Teriyaki Skrevet 15. oktober 2012 #141 Del Skrevet 15. oktober 2012 Koselig å høre fra deg. er jo godt med pause fra kg i ny og ne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. oktober 2012 #142 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hørtes ut som en god dessert, ja! Åh, gleder meg til å spise skalldyr igjen, jeg!! Bra det går fint med lillemann! Tiden flyr, Marielle!! Ha en feiende flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #143 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hørtes ut som en god dessert, ja! Åh, gleder meg til å spise skalldyr igjen, jeg!! Bra det går fint med lillemann! Tiden flyr, Marielle!! Ha en feiende flott dag Skalldyr er bare sååå godt Men i det siste har jeg spist litt mye reke og krabbe så akkurat nå er jeg litt lei. Ha en fin dag du og! Og håper alt står bra til med lilleklumpen din :D Koselig å høre fra deg. er jo godt med pause fra kg i ny og ne. Det er faktisk veldig godt med litt pause av og til:) Det kan bli litt for mye pc i perioder i stedenfor å bruke tida på litt viktigere ting . hehe! .................................. Jeg er så utålmodig!! Har ventet i flere uker på senga og kommoden. Senga har kommet i butikken nå men kommoden glemte de visst å sende så den venter vi fortsatt på. Skikkelig irriterende for jeg har sånn lyst å begynne med å innrede barnerommet! Tror det kommer til å bli så fint:) På fredag skal vi til nederland en tur!! Gleder meg sånn:D Vise fram magen til H, kjøpe det siste babyutstyret og ta med bilstolen og babygymmen jeg hadde bestilt. Jeg kjøpte en veldig fin babygym syns jeg ( skip hop treetop babygym) og jeg gleder meg sånn til å se om den er like fin på ekte som den var på et nettsiden. Det som jeg syntes var bra er at det går an å bytte lekene og henge opp flere. Da bytter jeg ut lekene når ungen ikke syns det er så spennende lenger:) ÅÅÅÅ jeg gleder meg bare så utroolig mye til at han blir født!! Har virkelig ikke lyst å vente noe lengre, jeg vil så gjerne bli mamma og kose med den søte lille gutten vi kommer til å få Kjenner virkelig at jeg er glad i han allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. oktober 2012 #144 Del Skrevet 17. oktober 2012 Det er såå spennende tider dere har i møte! Det kan/vil selvsagt blir svært slitsomt og en stor utfordring, og av og til vil det nok føles som litt mer jobb enn man ønsker, men til syvende og sist er det et skikkelig privilegium å bli forelder! Skulle ønske jeg hadde tatt vare på nyfødtperioden mer, for jeg husker bare små glimt fra den tiden, faktisk. Men klart, jeg trivdes ikke noe særlig de første tre mnd. Så da skal det jo litt til for å klare å ta vare på den, hehe. Håper det blir anderledes neste gang. Har lyst å oppleve den voldsomme morsfølelsen allerede første gangen jeg holder babyen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 17. oktober 2012 #145 Del Skrevet 17. oktober 2012 Vil gjerne følge her ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 17. oktober 2012 #146 Del Skrevet 17. oktober 2012 Ikke så lenge igjen nå, Marielle!! Heldige dere er som skal på tur! Tipper du gleder deg til å vise frem H, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2012 #147 Del Skrevet 18. oktober 2012 OMG, den babygymmen er så fiiin! Har dødslyst på den selv (sa noen uglegal? ), men jeg kan bare ikke forsvare det kjøpet siden vi kjøpte en helt ny Tiny Love til 800 kroner til A. Så gøy med tur! Forstår veldig godt at du gleder deg til å vise frem magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #148 Del Skrevet 20. oktober 2012 Det er såå spennende tider dere har i møte! Det kan/vil selvsagt blir svært slitsomt og en stor utfordring, og av og til vil det nok føles som litt mer jobb enn man ønsker, men til syvende og sist er det et skikkelig privilegium å bli forelder! Skulle ønske jeg hadde tatt vare på nyfødtperioden mer, for jeg husker bare små glimt fra den tiden, faktisk. Men klart, jeg trivdes ikke noe særlig de første tre mnd. Så da skal det jo litt til for å klare å ta vare på den, hehe. Håper det blir anderledes neste gang. Har lyst å oppleve den voldsomme morsfølelsen allerede første gangen jeg holder babyen.. Ja jeg tror virkelig det blir veldig spesielt å bli mor og jeg føler meg så heldig!! jeg håper selvfølgelig at vi får en 'snill' unge uten kolikk men jeg prøver å forberede meg på det verste! hehe.. men du trivdes ikke