Gå til innhold

Kvinner, utroskap og dobbeltmoral.


Ned Kelly

Anbefalte innlegg

Jeg ber om unnskyldning for at dette ble tatt opp i feil forum. Det var virkelig ekkelt av meg å kalle henne visse ting. Det var lærerikt å få kvinners perspektiv på det, men denne tråden bør egentlig slettes og jeg har bedt moderator om dette. Folk fortjener ikke å bli baksnakket anonymt engang.

Endret av Ned Kelly
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi

Dobbeltmoralen lever i beste velgående hos begge kjønn.

Både menn og kvinner er utro, ingen er bedre enn den andre.

Du sier at sønnen din ikke fortjener å vokse opp uten deg, men fortjener han å vokse opp med to foreldre som driver med horeri???

Få deg en ryggrad mann! Hun har vært utro mot deg 5 ganger!

Det er et engelsk ordtak:

FOOL ME ONCE, SHAME ON YOU! FOOL ME TWICE, SHAME ON ME!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hans foreldre velger å gjøre under dyna har han strengt talt ikke noe med, det viktigste for han er at vi begge er der, at vi er glad i hverandre og at vi ikke krangler. Jeg elsker denne dama selv om jeg ikke kan la dette gå uten å få hevn. Ryggraden min er sterkere enn de fleste, når jeg tar et valg så står jeg for det i motsetning til andre. Jeg klarer helt fint å kose meg på si og likevel elske dama mi for alle de gode sidene hun har.

Hadde jeg ikke hatt ryggrad så hadde jeg sneket meg vekk i skam og skuffelse. Når noen pisser på meg så finner jeg meg ikke i å bli stående som Svarte-Per. Så ikke snakk til meg om ryggrad for du vet ikke hva ordet betyr engang. Ryggrad er noe man bygger selv og da nytter det ikke å løpe fra problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke kan bevege seg vekk fra den som såret deg med hodet hevet og latteren løs, eller vise at man ikke bryr seg, så er jeg fan av hevn. Go for it. Hva med et åpent forhold?

Anonym poster: f26a37dc118a8aaa2b25b86c976df70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ja, det høres ut som ekte kjærlighet når man kaller kona si jævla slingrefitte. Her er tydeligvis respekten forsvunnet begge veier. Hva med parterapi?

Og det er ikke alle damer som mener at menn er griser når de er utro, mens kvinners utroskap kan unnskyldes og forklares. Jeg mener utroskap er forkastelig uansett hvilket kjønn som er utro. Rydd opp i det du har før du eventuelt går videre, mener jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man ikke kan bevege seg vekk fra den som såret deg med hodet hevet og latteren løs, eller vise at man ikke bryr seg, så er jeg fan av hevn. Go for it. Hva med et åpent forhold?

Anonym poster: f26a37dc118a8aaa2b25b86c976df70c

Vel, nå har jeg slitt med å komme over dette her i nesten et halvt år og vi har snakket mye sammen. Jeg sa det rett til henne at jeg kommer til å ha meg litt på si ved første anledning og hun kunne ikke annet enn å godta det, så jeg har faktisk fått frikort sålenge jeg ikke forteller henne om det :)

Men dette blir et ensidig åpent forhold, hun har kost seg nok, nå er det min tur, så får hun bare svelge den bitre pillen om hun tilfeldigvis skulle finne det ut. Noe mer tull fra hennes side så får hun seile sin egen sjø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som ekte kjærlighet når man kaller kona si jævla slingrefitte. Her er tydeligvis respekten forsvunnet begge veier. Hva med parterapi?

Man må da få lov å kritisere konkrete feil ved sin partner og kalle en spade for en spade, men det er klart at respekten har blitt redusert noe voldsomt. Vi klarer faktisk parterapi helt fint på egen hånd, og jeg ser ikke helt hva jeg kunne bidra med i en slik organisert setting, problemet er jo hennes følelsesliv og hun har allerede en psykolog å gå til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Jeg satt her igår og diskutterte utroskap over et par øl med en fyr og dama hans, og hun sa at hvis typen hennes hadde vært utro så hadde hun kuttet utstyret av han. Jeg kontret med at det er noe lignende de driver med i Saudi-Arabia,...altså kutter brystene av utro kvinner, hvordan er det ene akseptabelt mens det andre er barbarisk?

Hun klarte faktisk å si at menn er utro fordi de er griser, mens kvinner har gode grunner hvis de er utro.

