det meste du skriver, ts. Utroskap er like umoralsk, samme om det er kvinner eller menn.

Men du sier at du ikke har gått i fra henne fordi du elsker henne, men hvis du virkelig av hele ditt hjerte hadde elsket henne, så hadde du ikke tatt en hver mulighet til å være utro mot henne som hevn. Du er egentlig bare redd for at hun skal få seg en ny veldig fort etter et brudd(det sier du jo selv), som gjør at du igjen sitter igjen med null stolthet.

Selv om jeg synes det er mer stolthet i at du viser at du ikke trenger en utro dame, og klarer deg uten henne, og den falske kjærligheten hennes. Det er verre at du faktisk beholder henne, etter at hun var utro FEM ganger. Litt tøffel, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...