så veldig de første månedene? Mye grining og lite søvn kanskje? Vil gjerne følge her ! Så koselig:D De siste dagene (ukene) har jeg vært litt dårlig på å oppdatere her men jeg skal bli flinkere!! Er bare så mye som har skjedd i det siste. Begynte i praksis igjen, strikka mye, skolearbeid etc:P Ikke så lenge igjen nå, Marielle!! Heldige dere er som skal på tur! Tipper du gleder deg til å vise frem H, ja Wiiii nei kun 7 uker:D jippi! (eller 9 hvis hun går 2 uker overtid da men jeg håper vi får han før det:P) OMG, den babygymmen er så fiiin! Har dødslyst på den selv (sa noen uglegal? ), men jeg kan bare ikke forsvare det kjøpet siden vi kjøpte en helt ny Tiny Love til 800 kroner til A. Så gøy med tur! Forstår veldig godt at du gleder deg til å vise frem magen. jaaa den er jo bare sååååå fin!! :D Hadde ikke sagt til H at jeg hadde bestilt den for hun syns jeg kjøper for mye (hahah) så hun ble litt overrasket da den plutselig stod der i huset til foreldrene mine:P Men den er syyykt fin da! kjøpte den for 550 kroner i nederland:D Halvparten av det den koster i Norge:O men skjønner at du ikke vil kjøpe enda en babygym.. du har jo allerede en fin en!! (sjekket den opp på google jeg;)) -------------------- Ja, så nå er vi i Nederland:D Vi landet i går i 11 tida og ventet på bagasjen vår som ikke kom. De sjekket opp hvor kofferten vår var og den stod fortsatt i Ålesund :O Det var ganske kjedelig men de skulle heldigivis levere den hos meg i dag mellom 8 og 13 men vi fikk den heldigvis i 8 tida allerede:) Vi hadde egentlig planlagt å ta en tur til Amsterdam på mandag men siden vi hadde så lite bagasje tok vi tog fra flyplassen til Amsterdam og gikk litt rundt der. Det var 20 grader og sol! Heerlig I 3 tida tok vi tog hjem til foreldrene mine og der satt vi og skravla med dem:) koselig! Jeg hadde altså bestilt en babygym og Maxi Cosi Pebble bilstol og jeg var så fornøyd med kjøpet!! Veldig fine ting som vi gleder oss til å bruke! Om kvelden dro vi til en babybutikk og kjøpte en sånn isofix base til bilstolen, avent brystpumpe, 4 avent Natural flasker og avent flaskevarmer. (det var 20% rabatt på avent ting:P) Vet ikke om vi kommer til å bruke flasker men de kostet så lite i forhold til i norge så hvis vi selger de videre i norge taper vi ingen penger på det uansett. Vi kjøpte sånne spesielle flasker med en flaskesmokk som er formet som en brystvorte. Så veldig avansert ut! Så idag skal vi bare slappe av, kanskje ta oss en lunsj i byen og handle litt babyting hvis jeg får lov av H hehe Håper alt går bra med dere!! Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. oktober 2012 #149 Del Skrevet 20. oktober 2012 Oi, 500 kroner var jo ikke så verst! Da hadde jeg nok kjøpt en sånn jeg også. Gøy å høre at dere har det fint der nede. Har selv veldig lyst å reise til Amsterdam en dag, de sier jo det er så fint! Det er alltid greit å ha flasker, da. Om han ikke bruker det i starten, så blir de nok brukt etterhvert som han blir større. Vi sluttet med flaske da A var 10 måneder (pga nattavvenning og sånt), og det var tidlig, om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #150 Del Skrevet 22. oktober 2012 Oi, 500 kroner var jo ikke så verst! Da hadde jeg nok kjøpt en sånn jeg også. Gøy å høre at dere har det fint der nede. Har selv veldig lyst å reise til Amsterdam en dag, de sier jo det er så fint! Det er alltid greit å ha flasker, da. Om han ikke bruker det i starten, så blir de nok brukt etterhvert som han blir større. Vi sluttet med flaske da A var 10 måneder (pga nattavvenning og sånt), og det var tidlig, om du skjønner. Nei, 500 var ikke så mye! Veldig greit å komme fra nederland for vi har allerede spart ganske mye penger:P Amsterdam er virkelig en by som er verdt å besøke!! veldig mange tenker bare på hasj og horer når de hører noen snakke om amsterdam men det er så mye mer! Byen har veldig mye sjarm, er veldig fin, fine gamle bygninger og mye historie. hehe:) Ja, det var det vi også tenkte. Vi får nok sikkert bruk for flaskene en eller annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 22. oktober 2012 #151 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg vil også til Nederland!!! Greit og kunne spare en del penger på å handle der da Blir jo fort dyrt med alt en trenger, her i Norge. Så lenge en ikke finner gode tilbud da Kos dere kjempemasse der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #152 