Gå til innhold

samboer og hygiene...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har folk som dette kjærester når jeg er singel?

Jeg har tenkt det samme etter å ha lest uttallige tråder om lignende tilfeller som TS beskriver.

Hvis jeg var TS så ville jeg prøvd å tatt dette opp på en spøkefull måte, og forstår egentlig ikke at folk kan holde på slik.

Jeg må hvertfall dusje hver dag jeg har vært på jobb, og hvertfall pusse tenna 2 ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har folk som dette kjærester når jeg er singel?

fordi du er mann og det stilles større krav til deg enn å bare vre hygenisk og deg selv. les noen tråder her inne og pris deg lykkelig for at du nettopp er singel.

Anonym poster: fab0a5731499f60a2114467bbc57e9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hvorfor er du sammen med en som ikke klarer å vaske seg? For min del er det turnoff og en dealbreaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss er de thelt vanlig å si: ush, du stinker, kan ikke du ta en dusj? (etter trening eller svetting). Vi sier det jo til hverandre med en morsom tone selvfølgelig og jeg syns bare det er deilig at vi kan være så ærlige med hverandre. For meg føles det veldig unaturlig ut å ikke kunne si til samboeren min at hun må ta seg en dusj. Så til TS: kan ikke du bare si det direkte til han? evt på en morsom måte men at han samtidig skjønner at du ikke tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdaget du det først nå?

hva med å lure han inn i dusjen med litt dusj sex?

Anonym poster: 57eed1c81399e571cf010a99fbed5496

Må en mann lokkes med en belønning for å se verdien av god personlig hygiene? Hva slags mann er det?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Må innrømme at jeg blir både sånn :overrasket: og sånn :hakeslepp: av denne tråden. Hvordan i huleste orker dere å være sammen med sånne griser?! For ikke å snakke om kose, kysse, ha sex og sove i samme seng som noe så uhygienisk. Og det må jo være dødspinlig å ha dem med i sosiale sammenhenger når de stinker.

Hvordan noen kan innlede et forhold til noen som er så uhygienisk når en vet om det på forhånd, går over min forstand.

Å ikke pusse tenner mer enn en gang i uka er både uhygienisk og helsefarlig. Man kan få hjerteproblemer av dårlig tannhelse.

Jeg hadde ikke lagt fingrene i mellom, ei heller hintet om noe, men forklart i klartekst at han MÅ dusje, vaske hender og pusse tenna før han fikk komme i nærheten av meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordi du er mann og det stilles større krav til deg enn å bare vre hygenisk og deg selv. les noen tråder her inne og pris deg lykkelig for at du nettopp er singel.

Heh. Det var nok mer ment som et billig poeng enn seriøst ment. Det er selvsagt grunner for at jeg er singel som ikke er relevant her.

Jeg er forresten, som andre som har svart i tråden, nysgjerrig på hvordan dere ble sammen med disse personene i utgangspunktet. Luktet de ikke da?

Og jeg ser egentlig ikke poenget med alle som gir råd om å si det til personen forsiktig eller å lure dem til å vaske seg. Om du mener din kjæreste ikke har god nok hygiene så bør da det være en ting man sier rett frem om man er i et forhold med hverandre. En ting er at det er ekkelt for deg men det må da være andre personer i hans omgangskrets som også legger merke til det men ikke tør å si fra. Om man først er sammen bør da ikke et krav om hygiene være en deal breaker for noen av de involverte, og om ikke hans foreldre har lært ham det fra oppveksten av eller han har funnet ut av det selv bør så absolutt kjæresten være den som sier i fra. Synes jeg da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner her er hvordan disse kvinnene som utvilsomt må ha merket hvor uhygieniske disse mennene var fremdeles ville bli kjæreste med dem?

Men det er mangt jeg ikke forstår når det gjelder kvinners smak hva menn angår. Noen menn er egoister, de behandler dama dårlig, de er utro, de kjefter og bråker hele tida, de vasker seg ikke, de har elendig klessmak, de trener ikke, de har aldri lest en bok av lyst, kan knapt alfabetet. Likevel har de kjærester. Flotte, intelligente og pene jenter også.

Når det gjelder dette med å være shabby. Jeg har aldri forstått hvorfor jeg får mindre oppmerksomhet jo mer strigla jeg er. På med dressen, blazeren, skjorta og penskoa - null oppmerksomhet! Hullete dongeri, t-skjorte, rufsete hår, pulesveis - mye oppmerksomhet.

Hva er i veien med enkelte av dere kvinner?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det jeg ikke skjønner her er hvordan disse kvinnene som utvilsomt må ha merket hvor uhygieniske disse mennene var fremdeles ville bli kjæreste med dem?

Men det er mangt jeg ikke forstår når det gjelder kvinners smak hva menn angår. Noen menn er egoister, de behandler dama dårlig, de er utro, de kjefter og bråker hele tida, de vasker seg ikke, de har elendig klessmak, de trener ikke, de har aldri lest en bok av lyst, kan knapt alfabetet. Likevel har de kjærester. Flotte, intelligente og pene jenter også.

Når det gjelder dette med å være shabby. Jeg har aldri forstått hvorfor jeg får mindre oppmerksomhet jo mer strigla jeg er. På med dressen, blazeren, skjorta og penskoa - null oppmerksomhet! Hullete dongeri, t-skjorte, rufsete hår, pulesveis - mye oppmerksomhet.

Hva er i veien med enkelte av dere kvinner?