Dette er en dobbeltmoral som jeg ikke klarer å la være å kommentere, for jeg har hørt det så mange ganger nå at jeg er dritt lei. Nei, dere kvinner har ikke bedre grunner for utroskap, og såfremt menn ikke har seg med andre menn, så er det omtrent like mange kvinner som er utro som menn. Jeg er lei av å høre om hvordan dere har høyere moral, større selvkontroll, at menn er griser og alt det pisset. Den eneste forskjellen mellom kvinner og menn er hvordan de rettferdiggjør utroskapen sin. Menn skylder på at de er menn og at de ikke klarer å styre hormonene sine,.....det er bullshit damer, det er ikke vanskelig å være trofast. Kvinner skylder på at de føler seg oversett, ikke blir satt pris på, gubben er så lite spennede og romantisk og alt slikt bullshit. Det er bare kjønnsroller, kvinner og menn er utro av akkurat samme årsaker, de bare rettferdiggjør det på forskjellige måter. Så når dere mener at menn er griser så er dette bare dobbeltmoral!

Bullshit at menn ikke klarer å styre sine drifter? Håper det,

Men det er faktisk et argument (at menn har sterkere drifter som de ikke kan kontrollere) som flere menn har nevnt når det har vært en tråd om at en mann har vært utro på det ene eller andre viset her på KG.

Grunnen til at jeg er såpass krass er selvfølgelig at jeg har opplevd det selv. Jeg og dama har vært sammen i snart 20år og iløpet av den tiden har den jævla slingrefitta klart å være utro 5 ganger. Man kan vel si at jeg er dum og burde hivd henne på ræva ut døra første gang, eller hvertfall etter tredje gang, men nå har det seg sånn at jeg faktisk elsker henne og er mann nok til å tilgi selv om det gjør vondt. De første fire tilsto hun for å lette samvittigheten, noe som forøvrig er det mest egoistiske man kan gjøre. Har du vært utro så kan du faen meg brenne inne med skyldfølelsen, ikke gå rundt og knus hjertet til den du sier du elsker. Den siste gangen fant jeg ut selv etter at det hadde pågått et halvt år, og det er ikke sjangs i helvete om jeg klarer å tilgi dette uten at jeg får meg litt selv.

Grunnene hennes?

Hun følte seg oversett, ble lurt inn i det, var full, behøvde bekreftelse av sin kvinnelighet,.....alt bare pisspreik. Hun hadde lyst på en annen mann og dreit i meg! Det er det utroskap koker ned til. Man pisser på den man lissom elsker. Dere kan komme med så mye unskyldninger dere vil, men dere er faen meg ikke noe bedre enn menn!

Jeg har vært en del innom datingsider for å sondere terrenget og det kryr av pene, godt utdannede kvinner som vil ha litt spenning i hverdagen, en elsker på si. Dobbeltmoralen lever i beste velgående. Faen heller kvinner, kan dere ikke bare være ærlige, dere vil ha fremmed pikk fordi det er spennende og godt!

Vel, nå er jeg en stor tilhenger av Karma og nå skal Karma få litt hjelp. Jeg har aldri vært utro, tanken har aldri streifet meg og jeg setter meg ikke i sånne situasjoner der fristelsen kan oppstå. Men nå har ikke jeg tenkt til å gå i grava med ett hakk i beltet, jeg skal ha meg ved enhver anledning. Uheldigvis for dama mi så er 90% av kollegaene mine kvinner og jeg er en jævla kjekk mann med en sangstemme som kan fukte de fleste truser. Jeg har ikke tenkt til å fortelle henne det for å hevne meg, jeg skal holde på sånn i hemmelighet til jeg føler at jeg har fått balansert regnskapet. Jeg har ikke tenkt til å gå fra henne, da kommer jeg bare til å sitte som den tapende part og med hennes utseende så kommer ikke hun til å være singel så lenge. Dessuten fortjener ikke sønnen min å måtte vokse opp uten å ha faren sin tilstede i hverdagen, han skal faen ikke måtte lide for hennes horeri. Så hvis noen er intressert i en kjekk og reflektert cowboy så er det bare å sende meg en PM, så skal jeg ri deg inn i solnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Svaret mitt i forrige ble borte av en eller annen grunn.

Jeg ville bare påpekeironien i det at TS sier det er bullshit at menn ikke kan kontrollere seg mens mange menn har forsvart utro menn som har vært omtalt i tråder her nettopp med det at de ar sterkere drifter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Ja, det høres ut som ekte kjærlighet når man kaller kona si jævla slingrefitte. Her er tydeligvis respekten forsvunnet begge veier. Hva med parterapi?

Og det er ikke alle damer som mener at menn er griser når de er utro, mens kvinners utroskap kan unnskyldes og forklares. Jeg mener utroskap er forkastelig uansett hvilket kjønn som er utro. Rydd opp i det du har før du eventuelt går videre, mener jeg.

Hva er ei slingrefitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hva er ei slingrefitte?

Ikke vet jeg, du får spørre TS. Det var han som skrev det i HI.