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg vil også til Nederland!!! Greit og kunne spare en del penger på å handle der da Blir jo fort dyrt med alt en trenger, her i Norge. Så lenge en ikke finner gode tilbud da Kos dere kjempemasse der Det er bare å reise dit!:D Vi hadde 20 grader med sol de dagene vi var der! Heerlig! Særlig når det regner og er kun 7 grader i Ålesund :gjeiper: Alt bra med deg?? Snart oppstart med medisinene nå!! :D jippi!!! ---------------------- Nå har jeg lastet opp bilder av strikkeprosjektene mine:) I går fant jeg ut at jeg hadde lyst å strikke en matchende lue til dressen og den ble ganske så søt:) Så dette settet skal klumpen vår ha på seg når vi tar han med hjem fra sykehuset! Håper den passer ^^ Og jeg syns at teppet også ble ganske fin! Heklet en blå kant rundt slik at det ble litt mer guttete. Det er bare så gøy å strikke!:D Nå må jeg finne på noe nytt å strikke til gutten bår. Jeg tenker på en mariusgenser kanskje eller en genser med bukse. Men først skal jeg strikke to par tovete tøfler til meg og H. Har allerede kjøpt ut men jeg kjøpte feil strikkepinner så jeg kan ikke begynne enda. Ellers er jeg litt irritert på babybutikken. Vi skulle få møblene mellom 1 og 8 oktober men de har fortsatt ikke kommet! Og jeg har jo sånn lyst å begynne med babyrommet!! Skal ringe dem i morgen igjen for å få høre om de i hvert fall er på vei. Nå skal jeg gi H en håndmassasje :gjeiper: hun har alltid så tørre hender og ingen kremer funker. Men da vi var på taxfree kjøpte jeg en håndkrem (body shop hemp handcream) så nå skal vi se om den kremen hjelper henne. Den var visst best i test så jeg har høye forventninger:-) Ha en fortsatt fin kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. oktober 2012 #153 Del Skrevet 26. oktober 2012 Høres ut som dere har hatt det kjempefint!! Grattis med masse nytt stæsj! Får håpe møblene er på vei, for noen treiginger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #154 Del Skrevet 1. november 2012 JAAA! Nå er snart rommet ferdig:) Jobbet hardt de siste dagene og nå står alt klart. Er ganske så fornøyd. Noen få ting må jeg endre.. vi kjøpte bl.a et firkanta teppe men vi vil heller ha et rundt ett så det må vi bytte og noen ting til. men nå er i hvert fall det nesten ferdig og på tirsdag får vi vognen! Vi har allerede fått prøvd det nye understellet litt og vi er kjempefornøyde! Vi kjøpte Emmaljunga Duo S understell og den var ny dette året så vi var litt usikre på om vi skulle bli fornøyde men den er skikkelig god å trille! Veldig lett og smidig. Gleder meg til å få vogna:))) Ellers er jeg i praksis nå i hjemmetjenesten. i går og idag øvde jeg meg på å ta blodprøve og det gikk bra. Syntes det var skummelt i begynnelsen men nå begynner jeg å bli vant til å stikke folk! Jeg (vi) er veeeeldig klare for at babyen kommer. Det begynner å bli tyngre for H og hun begynner å bli litt lei. Jeg så på vannfødsler ( http://www.babyverden.no/Fodsel/Diverse/Videoer-av-vannfodsler/ ) på nettet og det virker så avslappende!! Jeg ville så gjerne vise videoen til H men hun vil ikke se eller lese eller høre noenting om fødsler:P Hun er er ikke redd men hun vil bare være uvitende og ikke ha noen forventninger til hvordan fødselen kommer til å bli. Jeg kunne godt tenkt meg å føde i en badekar jeg!! Håper det går bra med dere andre gravide, prøvere og andre som leser dagboka mi:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 1. november 2012 #155 Del Skrevet 1. november 2012 Å gurimalla for et nydeligt rom Jeg ble rett og slett helt forelsket jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetfrombergen Skrevet 1. november 2012 #156 Del Skrevet 1. november 2012 JAAA! Nå er snart rommet ferdig:) Jobbet hardt de siste dagene og nå står alt klart. Er ganske så fornøyd. Noen få ting må jeg endre.. vi kjøpte bl.a et firkanta teppe men vi vil heller ha et rundt ett så det må vi bytte og noen ting til. men nå er i hvert fall det nesten ferdig og på tirsdag får vi vognen! Vi har allerede fått prøvd det nye understellet litt og vi er kjempefornøyde! Vi kjøpte Emmaljunga Duo S understell og den var ny dette året så vi var litt usikre på om vi skulle bli fornøyde men den er skikkelig god å trille! Veldig lett og smidig. Gleder meg til å få vogna:))) Ellers er jeg i praksis nå i hjemmetjenesten. i går og idag øvde jeg meg på å ta blodprøve og det gikk bra. Syntes det var