Mange kvinner liker oppussingsobjekter, vettu. Da kan morsgenene få utfolde seg, og de kan tenke at bare han blir sammen med MEG, skal det nok bli skikk på han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

En ting er at partneren er ekkel, men jeg vil vel heller mene at det er den som er sammen med en slik person som er den ekleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kvinner liker oppussingsobjekter, vettu. Da kan morsgenene få utfolde seg, og de kan tenke at bare han blir sammen med MEG, skal det nok bli skikk på han...

Muligwink.png

Men hvordan kan de tenne på "guttebarnet" sitt? Uforståelig at enkelte kvinner vil ha menn de kan oppdra, som fremdeles pisser på gulvet. Hvordan kan de like og foretrekke en mann som må læres til å innse at han må pusse tennene hver dag, og da minst to ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

God personlig hygiene er da det minste man kan kreve av en partner. Å måtte fortelle en voksen mann at han må dusje og pusse tennene er det mest usexye jeg kan tenke meg.

Jeg hadde hvert fall ikke brydd meg med hinting og luring, men gitt streng beskjed om at hvis han skal være i samme rom som meg så får han værsågod å vaske seg. Makan til latskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Det er vel ingen vits i å hinte når det har gått så langt. Hadde nok ikke blitt sammen med en person med dårlig hygiene(jeg er veldig nøye på dette), men hvis jeg var det ville jeg ha sagt det rett ut til han, for det er jo kjempeekkelt! Om han ikke hadde gjort noe med det eller jeg måtte ha mast hver gang han skulle dusje/pusse tenner så hadde jeg faktisk gjort det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp: Det er utenfor min fatteevne hvordan man kan greie å være sammen med noe så stinkende, skitten og ekkelt.. priser meg lykkelig for å ha en renslig kjæreste!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg antar at de mennene har såppas andre bra egenskaper at de er verdt det på en eller annnen måte.. Men som de andre sier: Si ifra til dem på en pen måte, eller eventuelt finn ut hvorfor de har så dårlig hygiene, jeg antar det kanskje har en grunn.

"Kjedelig" å dusje f.eks.? Da foreslår jeg at du lokker med sex eller bare å dusje sammen. Jeg og kjæresten dusjer sammen hele tiden, ikke alltid noe seksuelt med det, men veldig hyggelig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på å ha på smekke når du mater dem og. Ellers kan det jo være de søler på seg. Og lær dem opp til å huske å spørre om å bli tørket bak når de har gjort bomelom.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det samboeren din, er det neppe et veldig ferskt forhold? Da skal det være helt greit å si at du syns han burde dusje eller pusse tenna :P Mannen min kan fint dusje anna hver dag bare. Hvis jeg syns at han burde dusje, så sier jeg det rett ut: I dag skal du dusje/ du må dusje, du. Samme gjelder tenna. Nå gjør han det hver dag, men jeg kan fint si: gå å puss tenna før vi går, da. Hvis jeg vet han ikke har gjort det enda. Jeg har ikke noe problem med å si ifra til han om hygiene, hvis det skal være noe. Vi er jo gift, da er man åpen med hverandre. Gjelder selvfølgelig for kjærster og samboere også.

Jeg selv dusjer helst to ganger til dagen. Pusser tenna 2-3 ganger om dagen. Så jeg er kanskje litt mer hygienefreak enn hva mannen min er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Muligwink.png

Men hvordan kan de tenne på "guttebarnet" sitt? Uforståelig at enkelte kvinner vil ha menn de kan oppdra, som fremdeles pisser på gulvet. Hvordan kan de like og foretrekke en mann som må læres til å innse at han må pusse tennene hver dag, og da minst to ganger?

Akkurat det har jeg ikke noe svar på. Kanskje de liker å leke både mamma og martyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste her som synes at han ikke høres sååå ille ut? Ok, det å ikke dusje etter trening er ikke bra, og heller ikke å ikke vaske hendene, men det er da ikke sunt å dusje fem ganger om dagen heller?

Jeg kunne gjerne vært sammen med en sånn mann. Jeg hadde bare forventet at han merket det når han begynte å lukte og behøvde en dusj, men jeg hadde da ikke gått rundt og telt hvor lang tid det tok før han dusjet?

Jeg har absolutt ikke peiling på hvor ofte kjæresten min dusjer i hvert fall.

Og å pusse tenna en gang om dagen er vel ganske vanlig?

Anonym poster: 6a653a89252063fc3d5bb9f79af2a771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Er jeg den eneste her som synes at han ikke høres sååå ille ut? Ok, det å ikke dusje etter trening er ikke bra, og heller ikke å ikke vaske hendene, men det er da ikke sunt å dusje fem ganger om dagen heller?

Jeg kunne gjerne vært sammen med en sånn mann. Jeg hadde bare forventet at han merket det når han begynte å lukte og behøvde en dusj, men jeg hadde da ikke gått rundt og telt hvor lang tid det tok før han dusjet?

Jeg har absolutt ikke peiling på hvor ofte kjæresten min dusjer i hvert fall.

Og å pusse tenna en gang om dagen er vel ganske vanlig?

Anonym poster: 6a653a89252063fc3d5bb9f79af2a771

Deg om det. Jeg synes det høres direkte frastøtende ut.

Dessuten er det en mellomting mellom å dusje en gang i uka eller så, og fem ganger om dagen. Pusse tenner morgen og kveld gjør vel de fleste som har en normal hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...