Skal jeg gjette, betyr det vel ei fitte som slingrer hit og dit og tar i mot det som byr seg :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Man må da få lov å kritisere konkrete feil ved sin partner og kalle en spade for en spade, men det er klart at respekten har blitt redusert noe voldsomt. Vi klarer faktisk parterapi helt fint på egen hånd, og jeg ser ikke helt hva jeg kunne bidra med i en slik organisert setting, problemet er jo hennes følelsesliv og hun har allerede en psykolog å gå til.

Klart det er lov å kritisere, det var ordbruken og den manglende respekten jeg påpekte. Og slik du framstiller det, virker det ikke som dere klarer terapien på egen hånd.

Du er sint, bitter og ute etter å ta igjen. Hva godt kommer det ut av det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret mitt i forrige ble borte av en eller annen grunn.

Jeg ville bare påpekeironien i det at TS sier det er bullshit at menn ikke kan kontrollere seg mens mange menn har forsvart utro menn som har vært omtalt i tråder her nettopp med det at de ar sterkere drifter....

Ja jenter, det er bullshit fra ende til annen, menn kan kontrollere sine drifter like godt som kvinner om de ønsker det. Jeg har hvertfall aldri hatt noen problemer med det og jeg er sikkert ikke så uvanlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Ja jenter, det er bullshit fra ende til annen, menn kan kontrollere sine drifter like godt som kvinner om de ønsker det. Jeg har hvertfall aldri hatt noen problemer med det og jeg er sikkert ikke så uvanlig.

Ja fint - du får ta alle dine medbrødre som har påstått det motsatte her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Faen heller kvinner, kan dere ikke bare være ærlige, dere vil ha fremmed pikk fordi det er spennende og godt!"

Jeg tror faktisk ikke det er det alle kvinner tenker :P Jeg tror nok de grunnene du nevnte faktisk kan stemme, som å få en bekreftelse på utseendet, føler seg oversett osv. MEN, i mine øyne er ikke det en bedre grunn enn at man som mann ikke klarte å styre hormonene sine! I noen tilfeller som ved overgrep i forholdet kan jeg forstå utroskap, men støtter det ikke. - Og det gjelder det samme for begge kjønn.

Men igjen... Det kan jo være jeg har veldig uvanlige meninger ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart det er lov å kritisere, det var ordbruken og den manglende respekten jeg påpekte. Og slik du framstiller det, virker det ikke som dere klarer terapien på egen hånd.

Du er sint, bitter og ute etter å ta igjen. Hva godt kommer det ut av det?

Ja, det er respektløst, men det er også sant. Jeg er fortsatt sammen med henne 6 måneder etter faenskapet kom fram og på alle andre områder passer vi veldig godt sammen. Det er bare 1 ting jeg ikke liker og det har vi fått ryddet opp i.

Det kommer faktisk mye godt ut av det, jeg føler meg ikke lenger som et offer, jeg tar konkrete grep for å fikse de sår hun har påført meg, og jeg har vokst veldig på å flørte med kvinner igjen. I tillegg har jeg moralsk ryggdekning for å kose meg med mange vakre kvinner. I samme slengen fikk jeg redefinert maktfordelingen i forholdet vårt ved at jeg nå har en egen konto kun til morro/fest og har krevd at hun stiller opp mer i senga. Den sjalusien hun har utvist alle disse årene uten grunn (på seg sjøl kjenner man andre) har hun fått klar beskjed om å slutte med. Å sitte med alle essene er virkelig artig, og jeg føler meg som en mann igjen :)

Det er klart at jeg fortsatt føler litt sinne og bitterhet, men det forsvinner nok når jeg får tatt igjen. Dette er terapien min, terapien hennes er at hun må innse hva hun har gjort og forstå hvordan jeg reagerer på det.

Endret av Ned Kelly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fint - du får ta alle dine medbrødre som har påstått det motsatte her på KG.

Du kan sitere meg så ofte du vil, jeg gjentar det også gjerne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, du får spørre TS. Det var han som skrev det i HI.

Skal jeg gjette, betyr det vel ei fitte som slingrer hit og dit og tar i mot det som byr seg :vetikke:

Det var det peneste ordet jeg kunne komme på for å beskrive det, og Purple Haze har tolket det riktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvordan det kan være positivt for forholdet at det nå liksom er "din tur" til å være utro, etter som hun allerede har vært det. Two wrong does`nt make one right eller noe i den duren.

Feil ende å begynne i, mener jeg. Og jeg tror neppe dette forholdet er liv laga i lengden. Dere er begge utro, du skal straffe henne, du er sint og bitter. Hvordan har kona di det oppe i det hele? Er dere kjærester? Prøver dere å ordne opp på mer konstruktive måter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...