skummelt i begynnelsen men nå begynner jeg å bli vant til å stikke folk! Jeg (vi) er veeeeldig klare for at babyen kommer. Det begynner å bli tyngre for H og hun begynner å bli litt lei. Jeg så på vannfødsler ( http://www.babyverde...av-vannfodsler/ ) på nettet og det virker så avslappende!! Jeg ville så gjerne vise videoen til H men hun vil ikke se eller lese eller høre noenting om fødsler:P Hun er er ikke redd men hun vil bare være uvitende og ikke ha noen forventninger til hvordan fødselen kommer til å bli. Jeg kunne godt tenkt meg å føde i en badekar jeg!! Håper det går bra med dere andre gravide, prøvere og andre som leser dagboka mi:P Den var utrolig fin rom synes jeg!! Gleder meg til den dagen når vi og kan begynne med innkjøp og dekorering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 1. november 2012 #157 Del Skrevet 1. november 2012 Åååå vannfødsel Er så fint å se på. Kunne godt ha tenkt meg det, men jeg lå i badekar i åpningsfasen sist og det ble så varmt og ubehagelig så jeg vet ikke om jeg klarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 1. november 2012 #158 Del Skrevet 1. november 2012 Kjempefint rom, Marielle SÅ flinke dere er Høres fancy ut å øve på blodprøve. Skummelt også! Finne åra, lissom. Gah, trukke jeg hadde klart det! Godt vi har folk som tør Vannfødsel, ja! Det skriver jeg under på! Det har jeg såååå lyst til! Og det ser så veldig behagelig ut, kontra å presse i tørt rom. Så dumt det ble varmt for deg, Wanita! Men kan man ikke justere det selv? Det burde man ha mulighet til, syns jeg. Leste at de tilfører mer varme rett før barnet kommer, slik at de blir født i 37 grader. Tenk så deilig for bebissen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 1. november 2012 #159 Del Skrevet 1. november 2012 Nuttapia: mulig jeg kanskje hadde det altså. Men var egentlig ikke planen å føde i vann, men når jeg var i vannet føltes det grusomt varmt ut etterhvert. Så om jeg hadde bedt om det kan det godt hende de hadde regulert temperaturen. Jeg får kanskje spørre om det ved neste jordmortime, ho jobber på føden også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #160 Del Skrevet 1. november 2012 Å gurimalla for et nydeligt rom Jeg ble rett og slett helt forelsket jeg Tusen takk Det var skikkelig gøy å finne matchende ting:) Den var utrolig fin rom synes jeg!! Gleder meg til den dagen når vi og kan begynne med innkjøp og dekorering Ja, gled deg! det er så koselig å finne klær og andre ting til babyen! Men det er litt rart å tenke på at vi har laget dette rommet her og så vet vi ikke hva slags person kommer til å ligge der! blir spennende å se:) Åååå vannfødsel Er så fint å se på. Kunne godt ha tenkt meg det, men jeg lå i badekar i åpningsfasen sist og det ble så varmt og ubehagelig så jeg vet ikke om jeg klarer. Jaaa, syns det var skikkelig fint å se på! Nå må jeg si at jeg ikke hadde lyden på så jeg vet ikke om hun skreik og sånt men uten lyd så det veldig fredelig ut:P Kan tenke meg at det ikke er noe særlig når det blir for varmt! Jeg tror selv at en vannfødsel er noe for meg (hvis jeg blir gravid en dag), jeg pleier alltid å sitte (ja sitte) i dusjen når jeg har mensen for det varme vannet hjelper godt mot smertene. men vi får se:P Men du kan jo i hvert fall snakke med jordmora di om det. Det kan være verdt å prøve en gang (til)? Kjempefint rom, Marielle SÅ flinke dere er Høres fancy ut å øve på blodprøve. Skummelt også! Finne åra, lissom. Gah, trukke jeg hadde klart det! Godt vi har folk som tør Vannfødsel, ja! Det skriver jeg under på! Det har jeg såååå lyst til! Og det ser så veldig behagelig ut, kontra å presse i tørt rom. Så dumt det ble varmt for deg, Wanita! Men kan man ikke justere det selv? Det burde man ha mulighet til, syns jeg. Leste at de tilfører mer varme rett før barnet kommer, slik at de blir født i 37 grader. Tenk så deilig for bebissen Tusen takk Nuttapia :D Ja, det føltes faktisk ganske kult å kunne ta blodprøver:P men det var ikke så veldig vanskelig men man må komme over en knekk for det var veldig unaturlig for meg å stikke en nål i noen. hehe:P Jaa så du er også interessert i en vannfødsel? skal du prøve å føde i vann? Jeg tror det er en mye lettere overgang for babyen enn hvis det blir født vanlig. Hvis det blir en vannfødsel på deg må du skrive om opplevelsen din på KG:D Jeg vil gjerne vite mer om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå